بازدید 15341
۸

احتمال رجیسترشدن تلفن‌های همراه از پایان مهر

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از احتمال اجرای رجیسترینگ موبایل از پایان مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 07 October 2015
رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از احتمال اجرای رجیسترینگ موبایل از پایان مهرماه امسال خبر داد.

غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که به زودی دستورالعملی در این خصوص صادر شده و حتی از ماه جاری این طرح اجرایی شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث رسیدگی به بازار قاچاق موبایل از نظر اتحادیه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: اکنون این مساله به شکل خیلی دقیق مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که با مدیریت استراتژیک به گونه‌ای عمل شود که با اجرای این طرح مشکلی برای افراد مختلف ایجاد نشده و حتی برای آنهایی که پیش از این اقدام به خرید موبایل‌های قاچاق کرده‌اند، این امکان وجود داشته باشد که ظرف مدتی نسبت به رجیستر کردن دستگاه‌های خود اقدام کنند تا شوکی به بازار وارد نشود.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی با اشاره به این‌که مساله‌ی اجرای رجیسترینگ امری 100 درصدی قطعی است، افزود:‌ البته هنوز زمان دقیق و قطعی اجرای این طرح مشخص نشده، اما تمام زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح مهیا شده و ما منتظر دستورالعمل اجرایی هستیم.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در این میان باید به این نکته توجه داشت که بحث گوشی‌های قاچاق علاوه بر مباحث اقتصادی، ناهنجاری‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که این موضوع به مراتب مهلک‌تر از اثرات اقتصادی این بحث است.

وی در پاسخ به این‌که با وجود تغییر نکردن تعرفه‌های گمرکی آیا اجرای این طرح موجب بالا‌رفتن بیش از حد قیمت موبایل نخواهد شد، توضیح داد: احتمالا تعرفه‌های گمرکی هم تعدیل خواهد شد و این احتمال وجود دارد که تنها 9 درصد مالیات از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی همچنین اظهار کرد: نکته دیگر آنکه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که از این پس هیچ فروشنده‌ای اقدام به فروش موبایل بدون فاکتور نکند و در صورتی که در این زمینه تخلفی رخ داد جریمه‌های مختلفی در انتظار او باشد.

کریمی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح علاوه بر این‌که قیمت تلفن همراه در کشور کاهش پیدا می‌کند، از نظر خدمات نیز شرایط بهتری برای مردم حاکم شود. در نهایت نیز امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که به سال 1385 که نه تنها قاچاق موبایل وجود نداشت بلکه خدمات و سرویسی که ارائه می‌شد هم دارای ‌کیفیت مناسب بود،نزدیک شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸
از ديروز مورخ 14 مهرماه تلفن همراه من به خاطر موضوعی که امروز اعلام شد و حاکی از عدم تصميم گيری قاطع در خصوص زمان اجرای قانون می باشد (از پايان مهر ماه و یا حتی از ماه جاری؟) کار نمی کند. گوشی تلفن همراه من توسط بستگان بعنوان هديه به من اهدا شده و قاچاق نيست. راهکار رفع مشکل چيست؟ چرا پس از اجرای قانون اطلاع رسانی می شود؟
برادر من با این شیوه نمیشه جلو قاچاق رو گرفت. فایده نداره ولی هزینه بسیار
البته ببخشید مسائل فنی را خیلی بلد نیستم ولی نظری دارم که ذیل می آید

اگر رجیستر شدن فقط به دادن کد به مخابرات و فعال کردن گوشی است شاید بهترین کار این باشد که مخابرات یک سایت معرفی کند و مردم خودشان کد را به همراه مبلغی که خیلی زیاد نباشد از مردم بگیرد
فایده:
۱. کسی با مشکل مواجه نخواهد شد
۲. بازار مورد تهدید نخواهد شد
۳. واردات انحصاری نخواهد شد
۴. تبانی در خلاف صورت نخواهد گرفت
۵. روزانه و مستقیم درآمدی برای دولت واریز خواهد شد
۶ افراد کمی درگیر اجرای برنامه خواهند
۷ . به خودمان می قبولانیم که تکنولوژی فایده ای برای ما خواهد داشت

به امید روزی که کار منطقی انجام دهیم.
دوستان بشتابید برای خردی موبایل چرا که گران خواهد شد
قیمت موبایل دو برابر میشه
بابا اینجا ایرانه این حرفها مال بلاد کفر هست جایی که قانونی ونظمی باشد...
متاسفانه با اجرای این طرح مردم مجبورن گوشی رو 100 تا 500 تومن گرونتر بخرن و متاسفانه هیچ یک از شرکتهای گارانتی خدماتی برای گوشی ندارن و اسمشون گارانتی هست- بعد از چند وقت که گوشیها همه با گارانتی وارد شد دولت میاد توی بازار و مالیات و عوارض گمرکی رو سال به سال افزایش میده و مردم مجبورن که بخرن - بهتون قول میدم با اجرای این طرح تا چند سال آینده دولت تعرفه های گمرکی عجیبی رو روی گوشیها میگیره. این طرح به ضرر قاچاقچیان گوشی و به مرور به ضرر ملت هست. چون 90 درصد مردم دارن همون گوشی قاچاق رو میخرن فقط به خاطر اینکه هم خیلی ارزونتر در میاد و هم میدونن گوشی با گارانتی فقط هزینه بیشتری دار و از گارانتی خبری نیست.
موبایلی که در بیرون از مرز ایران 20 دلار است به قیمت 200دلار به دست مشتری میرسد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار