بازدید 78135

مسئولان صدای هموطنان آذری را شنیدند / ادامه تجمعات با توجه به عذرخواهی مسئولان پسندیده نیست/ با سوءاستفاده کنندگان از احساسات هموطنان آذری برخورد شود + ویدیو

بدون شک، اگر قرار بر انتقال اعتراض باشد، تجمعات امروز صدای اعتراض‌های صادقانه را به مسئولان رسانده است و بنابراین باید از دامن زدن به اقدامات تفرقه افکانه که بازی ناخواسته در زمین دشمن خواهد بود، پرهیز کرد.
کد خبر: ۵۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 09 November 2015
پس از پخش آیتم خاص در برنامه «فیتیله» که به زعم ناظران توهین آمیز تلقی شده بود، شاهد واکنش‌هایی ابتداً در سطح نمایندگان مجلس و مسئولان استانی بودیم که همین واکنش‌ها به توده مردم نیز منتقل شد و علی رغم عذرخواهی رئیس سازمان صداوسیما، برکناری مدیر مربوطه و توقف پخش این برنامه، از احساسات پاک آذری زبان‌ها سواستفاده شد و امروز شاهد تجمعاتی در برخی استان‌های آذری زبان بودیم؛ تجمعاتی که با آرامش به پایان یافت و انتظار می‌رود معترضان صادق بدان بسنده کنند.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه «فیتیله» که تاکنون در چندین فصل با عناوین مختلف برای گروه کودک تولید شده، در آخرین قسمت خود با یک اشتباه فاحش همراه شد که تبعات وسیعی را برای رسانه ملی و همچنین در سطح کشور داشت؛ اشتباه فاحشی که تابناک شرح و نخستین واکنش‌ها بدان را پیش از این منتشر کرده و می‌توانید بار دیگر مرور کنید.

پس از این ماجرا، بلافاصله روابط عمومی سازمان صداوسیما با انتشار اطلاعیه ضمن پوزش بابت این اتفاق، تأکید کرد: «اشتباه، بی‌دقتی و نظارت نادرست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می گردد».

در همین اطلاعیه تاکید شد که مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی شده و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار شد و در ادامه مجریان همان آیتم برنامه «فیتیله» که از قضا آذری زبان هستند، به آذری از مردم عذرخواهی کردند که این بخش را نیز می‌توانید اینجا ببینید.

امروز شخص محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما و علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی نیز به صورت رسمی عذرخواهی کرد و وعده برخورد شدیدترین با مسببین این واقعه را داد اما با این حال گروهی خاص همچنان اقدام به سازماندهی تجمعاتی تحت عنوان «راهپیمایی دوشنبه» در استان‌های آذری زبان اعم از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان کردند که منجر به تجمعاتی در این استان‌ها شد.

رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز در این باره گفت: اعتراض به موقع مردم و مسئولان استان به پخش این برنامه و اقدام به موقع سازمان صدا و سیما در برخورد با خاطیان، عذرخواهی مقام های ارشد این سازمان از مردم و وعده عدم تکرار این گونه اتفاقات در آینده و رسیدگی قاطع و ریشه یابی کامل موضوع، موجب شد مردم فهیم و آگاه تبریز، رسیدگی به این مساله را به مقام های مسئول بسپارند.

وی اظهار داشت: با این وجود عده ای از جوانان که با پخش برنامه تلویزیونی موهن 'فیتیله'، احساسات شان جریحه دار شده بود، به عنوان اعتراض در ساعت 16 بعد از ظهر امروز در تبریز تجمع کردند و پلیس و برادران نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی خود مبنی بر ممانعت از برگزاری تجمع های غیرقانونی و فاقد مجوز و برای حفظ امنیت و آرامش شهر و جان و مال مردم، درخواست متفرق شدن تجمع کنندگان را کردند.

فرماندار تبریز اضافه کرد: چون تعداد تجمع کنندگان محدود و کم بود و از طرفی مردم با فرهنگ تبریز با هوشیاری و آگاهی از همراهی معترضان خودداری کردند، تجمع که به صورت محدود منجر به بروز تنش جزئی شده بود، به سرعت به پایان رسید. در این تجمع دو نفر از رهگذران بر اثر اصابت سنگ از ناحیه سر زخمی شدند.

عباس حسن خانی فرماندار ارومیه نیز با اشاره به اخبار منتشر شده در سایت های معاند نظام مبنی بر کشته شدن یکی از شهروندان در تجمع عصر امروز در ارومیه اعلام کرد: متاسفانه رسانه های معاند در اقدامی مذبوحانه اعلام کرده اند که در تجمع عصر امروز یک نفر از شهروندان ارومیه کشته شده است که دروغی بیش نیست و فرد اعلام شده در سلامت کامل می باشد و هیچ یک از شهروندان در تجمعات عصر امروز کشته و یا زخمی نشده اند.

وی با ابراز احترام به احساسات پاک مردم آذربایجان غربی در واکنش به برنامه پخش شده در شبکه دو سیما، خاطر نشان ساخت: رئیس رسانه ملی نیز به دلیل پخش این برنامه از مردم آذربایجان عذرخواهی نموده و قول برخورد با عوامل سازنده و مجریان این برنامه را اعلام کرده است. استاندار آذربایجان غربی نیز با ارسال نامه به وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی و همچنین با حضور خود در تهران، پیگیر موضوع بوده و خواستار مجازات عوامل سازنده این برنامه شده است.

از دو استان دیگر نیز خبر می‌رسد که تجمعات محدود برگزار شده، خوشبختانه با هوشیاری مردم انقلابی ارومیه، تبریز، اردبیل و زنجان به آرامی ختم شد. بدون شک اگر قرار بر انتقال اعتراض باشد، تجمعات امروز صدای اعتراض‌های صادقانه را به مسئولان رسانده است و بنابراین باید از دامن زدن به اقدامات تفرقه افکانه که بازی ناخواسته در زمین دشمن خواهد بود، پرهیز کرد.

تعداد بازدید : 29
دانلود ویدیوی عذرخواهی سرافراز رئیس صداوسیما و پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار