بازدید 1931

حيدرالعبادي: اجازه بازگشت ديکتاتوري را به عراق نخواهيم داد

نظام سیاسی کشورها به صورت تدریجی تغییر می کند. من هرگز برای ایجاد نظام دیکتاتوری تلاش نمی کنم و اجازه آن را هم نخواهم داد. البته اصلاح شرایط کنونی به اختیارات گسترده نیاز دارد. اصلاحات آسان نیست و تغییر مقامات به نفع افراد شایسته به دور از سهم بندی خواهم بود.
کد خبر: ۵۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 14 August 2015
نخست وزیر عراق تاکید کرد مردم این کشور اجازه بازگشت دیکتاتوری را نخواهند داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی در سخنرانی به مجمع جوانان عراق گفت: هدف من از دیدار با فراکسیون های سیاسی اطمینان دادن به آنهاست که بسته اصلاحات مورد نظر دولت علیه هیچ طرفی نیست. دولت به اجرای اصلاحات بدون هیچ توقفی ادامه خواهد داد. اگر شمشیر مبارزه با فساد و سهم خواهی حتی فراکسیون من را شامل شود، من اجرای اصلاحات را متوقف نخواهم کرد و من به همان قدرت این روند را پیگیری خواهم کرد.

العبادی افزود: سرنگونی نظام سیاسی در عراق به نفع هیچ کسی نیست و هر گامی در این مسیر به معنای هرج و مرج امنیتی و سیاسی است. اگر نظام سیاسی در عراق بدون جایگزین سرنگون شود، به کدامین سو حرکت خواهیم کرد؟ چه کسی امور مردم را اداره خواهد کرد؟ چه کسی کشور را اداره خواهد کرد؟ چه کسی نیروهای مسلح و جنگ را اداره خواهد کرد؟ نخست وزیر که فرمانده کل نیروهای مسلح است با رای نمایندگان پارلمان انتخاب شده است.

وی هشدار داد گروه تکفیری صهیونیستی داعش ممکن است از اختلافات سیاسی برای حملات تروریستی علیه غیرنظامیان سوء استفاده کند.

نخست وزیر عراق گفت: عده ای تصور می کنند این انفجارهای تروریستی از طرف فراکسیون های سیاسی است. این تصور اشتباه است و واقعیت ندارد. روشن است که داعش و تروریست ها عامل حملات هستند. البته منافع مشترک مطرح است. منفعت داعش آن است که به نظام سیاسی عراق ضربه بزند و ما را به عقب بازگرداند. شاید گروه سیاسی هم که منافعش آسیب دیده است منافعی در ضربه زدن به نظام سیاسی داشته باشد. بنابراین دو طرف منافع مشترک دارند، اما این مسئله به معنای هماهنگی میدانی بین آنها نیست. در چند سال گذشته ما روابط نزدیک بین دو طرف کشف نکردیم. البته تروریست ها از اختلافات بین فراکسیون ها استفاده می کنند تا این تصور را ایجاد کنند که حملات نتیجه این اختلافات است.

حیدر العبادی افزود: نظام سیاسی کشورها به صورت تدریجی تغییر می کند. من هرگز برای ایجاد نظام دیکتاتوری تلاش نمی کنم و اجازه آن را هم نخواهم داد. البته اصلاح شرایط کنونی به اختیارات گسترده نیاز دارد. اصلاحات آسان نیست و تغییر مقامات به نفع افراد شایسته به دور از سهم بندی خواهم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل