بازدید 3391

احمدی نژاد پاسخگوی تخلفات خود نیست

کد خبر: ۵۲۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 28 August 2015
بعد از گذشت دو سال، احمدی نژادی‌ها مجدد به صدر اخبار آمده‌اند البته این بار نه برای اقدامات جدید بلکه در خصوص کارهایی که در گذشته انجام داده بودند و از زیر پاسخگویی آن شانه خالی می‌کردند. در کمتر از سه ماه معاونان اجرایی و اول رئیس دولت سابق بازداشت و زندانی شدند و این روز‌ها اخباری مبنی حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه برای بررسی پرونده حمید بقایی شنیده که پس از آن توسط وکیل بقایی تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،بعد از گذشت دو سال، احمدی نژادی‌ها مجدد به صدر اخبار آمده‌اند البته این بار نه برای اقدامات جدید بلکه در خصوص کارهایی که در گذشته انجام داده بودند و از زیر پاسخگویی آن شانه خالی می‌کردند. در کمتر از سه ماه معاونان اجرایی و اول رئیس دولت سابق بازداشت و زندانی شدند و این روز‌ها اخباری مبنی حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه برای بررسی پرونده حمید بقایی شنیده که پس از آن توسط وکیل بقایی تکذیب شد.

نباید فراموش کرد که شخص رئیس دولت نهم و دهم پرونده‌های متعددی در دادگاه دارد و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز چند پرونده شکایت از دولت سابق را در دستور کار خود دارد هرچند که همچنان تکلیف آن‌ها در قوه مقننه مشخص نشده است.
 

این روز‌ها که خبرهای متعددی از یاران احمدی‌نژاد منتشر می‌شود بررسی پرونده‌های شکایت از رئیس دولت نهم و دهم در کمیسیون اصل ۹۰ که بازوی نظارتی قوه مقننه به شمار می‌رود خالی از لطف نیست.

سفرهای خانوادگی با حساب بیت المال

در شرایطی که مجلس نهم شورای اسلامی این روز‌ها عضو ناظر خود را در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت انتخاب کرد. باید یادآور شد که در دولت گذشته سفرهای خانوادگی رئیس دولت با حساب بیت‌المال مهم‌ترین پرونده شکایت احمدی‌نژاد در کمیسیون اصل ۹۰ بود.

شهریور ماه سال ۹۱ زمانی که محمود احمدی‌نژاد همراه با کاروان خانوادگی و دوستانه خود راهی نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد شد، یکی از چندین شکایت از وی در کمیسیون اصل ۹۰ رقم خورد.

در‌‌ همان زمان چند سوال از طریق رسانه‌ها از رئیس جمهور پرسیده شده بود مبنی بر اینکه هزینه کل این سفر چقدر بوده، تعداد اعضای هیات ایرانی و همراهان رئیس جمهور در این سفر چندنفر بودند، هویت همراهان آقای رئیس جمهور چه بوده و همراه بردن اعضای خانواده رئیس جمهور در سفر به آمریکا چه توجیهی داشته است؟

براساس فهرستی که در آن زمان سایت الف منتشر کرد برای خانم فراحی شاندیز (همسر رئیس جمهور)، مهدی احمدی‌نژاد (پسر رئیس جمهور)، طیبه رحیم مشایی (عروس رئیس جمهور و دختر مشایی)، فاطمه احمدی‌نژاد (دختر رئیس جمهور)، مهدی خورشیدی (داماد رئیس جمهور) درخواست ویزا شده بود. در آن زمان نهاد ریاست جمهوری این خبر را تکذیب کرد اما سایت‌های خبری تصویر مهدی خورشیدی را که در سالن اجلاس سازمان ملل نشسته بود منتشر کردند. علاوه بر این تعدادی عکس نیز منتسب به نزدیکان مشایی منتشر شد که صحت و سقم آن هرگز نه تایید و نه تکذیب شد.

البته این تنها سفر خانوادگی احمدی‌نژاد نبود و بی‌توجه به شکایت‌ها و تذکرات مجلسی‌ها در سفرهای دو سال آخر ریاست جمهوری‌اش، دوستان و نزدیکانش را همراه برد.

در سفر رئیس دولت نهم و دهم به اجلاس سازمان ملل ۱۶۰ نفر او را تا نیویورک همراهی کردند. در این زمینه زهره طبیب‌زاده نماینده مجلس در صحن علنی گفته که ما از رئیس جمهور به دلیل بردن هیئت همراه غیر معمول و خارج از روال به نیویورک توضیح می‌خواهیم. سفر پرحاشیه احمدی‌نژاد – که آن زمان به سفرهای حکام قاجار با خدم و حشم تشبیه شد- در‌‌ همان روز‌ها مورد انتقاد سه تن از نمایندگان قرار گرفت که در نطق‌های میان دستور خود به حضور خانواده رییس جمهور در سفر انتقاد کردند. اما دولت نهم و دهم دست پیش را گرفت و توسط حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور از این افراد شکایت کرد.

پرونده‌های دیگر دولت سابق

سفرهای خانوادگی احمدی‌نژاد تنها پرونده او در مجلس نبود. دولت نهم و دهم به دلیل تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان، پرداخت نکردن بودجه مترو با وجود مصوبه مجلس و همچنین عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت برای تصویب از مجلس، در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرونده دارد و به گفته علی‌پور مختار رئیس این کمیسیون پرونده‌های دولت همچنان باز است.

همچنین مصطفی افضلی فرد  عضو فعلی و سخنگوی سابق کمیسیون اصل 90 که  بعد از بررسی و تدوین نهایی گزارش در کمیسیون اصل 90، وکیل حمید بقایی از او ودو نماینده دیگر شکایت کرده بود ، در خصوص وضعیت پرونده شکایت از احمدی نژاد به دلیل استفاده از بودجه دولتی و بردن هیاتی غیر ضروری به نیویورک می گوید: این مورد نیز هم چون موارد دیگر در دادگاه تعیین وقت شد اما متاسفانه شخص رییس جمهور یا نماینده ایشان در دادگاه حاضر نشد.

وی تاکید می کند: در حال حاضر این پرونده همراه با تعدادی پرونده دیگر از احمدی نژاد در کمیسیون اصل 90 مفتوح است و در مورد سفر هیات غیر متخصص و غیر ضرور به نیویورک در حال رایزنی با دولت یازدهم هستیم تا اگر مدارکی در این خصوص در پاستور موجود است به ما تحویل دهند.

اظهارات افضلی فرد در حالی مطرح می شود که این روزها احمدی نژاد و مشایی دور جدید در ماراتن شکایت از دولتمردان یازدهم راه انداخته اند و خود در جلسات دادگاه تخلفاتشان حاضر نمی شود. با وجود گذشت بیش از دو سال از اتمام دولت احمدی وی هنوز از حضور در دادگاه های اعلام شده سرباز می زند.رییس جمهور سابق این روزها اگر چه در شکایت کردن ید طولایی دارد، اما هنوز برای پاسخگویی به تخلفاتش در دسترس نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان