بازدید 1776

دستگاهي مسئول اطفاي حريق در جاده‌ها نيست

کد خبر: ۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸ 15 October 2007
فرمانده پليس‌راه كشور، با انتقاد شديد از نبود تجهيزات اطفاي حريق در جاده‌ها گفت: طي 6 ماه نخست سال جاري دست‌كم 78 تن در تصادفات منجر به آتش‌سوزي در جاده‌ها كشته شدند.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي، در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه متاسفانه هيچ دستگاهي، مسئول اطفاي حريق در جاده‌هاي كشور نيست، افزود: در نيمه نخست سال جاري بر اثر تصادف منجر به آتش‌سوزي حدود 40 دستگاه خودرو در جاده‌هاي كشور، 113 تن كشته و مجروح شدند.
وي با اشاره به ماده 4 آيين‌نامه حمل بار و مسافر مصوب سال 78 هيأت وزيران يادآور شد: بر اين اساس وسايط نقليه بار و مسافر، بايد مجهز به كپسول‌هاي آتش‌نشاني باشند و كپسول‌هاي وسايط نقليه مسافربري نبايد كمتر از 10 كيلوگرم باشد.
فرمانده پليس ‌راه كشور با اشاره به كنترل پليس در جاده‌هاي كشور در اين خصوص گفت: ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني بين شهري در كشور نداريم كه اميدواريم با اقدام سريع‌تر مسئولان متولي اطفاي حريق در جاده‌ها نيز مشخص شود.
وي به برخي حوادث منجر به آتش‌سوزي اشاره و تاكيد كرد: در شهريور ماه سال جاري در كيلومتر 85 محور چابهار به ايرانشهر در استان سيستان‌وبلوچستان بر اثر برخورد تريلي حامل گازوئيل با يك دستگاه اتوبوس ولوو و آتش‌سوزي هر دو وسيله متاسفانه 12 تن در محل كشته و 15 تن مجروح شدند.
فرمانده پليس‌ راه كشور به حادثه ديگري در همين ماه اشاره كرد و گفت: بر اثر دور زدن در محل ممنوع از سوي يك دستگاه خودروي سواري پيكان در محور «كرمانشاه ــ‌ روانسر» و برخورد آن با يك خودروي پرايد هر دو خودرو دچار حريق شده و 7 تن در محل زنده زنده سوختند.
وي با تأكيد بر اين كه تصادفات منجر به آتش‌سوزي بسيار بيشتر از اين آمارهاست، افزود: آمارهاي جمع‌آوري شده تنها مربوط به تصادفات منجر به آتش‌سوزي است كه در آنها تعدادي از هموطنان كشته و مجروح مي‌شوند.

فرمانده پليس ‌راه كشور در پايان از مسئولان خواست هر چه سريع‌تر در اين زمينه اقدام كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات