بازدید 5881

داعش يک شهر راهبردي را در سوريه تصرف کرد

کد خبر: ۵۲۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 06 August 2015
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، داعش شامگاه چهارشنبه پس از درگیریهای شدید با نیروهای نظام سوریه یک شهر راهبردی را در استان حمص در مرکز این کشور به تصرف خود درآورد.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر افزود :« سازمان داعش به طور کامل شهر القریتین در حومه جنوب شرقی حمص را پس از درگیریهای شدید با نیروهای نظام سوریه و افراد مسلح طرفدار آن که چندین ساعت طول کشید تصرف کرد.»

عبدالرحمن گفت شهر القریتین به علت قرار گرفتن در جاده ارتباطی بین شهر تدمر با قلمون شرقی در استان دمشق از اهمیت راهبردی برخوردار است.

تکفیریها 21 مه گذشته شهر تدمر را به تصرف خود در آورده بودند.

عبدالرحمن گفت :« سیطره داعش بر این شهر ، مناطق تحت سیطره آن را در شرق حمص به منطقه قلمون مرتبط می کند و اجازه می دهد نیروها و تجهیزات این سازمان بین این دو منطقه انتقال پیدا کند.»

سازمان داعش چهارشنبه سه انفجار انتحاری بر ضد ایستهای بازرسی و مراکز استقرار نیروهای نظام سوریه در ورودیهای شهر القریتین انجام داد و توانست پس از عقب نشینی نیروهای نظام سوریه به مناطق اطراف ، به این شهر حمله کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود این حملات انتحاری و درگیریها بین دو طرف موجب شد 37 نفر از نیروهای نظام و افراد مسلح حامی آن و همچنین 23 نفر از ستیزه جویان داعش کشته شوند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری