بازدید 1687

یک وعده دیگر از قطبي پوست‏کلفت: پس از 35 سال قهرمان آسيا مي‌شويم

به ايران آمدم چون معتقدم هنوز كارم را در فوتبال اين كشور تمام نكرده‌ام مي‌خواهم با استفاده از تمام سرمايه‌هاي فوتبال ايران وكمك و همدلي تمام عوامل دست‌اندركار و مردم تيم ملي ايران و بالاتر از آن فوتبال ايران را به جايگاه بالايي برسانيم. مي‌خواهيم پس از 35 سال در جام ملت‌هاي آسيا قهرمان شويم. امروز كه اينجا نشسته‌ام نسبت به فوتبال ايران شناخت بسيار بيشتري دارم همانطور كه گفتم هر روز پوستم كلفت‌تر مي‌شود سعي مي‌كنم بسياري از مطالب را نخوانم و بيشتر صبر داشته باشم. اما در هر حال بايد پذيرفت كه من هم انسانم و مانند آهن نيستم كه بنشينم و افراد مختلف مدام بر سرم گوجه‌فرنگي پرتاب كنند.
کد خبر: ۵۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷ 08 July 2009
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از تمديد قرارداش با فدراسيون فوتبال گفت: آمده‌ام تا با برنامه‌ريزي و استفاده از تمام سرمايه‌هاي فوتبال ايران موفقيتي بزرگ را براي تيم ملي وحتي فوتبال كشور رقم بزنيم.

به گزارش ايسنا، افشين قطبي كه ساعت 4 و30 دقيقه بامداد امروز (چهارشنبه) وارد ايران شد در ساعت 11 نشست مطبوعاتي را با حضور اصحاب رسانه در محل فدارسيون فوتبال برگزار كرد.

او كه در سفر به ايران با كاروان تيم ملي فوتبال ايران همسفر شده بود اين اتفاق را خوشايند ارزيابي كرد و به فال نيك گرفت.

وي در ابتداي اين نشست اظهار كرد: شايد اين موضوع قديمي باشد ولي ميخواهم باز هم تكرار كنم كه به تمام بازيكنان تيم ملي كه در سه بازي پاياني ما براي صعود به جام جهاني از دل وجان تلاش كرده‌اند و عملكرد خوبي داشته‌اند و واقعا پيشرفت‌شان فوق‌العاده بود تشكر كنم. آنها در مدت زمان كوتاهي و تنها در طول سه مسابقه توانستند سازماندهي بسيار خوبي در تيم ملي پيدا كنند و بازي‌هاي زيبايي را به نمايش بگذارند. ما تا جام جهاني تنها 9 دقيقه فاصله داشتيم و البته نتايج تيم ملي در اين سه مسابقه نتايج بدي نبود.

قطبي همچنين با اشاره به خداحافظي سه بازيكن ملي‌پوش از تيم ملي تصريح كرد: براي مهدي مهدوي‌كيا، وحيد هاشميان و علي كريمي آرزوي موفقيت مي‌كنم اما بايد بگويم كه در ابتدا از شنيدن اين تصميم آنها ناراحت شدم. اين بازيكنان اثرات مثبت بزرگي در تاريخ فوتبال ايران داشته‌اند و وظيفه‌ي من به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال اين است كه با آنها صحبت كنم و ببينم آيا واقعا تصميم‌شان از روي منطق يا فكر بوده است يا خير؟ البته گمان مي‌كنم تصميم آنها در اين مورد تا حدودي احساسي بوده است چرا كه در بدن اين بازيكنان هنوز فوتبال وجود دارد. بسيار مهم است كه يك بازيكن براي آينده‌ي فوتبال خود و خدمت كردن به تيم ملي با طمانينه و از روي فكر و منطق تصميم بگيرد. در حال اگر متوجه شدم كه برخلاف نظر خودم تصميم اين بازيكنان منطقي بوده است برايشان آرزوي موفقيت كرده و مي‌دانم كه فوتبال آنها و خاطراتشان از قلب مردم پاك نمي‌شود.

قطبي گفت: به ايران آمدم چون معتقدم هنوز كارم را در فوتبال اين كشور تمام نكرده‌ام مي‌خواهم با استفاده از تمام سرمايه‌هاي فوتبال ايران وكمك و همدلي تمام عوامل دست‌اندركار و مردم تيم ملي ايران و بالاتر از آن فوتبال ايران را به جايگاه بالايي برسانيم. مي‌خواهيم پس از 35 سال در جام ملت‌هاي آسيا قهرمان شويم. من از تمام تجربه‌هايم استفاده كردم تا براي آينده‌ي تيم ملي برنامه‌ريزي كنم تا فوتبال ملي ما بتواند در بستري مناسب پيشرفت كند. ما بايد هدف‌هاي والايي داشته‌ باشيم تا امكان رسيدن به موفقيت چندان دور از ذهن نباشد. از الان تا جام ملت‌هاي آسيا 19 ماه فرصت باقي است اما اين زمان در فوتبال بسيار كوتاه است. ما بايد براي هر دقيقه‌ي آن برنامه‌ريزي داشته باشيم در حال حاضر قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا هدف و اولويت افشين قطبي و فدراسيون فوتبال است.

قطبي ادامه داد: وقتي ديدم تيم ملي ايران و بازيكنان ملي‌پوش ايراني تنها در سه بازي و مدت زمان كوتاه و حتي انجام بازي‌هاي سخت خارج از خانه و پروازهاي طولاني مدت تا اين حد پيشرفت كرده‌اند و سازماندهي مطلوبي در بازي‌هاي ملي در اين چند بازي به نمايش گذاشتند مصمم شدم تا براي خدمت دوباره به تيم ملي به ايران بازگردم. از اين رو مذاكرات همسويي با فدراسيون فوتبال داشتيم برخلاف مطالب نادرستي كه در برخي از روزنامه‌ها مبني بر اختلافات مالي افشين قطبي و فدراسيون فوتبال بر سر عقد قرارداد دوباره مطرح مي‌شد بايد بگويم كه براي يك مربي حرفه‌اي سرمربي شدن در تيم ملي كشورش يك موقعيتي است كه شايد تنها يك يا دو بار در زندگي‌اش رخ دهد. لذا من حضور در تيم ملي فوتبال ايران به عنوان سرمربي را افتخاري مي‌دانم كه هيچ قيمتي روي آن نيست. اگر مذاكرات ما با فدراسيون فوتبال و اختلافاتي كه تنها از مدير برنامه‌هايم در اين مورد شنيده مي‌شد وجود داشت تنها به خاطر تيم ملي و بازيكنان آن بود. چرا كه معتقدم ما براي كسب موفقيت بايد شرايط ويژه‌اي را براي تيم ملي مهيا كنيم. پرواز با هواپيماهاي فوق‌العاده و بكارگيري امكانات لازم و اقامت در هتل‌هاي ويژه و قرار دادن يك اتاق براي هر بازيكن و همچنين انجام بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي معتبر چيزهايي است كه من بر آن تاكيد داشته‌ام تا بتواند عاملي براي موفقيت تيم ملي باشد و پول در اين قرارداد كمترين ويژگي را به خود اختصاص مي‌داد. فكر مي‌كنم اگر به گذشته نگاه كنيد به صحت صحبت‌هاي من اطمينان بيشتري پيدا مي‌كنيد. من مربي بودم كه با اولين قرارداد بلند مدت با فدراسيون فوتبال به مدت يك و نيم سال تا پايان جام ملت‌هاي آسيا با مبلغي كمتر از اولين سال حضورم در تيم پرسپوليس قرارداد بستم. من تنها مربي در تاريخ فوتبال ايران بودم كه پس از قطع همكاري با پرسپوليس به اين باشگاه پول برگرداندم، لذا اين خود كم اهميت بودن شرايط مالي‌ام در قرارداد بسته شده با فدراسيون فوتبال به وضوح نشان مي‌دهد.

قطبي گفت: ما از آن بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي داشته باشيم كه در جام جهاني 2014 برزيل براي يك سفر توريستي به آنجا نرويم و بتوانيم پيروزي‌هاي خوبي كسب كرده و راهي مرحله‌ي دوم آن مسابقات شويم. اين مي‌تواند هدف دوم من و فدراسيون فوتبال باشد كه با چشم‌اندازي بلند مدت استفاده از همه‌ي پتانسيل فوتبال ايران مي‌توانيم به آن برسيم.

قطبي با توجه به اهميت بحث فرهنگ در فوتبال ايران گفت: مساله‌اي كه مي‌خواهم در اينجا به آن بپردازم بحث امنيت مسائل فرهنگي و اخلاقي در فوتبال ايران است اگر امروز فوتبال ايران در جايگاه واقعي خود قرار ندارد و پيشرفت چنداني نداشته است بي‌شك به دليل آن است كه فرهنگ ما ارتقا نيافته است. در يك خانواده‌ي فوتبال بسيار مهم است كه تك تك اعضاي آن ازمربيان ، بازيكنان گرفته تا داوران به يكديگر احترام بگذارند. اگرامروز مردم افشين قطبي را دوست دارند شايد به خاطر ادبيات و احترامي است كه سعي ميكند به تمام هموطنانش بگذارد. ما بايد اين احترام متقابل را در فرهنگ فوتبال ايران مد كنيم. واقعا جاي تاسف دارد كه ديده مي‌شود برخي از مربيان و بازيكنان عليه يكديگر در رسانه‌ها توهين مي‌كنند اكنون ما فرصت بسيار خوبي را پيش رو داريم كه ميتوانيم با تصميم‌هاي اصولي و جهشي بزرگ فوتبال ايران را به جايگاه واقعي برسانيم.

وي گفت: معتقدم امروز مردم ايران ورزش را دوست دارند اما رفتار ورزشكاران را نمي‌پسندند. مطمئنا براي اصلاح اين مساله بستر خوبي مثل مردم وجود دارد كه پذيراي آن هستند و اين اصلاح را قبول مي‌كنند. اگر امروز قطبي هم به ايران آمده است دليل اول تا سوم آن مردم‌اند و معتقد است مردم او را انتخاب كرده‌اند.

وي بر لزوم حضور جوان‌ها در تيم ملي تاكيد كرد و گفت: اگر بخواهيم تيم خوبي را براي آينده فوتبال ايران بسازيم بايد به جوان‌تر‌ها موقعيت حضور بيشتري بدهيم. به عنوان نمونه واقعا براي من سوال بود كه چرا بازيكنان ايراني در بازي‌هاي سخت نمي‌توانند شخصيت فوتبالي واقعي‌شان را به ميدان بگذارند و تابع تصميمات احساسي خود هستند. با بازيكنان در اين باره صحبت كردم و آنها نيز با تفحص در عمق وجودشان اين نظريه را قبول كردند. اين به آن دليل است كه فوتبال ايران تابع نوعي احساس است و همه مردم هم اين مساله را تا حدودي قبول دارند. ما بايد براي اين مشكل نيز فكري بكنيم تا پيش بيني‌ها و انتظار‌هايمان از فوتبال و بازي‌هاي ملي واقعي‌تر باشد.

وي گفت: در فوتبال ايران وقتي يك بازيكن در برابر چشمان صد هزار تماشاگر و ميليون‌ها بيننده تلويزيوني بازي مي‌كند، خود كار بسي سنگيني است و تمركز و انرژي فوق‌العاده‌اي را از او مي‌گيرد اما اين شرايط اينجا متفاوت مي‌شود كه رسانه‌هاي ايراني تا مدت‌ها پس از آن بازي اگر عملكرد بازيكن مورد نظر چندان مطلوب نباشد مدام به او حمله مي‌كنند و بعضا ديده مي‌شود كه در ناآگاهي چنين برخوردي با او دارند تمام اينها باعث مي‌شود تا آن بازيكن شرايط روحي بدي پيدا كند تا تمركز لازم را تا مدت‌ها براي انجام يك بازي خوب از دست بدهد. براي نمونه مسعود شجاعي را مثال مي‌زنم كه در پي سه بازي اخير تيم ملي هشت موقعيت گل را داشت و يك گل هم زد اما رسانه‌ها مدام مي‌گفتند اگر فلان توپ را وارد دروازه كرده بود ايران به جام جهاني صعود مي‌كرد كه فكر مي‌كنم چنين ديدگاه‌ي در خصوص وي اصلا درست نيست.

قطبي در واكنش به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه حرف زدن و شعار دادن با عمل فرق مي‌كند و شما به رغم آنكه مدام قول صعود تيم ملي به جام جهاني را مي‌داديد و تيم‌هاي ايران را در آفريقاي جنوبي تصور مي‌كرديد اما عملا نتوانستيد با تيم ايران به جام جهاني صعود كنيد اكنون نيز براي صحبت‌هايتان مبني بر قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا چه تضميني داريد؛ گفت: بايد به اين فكر كنيم كه در شرايطي كه تيم ملي سه بازي سنگين پيش رو داشت و چهار امتياز با تيم بالايي خود اختلاف چه شرايطي مي‌توانست براي تيم ايران موفقيت‌آميز باشد. پزشك در برخورد با يك بيمار كه به مرگ نزديك است در اولين قدم سعي مي‌كند به او اميد و روحيه دهد لذا ايجاد چنين شرايطي براي ملي پوشان ايراني در آن شرايط تزريق انرژي مثبت به آنها يك امر لازم بود چرا كه ما بايد فضايي ايجاد مي‌كرديم تا بازيكنان و حتي مردم و رسانه‌ها به موفقيت تيم ملي و صعود به جام جهاني ايمان و باور بالايي داشته باشند. اكنون هم براي موفقيت‌هاي بعدي و كسب قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا بايد روش‌ها را نگاه كنيم چرا كه در فوتبال برنامه‌ريزي و روش حرف اول را مي‌زند. من در فوتبال ايران عملكرد چندان بدي نداشتم. تيم پرسپوليس را در شرايطي كه شش امتياز از او كسر شده بود به مقام قهرماني ليگ هشتم رسانديم. در سه بازي پاياني تيم ملي در يك شرايط خاص توانستيم پنج امتياز را كسب كنيم اين در حالي بود كه تيم ايران طي 11 روز دو بازي دشوار خارج از خانه را برگزار كرد و بيش از 40 ساعت در پرواز بود. اگر به نتايج ديگر تيم‌ها نگاه كنيد آنها نيز در سه بازي پاياني خود بهتر از ما نتيجه نگرفتند. تيم ايران از تيم‌هاي كره جنوبي و كره شمالي در قياس و شرايط نتايج بهتري كسب كرد حتي تيم برزيل كه بهترين تيم جهان در رده بندي فيفاست در سه بازي پاياني خود نتوانست 5 امتياز كسب كند و تيم ايتاليا كه قهرمان جهان در جام جهاني 2006 است نيز چنين شرايطي را داشت. من با برنامه آمدم و فاكتور‌هاي اصولي و منطقي را براي موفقيت تيم ايران بيان كردم و اكنون نيز مي‌خواهم با استفاده از تمام انرژي و پتانسيل فوتبال اين مملكت باعث پيشرفت آن شوم.

وي تاكيد كرد: بد نيست كه بگويم تحقيقاتي انجام داد‌م و روي مساله‌اي كار كردم تا نتايج آن را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار دهم و فدراسيون هم آن را به باشگاه‌هاي ايراني بدهد تا آن هم بحث چگونگي ارتباط تيم‌هاي پايه با تيم بزرگسالان در باشگاه‌هاي معتبر اروپايي كه برنامه‌ زيرساختي فوتبال را شامل شده و موفقيت بنيادين را مورد هدف قرار دارد. هم چنين مباحث مختلفي از جمله بحث درآمدزايي و چگونگي استفاده نوين از فوتبال در آن بيان مي‌شود كه باشگاه‌هاي مورد تحقيق من تيم‌هايي چون آرسنال، منچستريونايتد، بارسلون، بايرمونيخ و .... بودند. اين خارج از محدوده كاري من در تيم ملي است كه تنها مي‌خواهم به موفقيت و پيشرفت فوتبال ايران كمك كنم.

قطبي افزود: اكنون بايد بپذيريم كه حتي قهرماني در آسيا نيز بسيار سخت شده است. استراليا در مكان شانزدهم جهان قرار دارد. بازيكنان كره جنوبي در بهترين تيم‌هاي اروپا بازي مي‌كنند و ژاپن نيز سال به سال وضعيت بهتري دارد. رسيدن به اين عنوان جز با داشتن برنامه بلندمدت و عزمي راسخ امكان پذير نيست.

قطبي هم چنين درباره حضور يك مربي ايراني در كادر فني افشين قطبي كه علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال از آن در توافقات با سرمربي تيم ملي خبر داده بود گفت: تا جايي كه مي‌دانم تصميم‌گيري درباره انتخاب تك تك اعضاي كادر فني به بنده سپرده شده است. كفاشيان تنها پيشنهاد داد كه از سرمايه‌هاي ايراني در كادر فني بيشتر استفاده كنيم و اكنون هم بايد در جلسات ديگري كه با او دارم در اين زمينه بيشتر صحبت كنيم تا پس از بررسي‌هاي لازم در نهايت كادر فني را انتخاب و معرفي كنيم. در انتخاب مربيان كادر فني تمام تلاشم را خواهم كرد تا كساني به كار گرفته شوند كه ضمن داشتن تجربه لازم از شخصيت والايي برخوردار بوده و كم حاشيه باشند. اين مسايل براي من اهميت بسياري دارد.

افشين قطبي در ادامه نشست خبري‌اش درباره‌ بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي نيز كه در برنامه‌هايش در نظر گرفته شده تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم پيشرفت كنيم بايد با بهترين تيم‌هاي دنيا بازي كنيم. يادم مي‌آيد زماني كه با گاس هيدينگ در تيم كره‌ي جنوبي همكار بودم پيش از جام جهاني 2002 كره‌ي جنوبي با تيم اسلوواكي كه بسيار روزهاي خوبي را سپري مي‌كرد بازي داشت و با نتيجه‌ي 5 بر صفر شكست خورد. كره‌ي جنوبي در آن مقطع از تيم ملي فرانسه هم با 5 برد شكست خورد و نتايج پنج بر صفر باز هم براي هيدينگ و كره‌ي‌جنوبي تكرار شد. آن زمان بود كه رسانه‌هاي كره‌اي هيدينگ را به مربي پنج هيچي معرفي مي‌كردند. اما او از اين شكست‌ها نترسيد و آنها را براي بازيكنانش پلي براي موفقيت ساخت. من مربي هستم كه از هيچ تيمي در دنيا نمي‌ترسم و ايران هم بايد تيمي باشد كه از رويارويي با ابرقدرت‌ترين تيم‌هاي دنيا نيز هراسي نداشته باشد و بدون ترس از سنگيني احتمالي شكست مقابل آنها رودرروي‌شان بايستد تا اعتماد به نفس تيمي بالا رفته و ضعف‌هاي آن هويدا شود. ضمن آنكه بازيكنان بيشتر در فضاي فوتبال بين‌المللي قرار مي‌گيرند.

وي افزود: شايد گفته شود كه برخي از تحريم‌هاي سياسي مانع از برگزاري ديدارهاي تداركاتي خوب مي‌شود اما من به هيچ وجه اهل سياست و دادن نظر در اين حوزه نيستم و تنها مي‌دانم كه تيم ملي آرژانتين حاضر بود با رقم يك و نيم ميليارد تومان با ايران بازي كند. البته اين رقم براي فدراسيون فوتبال بالا بود اما اكنون از تمام سرمايه‌گذاران، مديران و حاميان شركت‌هاي مختلف مالي مي‌خواهم كه براي موفقيت تيم ملي ايران و پيشرفت آن پا به صحنه گذاشته و به آن كمك كنند.

وي گفت: فدراسيون هم بايد شرايطي را فراهم آورند تا بهترين امكانات در اختيار تيم ملي باشند.

قطبي همچنين ليگ برتر پويا را عاملي براي موفقيت‌هاي آتي تيم ملي دانست و گفت: روابط بين فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردارند. ما بايد سعي كنيم احترام متقابل را در اين زمينه به وجود آوريم. سرمربي تيم ملي بايد طوري برنامه‌ريزي كند تا كمترين ضربه در طول يك فصل متوجه باشگاه‌ها و مسابقات ليگ برتر شود. من هم در برنامه‌ريزي‌هايم خواسته‌ام كه فقط هفت روز پيش از تاريخ‌هاي فيفا دي بازيكنان در اختيار تيم ملي باشند و از وجود هر گونه تعطيلي بي‌مورد در ليگ برتر كه عامل آن تيم ملي باشند پرهيز كردند.

قطبي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا توقع داريد براي موفقيت تيم ملي و پياده كردن سلايق‌تان در اين تيم ضمن اتحاد همه‌ي عوامل در فوتبال ايران از جمله رسانه‌ها، مطبوعات ورزشي طوري پيرامون عملكرد شما بنويسند كه همسو با نظريات شما باشد و از انجام انتقاد پرهيز كنند تا خدايي ناكرده حاشيه‌اي به تيم ملي وارد نشود؟ گفت: من هميشه از نظرهاي مختلف استقبال كردم مي‌توانم به شما ثابت كنم كه برادر دوقلو با ديدن يك فوتبال دو نظر مختلف را نسبت به آن دارند اما هيچ‌گاه در حرفه‌ام با وجود آنكه درباره‌ مربيان مختلف نظراتي داشته‌ام اين نظرات را به رسانه‌ها نكشاندم من موافق انتقاد و نظرهاي مخالف هستم حتي در انتخاب كادر فني هم از مربياني استفاده خواهم كرد كه نظرات جديد و بعضا مختلف و مخالف ارائه مي‌دهند من در كادرفني تيم ملي طوطي نمي‌خواهم كه صحبت‌هاي من را تكرار كرده و سعي كند طبق عملكرد من فعاليت كند اما در عين حال بيان اين نظرات و تعامل با يكديگر بهتر است همواره با احترام باشد. اين احترام لازمه‌ يك كار حرفه‌اي است و بي‌شك در طولاني‌مدت جوابگو خواهد بود و اثر مثبت دارد.

قطبي افزود: امروز كه اينجا نشسته‌ام نسبت به فوتبال ايران شناخت بسيار بيشتري دارم همانطور كه گفتم هر روز پوستم كلفت‌تر مي‌شود سعي مي‌كنم بسياري از مطالب را نخوانم و بيشتر صبر داشته باشم. اما در هر حال بايد پذيرفت كه من هم انسانم و مانند آهن نيستم كه بنشينم و افراد مختلف مدام بر سرم گوجه‌فرنگي پرتاب كنند.

قطبي همچنين با اظهار بي‌اطلاعي از پيشنهادهاي كلي تداركاتي تيم ملي برابر تيم‌هاي هلند و اسپانيا در پاسخ به سوالي كه پرسيده شد كفاشيان طي يك مصاحبه‌ي تلفني به صراحت اعلام كرده است كه ديدار تداركاتي با تيم ملي هلند بنا به نظر افشين قطبي لغو شده است، گفت:‌ براي اولين بار است كه مي‌شنوم قرار بوده است با تيم‌هاي ملي هلند و يا اسپانيا ديداري داشته باشيم. هيچ‌كس در اين باره با من صحبتي نكرد و طبيعتا من هم نظري ندادم اما بايد بگويم من يك مربي فوتبال هستم و فقط با توپ و كاور و مانع سر و كار دارم و اگر دليل لغو بازي‌هاي تداركاتي سياسي بوده از آنها بي‌اطلاعم وكسي هم من را در جريان آن قرار نداده است.

قطبي گفت: اگر بخواهيم بازي‌هاي تداركاتي خوبي در آينده داشته باشيم از همين الان بايد طبق تقويم فيفا دي با تيم‌هاي مختلف قرار داد ببنديم و براي لحظه لحظه‌ي آن زمان‌ها برنامه‌ داشته باشيم. همچنين معتقدم سرمربي تيم ملي بزرگسالان بايد در ارتباطي تنگاتنگ با مربي تيم‌ ملي در رده‌هاي سني پايين‌تر نيز باشد تا بازيكنان در بدو ورود به رده‌هاي پايين تيم ملي طبق سيستمي تقريبا مشابه پرورش يابند و در هنگام ورود به تيم ملي بزرگسالان به سرعت خود را با شرايط و نوع كار وفق دهند.

قطبي همچنين در تشريح قراردادش با فدراسيون فوتبال ايران گفت: قرارداد من به مدت 18 ماه است و ما بندي در آن داريم كه مشخص مي‌كند در صورت موفقيت تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا اين قرارداد تا سال 2014 ميلادي و پايان مسابقات جام جهاني نيز تمديد شود. هميشه در زندگي‌ام سعي كردم كه به طور چهار پنج ساله فكر كنم و برنامه‌ريزي‌هاي بلند مدت داشته باشم و اين را هم مي‌دانم كه كارهاي بزرگ روزهاي سخت و بالا و پايين بسياري دارد. و اكنون نيز ما در ابتداي يك سربالايي هستيم.

قطبي در واكنش به سوال خبرنگاري مبني بر نداشتن مدرك مربي‌گري معتبر گفت: اسناد و مدارك مربي‌گري من نزد فدراسيون فوتبال است كه مي خواهم آن را بر روي سايت فدراسيون قرار داده تا همگان اين مدارك را ببينند.

قطبي گفت: در مدت زماني كه در فوتبال ايران كار كردم خيلي چيزها ياد گرفتم و متوجه شدم كه بعضي وقت‌ها بي‌برنامه بودن نيز خود هنر است. اما مهمترين مساله شفاف بودن است و بهتر است با استفاده از انرژي و مغز باز از تمام پتانسيل فوتبال كشور براي موفقيت استفاده كنيم در برخي از رسانه‌ها مي‌بينم كه از واژه‌اي به نام مربي بزرگ استفاده ميكنند اما تاكنون فكر كرده‌ايد كه واقعا اين واژه به چه معنا است؟ معتقدم ما مربيان قدرتمند و خلاق بسياري در ايران داريم كه مي‌توانند بهتر از مربياني كه در كشورشان يك يا چند تيم را قهرمان كرده‌اند براي اين فوتبال كار كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات