بازدید 15275
سردار سلامی در گفتگوی ویژه خبری:

حضور نیروهای ایرانی در صحنه‌های نبرد سوریه

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راهبرد آمریکا در سوریه، پاتکی بود به انقلاب های ناشی از بیداری اسلامی اما هیچ یک از آرزوها و اهداف آنها محقق نشد و نظام سوریه امروز در حال بازیابی موقعیت سیاسی خود است.
کد خبر: ۵۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 26 October 2015
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راهبرد آمریکا در سوریه، پاتکی بود به انقلاب های ناشی از بیداری اسلامی اما هیچ یک از آرزوها و اهداف آنها محقق نشد و نظام سوریه امروز در حال بازیابی موقعیت سیاسی خود است.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی ویژه خبری، به تشریح آخرین تحولات جاری منطقه و پیروزی‌های مقاومت اسلامی در مقابله با تروریست‌های تکفیری به خصوص در کشور سوریه پرداخت.

مهمترین محورهای این گفتگو به شرح زیر است:

* ایده اولیه سیاسی آمریکا این بود که در رمضان 4 سال قبل نظام سیاسی سوریه را ساقط و بعد به سراغ لبنان بروند و این حرکت را به سمت عراق و بعد مابقی جاها ادامه دهند اما هیچ یک از آرزوها و اهداف آنها محقق نشد.

* نظام سوریه در حال بازیابی موقعیت سیاسی خود است.

* راهبرد آمریکا در سوریه، پاتکی بود به انقلاب های ناشی از بیداری اسلامی.

* عربستان در یمن درگیر است، این درگیری و تهاجم کور و نفرت انگیز او علیه ملن یمن بخشی از جغرافیای گسترده نبرد سیاسی آنها با نظام اسلامی است.

* عربستان در یمن با یک جنگ فرسایشی بی‌نتیجه مواجه می‌شود و به تدریج با فرسایش قدرت روبرو خواهد شد که آنها را از تمرکز بر جبهه های دیگر مثل حمایت از تروریستها در عراق و سوریه و فتنه در لبنان و ... دور می‌کند.

* کار ما در سوریه این است که استحکام سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی نظام سوریه را که خط مقدم مبارزه با استکبار است تضمین می کنیم. از ابتدای تحولات در وسریه حمایت های سیاسی نیرومندی داشتیم.

* ما در سطح راهبردی یعنی حمایت سیاسی و معنوی از ملت و ارتش سوریه هستم و تجربیات جنگی خود را به آنها منتقل می‌کنیم.

* ارتش سوریه نیازمند مکمل نظامی است مثل بسیج مردمی، که ما این مفهوم را به شکل عملیاتی در سیستم دفاعی سوریه وارد کردیم.

* ما به فرماندهان لشکر و تیپ‌های سوریه در میدان به عنوان مستشاری عملیاتی کمک می کنیم.

* ما برای سوریه یک ارزش استراتژیک قائلیم.

* افزایش تعداد شهدای مدافع حرم به دلیل این است که از چند ماه قبل که نظام سوریه به کمک ما بازسازی ارتش را در دستور کار قرار داد و درخواست کمک مستشاری عمیق تر از ایران کرد، طبیعتا نیازمند توسعه آموزش ها بود. سطح حضور ما از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافت. دوستان ما برای ارائه بهتر خدمات، در صحنه ها حضور دارند و باید با واقعیات میدان آشنا بشوند. این فرهنگ ماست که تا میدان را از نزدیک نبینیم قضاوتهایمان واقعی نخواهد بود، برای همین مجبوریم در صحنه ها حضور داشته باشیم.

* عملیات وسیع زمینی ارتش سوریه در کنار حضور هوایی ارتش روسیه موجب تحولات تاکتیکی ارزشمندی شده که در روزهای آینده تبدیل به یک نتیجه راهبردی خواهد شد.

* روند پیشروی‌ها در اختیار ارتش سوریه است و آنها جنگ را به شایستگی اداره می کنند.

* محور عملیاتی در صحنه امروز سوریه ارتش این کشور است. وقتی 2 ارتش در یک صحنه مشترک علیه یک دشمن می جنگند، جبهه زمینی باید با هوایی هماهنگ باشد. این مرکز در سوریه است.

* در عراق، روند مبارزه به دست ارتش و گروههای مقاومت عراق، مثبت است.

* از بعد از خاتمه دفاع مقدس ما فرض اساسی توسعه قدرت دفاعی و تهاجیمی مان بر اساس جنگ با ائتلافی از قدرتهای جهانی و منطقه ای بوده است. ما همواره با این واقعیت زندگی کردیم که باید یک تض.مین عمیق و مطمئن در قدرت دفاعی ما در برابر دشمنانما در مقبیاس جهانی وچود داشته باشد.

* همه پایگاه‌های ثابت و حتی متحرک در شعاع 2هزار کیلومتری در برد موشک های ایرانی با دقت 100درصد است. هنوز مانده تا انبارهای موشکی مدرن و پیشرفته خود را به نمایش بگذاریم. پایگاهی که نشان داده شد، یکی از قدیمی ترین پایگاههای ما بود.

* ما قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم. وظیفه ما توسعه قدرت است. کسی نمی‌تواند به ملت ایران موضوعی را دیکته کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی