بازدید 4531

برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی

کد خبر: ۵۳۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 10 September 2015
بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی ضمن بازدید از روند برگزاری آزمون دانشنامه در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دانشنامه فوق تخصصی جزو مهم‌ترین آزمون های است که در ایران برگزار می‌شود که طی آن تعدادی از همکاران برای دریافت دانشنامه تخصصی یا فوق تخصصی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: نزدیک به 4 هزار نفر از داوطلبانی که می‌خواهند تخصص یا فوق تخصص بگیرند در این آزمون شرکت می‌کنند.

هاشمی در پاسخ به سوال درباره سلامت برگزاری این آزمون گفت: ازممون دانشنامه یکی از حساس ترین و مهم ترین امتحانات سطح کشور است و قابل مقایسه با کنکور نیست و به این علت که در خواست ورود به دوره تخصصی بسیار زیاد است و معمولا از هر 8 یا 10 داوطلب یک نفر برای دستیابی به این دوره انتخاب می‌شود پس بنابراین امتحان، امتحان بسیار سرنوشت سازی است و سلامت برگزاری آن با حساسیت خاصی کنترل و بررسی می‌شود.

هاشمی افزود: برگزاری این آزمون در دو بخش است که یک بخش به صورت نظری و بخش دیگر به صورت عملی صورت می‌گیرد که بخش عملی نیز ظرف دو روز آینده برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در باره تغییر در نحوه برگزاری یا منابع امتحانی گفت: به دلیل اینکه دوره تخصصی طولانی بوده و هر تغییری در برگزاری آزمونهای مربوط به آن لازم است چند سال قبل اعلام شود. بنابراین امسال شیوه برگزاری همانند سال‌های گذشته است و تغییر خاصی دراین خصوص نداشته‌ایم. قطعا آزمون‌ها دچار تغییراتی بوده که این تغییرات به طور حتم از سال‌های قبل اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: بعضی از رشته‌ها بیشتر از بقیه مورد نیاز است و لیکن افراد باید بر اساس علاقه انتخاب رشته کنند. همچنین بعضی از رشته‌ها در سال‌های گذشته کمتر مورد استقبال قرار گرفته که لزوما در این خصوص پذیرش بیشتر خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تعداد شرکت کننده‌های امسال افزایش قابل توجهی داشته است که امیدواریم امسال علاوه بر تعداد 4 هزار نفری که سال گذشته در سیستم نظام سلامت کشور توزیع شدند حداقل 3 هزار نفر دیگر را بتوانیم در سطح کشور توزیع کرده در عین حال نیاز مراکز دانشگاهی را نیز از این طریق تأمین کنیم.

وی ادامه داد: در ورودی های امسال یک تجدید نظری شده است و علی‌رغم سهمیه‌هایی  که داشته ایم سعی کرده‌ایم حقوق افرادی که به صورت آزاد در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند در نظر گرفته شود و  تعداد آن کاهش پیدا نکند عمده این افزایش برای رعایت حقوق شهروندانی بوده است که خارج از سهمیه و به صورت آزاد شرکت می‌کنند.

در ادامه لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره آزمون 24 رشته فوق تخصصی و 26 رشته تخصصی در حال برگزاری است که امیدواریم تعداد قابل توجهی از داوطلبان بتوانند وارد سیستم سلامت کشور بشوند همچنین 28 درصد در داوطلبان دوره تخصص افزایش درخواست و در فوق تخصص 35 درصد افزایش داشته‌ایم همچنین این دوره دوره 62 تخصص و دوره 29 فوق تخصص است.

وی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری آزمون‌های دانشنامه به سازمان سنجش گفت: ما در وزارت بهداشت یک سازمان سنجش مستقل داریم که به صورت تخصصی و کاملا حرفه‌ای به برگزاری این آزمون‌ها می‌پردازند که با توجه به شرایط و پیچیدگی‌های برگزاری این آزمون‌های تخصصی امکان واگذاری آن به سازمان سنجش نبوده و طی سال‌های آتی نیز به همین صورت برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: نتایج این آزمون در ساعت 24 چهارشنبه هفته آتی اعلام خواهد شدد.

29 دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی و 62 دوره آزمون دانشنامه تخصصی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی پیش از ظهر امروز در محل این دانشگاه در تهران برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات