بازدید 3048

الرمادی در روز چهارشنبه/ نبرد عراقی‌ها با داعش برای کنترل مرکز شهر ادامه یافت

همزمان با باران گلوله های تیربارهای سنگین در آسمان الرمادی مرکز الانبار و ادامه نبردهای سنگین در نقاط مختلف بر سر کنترل مرکز این شهر، گروه های جدید از خانواده ها، در حال خروج از صحنه نبرد این شهر هستند.
کد خبر: ۵۴۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 05 November 2015
همزمان با باران گلوله های تیربارهای سنگین در آسمان الرمادی مرکز الانبار و ادامه نبردهای سنگین در نقاط مختلف بر سر کنترل مرکز این شهر، گروه های جدید از خانواده ها، در حال خروج از صحنه نبرد این شهر هستند.

به گزارش «تابناک»، غرش سلاح های سنگین و نیمه سنگین در غروب چهارشنبه، از ادامه نبرد در مناطق مختلف الرمادی میان نیروهای عراقی و داعش خبر می داد و خودروهای زرهی و امدادی در حال تردد بین مناطقی از داخل شهر و خاکریزهای خارج شهر دیده می شد.

منابع امنیتی گفته اند، نیروهای عراقی شامل ارتش و الحشد الشعبی و عشایر مسلح، در روز چهارشنبه موفق شدند مناطق وسیعی در حوالی پل الجرایشی در شمال الرمادی را پاکسازی کرده و پرچم عراق را بر فراز این پل به اهتزاز در آورند. این نیروها با عبور از پل به پیشروی به سمت مرکز شهر از بخش شمالی ادامه دادند.

حالا در آخرین ساعات چهارشنبه منابع فرماندهی عملیات الانبار از بسته شدن دروازه های الرمادی از چهار جهت اصلی خبر داده و گفتند کلیه راه های امدادی داعش در این شهر قطع شده است.

نیروهای عراقی که توانسته اند حلقه محاصره در منطقه التامیم در داخل الرمادی را تکمیل کنند، برای به دست گرفتن کنترل منطقه ای که ساختمان ها و مجتمع های دولتی در آن واقع است، وارد درگیری های شدیدی با داعش شده اند.

پل دوم البوفراج نیز از دیگر اهداف عراقی هاست که گفته می شود ، نیروهای عراقی به سمت آن در حرکت هستند.

برخی منابع روز چهارشنبه پیش بینی کردند که تا ساعات آینده در روز پنجشنبه خبر آزادی الرمادی اعلام خواهد شد و وزیر دفاع خالد العبیدی گفت جنگ در الرمادی به نقطه پایان نزدیک شده است.

هم اکنون بسیاری از مجتمع های مسکونی و شهرک های اطراف الرمادی پاکسازی شده و نیروهای مهندسی و تخریب سرگرم پاکسازی این مناطق از وجود مین و بمب ها وتله های کار گذاشته شده توسط داعش هستند.

نیروهای عراقی در طول روز چهارشنبه همچنین توانستند 7 کیلومتر از جاده بین المللی الرمادی را که از سال 92 در کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش بود، حدفاصل منطقه البو خربیط تا البوریشه را پاکسازی کرده و به کنترل خود در آورند.

این نیروها همچنین موفق شدند در محور غربی وارد پادگان الورار شوند.

در همین حال، گزارش ها حاکی است از سه شنبه شب هنگامی که ارتش عراق با انتشار بیانیه ای از غیرنظامیان خواست خانه های خود را ترک کنند، هزاران نفر در حال خروج از شهر هستند.

هم اکنون گروه های بزرگی از غیرنظامیان که در حال خروج از شهر هستند، به مناطق دور از درگیری ها در منطقه پل بزبیز و تقاطع العامریه رسیده اند.

گزارش های دریافتی حاکی است که صف های طولانی خودروهایی که سعی دارند از منطقه دور شوند، تا نقاط دور دست دیده می شود.

درگیری ها و خروج خانواده ها از الرمادی در حالی درجریان است که رعد و برق و باران نیز منطقه را فرا گرفته است.

عملیات الرمادی که اواخر هفته گذشته و به دنبال بارش شدید باران متوقف شده بود، در پایان روز چهارشنبه به محاصره کامل شهر و بسته شدن راه های خروج داعش از آن منجر شد. 


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی