بازدید 202604

تعداد جان باختگان سرزمین منا به ۱۳۰۰ تن رسید +تصویر و فیلم

در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا، تا کنون ۱۳۰۰ تن از حجاج کشته و تعداد بسیار بیشتری زخمی شده‌اند. بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، در میان جان باختگان این حادثه نام بیش از صد تن از هم وطنانمان دیده می‌شود. این در حالی است که با توجه به ابعاد حادثه، این آمار هنوز قطعی نیست و احتمالا افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۳۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 24 September 2015
در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا، تا کنون 1300 نفر از حجاج جان باخته‌اند و شمار زیادی نیز مجروح شده‌اند. این خبر در حال تکمیل است و آخرین آمار جان باختگان و مجروحان به آن اضافه خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش سازمان دفاع شهری عربستان اعلام کرد در جریان ادای مناسک حج در سرزمین مِنا دست کم 120 نفر از حجاج کشته شده‌اند. محل این ازدحام، رمی جمرات اعلام شده است.


شبکه های خبری «اسکای نیوز» و «العربیه» با تأیید این رویداد، به نقل از مسئولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد. همچنین گزارش های رسیده، حاکی از آن است که وزارت بهداشت سعودی با اعلام وضعیت قرمز، همه بیمارستان‌های منا و مکه را به حالت آماده باش شدید درآورده و شمار کشته شدگانی که به سردخانه‌های بیمارستان ها منتقل می‌شوند، هر لحظه در حال افزایش است.

روز پنجشنبه در نخستین روز از عید قربان (بر اساس تقویم عربستان)، زائران خانه خدا که بر اساس آمار رسمی نزدیک به دو میلیون نفر هستند، مناسک رمی جمرات را در منا در غرب عربستان آغاز کردند. در این مناسک زائران باید در روز اول عید قربان، هفت سنگ به سمت ستون بزرگی که نماد شیطان است (جمره اولی)، پرتاب کنند. در روز دوم و سوم 21 سنگ به سمت سه ستون (جمره اولی، جمره وسطی و جمره اخری یا عقبه) پرتاب می‌شود.
بنا به گفته مسئولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تأمین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

این در حالی است که روز گذشته نیز کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مسیر مکه مکرمه به منا در اثر ازدحام دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

البته ازدحام در منا پیشتر نیز حوادث تلخی آفریده بود که در شاخص ترین نمونه آن، نه سال پیش حدود 350 زائر در اثر ازدحام در منا جان باختند و بیش از هزار تن زخمی شدند.

از زمان آغاز مناسک حج تا کنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته؛ در روز 11 ماه جاری نیز سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

شمار جان باختگان به 150 و 220 تن رسید

ساعاتی از اعلام خبر نگذشته، منایع خبر اعلام کردند که شمار جان باختگان امروز در سرزمین منا به 150 تن رسیده است. این خبر دوام زیادی نداشت، زیرا کمی بعد دفاع شهری عربستان اعلام کرد، شمار جان باختگان به 220 تن افزایش یافته!

این سازمان با اعلام این خبر، در صفحه رسمی توئیتر خود از خداوند برای جان باختگان رحمت و برای مجروحان بهبودی عاجل طلب کرد.

احتمال وجود حجاج ایرانی بین قربانیان

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تلفات حادثه اخیر در عربستان نداریم، به تسنیم گفت: هنوز هویت قربانیان تعیین نشده اما احتمال اینکه حجاج ایرانی هم بین آنها باشند وجود دارد.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: در مسیر رمی جمرات در دو نقطه ازدحام شدید ایجاد شد و در این موج جمعیت زائران کشورهای مختلف زیر دست و پا افتادند. تعداد فوتی‌ها و زخمی‌ها بالاست و این نشان می‌دهد با وجود توسعه‌ای که در مسجدالحرام و نقاط دیگر صورت داده‌اند، در مسیرهای ابتدایی رمی‌جمرات قدمی برنداشته‌ و نتوانسته‌اند آن را مدیریت کنند.

تعداد جان باختگان به 310 تن رسید

دفاع شهری عربستان اعلام کرد که تعداد جان باختگان ازدحام امروز رمی جمرات در سرزمین منا به 310 تن رسیده است و در میان جان باختگان هم مرد هست و هم زن. پیشتر اعلام شده بود که در این رویداد حجاج مرد جان باخته‌اند.

این در حالی است که اوحدی، رئیس سازمان حج  زیارت در گفت‌وگو با بخش خبری رسانه ملی کشورمان، شمار جان باختگان این حادثه را 350 تن اعلام کرد و افزود که حدود 1500 تن در اثر این ازدحام مجروح شده‌اند. وی افزود: در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

مرگ تعدادی از زائران ایرانی در حادثه امروز تایید شد

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: بعثه مقام معظم رهبری به همراه مرکز پزشکی حج و زیارت برای امدادرسانی به زائران ایرانی در حال تلاش هستند، اما امکان تردد حتی برای آمبولانس‌ها در رمی جمرات وجود ندارد که این نشان می‌دهد عربستان خود را برای چنین اتفاقی آماده نکرده است.

وی با تأیید اینکه تعدادی از زائرین ایرانی نیز در این حادثه جان باخته‌اند، اعلام کرد آخرین اخبار در این رابطه به زودی اعلام می‌شود.

۱۲ زائر ایرانی کشته و ۲۲ تن زحمی شده‌اند

وحید رحمتی، مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر آمار حادثه‌دیدگان ایرانی در منا را ۱۲ کشته و ۲۲ زخمی اعلام کرد و به تسنیم گفت: این آمار مربوط به ۴۵ دقیقه قبل است. براساس اطلاعاتی که عربستان به ما رسیده است تا 45 دقیقه قبل آمار 12 کشته و 22 زخمی از حجاج کشورمان به دستمان رسیده است ولی این آمار هنوز قطعی نیست.

وی دافزود: آمارهای متوفیان و زخمی‌ها را رئیس سازمان حج و زیارت باید اعلام کند و براین اساس تا ساعاتی دیگر  آمار دقیق تلفات جانی حاج ایرانی از طرف سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود.

شمار جان باختگان به ۴۵۳ تن رسید

به گزارش مهر به نقل از شبکه المیادین، منابع سعودی از افزایش تعداد جان باختگان ازدحام حجاج در سرزمین منا به ۴۵۳نفر و زخمی شدگان به ۷۱۹ نفر خبر دادند.

منابع وابسته به دفاع مدنی عربستان قبلا اعلام کرده بودند: امروز ساعت ۹ صبح به وقت محلی برابر با دهم ذیحجه و هنگام حرکت حجاج بیت الله الحرام به سوی محل رمی جمرات ناگهانی تعداد حجاجی که به سوی این محل از خیابان شماره ۲۰۴ تقاطع خیابان ۲۲۳ در منی حرکت می‌کردند، افزایش یافت که در نتیجه این ازدحام شماری جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند. همزمان نیروهای امنیتی و هلال احمر اوضاع را کنترل و مانع از ادامه حرکت حجاج به محلی که ازدحام در آن شدید شده بود اعزام شدند.


کشته‌شدگان ایرانی «رمی جمرات» ۴۱ نفر شدند

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش اعلام کرد، تاکنون (ساعت 14:30 دقیقه) تعداد 41 نفر از زائران ایرانی بر اثر ازدحام در مناسک رمی جمرات متاسفانه کشته و 60 نفر دیگر از هموطنان‌مان زخمی شده‌اند.

با توجه به شمار جان باختگان این حادثه، به نظر می‌رسد شمار جان باختگان حادثه امروز منا از شمار جان باختگان ژانویه 2006 میلادی در این سرزمین سبقت گرفته و برگ سیاه دیگری در کارنامه مدیریت مناسک حج در کارنامه سعودی ها ثبت شده است.

شمار جان باختگان با نرخی عجیب در حال افزایش است؛ ۷۱۷ تن

رسانه‌های سعودی اعلام کردند که تعداد جان باختگان ازدحام جمعیت در ورودی پل جمرات واقع در خیابان 204 منا به 717 تن رسیده است و همچنین تا این لحظه 805 نفر زخمی شده‌اند.

تسنیم با اعلام این خبر نوشت: خبرنگار العربیه گزارش داد که مجروحان این حادثه به چهار بیمارستان منتقل شدند. نیروهای امنیتی عربستان در پی وقوع این حادثه، تمامی راههای ورودی به پل رمی جمرات را بستند.

سعودی ها اجازه نمی‌دهند نیروهای ایرانی در صحنه حاضر شوند

قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حادثه امروز منا با عرض تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه دلخراش گفت: حادثه امروز موجب شد همه زحمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خدشه دار شود و به شکلی اتفاق افتاده که در تاریخ حج بی سابقه بوده است.

وی افزود: از ساعت 9 صبح هنوز جنازه بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه از کشورهای دیگر را نتوانسته‌اند از محل وقوع تخلیه کنند و برخی از مجروحان ما را هم در بیمارستانها به شکل مناسب رسیدگی نکرده‌اند. ما یک ستاد بحران تشکیل داده‌ایم و داریم دنبال می‌کنیم و تمام بیمارستان ها را بررسی می‌کنیم تا حجاجمان را پیدا کنیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: سعودی ها حتی اجازه نمی‌دهند که نیروهای ما در صحنه حاضر شوند و مجروحان ما را شناسایی کنند و ما نمی‌دانیم این چه شیوه خدمت رسانی است.

آمار جان باختن چهار رقمی شد؛ هزار تن به رحمت خدا رفتند

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که تا کنون بیش از 1000 نفر کشته و حدود 1500 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 90 نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و 150 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

شمار جان باختگان به هزار و دویست تن رسید

دقایقی پیش (ساعت نوزده) یکی از بخش های خبری رسانه ملی کشورمان اعلام کرد که شمار جان باختگان حادثه امروز در مسیر منا به هزار و دویست تن رسیده است. البته هنوز این عدد قطعی نیست و متاسفانه احتمال افزایش آن می‌رود. این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

بر اساس گزارش های رسیده، شمار جان باختگان ایرانی تا به این لحظه نود تن اعلام شده است (اسامی این جان باختگان را اینجا ببینید)

تعداد ایرانیان جان باخته به عدد ۱۲۵ رسید

اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت شمار جان باختگان ایرانی حادثه امروز منا را 125 تن اعلام کرد و ابراز داشت که جست‌وجو برای آگاهی از وضعیت زائران ایرانی ادامه دارد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان عربستانی، در تماس تلفنی با رسانه ملی به نکات تلخی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعد از وقوع این حادثه، پیکر بی جان زائران تا شش ساعت روی زمین رها شده بود و مسئولان عربستانی نه اقدامی می کردند و نه اجازه اقدام به نیروهای امدادی ایرانی را می‌دادند.

تا این لحظه 1300 تن کشته شده‌اند ولی منتظر رشد چشمگیر این عدد باشید

به گزارش فارس، رئیس سازمان حج و زیارت لحظاتی قبل از افزایش تعداد کشته‌های حادثه منا خبر داد و گفت: تعداد کل کشته‌ها تا کنون به 1300 نفر رسیده و تا این لحظه تعداد کشته‌های ایرانی این حادثه به 125 نفر رسیده است.

اوحدی افزود: به نظر می‌رسد تعداد کل کشته‌ها به بیش از 1500 نفر خواهد رسید. اجساد قربانیان به 4 سردخانه بزرگ در مکه و جده و منا انتقال پیدا کرده است.

لاریجانی خواستار رسیدگی فوری به وضع حجاج ایرانی شد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج شنبه دوم مهر در تماس‌های تلفنی جداگانه با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، آخرین وضعیت حجاج ایرانی در فاجعه امروز منا را بررسی کرد و خواستار پیگیری جدی و رسیدگی فوری به وضع حجاج ایرانی حادثه رمی جمرات شد.

در این تماس‌های تلفنی، مسئولان سازمان حج و زیارت گزارشی از آخرین وضعیت مصدومین و همچنین کشته شدگان حادثه ارائه و نسبت به اهمال مسئولین بهداشتی، درمانی و امنیتی سعودی اظهار شکایت و نارضایتی کردند.

ظریف حادثه منا را به بازماندگان تسلیت گفت

وزیر امورخارجه که در سفر به آمریکاست، با تسلیت به بازماندگان حادثه منا، با اشاره به مسئولیت کارگزاران اجرایی عربستان سعودی اظهار داشت که علاوه بر تشکیل ستاد ویژه‌ای در وزارت خارجه، تماس های سیاسی فشرده خود را از نیویورک برای تسریع در شناسایی قربانیان و مداوای فوری مجروحین اغاز کرده است.

همزمان با اعلام این خبر از آمریکا، خبر رسید که هیإت دولت هم دباره حادثه امروز منا بیانیه ای صادر کرده است. این بیانیه را اینجا بخوانید.

روحانی: قلبم با خانواده قربانیان حادثه منا است

در صفحه توئیتری که منتسب به «حسن  روحانی» رئیس‌جمهور ایران است، در خصوص رسیدن وی به نیویورک و فاجعه دلخراش صحرای منا مطالبی آمده است.

در این پست توئیتری آمده است: «تازه در نیویورک فرود آمدم تا در مجمع عمومی ملل متحد شرکت کنم. قلبم با خانواده‌ها و قربانیان حادثه منا است. دولت آماده کمک است».

شمار ایرانیان جان باخته افزایش یافت

تازه ترین اخبار رسیده از مکه مکرمه، حکایت از افزایش شمار جان باختگان ایرانی حادثه امروز منا به 131 تن دارد.

این در حالی است که سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه ۷۰ زائر ایرانی به دلیل کوفتگی و گرمازدگی بستری هستند، به فارس گفت: هم‌اکنون ۲ زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که سعودی‌ها اجازه انتقال آنها را به مراکز درمانی ایران نمی‌دهند.

وی افزود: سعودی‌ها توانایی امدادرسانی را ندارند و بیمارستان‌های آنها نیز ظرفیت این حج گسترده مجروح را نیز ندارند. بعد از وقوع حادثه سعودی‌ها آمبولانس‌هایان را مجبور می‌کردند تا به جز زائران خود زائران کشورهای دیگر را هم به مراکز درمانی منتقل کنیم که البته هم‌اکنون این مشکل برطرف شد.

پیش از آنکه فیلم های گرفته شده از این حادثه تلخ را مشاهده کنید، ضروری است تاکید کنیم که تمامی تصاویر و فیلمهای مخابره شده از این حادثه تا به این لحظه، کیفیت بسیار پایینی دارند و با توجه به زاویه ای که نمایش می‌دهند، برای درک ابعاد این حادثه تلخ کاربرد چندانی ندارند.

تعداد بازدید : 127
دانلود

تعداد بازدید : 32

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۵۴۵
انتشار یافته: ۴۳۲
مسیولین بی کفایت صعودی دیگه گند بی لیاقتی رو درآوردن و عید امسال رو برای مسلمانان عزا کردند.

مسیولین حج و زیارت کشور حداقل برای تضمین سلامت زایرین ایرانی خودشون یه فکری بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سعودی نه صعودی!
نزولی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مجید دلبندم سعودی نه صعودی!!!!!
اول دیکتتو درست کن بعد بیا انتقاد کن!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
قطعاً اگر مدیریت حج را به ما ایرانیها بسپارند همانند مدیریت جهانی که داریم به خوبی از عهده اش بر می آییم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
همه برای یکی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا از کشته شدن مردم خودمون در جاده ها چیزی نمی گید؟توی تابستون چند نفر زائیر عراقی توی جاده کرج کشته شدند؟ چند نفر مشهد مسموم شدند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
به آل سعود چه ارتباطی داره. اصلا فرض کن مکه و مدینه متولی نداره. مروم باید اینطور رو کول هم بپرن که یک واجب را انجام بدن بعد اینهمه منکر اتفاق بیافته !!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این همه انسان کشته شدن و یه عده خوشمزگیشون گل کرده
واقعا شرم آوره آدم از ایرنی بودنش خجالت میکشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
با ناشناس 14:06 موافقم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من از مدیریت ایرانی نمیخوام دفاع کنم چون تکلیفش روشنه. اما مسئول حج گفت یک مسیر تردد زائرین رو امروز که همه حجاج تو منا هستن عربستان به دلیل نامعلوم بسته بوده و به همین دلیل ازدحام ایجاد شده. عربستان هم که همه چیز رو پول می بینه و پیش خودش میگه فوقش دیه میدیم، به همین راحتی
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مسئولین درسته نه مسیولین!!!
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مثلاً چه فکری بکنن عقل کل؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
از همین نظر ها می ترسیدم. برا هممون واضحه که داعشی ها و وهابی ها مسلمون نیستن و اگه میتونستنحرم پیامبر رو هم نابود میکردن حالا اونا میان یه راه رو میبندن و این اتفاق میافتده بعد همه میگن مسلمونا بی فرهنگ هستن و اسلام دستورات بدی داده نمیدونم با این پیشینه عربستان چرا هیچکی این نظر رو نمیده که مخصوصا این کارو کردن تا اسلام رو خرابکنند همه میدونیم که اونا راه رو به یه علت نا مشخص بستند ولی بدونید - و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین - و چوبشو خودشون می خورند همون طور که توی تاریخ هر کی مکر کرد بر علیه اسلام و پیامبر چوبشو خورد
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اکوری پکوری کلاس چندمی قربونت بره مامانت
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خوب شد مردم منكه خوشحالم نرن ديگه تو اين وضيعت مگه خدا عقل نداده بهشون
اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ماشالله مردم همیشه در صحنه فقط غلط املایی میگیرن اصل مطلبو بچسبین!فهمیدیم سواد دارین!
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
فکر می کنید بقیه کشورهای اسلامی امکانات بهتری دارند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام اداره حرمین شریفین را به دست بگیرند
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
بعد هی بگید عیدتون مبارک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
لابد کشته های باران هقته پیش هم نتیجه بی کفایتی سعودی ها بود!!!!!!! جائیکه میلیونها نفر در یک جا تجمع می کنند، چنین حوداثی عادیست!!!!
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
از پاسخ هایی که به این کامنت داده شده واقعا خجالت کشیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تابناک اگه مطلبی که در ادامه آمده نشر ندی معلومه ریگی به کفش داری

آقا 20 میلیون،می فهمی 20 میلیون زائر در اربعین امام حسین علیه السلام با حداقل امکانات و کمترین مدیریت به کربلا میروند که از این تعداد حداقل 6 الی 8 میلیون نفر ایرانی هستند ولی یکی از این اتفاقها رخ نمی دهد حال تو ، از آن طرف آب میخواهی مشکل فرهنگی رو به ما گوشزد کنی
بابا عقل هم خوب چیزی
اگه مدیریت نداشته عراقی ها می تونه 20 میلیون زائر امام حسین در روز اربعین مدیریت کنه چطور آل سعود خبیث ملعون نمی توانند با اینهمه پول نفت و امکانات که اغلب آمریکایی هستش فقط 2 میلیون زائر خانه خدا که هر سال در یک مراسم که همه چیزش مشخصه و هر سال عینا تکرار میشه مدیریت کنه،
ابد افتادن جرثقیل و کشته شدن 107 نفر توی خانه خدا هم از نظر جنابعالی مشکل فرهنگی هست متاسفم برای آنهای که به نظر فکورانه شما مثبت دادند
بماند که 6 ماه هست که این آل کثیف داره زن و بچه مردم مسلمان یمنی رو با بمباران به خاک خون میکشه
لابد افتادن جرثقیل و کشته شدن 107 نفر توی خانه خدا هم از نظر جنابعالی مشکل فرهنگی هست متاسفم برای آنهای که به نظر فکورانه شما مثبت دادند
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
20 میلیون ؟؟!
7-8 میلیون؟!!!
این امارهای ... رو از کجا میاری؟
پارسال از ایران نزدیک 1.5 تا 2 میلیون رفت عراق
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
***************
*******************
اگر نمي توانند بحران ها را پيش بيني و مديريت كنند بسپارند به ايراني ها.
مگر اربعين كربلا را با 40 ميليون نفر مديريت نمي كنيم؟ چطور عربستان نمي تواند 2 ميليون نفر را مديريت كند؟
************************
**********
عطاالله رستگار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
40 میلیون نفر؟ کربلا؟ کل شیعیان جهان 85 تا 90 میلیون نفر هستند. بعد در کربلا 40 میلیون نفر جمع می شوند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
20 میلیون ؟ خودت شمردی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
20 میلیون 40 میلیون این اعدادو از کجا میارین دوستان؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
کل شیعیان جهان 80 میلیون؟! فقط توی ایران 70 میلیون جمعیت داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خیلی بیکارید که نشستید حرف های الکی میزنید برید دعا کنید بقیه سالم برگردند
خخخخخخخخ
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
یه یوز کشته میشه همه میایید داد و بیداد میکنید این همه انسان کشته شدن شما خوشحالی؟
واقعا انسانیت تا کجا تحت تاثیر حب و بغض های ما تغییر میکنه؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا متاسفم اول هم برای تو هم بریا خونوادت و هم جامعه که همچین آدمی رو تربیت کرده !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
می خندی؟ جدا انسانی؟؟؟
واقعا برات متاسفم.صد رحمت به دایش. تو دیگه چی هستی. از تو بد تر اونایی که مثبت دادن. خوشحا میشید از مردن انسان ها؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
وا. یعنی خوشجالی؟ چرا؟
ذبیح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شمایی که از مدیریت 20 میلیونی اربعین گفتی میدونی این بیست میلیون اگه در چنین فضای محدودی بخوان چنین اعمالی انجام بدن چه اتفاقی میفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
20 میلیون نفر در کربلا برو توی گوگل مپ از بالا یه حرم اما حسین نگاه کن و جغرافیای سرزمینی مکه رو با کربلا مقایسه کن بعد کسی نگفت عراق می تونه این حجم از جمعیت رو مدیریت کنه
ای داااد
خدا رحمتشون کنه
و ای کاش این عربستانی ها اینقدر اهمال نمی کردن امسال
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شیطان کوچک عربستان
اینها دست پرورده انگلیس هستن و در زمانی که باید شیطان را سنگ زد - شیطنت می کنند و این گونه رفتار می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
باید اداره انرا به ایرانیان بدهند تا ببیند چگونه انرا مدریت میکنند.
یبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تو ایران یه باد و بارون کوچیک میاد این همه آدم میمیرن بعد میخوایید دومیلیون زائر رو مدیریت کنن؟؟

مگه یادتون رفته تو بازی با ژاپن چند نفر همینطوری مردند؟ تازه ورزشگاه صدهزارنفر جا داشت. اونجا دو میلیون زائر وجود داره.
بابا چه خبره! مگه جنگه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
میدونی چه جمعیتی داشتن حرکت می کردن!
این دیگه مشکل فرهنگیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مشکل فرهنگی مسلمانان!
خدا رو شکر یه بار ایرانیان نبود آخر این جمله!
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
فرهنگ 1400 ساله!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مشکل فرهنگی؟!!
جمعیت زیاد و عدم مدیریت رهپیماها مشکل فرهنگیه؟
یعنی شعور چه گوهر نایابی شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
راه رفتن ادما کنار همدیگر مدریت لازم نداره
درسته شعور واقعا نایاب شده!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ربطی به فرهنگ نداره دوست عزیز! یه ذره فک کن، اون همه جمعیت اگه مسیرشون درست مدیریت نشه بی نظمی پیش میاد و اینطوری میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اگه بیان وسط بیابون رو راه کشی کنند این مشکلات پیش میاد ی توی صحرای خدا کجا جا کم میاد یا ازدحام میشه اخه چرا وقتی نمیدونید و اطلاع ندارید تقصیر رو میندازید گردن حجاج اخه یکی نمیاد بگه وهابی نادون چرا مردم رو وسط بیابون محدود میکنی تا این مشکلات پیش بیاد. لطفا با تعصب نباشید و عاقلانه فکر کنید
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اره؟ پس چرا شما هر خرابکاری اینجا پیش میاد و مسببش مسئولین هستن وصل میکنید به فرهنگ 2500 ساله ایرانی ها؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
هرسال حدود 20 میلیون آدم برای اربعین میرن کربلا هیچ مشکلی هم پیش نمی یاد تازه کربلا یه شهر کوچیکه
این مشکل خودکمتر بینی شماست که تا یه چیزی میشه گل میکنه.
لعنت به ال سعود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مسلمان ها انقدر همدیگر را لعنت می کنند ، دچار خشم و غضب خداوند می شوند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این دیگه به آل سعود ربطی نداره. مسلمونها واسه اجرای مناسک حج از سروکول هم میرن بالا و فشار میدن و زیر دست و پای هم له می شن به آل سعود چه؟؟؟
اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
یکی بود یکی نبود..
لعن الله علی ال سعود..
زیر این گنبد زیبا و کبود..
لعن الله علی ال سعود..
شهری بود پر از عربهای حسود..
لعن الله علی ال سعود..
میدونی شیعه براشون چی سرود؟؟..
لعن الله علی ال سعود..
میون این همه سر صدا و دود..
لعن الله علی ال سعود..
دیگه بی شعوریشون گذشته از حد و حدود..
لعن الله علی ال سعود..
شده بودن سگهایی مثل یهود..
لعن الله علی ال سعود..
بچه ها حلال کنید اخرش رو یادم نبود..
لعن الله علی ال سعود..
خلاصه هر چی که بود و بود و بود..
لعن الله علی ال سعود..
.......
لعنت بر آل سعود که در جنایت و انسان کشتن گوی سبقت را از یزید ملعون ربوده اند و دامنه کشتار را از یمن به مکه و منا متصل نموده اند. حاکمان زر و زور مرگتان باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تو دیگه ای معرکه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا خیرت بده هر چی می تونی به آل سعود نفرین بفرست
باید با عربستان وارد جنگ بشیم و انتقام بگیریم
این اتفاقات مشکوکه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عزیزم چی مشک.ک نیس
عيب نداره حالا برن بهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خیلی با مزه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
امیدوارم خودتم زودتر بری
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا که!
اگه پدر و مادر خودتم تو اون جمعیت بودن همینو میگفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مناسک حج از نظرت مسخره است که این طوری نظر میدی؟ انگار خوشحالی که مردند... خجالت هم خوب چیزیه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا .....کنه
چطور از مرگ یک انسان شاد می شی...اونهم وقتی هموطن خودت بوده...
اگه مدیریت مراسم حج دست مسئولین مابودحوادث بدتری شایداتفاق می افتادبعدش هم هرکدوم تقصیرروگردن دیگری می انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اگر دست ما بود ۴۰۰ تا زنده می موندند بقیه می میرند بعد هم می گیم اشتباه انسانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ناشناس 15:40 من نوکرتم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خود بزرگ بینی بده ولی اعتماد به نفس پایین هم بد دردیه که شما دارین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آقا محمد تو که مراسم اربعین سال پیش رو با مدیریت خودمون دیدی، پس بپذیر حرفی که زدی کاملا غلطه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اینو که من هم موافقم
یعنی راه رسیدن به خدا اینه که حتما مکه بریم؟حاجی بیا حج رو تو همین ایران کامل کن.کسی که واسه نداری کلیه میفروشه دیدی تا حالا؟از جلو بیمارستان رد شدی ازت کمک بخوان؟اگه واسه مشهور شدن وگفتن حاجی میری مکه که بحثش جداست.والا اینا کوچکترین چیزا بود که گفتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا درست گفتید با این افراد با شریاط خاص و مشکلاتی که در کشور داریم واقعا حج رفتن اشتباهه. خدا یه پولی به من بده بتونم لاقل تا حد توانم کمک کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آقا حمید حج برای کسی که مستطیع میشه یک بارش واجبه
شما اگر مسلمون نیستی بحثش جداس
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
برو چند تا کتاب مطالعه کن بعد نظر بده. اصل حج این هست که علی رغم دانستن تمام سختی ها و مرگ و ... همه را فراموش کنی و در راه فرمان واجب خدا و به عشق دیدار یار بروی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا درست گفتی هموطن عزیز. مگه خدا جا و مکان خاصی حضور داره که برای رسیدن بهش مجبور باشیم تحت هر شرایطی بریم اونجا؟؟؟ گره از مشکلات خلق خدا باز کردن اجرش بیشتر از حج رفتنه
علیرضا
| Netherlands |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ناشناس 14:25 و نجی 14:37، حق با شما است، شما منتهی موقعی که میخواهید برای حج ثبت نام کنید اگر تمامی همسایه های شما مشکل مالیشون رو برطرف کردین و پولی موند، مستطیع حساب میشید و باید به حج بروید. در غیر اینصورت واجب نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آقای حمیدخان این نصیحت ها رو به اونهایی که آنتالیا و دبی و بالی و ... می رن هم بگو
یاد ایران خودرو و سایپا افتادم
جالب شد. مح مناسک حج هم به کشتارگاه مسلمانان اضافه شد. میانمار.عراق.پاکستان.افغانستان.مصر.سومالی.سوریه.یمن.دریای مدیترانه....
چیزی نمیشه گفت جز اینکه کمترین ارزش انسانی در مهد اسلام!! تا کی بی تدبیری و صرفا منفعت گرایی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چی میگی برادر. کلا ازینایی که از همه طلبکاری.
اين سزاي الدسعود لعنتي هستش كه مردم بيدگناه و بي دفاع يمن را بمباران مي كنه
خدا هم اين بلاها رو سر انها نازل مي كنه
مرگ بر ال سعود نجس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اما چرا خدا این بلا رو سر خود آل سعود نمیاره؟؟. ایرانی و پاکستانی و عراقی و مصری و سودانی و..... قول میدم یکنفر سعودی هم داخل این گسته ها نیست
خوشا به حالشان که درسرزمین خدا و در جوار خانه خدا مردند. کاش همه مسلمانان در مکه بمیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خودتو به روانشناس نشون بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
منظورت اینه مسلمانان اگر خواستند بمیرن برن مکه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا شفا بده همه مریضها رو
پدرم هم دربین اونها بود ..خدارو شکر اتفاقی مهمی واسش نیوفتاده فقط از حال رفته ..

واقعا دلیلش چیه..خداوند چی رو داره اخطار میده به مسلمانها...آوارگی مسلمانهای سوری و یمنی و عراقی ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اگه پدرت زبونم لال امروز به دیار حق میشتافت یک میلیارد تومن دیه دستتون رو میگرفت
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ساده انگاری مسلمانان
m.
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
دنبال همين نظر ميگشتم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا داره میگه فکرتون را به کار بندازید خدا در دل آدم هاست نه در ظواهر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا میگه ، مسلمان ها انقدر برادر کشی نکنید !
این از عدم فرهنگ صحیح برگزاری این مراسم است توی ایران هم در زیارتگاها بعضی از کول مردم بالامیروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اصلا چه ربطی به فرهنگ داره؟!!
خیل جمعیت که زیاد باشه باید مدیریت بشه و الا این اتفاقات تلخ میفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
کاش فقط تو زیارتگاه بود . هر جا که قراره صفی باشه مردن رو کول هم سوارند !
سفر حج و دیدار معبود برای هر کسی آرزوست ولی نه زمانی که همسایه بغلی گرسنست و بیشتر جوونای مملکت نمیتونن ازدواج کنن و دخترا مجبورن خودفروشی کنن، یادمون نره هرچه قدر انسانیم، همون قدر مسلمونیم...
یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اگر دلت برای گرسنه ها سوخته بگو سفر ترکیه و ایتالیا و ارمنستان رو تعطیل کنن
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من نمیدونم چرا تا اسم حج میاد یاد مشکلات این مملکت میوفتین ؟
کاش این حرفارو در مورد انتالیا و دبی و ۱۰۰۰ جور خرجای الکیه دیگه هم میزدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
1- اونی که میره آنتالیا مسلما برای ثواب نمیره. ولی اونی که میره مکه برای ثواب میره و میتونه این ثواب را از راه دیگه کسب کنه
2- اونی که میره آنتالیا برای تفریج میره و هر انسانی هم به تفریج نیاز داره ولی اونی که میره مکه نه تنها تفریح نمیکنه بلکه سختی هم میکشه
3- اونی که میره دبی حتما پول داره و لاقل برای سفر دبی پول قرض نمیکنه ولی خیلی از اونا که میرن مکه با بدبختی پولشو جور میکنند
4- در ضمن حالا نمیگن برید آنتالیا میگن به هموطنانمتون کمک کنید چه اونی که میره مکه چه اونی که میره تایلند
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مسلمان به محض مستطیع شدن واجب الحج میشود و این یک تکلیف الهی است و به احتمال زیاد چنین فردی دستگیر مستمندان هم خواهد یود
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سفر حح یک واجب است نه برای ثواب. پس خلط مبحث نکن. تازه یکی از شرایط قبولی حج هم اینه که خمس مالت رو داده باشی زکات و حق الناس دیگری به گردنت نیاشه و...
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
یه جیز دیگه. تمتع برای کسی که مستطیع از نظر مالی و جسمی است واجبه پس کسی پول قرض نمیکنه واقعا سطح سواد خیلی ها معلوم شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
درست میگه. حجاج پول حلالی را که با سختی و زحمت به دست می آورند به جای رفتن به حج بدهند به این تازه به دوران رسیده ها تا خرج سفر آنتالیا کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
یه چیزی را نگفتی اونی که میره آنتالیا پولی که خرج میکنه بمب نمیشه بریزه سر هم کیشای خودش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ناشناس 15:19 آنتالیا برای ترکیه هست و حامی اصلی تروریست های داعش یادت رفته ؟؟؟
اربعین ده برابر این جمعیت رفتند کربلا داعش هم بود اما یک نفر چیزیش نشد
چقدر ال سعود بی لیاقت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نه اینها چون عجله دارند برای انجام اعمال در وقت محدود اینطور میشود باید تعداد را کم کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مطمنی 10 برابر بود؟!
اربعین هم مراسیم خاصی داشت که باید حتما اجرا میشد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا پرت و پلا میگی ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این فقط یک حادثه است اگرچه از بی کفایتی آل سعود کم نمیکند.
جماقت که شاخ و دم ندارد. وقتی اینها از سر و کول هم بالا می روند غیر از این انتظاری هست؟
کعبه همینجاست.کجا میروید؟
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما همین جا برو
doroste
آل سعود!
ننگت باد . . .
امسال گذاشتن پشتش ملت رو به کشتن بدن !!!!!!
قبله مسلمین را از چنگال قاتلان حجاج نجات دهید
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عزیزم کتاب قصه هاتو بخون گوگولی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حمید رضا چقدر با نمک شدی تو این وضعیت برنامه کودک عصر یخبندان رو دیدی یا نینی کوچولو داری!!!
بابا خدا همه جا هست چرا كاري نميكنيم كه همينجا در ايران خودمان خانه خداداشته باشيم و اينهمه كشته و مجروح وكلي هزينه نداشته باشيم و پول به جيب وهابيها نريزيم تر خدا اقدام كنيد
پاسخ ها
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
برا اینکه خود خدا گفته بیاید مکه
شما لطفا تو کار خداوند دخالت نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
در جواب حامد.
کجا گفته دقیقا؟ منبع بیار با سند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این راهکار به فکر حضرت فیل هم نمی رسید
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چه راه حلی خیلی نابغه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اقای ناشناس منیع قران کریم
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سوره ای به نام حج است. بخون بعد می فهمی. علاوه بر اون : آیه ی 196 بقره هم به حج تمتع اشاره دارد.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
{وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ البَيتِ مَنِ استَطَاعَ إِلَيهِ سَبِيلا وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ اللهَ غَنِيٌّ عَنِ العَالَمِينَ}. (آل عمران/3، 97)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تو قرآن، سوره حج و بقره!!!
در جواب ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما تو خونت یه کعبه درست کن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
جناب ناشناس که از حامد مدرک می‌‌خواهی معلومه حتی یک بار قرآن رو با تدبر نخواندی. خداوند در قرآن می‌فرماید به ابراهیم فرمان داده شد خانه خدا را بنا کند و سپس ندای حج سر دهد و از مردم بخواهد از راه های دور و نزدیک به سوی حج بشتابند . در جای دیگر هم فرمان داده است خداوند در ایامی محدود یاد شود که مقصود از این یاد خدا در ایامی محدود همین مناسک حج است...
جان باختن یعنی چه؟ به درج رفیع شهادت نائل شدند!!!.
ولی خارج از شوخی، فکر کنم دارین سر عقل میایدا...
خدا رجمتشون کند
اینها چوب خداست که می خواهد اینها را بخاطر جنایات یمن در جهان رسوا کند.
پاسخ ها
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این حاجیای بدبخت چه گناهی کردن اونوقت ؟؟
...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مگه حاجی ها یمنی هارو کشتن ؟!
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خداوکیلی این همه عقل ر از کجا آوردی تو؟اصلا خراب این روشن فکریتم من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عمر این چهار صد نفر به سر رسیده بود اگر آنجا کشته نمی‌شدند د رخانه هایشان هم بودند از دنیا می رفتند اما کشته شدن در آن سرزمین کوس رسوایی بی عرضگی سعودی هاست که بعد پنجاه سال هنوز نمی ‌توانند به این مناسک مهم نظم بدهند
حج رفتن هم دیگه مخاطره آمیز شده، کسی که به حج مشرف می شه واقعاً نمی دونه زنده برمی گرده یا مرده
خدا شاهده باید مراجع عظام فعلا حج را تحریم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا نمی دانست حج مخاطره داره که حالا مراجع تحریمش کنند؟ چطور حلال خدا را میشه تحریم کرد؟ قدیم ها هم سفر حج خطر داشته در مسیر گم می شدند گرسنگی بیماری راهزن ها و .. برای همین هم شاعر گفته در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم...
حج خطرناکه سفر تفریحی که نیست
يا خدا ديگه چيزيشون نشه
جهان سومی هستیم دیگه!!
یک کم تفکر هم چیز بدی نیست. امام حسین ع نیز به خاطر امر به معروف و نهی از منکر از ادامه مناسک حج منصرف شدند و برگشتند آیا این همه حادثه نشانه این نیست که حجاج شیعه می بایست بصورت موقت از ادامه مناسک منصرف شوند. (به قول یکی از دوستان خداوند می بایست چند نشانه دیگه برای نشان دادن ظلم خاندان سعود نمایان کند تا مردم ما بیخیال مناسک فعلی حج شوند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چه ربطی به خاندان سعودی داره ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ماجرای حج تمتع با عمره فرق داره، الکی که نمیشه نظر داد و احکام رو حلال و حروم کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
امام حسین(ع) حج واجب تمتع خود را نیمه کاره رها نکردند... حج ایشان مستحبی بود چون قبلا مناسک را انجام داده بودند... قبل نظر دادن اگر کمی هم فکر کنیم بد نیست...
,این چه مدیریتی هست اصلا نباید ایرانی ها سال دیگه برن بابا چه خبره امن ترین مکان کره زمین کشت و کشتار شده
حاجی شدن. یعنی له شدن زیر پای دیگران
نباید از سال دیگه مردم برن پولشونو بریزن تو جیب این وهابی یعنی چه برن کربلا جایی
پاسخ ها
مائده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حج بر هر مسلمانی واجب است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حج بر هر مسلمانی واجب است.
---------
وقتی احتمالش هست کشته بشی واجب نیست
وقتی میدونی پولش رو از م و شما میگیرن میدن امریکا بمب میخرن میریزن رو مردم یمن و کمک به داعش واجب نیست.
از قصد دو تا از راه ها رو بستن این اتفاقات غیر عمدی نمی تونه باشه
مسلمانان چرا فکر میکنن سایر کشور ها دشمنشون هستند.
وقتی خودشون به خودشون و به خواهر و برادر دینی خود رحم نمیکنند.
فوت بر اثر ازدحام یعنی هیچ کس دیگری رو بر خود مقدم نمیداند.
واقعا ازدحام خيلي زياده من هم كه تازه خانم جوان هم هستم در سال نود نزديك بود در فشار جمعيت خفه شويم ،خدا حفظشون كنه براي دو روز باقيمانده
آل سعود میخوان مراسم حج رو تعطیل کنن به طور کل
بازم پولاتونو نه یک بار بلکه چند بار بریزید تو حلقوم آل سعود؛ درحالی که تو ایران شمار زیادی جوان بیکار و بدون مسکن و مجرد و سن بالا وجود داره.
بین واجب و مستحب خلط کردین
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
بیشترین سفر خارجی ایرانیا به ترکیه اس چرا هیچکدوم از شما منورالفکر ها در مورد رفتن به ترکیه ازین حرفا نمیزنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حج واجبه نابغه جان، شما خلط کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حج واجبه بی سواد!
دیواری کوتاه تر از دیوار خدا پیدا نکردی؟
به خدا این حج نیست به چه قیمتی اخه
ای قوم به حج رفته کجایید معشوق همین جاست بییایید معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار

در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اونی که این شعر را خونده به صورت ترانه چقدر هم زیبا میخونه.اشکم در اومد
عمر دست خداست بالاخره حج بر هر مسلمانی واجبه خانواده هاشون هم باید راضی باشن به رضای خدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ببین الان یه نفر تو رو با چاقو بزنه و امیدی به زنده بودنت نباشه، بازم میگی عمر دست خداست؟
میشود حدس زد چرا جان مسلمان ها در سوریه عراق و افغانستان، برای دیگران هیچ اهمیتی ندارد. وقتی در عید مسلمانان، خودشون خودشون رو زیر دست و پا له میکنن، دیگه معلومه دشمن تو جنگ چه جور پیش خودش فکر میکنه...
همه چی از درد فرهنگه. نه ال سعود مقصره نه امریکا نه اسرائیل!!!!
حالا اگه یه کم عمیق تر ببینیم، میفهمیم که مشکل فلسطین چرا حل نمیشه!
کشتارگاه شده هههههههههههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
معنی ههههههههههه و خخخخخخخخخخخخخخخ را نمی فهمم برو عکساشو ببین جیگرت کباب شه
امسال 2 ملیون ایرانی رفتن حج اگه هزینه ی سفرشونو واسه جوونای باسواد بیکار صرف میکردند هم فساد کمتر میشد هم ثواب میکرند کشتم نمیشدند.
حتما باید پولاشونو تو حلق این...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مشکل کار جوانان را حاکمیت باید رفع کنه نه مردم و زوار
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نه بابا راست میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کل حجاج زیر 2 میلیونه
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرت گفتی ها!! تمتع همش 65 هزار نفر عمره هم که تعطیل شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آمار غلط بده مردم هم ندونسته مثبت بدن آمار زائران ایران شصت هزار نفره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چند میلیون؟؟؟؟؟؟!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حالا تو که نرفتی حج بیا پولتو بدهمشکل جوونا حل بشه! پای مکه و کربلا که میاد وسط همه نوع دوست میشن اگه خیلی دلتون میسوزه از پول خودتون خرج کنید برای بقیه تعیین تکلیف نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عدد دو میلیون رو از کجا آوردی؟؟؟؟ برای حج تمتع که فقط 64000 نفر سهمیه داشتیم. حج عمره هم به این عدد و رقمی که شما می گی مسلما نمی رسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
جک گفتی!
خندیدیم
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
دوستان اومدم ضربه یه جواب دندونشکن بدم دیدم ماشالله همه اهل دلا زودتر ضربه فنیش کردن رفته پی کارش خخخخخ
این آمار برابری میکند با کشته های دو سه روز ایران خودرو و سایپا(با کسر کردن خطای انسانی)
جمع کنین بابا این سفر کشت و کشتار رو
متاسفم . والا ما 6 ماه پیش عمره بودیم . تو هتل که همه ایرانی بودن موقع غذا تو آسانسور سوار شدن همدیگه رو له میکردن .
تو خلوتی کعبه هم ماشاله همینطور .
هل میزنن دیگه آرامش و اخلاق در عمل صفره
چیزی نیست بابا پیش میاد ازدحام جمعیت بوده دیگه هر سال تو هند تو مراسمهای مذهبیشون چند هزار نفر زیر دست و پا میمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آره پیش میاد، چیزی که مفته جون آدمیزاد
طر دو روز در کشور ما 1500 نفر در جاده ها کشته و زخمی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من نمی دونم شما این اعداد و ارقام رو از کجاتون در می آرید؟؟؟؟ طی سه روز صد نفر در جاده ها مردند اونوقت شما ده پونزده برابرشون کردی؟
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سه روز 100 نفر اصلاج کن
این همه نشانه که برای چی میاین حج بازم ............
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چه نشانه ای؟ توروخدا دست از این توهماتتون بر دارید
اسلام میگه شرف و شان مومن بالاتر از کعبه است پس چرا شرفمان را زیر پاهای وهابیون ال سعود له می کنیم.
آقا اینا میخواستند برند بهشت خوب مستقیم بدون زحمت یک راست رفتند بهشت فاتحه
پاسخ ها
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ایشالله شما با زحمت یری بهشت
جایی که رژیم عربستان بیش از 10 ماه است که مردم مظلوم یمن را زیر بمباران میکشد.
باید مسلمانان امسال حج را تحریم میکردند. حج امسال حرام بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا ؟ چون تو میگی ؟ من نمیفهمم چرا این مسلمونا این همه تو کار هم دخالت می کنن ؟
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما مرجع تقلیدی آیاااا؟
انا لله و انا الیه راجعون چه سعادتی خداوند نصیبشان کرده است. آرزوی من هم این است که در مکه بمیرم و همانجا دفن شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
بله. ارزوی همه هست که در مکانی مقدس از دنیا برن ولی نه بر اثر اهمالکاری آل سعود...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ایشاللا زودتر
خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
از صمیم قلب ارزو میکنم که نصیب شخص شما هم بشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
انشالله به آرزوت برسی خانواده ات هم دیه ات رو بگیرن !!!!!!!
خدا میگه هنوز درک نکردیم مناسک حج رو باید درخانه بچه های یتیم هموطنت برگزار کنی خدا داره میگه ای آدم هنوز نفهمیده حج تو باید تو خونه دختر وپسر دم بخت بر گزار کنی وراجی واقعی بشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تا جایی که من یادمه در قرآن فرمان خدا برای ادای حج منوط به شوهر دادن دختر همسایه نیست منوط به توانایی داشتنه.. اگر قرار باشه فرمان خدا درست اجرا بشه اون حاجی که می خواد بره حج انفاق هم باید بکنه زکاتش رو بده خمسش رو بده به این ترتیب فکر همه چی شده و خداوند درباره همه چیز به بندگانش توصیه لازم رو کرده تو نمی‌خواند نظریه بدی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نمیدونستم شما مرجع تقلیدی
انا لله و انا الیه راجعون چه سعادتی خداوند نصیبشان کرده است. آرزوی من هم این است که در مکه بمیرم و همانجا دفن شوم
واسه مردم کشور با این کامنتاشون متاسفم

متاسفم از اینکه ایران ام. اگر اینا هم وطن من هستند.



منفی بده اشکال نداره
بزن بریم کربلا
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
منظورت چیه؟؟؟ عراق هم امنیت نداره با وجود داعش
انا لله و انا الیه راجعون
خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
الان دقیقا چرا منفی دادین بعضیا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرگ بر آل سعودی که همشون از دم یهودی و شیطان پرستن ولی دارن به اسم اسلام و خادم الحرمین آتیش به پا میکنن.
خدا لعنتشون کنه. خدا مکرشون رو به خودشون برگردونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
کاملا حرف صحیحی است چرا منفی میدین؟
عجب........فکر نمی کنید اینها هشداری است به مسلمانان که سرزمینهایشان را به چه وضعیت اسفباری رسانده اند.داغ بچه های سوریه که هم اسد آنها را بمباران می کند و هم داعش و النصره و دولتهای مسلمان از دو طرف هم هزینه آن را تامین می کند.از قهر خدا باید ترسید..........
بندگان خدا منتظر بودن حاجی بشن خانواده هاشونم مشغول تدارک بودن خدا خودت رحم کن به ضعف ما /آدم یاد قیامت میفته خداوند می فرماید وترکنا بعضهم یومئذ یموج فی بعض(سوره کهف)و مردمی را در قیامت رها میکنیم به گونه ای که مثل موج از روی هم عبور کنند پناه میبریم بر خدا /دوستان کمی نگاه عبرت آمیز داشته باشیم همش طعنه و باز کردن عقده هامون نباشه
خدا همین جاست کعبه همین جاست این من و شما هستیم که داریم بین خدا و خود فاصله می اندازیم .
پاسخ ها
خ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نه عزیزم کعبه تو مکه و عربستانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حج واجبه نمیدونستی بدون
آموزش به حجاج مدیریت وکنترل حجاج چاره ی این کاره حالا هی عربستان محکوم کنیم نتیجه اش اینه که مردم بی اعتقاد به اعمال وواجبات دین بشن
خخخخخخخ
فک کنم از سر و کول هم بالا میرن، یا نکنه دارن سبقت میگرن از هم که شیطان رو بکشن.
آخه تو چه مسلمونی هستی
جهت اطلاع دوستانی که حرف از کمک به هموطنان و ... میکنند باید بگم که حج برای کسی که استطاعت مالی داره واجب هست مثل نماز خوندن. کمک کردن به دیگران هم خوبه ولی طرف نمیتونه پول حج واجب رو جای دیگه خرج کنه ولی حتما باید تا میتونه به نیازمندان هم کمک کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آخه براچی منفی میدی ؟!!!!!!!!!!!!!!
دودرودرود ترختور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عزیزم تو نسبتی با زینال بندری داری؟؟ در ضمن چند روز پیش یکی از کاربران به تو گفت که هر چه زودتر خودتو به یک روانپزشک نشون بده . تا کارت بیشتر بیخ پیدا نکرده به توصیه دوستمان عمل کن.
این بی شرف ها امسال دارن این کار ها رو عمدی انجام میدن .
مرض داشتن که خیابان رو بیخودی بستن با این همه جمعیت؟
مرگ بر آل سعود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
دلیل بیار چرا منف دادی ؟ خب راست میگه چرا بستن خیابونو؟
کاش کشته های سوانح رانندگی هم برای ما مهم بود !!!
مقصر حادثه سعودیها نیستن خودشونن که عجله کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
جمعیت حدود 2 میلیون نفر بوده! چی میگی؟
باید دولت سعود مدیریت بهتری می داشت اونها یکی از خیابان هارو بستن!
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
"شاهد عینی " هستی؟ یا افسر راهنمایی رانندگی؟
عجب حداقل ارزوی مردن تو جنگ رو بکن نه له شدن زیر دست و پا واسه سنگ زدن
... آدم ... که متصدی نظرات این خبر شدی. احمق جان نظرات رو یه طرفه گذاشتین. و از اینکه دو مسیر خروج رو عمدا بستن هیچی نگفتین تا همه چیز به اسم مسلمونا تموم بشه و آل سعود رو بی تقصیر نشون دادی.
مکه بری
حاجی بشی
له و لورده شی
وسط جمع خفه شی
تو غربت بمیری
بوس بوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مردم از خنده خیلی بامزه ای.........متاسفم براتون
دولت عربستان سرش تو یمن شلوغه.لطفا زائرین ملاحظه میزبان بفرمایند
کاش چندتا ازفرشته هایی که در جنگ بدر به مسلمانان کمک کردند را خدا میفرستاد کمک این عربستانیها تا اینقدر مسلمانان بیچاره بخاطر حماقت اینها کشته نشن.
بعد اون بلايي كه سر دو نوجوان ايراني آوردن بايد كلا مكه ممنوع ميشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حجب
فکر کردی مردم این دوره زمونه مثل مردم در زان جنگ بدرن
مشکل اینه که مردم بد شدن دیگه مسلمان واقعی کمه
فقط اسم مسلمانیو یدک میکشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
موافقم ! مسلمان واقعی خیلی کم شده .
حج واجب است....و کشته شدگان شهید هستند. تازه دولت عربستان هم گفته دیه می دهند.
حج خونین
چرا اسامی اعلام نمیشه؟؟؟سایت حج وزیارت باز نمیشه
آل سعود ملعون نشان داد که کشتار مردم بیگناه رو بهتر از برگزار کردن حج بلده .
خدایا نابودی این سعودی های وهابی کثیف رو نزدیکتر کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
کسی که منفی داده براش متاسفم
چرا آمارو نمیزنن الان گفتند 50 نفر شهید شدند اخبار ایرانم مشکل داره باید دقیقه به دقیقه اطلاع بدن تصویری نشون بدن
بایدبرای حج حق رزمندگی قایل شوند چون امکان شهیدشدن زیاد است .خط اوله.
بنظر اتفاق امروز از فبل برنامه ریزی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
دقیقا
واقعا به شعور خودم شک میکنم تعداد زیادی ار ای کامنت های بی یر ته را که هر چی دهانشان می ابد مینوبسند
لعنت بر كسانيكه اين فاجعه را براي انسانهاي بيگناه به وجوداوردند
پاسخ ها
مائده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
موافقم
همه برا آقا شاهرخ دعاکنیم.انشاالله آقا شاهرخ به آرزوشون برسن و سال آینده همچنین روزی جنازه اش زیر دست و پا باشه
اقاجون نظرتون کو
من از بعضی از این اظهار نظرهای عزیزان تعجب می کنم اینها نشان می دهد که خیلی ها نه تنها از حج هیچ هیچی نمیدانند بلکه راه درست اظهار همدردی را هم نمی دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
باز منفی باز منفی واقعا متاسفم براتون
اين اتفاقات تو ايران هم كم نميافته ،
چقدر جان مسلمانها کم ارزشه....
چیزی نشده فقط 410 نفر الان کشته شدند و چند روز پیش هم 120 نفر و.....
خدا رحمتش کنه کاش من بودم جای اونها بودم اونجا هم دفن میشدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من دعا میکنم هر چه زودتر به آرزوت برسی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
امیدوارم سال دیگه اسمت اعلام بشه =))
پرتو
| Czech Republic |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
انشالله.
بهزاد
| Netherlands |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
منم به سهم خودم آرزو میکنم قسمتت بشه !
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
آمین
امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم........ وهابی =صهیونیست آل سعود=آل یهود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا منفی میدی اخه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک اسامی شما هم بزنید مردم از بیقراری و دلواپسی مردن به خدا سایت حج و زیارت باز نمیکنه
ما هم نگران اقوام هستیم
پاسخ ها
مائده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
پدربزرگ من هم اونجا بود ولی خداروشکر به زور زنگ زدیم حالش خوب بود.
اینایی که میگن باید اداره حج رو به دست ایران داد برن ازدحام جمعیت نزدیک ضریح امام رضا ( ع) رو ببينند بعد راجع به مدیریت ایرانیا نظر بدن
می بایست دهها هزار نفر کشته شوند این آه مردم مظلوم یمن است چون کل حجاج مسلمان باید امسال حج را تحریم می کردند زیرا پول همین حجاج بمب بر سر مردم یمن می شود پس حقشان و حقمان است که به قهر خدا گرفتار شویم تا زمانی که خانه خدا در دست یهود است زیارت ان چه ارزشی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من نمیدونم چرا بعضیا نمیفهمن حج واجب شرعیه
ایا خداوند نمیخواهد به ما بگوید در شرایط فعلی که هزینه حج صرف کشتار بیگناهان عالم میشود دیگر به این سرزمین نرویم و خدا را در دیار خودمان جستجو کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما سخنگوی خدا هستی؟
مرگ مانند پلی است که ما را از این دنیا به سرای باقی منتقل میکند.آرزوی من اینچنین مردن است.
با اين همه جنايات هاي سعودي ها در يمن فتن به حج نه تنها واجب نيست كه داريا أشكال است، نتيجه آش حوادثي است كه امسال اتفاق افتاده، به نظرم تا توقف كامل حملات سعودي ها به يمن بأيد ازر فتن به حج را تحريم كرد
وقتی مسئولین عربستان مشغول جنگ در یمن باشند و حواسشان به حمایت کردن از داعش باشد بهتر از این نمی شود.
من 3 سال پیش اونجا بودم.رمی جمرات در طبقه همکف واقعا خطرناک است.من خودم چندین بار نزدیک بود زیر دست وپا برم.علما باید فکری به حال این موضوع بکنند.
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید

معشوق همین جاست بیایید بیایید

معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار

در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید

هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید

ده بار از آن راه بدان خانه برفتید

یک بار از این خانه بر این بام برآیید

آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید


از خواجه آن خانه نشانی بنمایید

یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت

یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید

با این همه آن رنج شما گنج شما باد

افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
پاسخ ها
حسین
| - |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حرف دلمو گفتی.لایک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
دم مولانا گرم.
مسولین سازمان حج ایران در این حوادث پی در پی باید پاسخگو باشند. چرا برنامه حرکت حجاج ایرانی مدیریت نشده است.
بیایید کمی فکر کنیم.تا کی میخوایم این همه پول رو بریزیم تو جیب وهابیا اونام بمب درست کنن بندازن رو سر مردم بیگناه یمن؟مگه ما کم گرسنه داریم.اگر میخواید ثواب کنید این همه بدبخت کنارتون هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
قاطی نکن انجام حج اجرای فرمان خداونده نه پول ریختن تو شیکم وهابی ها... آره خرید نکنند سوقات نیارند درسته اما حج تعطیل بردار نیست
خدا رحمتشون کنه خدا به خانواده هاشون صبر بده خیلی سخته اونی که با خیال راحت فرستادنش مکه دیگه برنگرده
الله اکبر ;)
۴نفر از خانواده من رفتن حج,خدا ال سعودو لعنت کنه,دعا کنین با این اوضاع همه به سلامتی برگردن,خیلی استرس داریم
لطفا اسامی رو منتشر کنید. دو سایت اعلام شده ی سازمان حج اصلا قابل دسترس نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
سایت شبکه خبر اسامی رو زده
لعنت بر آل سعود کثیف / و لعنت بر کسانی که به نظرات خوب منفی میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما مشغول لعنت کردنت باش ! کار دیگه ای هم بلدی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا منفی میدین اخه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ناشناس 16:37 خیلی بامزه ایا!!
قبل از مناسک حج داعش تهدیدهایی به دولت سعودی کرده بود اما اینکه به نقل خبری که اقای حیاتی امروز گفت ماموران بدلیل نامعلومی را ه اصلی را بستند تا حجاج از معابر باریک تری عبور کنند کاملا بی برنامه گی دولت سعودیست چون سالهاست که در اجرای ان تجربه کسب کرده این دیگر سونامی زاپن نیست که ضعف بشر مدرن را بهش نشان داد که کشتی ها را از دریا به خیابان اورد و ماشین ها را از خیابان به دریا برد در اینحال به فرمایش قران کریم. شما نمیدانید درکدام سرزمین مرگ شما را فرا می گیرد . خداوندا تو خود ما را به مقام حضورت در دنیا و هنگام مرگ و بعد از ان مشرف فرما ...
خدا بیامرزه همه اونارو
ولی افسوس به این وضعیت تاسف بار اشرف مخلوقات
خدا نصیب نکنه
بابام و مامانم رفتن حج موقع اعلام اسامی کشته شده ها از شبکه خبر قلبم داشت وایمیستاد.
به ما چه هر کاری میخوان بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
متاسفم برات
بی لیاقتی ال سعود در برنامه ریزی مناسک حج همیشگی بوده است
الله اکبر ;)
با سلام.از مراجع معظم تقلید خواهش می کنیم با صدور فتوی واحکام ثانویه در خصوص ادامه مناسک حج ،از وقوع فاجعه دیگه جلوگیری کنن.
چرا فردا رو عزاي عمومي اعلام نمي كنند
به طور حتم از هرجاي كشور متوفي داريم تو اين حادثه
چهار سال پیش ما با خانواده رفتیم. خیلی شلوغ بود رفتیم طبقه سوم سنگو ردیم و زود هم برگشتیم ولی خیل شلوغ بود کافی بود که یک لحظه بخوری زمین تا زیر دست و پا خفه بشی
تابناک با این طیف خواننده که داری باید گفت در خبر رسانی یک فاجعه به حساب میای
اخه آل سعود رو لعت می کنند و خوانندهها به این نظر منفی می دهند وای بر این خوانندها
خداوند هم از حاجياني كه براي بار دهم ميرن مكه و همسايه شون گرسنه ميخوابه خسته شده.
اميدوارم اين حوادث باعث باز شدن فكر انسانها بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نرود میخ آهنی در سنگ برادر. اکثر انسانها لایعقلون هستند.
یچه محل امام رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مگه آرین جز حقیقت چی گفته که توهین میکنید و تابناک هم منتشر میکنه
حج عمره میریم شرفمون در خطره به حج تمتع میریم جونمون در خطره. این عربستانم جای خطرناکی بوده ما نمیدونستیم.
مرگ بر آل سعود بی کفایت و خائن
این جمعیتو اگه میبردن جنگ هم اینقدر تلفات نمی دادن توی یه روز !!
همه روز روزه بودن همه شب نماز کردن
همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن
ثمرآنقدر نباشد که بروی نا امیدی در بسته باز کردن
دولت ایران به احترام شهدای مظلوم این فاجعه مولمه باید اعلام عزای عمومی و فراخوان راهپیمایی علیه آل سقوط نماید
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اسمون به زمین بیاد ایران این کارو نمیکنه
آل سعود بی عرضه خاک بر سر شما و ننگ بر شما شکم پرستان جیره خوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چرا منفی میدین آخه.....
لطفا فیلم را بردارید...خواهش میکنم
اين از بي لياقتي عرب هاست فكر نميكنم استقرار چند تاآمبولانس يا اصلا ساخت يك بيمارستان در نزديكي منطقه با توجه به درامد عربستان كار سختي باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
درسته حرف شما
چرا کامنتی که آمار غلط میده و یا فلسفه حج را زیر سوال می برد را منتشر می کنید چرا به دیده شدن مغرضین کمک می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
قسمت آمار رو کاری ندارم اما در مورد قسمت دوم: بهتر نیست نظرات مخالف شما هم شنیده بشن؟ همه چی باید سانسور بشه واقعا؟
متاسفم برای افرادی که در این شرایط حساس که عده
کثیری بیگناه به شرف شهادت نائل آمده و تعدادی نیز
با تن مجروح اسیر عوامل بی لیاقت آل سقوط هستند
در این سایت ذره ای همدردی و تاثر از خود نشان نمی
دهند و مطالب سخیف و ... می نویسند
والا چي بگم ؟
همه حجاح را به خداوند می سپاریم
این آل سعود بی کفایت بجای خرج کردن پولشان برای جنگ وکمک به داعش
کاش
به فکر سامان دهی منا بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حرف غلطی زده که منفی دادین؟!
میخواستند نرن خودشون همه این خطرات را قبول کرده اند موج جمعیت زیاد بشه همین میشه کسی هم مقصرنیست.
خیلی تاسف آوره و دردناک.

امیدوارم تا کشته بیشتر ندادیم بهتره حج رو تعطیل کنیم.

کسایی هم که می گن ایران بهتر می تونه مدیریت کنه باید بگم به سال 2006 و بازی ایران - ژاپن مراجعه کنید!! تو جمعیت 100 هزار نفری، 6 نفر به خاطر ازدحام فوت کردن :( خودمون هم پس مشکل داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
جناب پوریا خان خیلی راحت حکم واجب خدا رو می خوای تعطیل کنی...
تا حاجیا از مکه برگردن ادم از نگرانی میمیره که .این از دومین اتفاق توی این سال
جالبه خیلی افراد با سوادی اینجا داریم که همگیشون معلم ادبیات هستند نه معلم انسانیت
اقای محترمی که میگی برو اول دیکته تو درست کن تو اصلو ول کردی چسبیدی به فرع؟
فک کن پدر و مادر خودتون زیر دستا پا جون دادن باز هم همین حرفارو میزدید؟میگفتید که نباید حجوم میوردن؟ بابا شما دیگه ایول دارسن باز به داعشی ها!
هم وطنت کشته شده یکی نظر داده تو میگی میخواستن حجوم نیارن،غلط املایی میگیری،نمره ی منفی بهش میدی چون عقایدت به درد هودت فقط میخوره و خودتا میبینی
بله تقصیر کار دولت عربستانه
چطور میتونن شکم هاشو گنده تر و سفره هاشونو رنگین تر کنن ولی نمیتونن مردما کنترل کنند؟
متاسفم برای همتون
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
هجوم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
باز هم که غلط املایی داری پدر جان ! حجوم !دارسن !دستا پا! هودت !مردما ! اهل کجایی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
معلومه که دل خوشی از دیکته نداریا
متاسفانه اکثر حجاج ایران سالمند و کم توان هستند و
بدلیل سالها در نوبت حج بودن یک نوع اشتیاق و هیجان
کاذب در اعمال حج دارند . دولت باید در آینده اعزام افراد
بیمار و سالمندان کم بنیه را به حج تمتع اکیدا ممنوع کند و آنها را به عمره اعزام کند تا دچار اینهمه تلفات و
خسارات جبران نشدنی نباشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خدا شدی؟؟ که دستور می دی کی بره حج کی نره؟ در ضمن به اجساد نگاه کن. آدم های تنومند کم نبودن..
یه مدت زگ می زدیم نمی گرفت مجبور شدیم عرب سل بخریم عربستان خوب واسه خودش درآمد داره.
الله اکبر
میخواستند نرن خودشون همه این خطرات را قبول کرده اند موج جمعیت زیاد بشه همین میشه کسی هم مقصرنیست.
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این هم دردی نیست برادر من
اینها که زیر دست وپا مانده اند که تکلیفشان روشن است آنهایی که این بیچاره را زیر گرفته اند وبه نوعی در قتل آنان دخیل هستند آیا حج شان قبول است
رژیمی که کشتن بچه های دیگه و مردم دیگه (مردم یمن)از کشتن حیوون هم براش راحت تره نمی تونه امین خوبی برای حراست از حرم الهی باشه اونم حرمی که باید همیشه امن و محل آرامش مسلمانان جهان باشه مسلمونای دنیا که نمیتونن هر سال نگران زائرانشون باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
این روز ها کشتن برای همه راحت است نه فقط برای سعودی ها !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
و برای اسراییلی ها و صعودی ها خیلی راحت تر
نوش جونشون
والا من هر چقد گفتم نرید گوش ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا برات متاسفم و برا کسی که این نظرو تایید کرده.....
واقعا متاسفم برای افرادی که سعی میکنن از یه همچین فاجعه ای واسه خودشون جوک درست کنن
اتاق خبر 24: 
اسامی ۴۳ کشته حادثه امروز رمی جمرات منتشر شد.

 

1-عباسعلی شکری

2-فرامرز غلامی

3-احمد اسماعیلی چاوند

4-غلامرضا غلامی

5-علی محمد یحیی پور

6-محمد خندان

7-عبدالله بیگلری

8-محمد سعید دانش طلب

9-عبدالله برهویی ژن

10-قیطر علی حیدری از اصفهان

11-سید مرتضی رئیس زاده 13077

12-عبدالستار ممکن روز خارج از کشور

13-اسماعیل جعفری 2413

14-غلامرضا طاهری 40011

15-شکرالله خشک رویی 13077

16-حسین جوانی 24037

17-احمد ابراهیم زاده 36130

18-عبدالصمد جمشید نژاد 24016

19-حمید غرش جوکار 24037

20-آقامحمد کرشت 38002

21-محسن غلامی خراسان رضوی

22-غلامعباس قادری خراسان رضوی

23-احمد لطفی خراسان رضوی

24-علی اکبر فغانی خراسان رضوی

25-محمدعلی خلخالی 19033

26-احمد کفاش 13077

27-محمدحسین رمضانی کیا 28159

28-عبدالستار رحمان سوری خارج از کشور

29-رجبعلی جمعه اربانی 19289

30-احمد غلامی بیدگل 28159

31-محمدظاهر ماروسی 19033

32-منصور غضنفری 12012

33-فرهاد پیرزاده 48113

34-علی رجبی محمدآباد 19289

35-فراهم نوران 10003

36-محمد چوبدار 39009

37-حسین فرجی 40011

38-ابراهیم کریم پور 28159

39-محمد ابراهیم احمدآبادی 19033

40-احمد عباسی 19289

41-مصطفی موسوی 29012

42-غلامعلی شاهین 19029

43-هوشنگ کردکار
اخ جون 717 نفر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تابناک یه چیزیت میشه ها ! هر نظری رو که نباید منتشر کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا نمی ترسی که سر خودت و خانوادت بیاد؟؟؟؟
مصطفی
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
حیف اسمت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
به خدا نمیدونم چی بگم به تو.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
معرفت در گرانیست به هرکس ندهند...
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خداوند هدایتت کند إن شاءالله.
وقتی در زلزله 6 ریشتری که در هیچ جای دنیا زخمی هم نمیده 10 هزار نفر کشته میشن چیزی نمیگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
متاسفم برات....
مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
بدبخت امریکا هر چی میشه میگن مرگ بر امریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
لعنت برا آل سعود و متحدانش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
الان این چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تلوزیون که هی خبر رو میگه بعدش اهنگ شاد و عیدتون مبارک
فکر کنم چیزی نشده
آخیش، هیچ جایی خونه خود آدم نمیشه
مرگ بر ال سعود زد دین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ضد ضد ضد 100 بار بنویس از روش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
خیلی بامزه ای معلم املا
یکی از دوستان ما چند سال پیش رفته بود میگفت دیدم وضع خیلی آشفته است و ممکنه اتفاقی برام بیفته پاسپورتمو از مسئول کاروانمون گرفتم و گفتم من اعمالم رو انجام دادم پاسپورتمو بدید میخوام برم ریاض. رفته بود دو هفته در ریاض و شهرهای دیگر عربستان رفته بود و روز آخر برای برگشتن به ایران به کاروانشون ملحق شده بود.
میگفت جو شهرهای دیگر عربستان غیر از مکه و مدینه متفاوته و واقعا دیدنی و باصفاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
اون دیگه کی بوده!
بیا هی گفتیم امسال حجو تعطیل کنید مخصوصا که تکلیف اون دوتا مامورم معلوم نشد آخرشم شد این
به خاطر اینه که دیروز تعطیل نشد(غضب)
جالبه این روزا همه برای رفع مشکل فقرا فقط گیر دادن حج نرید!!!!
یه نفر نمیگه زکات بدین. یه نفر نمیگه خمس بدین. یه نفر نمیگه انفاق کنید. وقتی شماها اینکارا رو کردید و باز فقیری موند اونوقت چشم دیگه کسی حج نمیره.
فارغ از همه این نظرات منفی و مثبت ، به بازماندگان حجاج متوفی تسلیت عرض می کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
جالبه به اینم منفی داده
ریخته شدن خون در صحن خانه خدا و حالا کشته شدن حجاج در منا نشان از حادثه های بدتر می دهد
مکه درون خودته.جهیزیه یک عروسی که مستمنده دادن یعنی مکه نه جیب وهابی رو پر کردن،قضاوت با شماست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما مرجع تقلیدی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
من مذهبی ام و با این نظر صددرصد موافقم
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
محمد حرف دلمو زدی
سوال- تو اربعین که چندین برابر حج مردم جمع میشن چرا این اتفاق نمی افته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چون در منا در یک محدوده زمانی خاص باید رمی جمرات انجام شود . توضیحات تابناک را در این مورد که در کنار متن نوشته شده بخوانید .
بیاید برای شادی روحشان فاتحه بخوانیم و صلوات بفرستیم و به روحشان هدیه کنیم
اینم از سعودی این چه وضعشه
لطفا اسامی اونایی که بقیه رو زیر دست و پاشون له کردن منتشر کنین.
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
تو یه سری از سایت ها زده نمیشه اسم برد سرچ کن پیدا میکنی
واقعا متاثر شدم برای درگذشتگان طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر از درگاه الهی خواهانم
واقعان متاسفم برای تابناک با چاپ نظرات یه عده که از مردن مردم خوشحا ل هستن تابناک. جواب بده نامردی چاپ نکنی
خدا همه جا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
چه ربطی داره آخهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ..............حج واجبهههههههه بفهمین
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ناشناس 19:14 حج وقتی واجبه همسایت برای یه چیز ازرون قیمت بچش گریه نکنه . واقعا حرفی که گفتم عیبی داره؟
خدایا شر آل سعود را به خودشان برگردان.
این وسط یه تعداد آدم از بین رفته ن و کلی خونواده عزادار شده ن؛ اون وخت، یه عده ملا نقطی در غم اینن که چرا "سعودی" "صعودی" نوشته شده!

متأسفم واقعاً.
اينهم يك دليلي ديگر بر بي كفايته ال سعود
انا لله و انا الیه راجعون
خدا رحمت شون كنه.
حادثه تلخ و غمباري بود.
دليلش هرچي و هركي باشه كلاً مرگ غم انگيز و ناراحت كننده ست.
از دوستان خواهش ميكنم بد و بيراه ننويسن.
مصيبت وارد شده، درك كنيد.
بیا هی گفتیم امسال حجو تعطیل کنید مخصوصا که تکلیف اون دوتا مامورم معلوم نشد آخرشم شد این
برادرا خواهرا هموطنانمون جونشون رو از دست دادن به نظرم اصلا جای هرنوع شوخی نیس ما با نظراتمون باید بفهمونیم که جون هموطنامون چقدر مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
هموطنانمون تشریف نبرن، جونوشنو مالشونو هدر ندن
تو اربعين شصت مليون ميرن كربلا از دماغ يك نفر خون نمياد
مديريت حرمين شريفين را به شيعيان بسپاريد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
شما نمیدونید ۶۰ میلیون یعنی چقدر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
بد نیست در استفاده از اعداد و ارقام کمی دقت داشته باشبم .
ناشناس
| Slovakia |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
کوچولو کلاس چندمی ؟
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
رقمی که گفتی اشتباه هستش. قبل از پیام تحقیق کن
جاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
میدونی 60000000چندتا صفر داره
دعا کنید بقیه ب سلامت برگردن،انوقت ی تظاهرات علیه این آل سعود کثیف راه بندازیم،ک اینقد بی کفایتن
پاسخ ها
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
عزیزانی که منفی دادند نسبت به بی کفایتی آل سعود شک دارند؟!
مکشته ها بیش از اون که فکر میکردین بالای هزار نفر
متاسفانه کشته شدگان ایران به 89 نفر رسیده . اتفاق ناگواری بود .
الان بی بی سی گفت 89نفر شده تعداد کشته های ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
مگه تو ماهواره داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
همچین میگی انگار مثلا شبکه 6 گفته 1 نفر!
مرسی از تابناک که بعضا نظرات مخالف عقیده برخی از نظردهندگان که بعضا بویی از توهین دارد رو منتشر کرد. اینجوری ببشتر به سوی تعادل و همزیستی پیش می رویم.
خدا را شکر ایران نیست یعنی همه میمردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ایران فک نکنم عده ای از گرما زدگی بمیرن یا جرثقیل بیفته رو سر بقیه
تعداد کشته های ایرانی ۸۹ نفر و تعداد کشته ها بیس از ۱۲۰۰ نفر
2تا اتفاق مشکوک پشت سرهم میفته و مسئولین ما هنوز ساکتن.لعنت به این آل سعود
وهابی ها و دشمنی با خدا و سرپرستی خانه خدا. با هم جور در میاد؟
لعنت خدابرال سعود وطرفداران انها.طرفدارهای ال سعود از صهیونیست ها هم پست تر هستند.لعنت بر منافقین وطن فروش .
لعنت خدا بر آمریکا جنایتکار
بیچاره ملک سلمان دوباره باید نفری نهصد میلیون دیه بده...!
حج هم مثل عمره بايد متوقف بشه
باید مدیریت رو بدن ایران که بارون میاد کلی آدم گم میشه
مرگ بر آلِ سعود كودك كش
مکشته ها بیش از اون که فکر میکردین بالای هزار نفر
بین قربانیان رمی جمرات حاجیان عربستانی نبودند....
یذره تامل کنید
انقدر توجیه نکنید
ای وای بر ما ایرانی ها ای وای چه میکنیم ...
داعش تهدید کرد: در روز عید قربان به عربستان حمله می کنیم. جای تامل دارد!
خوش به حال خانوادهاشون کلی پول به جیب میزنن از بابت دیه
تعداد کشته های ایرانی ۸۹ نفر و تعداد کشته ها بیس از ۱۲۰۰ نفر
خدا رحمتشون کنه
اگر واقعاً امکان مدیریت چنین جمعیتی وجود ندارد باید سهمیه اعزام کشور ها را کم کرد تا چنین حوادث تلخی بوجود نیاید.
واقعا واقعا برای همگی متاسفم که جمع شدید تو این سایت حرف های الکی میزنید برید دعا کنید که بقیه سالم برگردند....مرگ وزندگی دسته خداست....هرچی خدا بخواد همون میشه.....اگه خانواده های خودتون هم بودند انقد ریلکس مینشستید نظر میدادید و جواب هم دیگه را میدادید؟؟؟؟
واقعا جای تاسف داره .
خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر بده .
مرگ يك انسان فاجعه
مرگ صدها انسان آمار است .
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
كعبه سنگ نشانيست كه ره گم نشود...
تسليت به ملت ايران
به علت مدریت ضعیف آل سعود است.با توجه به اینکه حج واجب است امیدواریم دیگر چنین مسایلی پیش نیاید.
1
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار