بازدید 2723

رئیس‌جمهور سفر به آذربایجان را اولویت دهد

کد خبر: ۵۲۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 30 August 2015
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار در اولویت قرار گرفتن سفر حسن روحانی به استان آذربایجان غربی شد.

به گزارش فارس: رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه امروز مردم حوزه انتخابیه‌اش گشایش معابر مرزی است، گفت: عنایت خاصی که مقام معظم رهبری به مناطق محروم و مرزنشین داشتند بحث معابر مرزی است.

وی اضافه کرد: از معابر مرزی صادرات و واردات انجام می‌شد که همین موضوع باعث اشتغال مردم این مناطق شده بود؛ امیدواریم با تمهیدات لازم ضمن توسعه معابر مبادلات اقتصادی رونق یابد چراکه می‌تواند به امر حمایت از تولید و صادرکننده بینجامد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با ابراز تاسف نسبت به اینکه قوانین کشور عمدتا به نفع واردات است و نه صادرات، خاطرنشان کرد: فعالیت معابر مرزی در معیشت خانواده‌های مرزنشین بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

«با جلساتی که با مقامات استانی از جمله استاندار و فرماندار و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم بنابر این شد که هرچه سریع‌تر شاهد توسعه معابر باشیم»

خضری با اعلام اینکه در حال حاضر پیرانشهر یک معبر و سردشت سه معبر دارد، اظهار داشت: درخواست کردیم برای شهر میرآباد نیز معبری در نظر گرفته شود تا بتوان از آن صادرات و واردات انجام داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معابر باز است اما عملا تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: فضای کار در این معابر بسیار راکد است، در واقع فقط از 5 درصد ظرفیت معابر استفاده می‌شود که بایستی با اندیشیدن تمهیداتی از 95 درصد ظرفیت دیگر هم بهره جست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از دغدغه‌های مردم حوزه انتخابیه خود را جاده‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از موارد مهم برای مردم راه‌ها هستند زیرا یکی از محورهای توسعه پایدار محورهای مواصلاتی و راه‌ها بشمار می‌آیند.

خضری اضافه کرد: جاده‌های منطقه ما جاده‌های مرگ هستند که بایستی هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات آنها اقدامی عملی انجام داد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که قرار است رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی سفر کند که با توجه به ماه‌های پایانی عمر مجلس انتظار ما این است که رئیس‌جمهور به این استان سفر کند.

وی با اشاره به مرز گسترده مناطق سردشت و پیرانشهر با کشور عراق گفت که راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری باعث ایجاد رونق اقتصادی در منطقه و همچنین اشتغال برای جوانان خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی