بازدید 45627
«گفت وگوی آنلاین» تابناک در مورد حوادث فرانسه؛

کشتار مردم در پاریس با کشتار مردم سوریه چه تفاوتی دارد؟

بدون هیچ تردیدی حادثه تروریستی پاریس محکوم است؛ اما این فقط پاریس نیست که این روزها در خون است. این روزها مردم سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، شیعیان نیجریه و... نیز روزانه قربانی عملیات تروریستی می شوند؛ چرا کسی برای این مردم پیام همدردی نمی فرستد؟ چرا اعلام نمی کنند که دوشادوش مردم یمن و لبنان و ... خواهند ایستاد. مخاطبان محترم نظریات خود را درباره موضوع این «گفت و گوی آنلاین» تا ساعت 16 امروز با ما و دیگر مخاطبان تابناک در میان بگذارید.
کد خبر: ۵۴۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 14 November 2015
شب گذشته عملیات تروریستی علیه مردم بیگناه در پاریس صدها کشته بر جای گذاشت و مردم سراسر دنیا به هر روشی کوشیدند با دولت و مردم فرانسه همدردی کنند؛ تا به آنان بگویند که در هنگامه عملیات تروریستی در کنار آنان هستند.

به گزارش «تابناک»، بدون هیچ تردیدی حادثه تروریستی پاریس محکوم است؛ اما این تنها پاریس نیست که این روزها در خون است. این روزها مردم سوریه به دلیل اینکه مجموعه ای از کشور اراده کرده اند تا خود سرنوشت حکومت سوریه را تعیین کنند، در مقیاسی وسیع کشته می شوند. در یمن رژیم سعوی، روزانه مردم را با بمباران بی منطق و از سر توحش به قتل می رساند. در عراق هم وضع به همین گونه است. کشتارهای وسیع شیعیان در پاکستان هم بر همین سیاق است و در افغانستان هم، وضع بهتر از کشورهای مذکور نیست. در همه این کشورها هم عمدتا رد پای کشورهای اروپایی و آمریکایی دیده می شود.

به نظر شما چه تفاوتی در این حرکات تروریستی وجود دارد ؟

چرا عملیات تروریستی در پاریس به این میزان مورد توجه رسانه ها و مقامات کشورهای مختلف قرار می گیرد، ولی کسی به حوادث تروریستی مانند حوادث تروریستی لبنان و... که تقریبا همزمان با حوادث فرانسه هم هست واکنش نشان نمی دهد؟

توجه: فرصت کامنت نویسی برای این خبر به اتمام رسیده است. با عرض معذرت از مخاطبان محترم کامنت هایی که پس از ساعت 16 نوشته شود منتشر نمی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۶۰۶
فرق داره دیگه. توی سوریه آدم های فقیر و مسلمانی که زمانی مستعمره ی فرانسه بودند کشته می شوند و کک کسی هم نمی گزد ولی فرانسه!! خدای مد و هنر و شعر و اینا هستن دیگه. مو از سر کسی کم بشه دنیا به آخر می رسه.
پاسخ ها
عباس صفوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
به نظر من ربطی به فقر و غنای کشور ندارد ، بلکه آنها انتظار نداشتند این حیوان درنده وحشی به صاحبان خود آسیب رساند . آنها داعش را به وجود آوردند تا سوریه و عراق را مهار کنند نه اینکه به خودشان آسیب رساند . لذا این حرکت داعش برایشان غیر منتظره بوده و در راستای تشدید اسلام ستیزی این حرکت را مصادره به مطلوب نموده تا زمینه سرکوب مسلمانان در فلسطین و سایر نقاط جهان و ازجمله اروپا و آمریکا را مهیا نمایند .
ناشناس
| China |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مخالفم. اونا داعش رو ساختن تا عراق و سوریه و بعدش ایران تجزیه بشن الان کردهای عراق و سوریه با اشغال سنجار توسط کردهای عراق هم مرز شدن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
نیازی نبود اشغال بشه سنجار از اول هم کرد بود
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فرانسوی ها که اونا را نمی کشن خودشون خودشونو می کشن ولی برعکسش اتفاق افتاده این عوض همدردیه اگه فردا مترو تهران را منفجر کردند و دویست نفر کشته شد بازم همین استدلالو اگه کسی استفاده کنه شما ناراحت نمی شی مثلا بگن خودشون مقصرن می خواستن دخالت نکن
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سوریه هم اولش مردم همدردی کردن بعد خسته شدن بعد عادت کردن الان اگه کشته نباشه باعث تعجب میشه
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خیلی ها می گویند مردم بی گناه پاریس چه گناهی کرده اند، این دسته گلی است که سیاستمداران ...، وقتی مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت می کنی، وقتی آتش به باغی بیافتد خشک و تر را با هم ...
iran
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سلام . وقتي بر اساس سرزميني بر اساس انديشه هاي ماكياوليايي هدايت و مديريت بشه مردم با هم فرق دارن، اروپا بر اين اساس اداره ميشه ، فردگرايي و انسان محوري و نژا محوري ،
اما بر اساس انديشه هاي ناب اسلامي هيچ كس بر ديگري برتري ندارد مگر در تقوا ، امروز جنگ دنياي اسلام ناب محمدي با منحرفين و كفار و خوارج( تكفيريها و سلفي ها ) دقيقا بر سر اين موضوع هست ، خداوند انسان را افريد ، براي عبادت و عبوديت اما زماني كه ما فريب شيطان را بخوريم ، انسانيت رو طبقه بندي مي كنيم با سليقه خودمون .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
دیروز ظهر در ضاحیه بیروت و در شب در پاریس، هر دو تروریستی، هر دو توسط داعش ولی یکی محکوم می شود و دیگری نه. آین عین تضاد و تناقض است. هر دو محکوم و زشت. ولی زشت تر آن که یکی محکوم می شود و دیگری نه!
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
منم قبل از اینکه تیتر شما رو ببینم داشتم در همین مورد فکر میکردم
چطور میشه که این کشورها از کنار حادثه تروریستی لبنان و هزاران اتفاق در کشور های اسلامی به راحتی می گذرند ولی در این حادثه پاریس حتی عربستانی که دستش آلوده به خون هزاران مسلمانه و منشا تروریسته پیام میده که باید با پاریس همبستگی بین المللی داشت ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اینجا همین فرانسه ای هست که سالها از تروریست های منافقین که دستشون به خون مردم
ایران هست حمایت میکرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ایران معنایی عینی و فراتر از مرزهای مجازی است. ایران نوعی شناخت است. داعش محصول مشترک غرب و عرب برای به زانو در آوردن این شناخت و فرهنگ است که انشالله از بین خواهد رفت.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اگر یادتون باشه چندهفته پیش حدود 30 نفر از اتباع افغان در حادثه آتش سوزی اتوبوس در ایران جان باختن هیچ کس دنبال مقصر و مشکل اتوبوسها و غیره نرفت، ولی اگر همینها ایرانی بودن قطعا تا دوهفته تیتر اخبار بودن، کشور های امریکایی و اروپایی هم مردم دنیا رو به چند دسته درجه یک و دو و سه .. تقسیم کردن، مردم لبنان از نظر اونا درجه چندم هستن ولی مردم فرانسه درجه یک، البته این دیدگاه اشتباهه ولی متاسفانه جهانیه همه ما اینطور هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خیلی جالبه که اکثرا معتقدند که داعش ساخته شده توسط فرانسه و دیگر کشورهای غربی هست، حالا چه دلیلی برای این اعتقاد دارند زیاد مشخص نیست، احتمالا اکثریت دلیلشون اینه که چون تلویزیون اینطور میگه !!! در کل کشورهای غربی همه کار و زندگیشون رو رول کردن و از صبح تا شب بر علیه سوریه و عراق توطئه می چینند !!!
111
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چطور می شه تو ایران که در محاصره تروریست است و یا چچن روسیه که مهد تروریست است و یا اویغوری چین که زایشگاه تکفیری هاس، چنین حادثه ای با این وسعت رخ نمی ده ولی در فرانسه که جز 5 قدرت اول اطلاعاتی و نظامی است رخ می دهد( اونم با این وسعت) تازه تبلیغات بعدش را هم بینیدو حکومت نظامی اعلام کردن.
داعش اگرچه ممکن است نیروی زیادی در اروپا داشته باشه ولی توانایی اطلاعاتی و لجستیکی لازم برای تامین بمب و سلاح و برنامه ریزی برای این کار را ندارد
عزیزان این 11 سپتامبر فرانسوی است
اولاند گفت که پاسخ فرانسه جنگ وحشتناک است یعنی می خوان به بهانه داعش مستقیم در سوریه دخالت کنن
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خیلی فرق داره!
سوریه درگیر جنگ داخلی بود که نتیجه بی فکری و عدم اخلاق مداری مردم و مسولان کشوری بود. با ضعیف شدن نظام حاکم تو این جنگ داخلی تروریست ها فرصت خودنمایی پیدا کردن. اتفاقاتی که تو سوریه میافته از قبل هم برای مردم قابل پیش بینی بوده.
اما فرانسه یک کشور با ثبات از لحاظ سیاسی و امنیتی بود. مردم داشتن زندگی شون رو می کردن که تو یه شب این اتفاق تروریستی میافته. در واقع میشه گفت که دلیل جریان تروریست تو سوریه مردم و تو فرانسه ناکارآمدی بخش اطلاعاتی بوده. این دو تا موضوع اصلا قابل قیاس نیستند از نظر من.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
داعش در سوریه داعش در عراق داعش در لیبی داعش در یمن داعش در بیروت و حالا هم داعش در قلب اروپا یعنی در پاریس.
قبلا هم تو همین سایت گفتم بازم میگم . تا زمانی که باراک اوباما ترسو بزدل دودل پرتردید و طرفدار داعش در کاخ سفید هست روز بروز داعش قوی و قوی تر میشه و سرانجام اقدامات تروریستی خودش رو در خود آمریکا هم مثل 11 سپتامبر انجام خواهذ داد. مبارزه و نابودی داعش در سرچشمه اونها یعنی در عراق و سوریه باید انجام بشه که اینکار یک رییس جمهور قوی و با اراده و مصمم به جنگ با ترور مثل جرج بوش میخواد که مثل سگ این داعشی ها رو بکشد و بقیه شون رو هم در زندان های گوانتانامو و ابوغریب شکنجه شون بده و ازشون اطلاعات بگیره یعنی دقیقا همون کاری که جرج بوش میکرد. اون زمانیکه فلوجه در عراق مرکز تجمع تروریست ها شده بود و جرج بوش دستور داد فلوجه رو با خاک یکسان کردند و هزاران تروریست داعشی رو در اونجا قتل عام کردند دیدید حق با جرج بوش بود؟ در زمان جرج بوش سازمان سیا در تمام کشور های اروپایی زندان های مخفی و سری درست کرده بود وداعشی ها و تروریست ها رو دستگیر میکرد و و در اون زندان ها شکنجه شون میکرد و ازشون اطلاعات میگرفت تا نتونند در اروپا عملیات تروریستی انجام بدهند دیدید حق با جرج بوش بود؟؟ در زمان بوش سازمان سیا تروریست های القائده و داعشی رو در تمام نقاط جهان دستگیر میکرد و به گوانتانامو و ابوغریب میبرد و اونجا با روش های غرق مصنوعی و سایر روش ها شکنجه شون میکرد و ازشون اطلاعات میگرفت دیدید حق با جرج بوش بود و کار درست انجام میداد؟؟الان که اوباما چند سال هست این اقدامات ضد تروریستی بوش رو متوقف کرده و نیروهای امریکایی از عراق خارج کرده می بینید که جنگ و تروریسم و داعش تمام دنیا و جهان رو پر کرده و روز بروز هم بیشتر خواهد شد.. مطمئنا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا مردم آمریکا تو دهنی بزرگی به دمکرات ها و باراک اوباما خائن ترسوطرفدار داعش خواهند زد و به یک نامزد قوی جمهوریخواه شبیه جرج بوش رای خواهند داد تا اون ظرف یک هفته تمام داعشی ها رو در تمام کره زمین نیست و نابود کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
11 سپتامبرو یادتون هست؟؟!
امریکا برای حمله به عراق و افغانستان جهت پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی خودش نیاز به یک پذیرش و اجماع بین المللی داشت که با طراحی حمله تروریستی به برج های تجارت جهانی بهش دست یافت و از این مطلب که هرچه دروغ بزرگ تر باشه باورپذیر تره استفاده کرد. چند وقت پیش فرانسه با اعزام ناو شارل دوگل خودش به نزدیکی آبهای سوریه جهت ورود همه جانبه به سوریه در حال آماده شدن بود که با اخطار جدی ارتش سوریه مواجه شد که در صورت نزدیک شدن هدف قرار میگیرن. فرانسه (البته به نمایندگی غرب و در رأس آنها امریکا) نیاز به طراحی این دروغ بزرگ داشت تا از یک اجماع و حمایت بین المللی به خاطر حضور نظامی خود و همپیمانانش به سوریه بهره ببره...
حالا با توجه به حرفای بلاند که گفته جنگ سختی علیه تروریست ایجاد میکنیم منتظر دخالت نظامی ناتو زیر پرچم فرانسه در سوریه باشید...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سگ داعشی صاحب فرانسوی خودش را گاز گرفت. مرگ بر هر دوشان که نوکر اسرائیل و آمریکا هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اسلام ستیزی شاخ و دم نداره ... از فساد اداری و مالی گرفته تا قتل و کشتار یه مشت آدم بی گناه تو هر جای دنیا .. مهم اینه اسلام دین فساد وخون ریزی معرفی بشه ...
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اگر بشار اسد همون اول کاری رفته بود و دست از زیاده خواهی بر میداشت چه بسا گرئهی مثل داعش با این دامنه ظهور نمی کرد....
الهام هوشیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فرقش مثل یورو و دیناره ! ای تابی قر و قاطی ....
123456
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
کسانی که از قتل مردم عادی در فرانسه ابراز رضایت میکنند یا کسانی که عباراتی چون( خودشون بوجود اوردن خودشون هم تقاص پس میدن / یا حق شونه یا...) هیچ فرقی با داعشی های وحشی و وحشیانی که خون میریزند ندارند...
در تاریخ هم امده که ایرانیان با اغوش باز از اسلام پذیرایی کردند....
آتشی که آنها در سوریه و عراق به پا کردند عاقبت دامن خودشان را هم گرفت. همانطور که مردم مظلوم سوریه و عراق سلاخی میشوند باشد که این زجر و درد را نیز کشورهای پشتیبان داعش با گوشت و پوست بچشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
این قدر گفتید داعش رو غرب ساخت خودتونم باور کردید
داعش رو تفکرات احمقانه و قرون وسطایی ساخته که تو خاورمیانه موج میزنه
رجبعلی ببرزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مقایسه کنین وقتی خوزستان طوفان شن میاد چقدر پوشش خبری داره، وقتی تهران طوفان شن میاد چقدر.
کلا ما همه با هم برابریم، منتها بعضی ها از بعضی های دیگه برابرتر هستن!
بهزاد
| United States |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تفکرات عقب مانده تو خاور میانه حاصل استعمار و استثمار کشورهای جهان سومه که قرنهاست داره اتفاق میفته شما که دووسداری در مورد این مسایل نظر بدی کم در مورد تاریخچه اروپا مطاعه کنی بد نیست و بدونی که همین کشورایی که شما مرجع و منبع علم و فرهنگ و هنر میدونینشون چطور با وحشیگری و خباثت جهان رو به خون کشیدن
هیچ ربطی هم به اسلام و این داستانا نداره همش جنگ سلطه و طبقاتیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
حالا کی بیاد تو را راضی کنه؟
وقتی وزیر خارجه ی امریکا میگه حمایت امریکا از داعش اشتباه بود ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اولین بار است که تعریف درست از داعش را می خوانم.
تفکرات متعصبانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
حمایت امریکا از داعش اشتباه بود همانطور که حمایت ایران از بشار اسد اشتباه بود. زمانی که مردم کشورهای عربی علیه حکومتهایشان قیام کردند ایران از انها حمایت میکرد ولی وقتی مردم سوریه هم قیام کردند تا بشار اسد را که وارث یک ساختار غیردموکراتیک بود و نماینده اقلیت علویان کشور سوریه بود از حکومت اسقاط کنند نظر ایران تغییر کرد و انرا نقشه کشورهای غربی دانست . در نتیجه سطح مخالفت و خشونت در سوریه روز به روز بالاتر رفت تا اینکه از دل ان جریانات تکفیری هویدا شدند. غرب اشتباه کرد اری ولی ایران هم رفتار درستی از خود نشان نداد.
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
برادر ناشناس برفرض که داعش راتفکرات احمقانه وقرون وسطایی ساخته حالا ببینید کی به آنها اسلحه ومهمات میده کی مواد مخدر میده ؟ کی پشتیبانی میکنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تو خودت گونه خاصی از داعشی داداشی !
چون پاریس برج ایفل داره.....الان یه موج جدید راه افتاده دوباره تو شبکه های اجتماعی همه دارن به پاریس تسلیت میگن از پیر و جوان.....ولی عکس اون بچه ای که کنار آب مرده بود انقدر بازتاب نداشت حداقل نو ایران....پاریس با کلاسه....حمایت از پارسی همخ کار روشن فکرا و با کلاس ها...لابد
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
عکس اون بچه کنار آب -اتفاقا- در دنیا بشدت بازتاب داشت. در ایران بازتاب چندانی نداشت چون غیرتمون رو گذاشتیم سر مسائلی مثل فیتیله ای ها، نظراتی هم که می دیم از سر شکم سیریه و بس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آقا سعید دقیقا همینطوره که می فرمایید
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
موافقم سعیدجان
خوب از آب گل آلود ماهی می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آره آب خون مردم با کلاس و شبک فرانسه هست گل هم مسلمان های بد بخت و فقیر سوریه یعنی روشنفکری تو ایران از مرز تهوع 500 کیلومتر عبور کرده !
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
جناب ناشناس 10:02 غیر روشنفکر! حالا کی گفته مردم مسلمان سوریه فقیر و بدبختن؟! مگه افغانستان بوده؟ نه جانم، همشون آدم حسابی بودن، جنگ بهشون آسیب زده. مگه ایران جنگ بود، همه فقیر و بدبخت شدیم؟ درد غیر روشنفکری همینه که فکر می کنی هرکی مسلمونه، لابد فقیر و بدبخته، و هرکی مسلمون نیست، شیک و با کلاس و پولدار و...
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
حمله فرانسه پرستان باعث شد که رای های این نظر از این رو به اون رو شود .خخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ما؟
داعش سگ هاری است که حالا پاچه صاحبانش را گرفته مگر به این نتیجه برسن که مثل خلیج خوکها این خوکهای کثیف رو از بین ببرند
به همنون علت که عمه یکی از آقایون وقتی .....تمام کارای دولت تعطیل میشه تا یه ماه هم همه تسبیت میگند ولی 500 نفر وقتی تو منا کشته میشند همه دوست دارند زودتر فراموش بشه راستی چه خبر از حال بازماندگان من
پاسخ ها
عمو حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تسبیت چیه عموجان؟! بازماندگان من دیگه چیه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
عمو وحید عالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اتفاقا خیلی نکته ظریفی بود که بهش اشاره کردند.
به خاطر اینکه رسانه را خودشان ایجاد کرده اند خبر را خودشان میسازند میزان ارزش به انسان ها را انها هستند که تعیین میکنند. انها گاهی از انسان های بی ارزش می کشند و گاهی از انسانهای با ارزش البته با ارزش از نظر خودشان
و همواره از این قدرت سود برده اند
همین
فرقش در اینه که حکومتها و اعراب و خود مسلمونها به جون خودشون افتادن و خودشون رو تیکه پاره میکنند ولی باز همونها هستند که به جون مردم دیگرجای دنیا افتادند سالها رفتند و نون و نمکشون رو خوردن و نمکدون رو شکستند.
این از غفلت و بی تدبیری و ظلم پروری خود مردمان جهان سوم و خاورمیانست که به این روز افتادند و البته سودجویی دول غربی.
هر چند که این حمله محکوم است ولی دقت کنیم که " چوب خدا صدا ندارد ."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بلاهائی که تو ایران اتفتق میوفته چوب خدا نیست!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فعلا که خدا غیر مسلمان ها را کمتر چوب میزند!
بهزد
| United States |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
نه عزیزم آر پی چی هفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
با این همه کوته نظری ما به پیشرفت که هیچی به پسرفت هم نمیرسیم
اونجاها سالی یا چن سالی یک حادثه تروریستی اتفاق میفته ولی این کشورایی که شما نام بردین سالی دوازده ماه جون همدیگه افتادن و سر هیچ و پوچ و مزخرفات و...همدیگرو آش ولاش میکنن بنابرین اگه دنیا بخواد براشون پیام همدردی بفرسته باید روزنامه ها و رسانه ها بشه تسلیت نامه و همدردی نامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
کی به جون هم انداخته اون ها رو ؟ کسانی که تا قبل از این جنگ رفتن سوریه خوب یادشون آرامش بی مثال اون کشور رو ولی امروز چی ؟ از سوریه چی مونده ؟
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
هرکی به جون هم انداخته، مگر اینها شعور ندارن که مسائل رو بین خودشون حل و فصل کنند؟ اگر بشار اسد خودخواه و قدرت طلب نبود و منافع ملی میدونست چیه، ، الان این همه هم قتل خونریزی نبود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تا کمتر از یک قرن پیش هم آیا در خاورمیانه شاهد این کشت و کشتارها بودیم؟یا برعکس همین اروپاییهای متمدن به بهانه های واهی سرگرم تیکه پاره کردن همدیگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ناصر آقا
مگه تو عراق هم اسد بود؟
یک خورده فکر کنی و مطالب رو بخونی بهتره تا نظر بی خود بدی؟
مگر خود شون تاکید نکردن که داعش ساخته خودشون است و از رفتارشون معلوم نیست؟
مگر کشوری مثل عربستان دموکراسی داره ؟ضالمتر از دولت عربستان هست؟
کدومیک از کشورهای دوست شما عربستان رو محکوم کردند؟
مغز بعضی آدمها بکر مونده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آنتی دلواپس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ینی هلاک استدلالت شدم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تا زمانی که به جای دیدن ریشه اصلی معضلات خودمان همه چیز را گردن غرب بیندازیم در همین منجلاب دست و پا خواهیم زد. گیرم که درست می‌گویید و غرب فتنه می‌کند، شما چرا بازیچه میشوید؟ باور کنید آنقدر که شما میل به فتنه در غرب دارید غرب چنین تمایلی ندارد. شما چرا موفق نمی‌شوید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آقا اول برو سواد رسانه ایت رو بالا ببر بعد بیا سینه واسه اروپایی ها چاک کن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ادم ادمه. مگه یکی هر روز شمارو بزنه بعد یه مدت این حقو بهش میدید که این کارو ادامه بده چون تکراری شده؟
در اروپا قانونی هست که افراد اگر سگ خطرناکی دارند باید به ان قلاده بزنند. در حادثه پاریس دولت فرانسه و حامیان داعش مسوول هستند. بیخود این و ان را محکوم نکنند.
مرگ همه انسانها تلخ است. من هم از دیشب به این فکر می کنم که چرا مرگ دیگر انسانها از نظر غربیها حساسیتی ایجاد نمی کند؟فکر می کنم آنها ارزشی برای انسانهای خاورمیانه قائل نیستند.آنها باعث ویرانی خاورمیانه هستند ولی به صورت تراژدیک خاورمیانه را مسبب این اتفاقات می بینند.گروههایی که خودشان دستی در ایجادش داشته اند حالا به کشور های خودشان رسیده prayer for humanity
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
باعث ویرانی خاورمیانه مردم متعصب و جاهل خاورمیانه هستند که به راحتی تهییج میشند و ملعبه دست غرب و شرق می شوند و به جان همدیگر می افتند! خود مردم خاورمیانه و مسئولین بی فکرشون، با منفعت طلبی و کوته فکری زمینه رو برای دخالت خارجی ها باز میکنند. شما به فکر خانواده و خانه نباش در خونتو باز بذار ، بعد بگو چرا غریبه امد تو حریم خانواده من و حقوق من رو پایمال کرد. منطقیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چرا چرت میگی؟ کسانی که برای مردم خاورمیانه ارزش قایل نیستند خود مردم خاورمیانه‌اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
کسانیکه از حماقت وجهل قومی به نفع منافع خود سوءاستفاده می کنند وبا فروش تجهیزات واسلحه روی آتش جنگ نفت میریزند به اندازه همان افراد متعصب وجاهل مقصرند
هرچندکشتار انسانهای بیگناه در هر جای دنیا محکوم است
اولا حقوق و آزادی و جان شهروندان اروپایی و امریکا از طرف حاکمیت هایشان بیشتر مورد احترام می باشد . ولی در خاورمیانه حتی دولت ها به ان اندازه احترام قایل نیستند . دومن مردم خاور میانه گرفتار درگیری هایی هستن که بخشی از نا اهلان همین منطقه با هدایت خارجی ها ب پا کرده اند . سومن رسانه ها و ابزار تبلیغات در دست آنهاس . به طور کلی میشود گفت شهروند درجه یک هستند و اینجادرجه چندم . باید روند اصلاح از تفکر مردم این منطقه آغاز بشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اینهمه پول و نفت تو خاورمیانه
دو تا یا چند تا رسانه راه بندازند دول و مردم محترمه
انسان با انسان از نظر جایگاه متفاوته. این رو نمی شه انکار کرد. انسان هایی که صدها سال از نظر فرهنگ تمدن و پیشرفت جلوتر هستند ، مطمئنا احترام بیشتر و جایگاه بالاتری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خخخ نظر تو آبکی ترین نظر این صفحه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
یعنی خدا وکیلی بعید میدونم همچین تزی در دوران جاهلیت اعراب یا قرون وسطی ارائه شده باشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فرهنگ و پیشرفت و تمدن. ظاهرا تو اصلا تاریخ رو ورق هم نزدی چه برسه به اینکه خونده باشی!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خداییش خدا گربه را شناخت شاخش نداد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
پس سرتو بذار زیر پاشون!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
يه چيزي رو هوا ميپرونيد ديگه! همه ميدونيم که خاستگاه تمدن بشر خاور ميانه فعلي بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تا حدودی این دوستمون درست میگه شما تعصب دارید و کوکورانه نگاه میکنید ولی به نظر شما واقعا شهروند متمدن فرانسوی با اون سنی ناصبی داعشی توی سوریه یکی هست ؟؟
اگر در ايران سانسور نبود خيلي مسايل نوشته ميشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چه ربطی داشت ؟
به نظر میاد مسئله فقط تعداد و ملیت افراد کشته شده نیست.
این حمله نشون میده که گروهک تروریستی داعش اونقدر قدرتمند هست که تونسته در کشوری مثل فرانسه با اون سطح از امنیت عملیاتی به این گستردگی رو انجام بده. این وجه از مسئله هست که این حمله رو از بقیه حمله های تروریستی متفاوت می کنه.
برای اینکه مردم اروپا متمدن تر از یک مشت مسلمان تعصبی هستند.

نباید این مهاجر ها را در اروپا راه میدادند.برای اینکه نیروهای داعش و افراطی نیز با این مهاجران وارد کشورهای اروپائی شدند و باید از این به بعد شاهد ترورهای دیگری نیز باشیم.

جالبه که اینقدر ایران از سوریه و لبنان داره دفاع میکنه و پول توی جیب این عربها میکنه چرا مرزهای ایران را باز نکرد ومهاجرها را نپذیرفت؟؟؟؟؟؟؟

چرا؟؟؟؟ شما که کامنت گذاشتید جواب منطقی بدید نه از روی شکمتان حرف بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
به نظرت چرا باید بیان ایران!!!!نزدیک ما هستن تبلیغ زیادی میکنیم ماهواره داریم !!خودمون با افغانستانی ها خیلی خوب رفتار میکنیم!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فعلا که همین مردم متمدن شما داعش رو درست کردن همین مردم متمدن از حکومت قرون وسطایی عربستان حمایت میکن همین مردم متمدن از 6 دهه جنایت اسرائیل حمایت میکنن همین مردم متمدن 8 سال پش صدام بودن و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
لطفا شما دایه مهربانتر از مادر برای اروپا نشو. جواب منطقیش تو سیاسیت منتطقی که ایران در پیش گرفته.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
احسنت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
الان کم محاجر تو ایران نیست. هم از عراق هم از سوریه. بعدم مردم سوریه خودشون انتخاب کردن که برن اروپا . یکم تو جامعه بگردین می تونید گوشه و کنار صدای عربی صحبت کردنشون رو بشنوید
افغان ها هم که هستن .
شاید برای افغان ها خیلی شرایط عالی فراهم نباشه و لی به هر حال اونها رو راه دادن تو کشور و دارن زندگی میکنن
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اونا برای منافع ملیشون توطئه میکنند شما که فهم شعورتون بالاست چرا ملعبه دست اونا میشید؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اونروزی که داعش را راه می انداختند باید فکر اینجاشم میکردند.
حالا چرا به تو برخورده ؟؟ چرا وقتی مردم بیگناه سوریه و لبنان و... کشته میشدند صدات در نمی اومد؟؟ 6 ماهه عربستان داره یمنیها رو میکشه امثال تو یا مردم متمدن فرانسه چه صدائی ازتون بلند شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
طبق کدام سند داعش را فرانسه راه انداخته؟ میدانید که در اغلب کشورهای اسلامی و عربی می‌گویند که ایران داعش را راه انداخته؟ می‌بینید این حرف چقدر چرت است؟ دقیقا حرف شما هم به همان چرتی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سوری ها ایران نمیان چون اکثرا ایران رو عامل بدبختی خودشون میدونن
دلیلش کاملا واضحه، چون کشورهایی مثل لبنان و سوریه و افغانستان و پاکستان و به طور کلی کشورهای جهان سومی سالی چندبار تحت این حملات تروریستی قرار میگیره. ولی تو یک سری کشورهای ثروتمند و البته قدرتمند، مثل فرانسه، شاید چند سال یکبار بیشتر این اتفاقات رخ نده. همین باعث میشه که انقدر تحت حمایت رسانه ها قرار بگیره.
رسانه های دُم کلفت هم که دست غربی هاست، طبیعیه که خودشون مهم تر از بقیه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اینهمه پول تو کشور ایران و سایر کشورهای خاورمیانه
یک رسانه دم کلفت هم اینا ایجاد کنند!!!

در واقع تو کشورهای مثل ما و سایر کشورهای خاورمیانه متاسفانه تعصب، چاپلوسی و خود بزرگ بینی خیلی زیاده.
از طرفی هیچ کاری نمی شه و نمی کنند از اون طرف فریادشان به آسمان بلند.
این پولی که از راه نفت تو کشور ما و بقیه بدست می آید اگر تو کشورهای اروپایی باشه شده اند کشوری مثل هلند ........ حالا اینطرف چی شده مردم فقیر دول فاسد
اشکال از اروپا نیست که از مناع حداقلش بهینه استفاده می کنه ولی تو کشورهای متعصب اینطرف قوانین غیر پایدار لحظه ای می گذارند و صنایع توریسم و... را نابود می کنند
اشکال وجود فساد در دول سمت خاورمیانه ربطی به غرب ندارد اونو تو خود هر کشور و برتر بینیها و خطوط قرمز گفته نشده و رانت ها ببینید . توی عدم وجود قانون شهروندی درست و عدم احترام به انسان ببینید
فرق آن این است که سیستم حکومت فرانسه دمکراتیک است و مردم آزادانه رئیس جمهور خود را انتخاب می کنند ولی سیستم حکومت سوریه و لبنان، پاکستان، افغانستان، شیعیان نیجریه و... غیر دمکراتیک و دیکتاتوری است که رییس جمهور مادام عمر به فکر مردم وکشورشان نیستند و فقط بقای حکومت خودشان را می خواهند و مردم برای آنان اهمیتی ندارند این است فرق آنان . حال اگر جرعت داری این متن را چاپ کن
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ببم جان جرات را جرعت و مادام العمر را مادام عمر
نوشتی و ادعای روشنفکری و سواد هم داری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
یعنی شخص نتانیاهو هم توان ارائه همچین استدلالی رو نداره بهتون تبریک میگم دوست عزیز حتما برای خودتون به مقدار لازم اسپند دود کنید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بابا 2 کیلو کف از دهنم زد بیرون با این استدلال شما! آقا من کف کردم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
لبنان بدبخت که دموکراسی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
نمردیم و معنی انتخاب دموکراتیک رو فهمیدیم!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
شیعیان نیجریه حکومت دارن؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
املای کلماتت تو حلقم.
شیعیان نیجریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کشور جدیده؟؟؟؟؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
عزیزم اصلاً سوال را متوجه شدید؟ می گویند چرا هزاران نفر که *توسط داعش* در جاهای دیگر قتل عام می شوند کسی *هو نمی زنه* ولی الان که این حدود 100 نفر کشته شدند (که البته حتی کشته شدن یک نفر هم محکوم است و قصد دفاع ندارم) کل اروپا و آمریکا تیتر اول زدند؟ یک بام و دو هوا ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
هزاران بار درود بر نويسنده
هر بلاىى سر مسلمونا مىاد تقصىر خودشونه
فعلا که کل دولت تدبیر و امید غمگین حوادث تروریستی فرانسه هستند لبنان هم هیچی به هیچی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
لبنان سالی به دوازده ماه وضعش اینه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
من نمیدونم چرا تدبیر و امید رو که میشنوم بی اختیار خندم میگیری دقیقا همین واکنش رو نسبت به نرخ روزانه دلار دارم حالا نمیدونم این دو چه ربطی به هم دارن و من چرا این جوری شدم عجیبه واقعا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
یک کلمه هم ازمادرعروس دلواپس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
در مورد لبنان چه کار دیگه ای باید بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
در امور سیاسی یک سلسه قوانین و ملزومات و تشریفات اداری وجود داره که دوست دلولپس ما قکر کرده هردم بیلی هستش همه جا ، لبنان چون فعلا شیر تو شیره و رئیس جمهور نداره رئیس جمهور ما نمی تونه به مثلا به بخشدار اونجا تسلیت بگه یا رئیس مجلس اونجا ولی فرانسه رئیس جمهور دارده و آقای دکتر روحانی به ایشان تسلیت گفته از اون طرف هم جناب دکتر لاریجانی رئیس مجلس ما به رئیس مجلس لبنان تسلیت گفته . یکم یادبگیرید عالم سیاستو بعد بپرین وسط و هی نق بزنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سالهاست که منابع و منافع ایران بخاطر لبنان و امکثالهم هدر رفته.
کافی است دیگر.
ایران خودمان بیشتر به رسیدگی نیاز دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
برو یشو مدافع حرم. کسی که جلوتو نگرفته.
برای کشته شدگان متاسفیم اما این حادثه آنان را (فرانسوی ها) با حال و هوای خانواده ی قربانیان انفجارهای مکرر در سوریه و لبنان آشنا می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
که چی بشه؟
امپریالیسم و صهیونیسم جهانی باعث قدرت گرفتن
صدام ، طالبان و داعش و گروهک منافقین و بوکوحرام
می باشند . اولین پیامد این موج ترور و و حشت ،
القا نمودن سوریه بطور مستقیم و ایران بصورت غیر
مستقیم در این قضیه است و پیامد هایی از قبیل
درخواست برکناری اسد و ... برای منطقه دارد
پاسخ ها
حمیده چلپاسه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مرگ بر منافقین و صدام!

داداش! شما که پرونده موضوع را در یک پاراگراف بستی رفت! برو اینترپل بلکه یه چیزی شدی.
البته قلب هر آدمی از حوادثی شبیه فرانسه به درد می آید اما حوادث مشابه در لبنان ، سوریه ، عراق ، یمن و سایر کشورهای اسلامی برای کشورهای اروپایی و امریکایی و... مصداق شعر زیر است : 
چندین چراغ دارد و بیراهه میرود
بگذار تا بیفتد بیند سزای خویش
یا ضرب المثل معروف هست که میگوید:
خود کرده را تدبیر چیست
همین چند روز پیش 200 بچه رو داعش کشت چون نمیخواستن به داعش ملحق بشن تسلیت میگم به خانوادهاشون گوره بابای هرچی پاریسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
پاریسی؟
اروپایی؟
مسلمان و مسیحی و ...
اگر این مرز بندی ها را معیار مرزبندی ارزش آدمها قرار ندیم خیلی مشکلات و جنکها حل می شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
انسانها و بچه ها برابرند . مال هر کجا باشند.

گور بابای هیچ کس؟!
خدا رحمت کند همه را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
همه رو ببخشه، که ان شاء الله با یزید محشور بشی
سیاست بی پدر ومادر وسیاست مداران جنایتکار در تمام دنیا فقط به اهداف خودتمرکز دارند وهرکس با شعاری مخصوص خود در مسیر نابودی انسانیت مصمم و پر تلاش گام برمیدارد....مسلمان ومسیحی ویهودی وبودایی و..........(هر سیاستمدار یک جنایتکار)
مکرو و مکروا الله. راضی ب مردن کسی نیستم اما خب خدا خوب جوابشون رو داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
دروغ دیگه نگو که راضی به مردنشان نیستیم ! خودت تو جمله ی بعدی دروغتو لو دادی،مکار!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
متاسفم برای تفکرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فرق امثال شما با داعش چیه
کشورهایی مثل لبنان و سوریه همیشه جنگ و غارت بوده و معمولا مسلمان ها به جان هم می افتند ولی در پاریس که همیشه صلح و صفا بوده و امنیت برقراره وقتی مسلمانان افراطی کشتار می کنند همه اروپا مورد توجه قرار می گیره ضمن اینکه اونجا جان آدما مهمه اینجا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تيريپ روشنفكري نيا بابا . همين افراطيا رو امثال فرانسه به وجود اوردن و ازشون حمايت كردن . هر چي سرشون بياد حقشونه بزار بفهمن كشتار مردم كار زشتيه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
همیشه جنگ و غارت بوده دانشمند؟چند صفحه تاریخ خوندی تا حالا؟؟برو اطلاعاتتو زیاد کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تو کشور ما چقدر در سال برای تصادفات میمیرند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
این دوستمون درست میگه آقای نادانشمند! اون منطقه از بدو تاریخ ناآرام بوده.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خیلی از زمان جنگ جهانی نگذشته داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
جمع کنید کاسه کوزتونو ، اولا ارامش نداشتند برید یکم تاریخ ورق یزنید ببینید تا چند وقت تو همین اروپای متمدن به جون هم می افتادند. در ثانی کشوری مثل فرانسه که ننگ استعمار مستقیم از قبل و غیر مستقیم الان رو پیشونیشه دیگه دفاع نداره ، بعد از اون اینقدر تو گوشتون خوندن که اسلام چنین و چنان هر چی پیش بیاد اسلام از پیش محکومه ، در حالی که داعش از اسلام چی میفهمه ؟ که شما میاید فوری اسلام و مسلون رو برچسب می زنید
اینکه این حادثه تروریستی هستش و محکومه هیچ شکی توش نیست... دولت فرانسه هم بدونه بازی با برگ تروریست این عواقب رو هم داره. تروریست خوب و بد نداره
اما متاسفانه نمی دونم چرا خود من حس میکنم خون اونا رنگی تره؟ خودم خبر رو خوندم حالم گرفت. به قول تابناک کلی از حرکت های تروریستی تو لبنان یمن سوریه عراق میشه انگار نه انگار... ما بشون عادت کردیم. ولی خود من وقتی فرانسه رو میشنوم ناراحت میشم!
تفاوت در قدرت است اما بايد توسط رسانه هاي مستقل اين تفاوت رويكردها شناخته شود ضمنا نياز به اينهمه همدردي با فرانسه و..نيست
ضمنا مطمئن هستم بمبگذاريهاي بيشتري در تركيه-فرانسه-آلمان و انگليس اتفاق خواهد افتاد شايد درس بگيرند.
از نظر انسانهای واقع بین وصلح طلب هیچ تفاوتی در قتل انسان ها چه در آفریقا باشد چه در پاریس و سوریه و ... وجود ندارد و این شرایط به طور قطع در هر نقطه که اتفاق بیفتد محکوم است و ضعف عاملان آنها را ثابت میکند که جز کشتار مردم غیر مسلح و بیدفاع توان دیگری ندارند. ولی غربی ها که اگر اراده کنند با یک صدم توان نظامی خود قادرند کل جهان را از داعش و امثالش پاک کنند چرا اجازه میدهند این گروه ها به فجایع خود ادامه دهند و بعضا به صورت مخفی و آشکار به کمک آن ها می آیند. چرا عربستان ملعون با آزادی کامل به جنایت خود ادامه میدهد؟؟
من فقط میدانم هنگامی که کسی جایی را لجن پاشی کند به یقین دست و لباس خودش هم دیر یا زود آلوده خواهد شد که این حالت برای فرانسه اتفاق افتاد...
پاسخ ها
مرضیه
| Oman |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
کاملا با نظر شما موافقم . فاجعه منا یه کشتار وسیع و در روز روشن بود ولی چقد عکس العمل نشون دادن نشسته بودن پشت مانیتور ها و از کشته شدن شیعیان کیف میکردن اما هیچ یک از کشورهای اروپایی یا حتی مسلمون واکنش خاصی نشون ندادن نمیدونم الان چه حالی دارن خانواده هایی که هنوز حاجی اون ها مفقوده اما حالا فرانسوی ها میدونن چرا سوری ها از ترس تروریسم حاضرن آ واره شن امیدوارم به زودی آل سعود هم درس عبرت بزرگی بگیره
من شخصا اصلا از اتفاقي كه تو پاريس افتاد متاسف نشدم. خودشون هم بايد از آشي كه براي بقيه پختن بچشن .
این صحبت ها دیگه قدیمی شده دوست عزیز نگارنده این متن, شما از تو محل خودت شروع کن ببین قصاب و فروشنده و بقیه آدمها,پولداره محل رو تحویل میگیرن یا آدمی کم درامد??دنیا هم همینطوره اینا دیگه اصل شده تو دنیا و زندگی روزمره
فرقش اينه كه آريكا و اروپا در كشتار مردم مسلمان سياست سانسور و سكوت پيشه كرده اند و اين انسان هاي كشته شده را درد انسانيت نميداند اما اوباما اولين اشاره اش اين بود كه اينها انسانيت را به خطر انداخته اند يعني آمريكايي ها و اروپائيها را به خطر انداخته اند معنايش اين است كه ارزشي براي انسان هاي مسلمان قايل نيستند وگرنه براي كشتن آنها بمب و موشك و هواپيما و پول نميدادند به اسراييل و عربستان و به تروريست هاي القاعده و داعش و منافقين و مانند آن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
در حال حاضر مسلمانها با خودشان درگيرهستند.
فرقش اینست که مسلمانان..... میروند انجا در امینیت کامل زندگی میکنند بعد هم به جان همان مردمی که به انها پناه داده اند می افتند و انها را دقتل عام میکنند به جرم اینکه شما ها کافر هستید و شراب میخورید و ازادی زیادی دارید و فاسد شده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سیاست های دولت هاشونه که مهمه! زاویه نگاهتون اصلاح میخواد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟
فرقش در نگاه و برخورد خود مردم و مسئولینشون هست در اونجا برا جان و مال حتی اگه شده به شعار ارزش قائل هستن ولی در کشور های دیگر نه
دقیقا فرق نداره ولی یک تفاوت هست . وقتی یک شخصیت روحانی فوت میکنه ویا یک شخصیت سیاسی وادبی همه ارکان مملکت بیانیه میدهند وتسلیت میگویند . ولی روزانه هزاران نفر فوت میکنند ومقامات هیچکدوم تسلیت نمیگویند . چه قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم فرانسه یک شخصیت سیاسی جهانی دارد ونیجریه اون فرد عادی است .
به نام خداوند سبحان:فرانسه خودش جیریه خوار آمریکاست از خدای عز وجل میخوام این اتفاق در داخل گنگره آمریکا رخ دهد تا شاید لحظه ای به خود بیایند وبفهمند ایجاد وساختار داعش که آمریکا خودش آن را ایجاد کرد( صرفا ضربه زدن به دین مبین اسلام تا از این طریق به جهانیان به دروغکی نشان دهد اسلام این است)ضرباتش چه طعم ومزه ای دارد.داعش این دست پرورده آمریکا، ضد اسلام وضد هر دین ومرام ومسلک است.انشاءالله خداوند شرشان را به بانیانشان برگردان.آمین ورب العالمین
از ماست كه بر ماست.وقتي يك عده رياست طلب به اسم متمدن روشن فكر و تجدد طلب در ايران و ديگر كشورها راه نفوذ غرب رو در كشورها شون باز كردند و براي رسيدن به قدرت به هر كسي باج دادند و كشورهاشون و فرهنگهاشونرو به باد فنا دادند و به ثمن بخس فروختند بايد منتظر اين روز مي بودند كه هزاران كشته ايران توسط منافقين و هزاران كشته مسلمان ديگر كشورها حتي كوچكترين ناراحتي رو براي غربيها ببار نياورد ولي كشته شدن يك عده غربي ارباب دنيا اين هه سر و صدا راه بيندازد.
اميدوارم اين داعش خونخوار همانقدر كه در اين منطقه جنايت كرده است بالاخره چهره واقعي خود را نشان داده و خود اعتراف كند كه دست نشانده چه كساني است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
داعش برامده از جهل مردمان همین منطقه خاورمیانه هست. تا کی میخوایم همش بگیم اینا دست نشانده فلان و بهمان هستند؟ تا مردمانی خودشان در جهل مرکب دست و پا نزده باشند چنین جریاناتی در میانشان ریشه نمیگیرد
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
شمام توهم نفوذ دارین؟
خودشون کجا اعتراف کنن تو شبکه العالم یا پرس تی وی؟؟
دقیقا مشخص نکردی
حادثه تروریستی محکوم است ولی غربی ها هم باید داغ فراق عزیزان خود را ببینند تا معلوم شود اسلحه دادن به تروریستها چه مزه دارد.
ترور و قتل عام مردم بیگناه عملی مذموم و مردود است اما چرا به ندای مظلومیت مردم ایران که به دست صدام و منافقین قتل عام شدند دولت فرانسه
و هم پیمانانش بی توجه بودند اما اکنون برای کشتار
غیر نظامیان خود ، گریان و نالان شده اند؟ داعش و منافقین و صدام را استکبار جهانی حمایت کرد
ترور و انسان کشی و جنگ پدیده مذموم و تلخی است در هر کجای دنیا ، که ایران در دوران معاصر بیشترین
آسیب را چه در زمینه تروریستی و چه جنگی ،که همین قدرتها بر ما تحمیل کردند و حمایت ها نمودند از گروهک ها و تروریست ها ... اما سرانجام برگشت کارها بسوی خودشان است که چیز خیلی عجیبی نباید باشد قتل و تجاوز اگر در عراق و سوریه و لبنان بد است پس در غرب هم می تواند بد باشد اما رسانه های غربی تمایلی به نشان دادن نسل کشی در کشورهای اسلامی ندارند چون دردی عارض اونا نبوده ولی حالا...
ای بابا!
توی پاریس عجیبه وگرنه افغانستان و سوریه و... که عادیه! اصن اینا خودشون این کاره ان؛ اگه کشته نشن بلند میشن بقیه رو میکشن!
شما مگه روشنفکرا رو نمیشناسی؟!!
کشتن انسانهای بیگناه با این روشهای وحشیانه همیشه محکوم است و به مردم فرانسه باید تسلیت گفت اگه چه که غربیها برای جان مردم خاورمیانه آنچنان ارزشی قایل نیستند و هیچ دولتی به ایران بابت کشه شدن 500 حاجی تسلیت نگفت و بی عرضگی عربستان را محکوم نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مردم خاورمیانه خودشان و حکمرانانشان چقدر برای جان مردمانشان ارزش قایل هستند که اروپاییها برای جان آنها ارزش قایل شوند. در خاورمیانه و حتی همین ایران مرگ جزوی از زندگیست. وقتی به راحتی در همین ایران به خاطر بی درایتی بعضی مدیران و مسسوولان در اثر حوادث رانندگی و بلایای طبیعی با درجه پایین ده ها هزار نفر جان میدهند و کسی بازخواست نمیشود و تغییری ایجاد نمیشود و .... یعنی اینجا جان انسانها چندان ارزشی ندارد.
از اه مظلوم همه جا باید ترسید.
هیچ کس از کشتار انسان ها خشنود نیست
ولی این حادثه نشان داد به مردم فرانسه که چقدر نا امنی و قتل و کشتار و از دست دادن اعضای خانواده می تواند ناگوار و نا خوشایند باشد. باید با مردم فرانسه و سوریه و .... ابراز همدردی کردو کشتار بی رحمانه مردم در هرجای دنیا و با هر دینی و به دست هر کسی را محکوم کرد..
چند روز پیش هم در لبنان تقریبا همین تعداد ادم کشته شد ولی رئیس جمهور ما پیام تسلیت نفرستاد اما برای فرانسه سریعا پیام تسلیت فرستاد!!!!! واقا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
راست میگی ها! واقعا چرا؟
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
پیام تسلیت ایران ارسال شد.
واقعا چه فرقی داره؟....تف به این دنیا.....
مقایسه اشتباهه...منم یه مقایسه میکنم مثلا ختم یکی از بستگان مسوولین نظام با مراسم ختم یه فردی تو جنوب شهر چرا فرق داره؟چرا انقدر به اون مسوول تسلیت میگن تو روزنامه ها میزنن و شلوغش میکنن ولی اون فرد پایین شهر نه؟؟پس خود مام همینیم
تابناک عزیز؛ شما در اغلب خبرها توجهی به نظرات مخاطبین ندارید و آنها را درج نمیکنید حالا چطور شده که دعوت به نظر دهی میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
البته کار تابناک درست نیست ولی دلیل نمی شه که این نظر خواهی انجام نشه
از کشتار مردم ما نیز ناراحتیم ولی همین کشور فرانسه اون روزهایی که به داعش برای کشتن مردم بیچاره سوریه و عراق کمک می کرد باید این فکر رو می کرد . حالا صبر کنید نوبت انگلیس و آمریکا و ترکیه و عربستان و .... نیز خواهد رسید و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین . خدایا قربون عظمتت برم . چه خوب جواب ظلم به بشرت رو می دی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
شما دیدی فرانسه به داعش کمک کرد؟
در تمام دنيا قشر ضعيف تر هميشه بازنده هستند و وقتي آسيبي به قويتر ها مي رسد صدايش را بيشتر مي كنند و بيشتر دل مي سوزانند در همينجا خودروسازان چون قوي تر هستند ديده مي شوند و از انواع حمايت ها برخوردار مي شوند كشاورزان و توليد كنندگان خرد چون ضعيف هستند نمي توانند از واردات بي رويه كالاها و محصولات كشاورزي خارجي جلوگيري كنند و كمتر به آنها توجه مي شود .
واضحه که انسان هایی که جایگاه بالاتری دارند باید احترام بیشتری برای اون ها قائل شد. حتی توی بهشت هم اونایی که جایگاه بالاتری از نظر یک سری معیارها دارن جایگاه بالتری بهشون وعده داده شده. توی این دنیا هم اروپایی ها جایگاه بالاتر و احترام بیشتر دارن و خونشون رنگی تر است.
كشته شده ها يكي ان ! همشون ادم بوده اند. همه انسان بودند و وحشيانه كشته شدند. از تسليت گفتن مردم به كشته شده ها ناراحتيد واقعا؟ خيلي ها و اكثريت قاطع براي هر دو طرف نارحت شدند . اگر يك درصد فكر كنيم ادم هاي معمولي فرانسوي كشته شدند فرق داره با قضيه سوريه واقعا با تروريست ها تشابه پيدا مي كنيم. تروريست ها هم دارن توجبه مي كنن خودشونو با اين حرفها.
دولت فرانسه به تلافی این کار همه اتباع بیگانه مسلمان ایرانی و.. رو بفرستد کشور اسلامیشون ...... اتباع بیکانه نمک دانش شکن هستن ونمک میخورن ........ اتباع بیگانه اومدن تو فرانسه دکتر شدن مهندس شدن وزیر شدن و..... در س خوندن اون وقت میان حمله میکنن
مردم شهید پرور فرانسه وحومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خانَه به خانَه گشتم ، بی آشیانَه گشتم، سرزمین من ، بی وفایِ سرزمین من ...
رسانه های قدرتمند در دستان غربی هاست
و امنیت و پیشرفت اروپا و امریکا باعث افتخارشونه

داعش زاییده اسرائیله
داعش برای اهداف از پیش تعیین شده فراماسونریه

هفت خواهرون به نظر کلمه نا اشنایی نباشه
هفت‌خواهرون یهودی و صهیونیزم که ثروت تمام دنیا دستشونه و برای کل جهان تصمیم میگیرند
داعش بخاطر مقاومتهای مردم منطقه به گلوله ای گداخته بر علیه خودشون تبدیل شدن و قلب کشورهای غربی رو هدف قرار داده

ناامنی تمام دنیا رو تهدید میکنه و این تهدید هر روز بیشتر میشه
ریشه تروریسم زمانی از دنیا برداشته خواهد شد که غده سرطانی منطقه از بین بره و این سلولهای بدخیم افتاده در رگ کشورهای مختلف با یک شیمی درمانی قوی از بین بره
اگه دقت کرده باشید کشورهای اروپایی با پذیرش چند صد هزار بیخانمان و جنگ زده در عمل در کنار مردم سوریه قرار گرفتند.
این نظر سنجی شما بیشتر استفاده ابزاری از شرایط دارد و نظر سنجی درستی نیست
واقعا باعث تاسف است که کشورهای اروپایی که ادعای دموکراسی دارند فقط مردم خودرا مورد توجه قرار داده و در محکوم کردن عملیاتهای خون ریزان عالم هم دوگانه عمل می کنند.مگر مردم دیگر کشورها انسان نیستند که هر روز صدها نفر از آنان کشته می شوند ولی آنها دم نمی زنند.ای مردم اروپا بیدار شوید این گروهای ایجاد شده ساخته دولتهای شماست اگر اقدام جدی نکنید خود در آتش دولتهای خود خواهید سوخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اتفاقا همیشه با پذیرش آسیب دیدگان در کشورشون به اونها کمک کردند
هیچ فرقی نداره .... مشکل خود ماست که برای کشته شدگان کشورهای شیعه (حتی کشته شدگان ایرانی در منا) اهمیت قایل نمیشیم ولی برا فرانسوی ها خودشیرینی میکنیم و مثلا بشر دوستی مون گل میکنه .... خودمون مشکل داریم .... اینم یه جور پاچه خواریه
از همه چیز گفتند الا وهابیت و یهودیت که تخم و تیره این جنایتها در وهابیت و یهودیت نهفته است. ساده نباشید و گول نخورید پای وهابیون عربستان در کار است
فرقش اينكه سوريه يك رئيس جمهور ديكتاتور داره كه مردمش نمي خواهندش و ما با پول مردم خودمان مي خواهيم نگهش داريم و هياوهو مي كنيم كه اسد اسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
عربستان چی که حتی یه انتخابات برزگزار نمیشه ولی دولت های هم فکرشما از انها حمایت میکنند
بدون شک هردو محکوم هستند .هم کشتار مردم بیگناه در یمن،عراق،افغانستان و ... و هم عملیات تروریستی در فرانسه و دیگر مناطق جهان.متاسفانه بشر بشکل بی سابقه ایی داره به سمت افراطی گری و توحش پیش میره چه از نوع مذهبی و چه از نوع غربی آن .دنیا باید علیه این دو جریان خطرناک عکس العمل نشون بده .
خیر و شر هر عمل کز آدمی سر می زند
مرد آن کارش به زودی پشت در ، در میزند
اتباع بیگناه فرانسه هم قربانی جنگ افروزی اوباما
و اولاند شدند ، ملحدانی که در خدمت کمپانیهای اسلحه سازی و صهیونیزم جهانی هستند
کسی باد می کارد باید طوفان درو کند
کشتار مردم در پاریس با کشتار مردم سوریه چه تفاوتی دارد؟
فرقش در رنگ خون آنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
هنوز نفهمیدی
تامل کن جان برادر تامل
در تمام دنيا قشر ضعيف تر هميشه بازنده هستند و وقتي آسيبي به قويتر ها مي رسد صدايش را بيشتر مي كنند و بيشتر دل مي سوزانند در همينجا خودروسازان چون قوي تر هستند ديده مي شوند و از انواع حمايت ها برخوردار مي شوند كشاورزان و توليد كنندگان خرد چون ضعيف هستند نمي توانند از واردات بي رويه كالاها و محصولات كشاورزي خارجي جلوگيري كنند و كمتر به آنها توجه مي شود .
تفاوت در وجه ی اسلام در این دو نوع از کشورهاست.
خيلي فرق ها داره
مثل اين كه حالت خوب نيست تابناك!!
سوري ها به دست دولت خودشون تو روز روشن كشته مي شن ..
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ها ها ها...
تو دیگه کی هستی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
عالی، بیست.
به نظر من این گربه دست آموز خودشون هست که حالا به یک درنده ای تبدیل شده که هیچکس نمی تونه جلوی اون رو بگیره مگر همان دولتهایی که بوجودش اوردند ودر استانبول و دیگر شهرهای اروپا کنفرانس می گذاشتند وحمایت می کردند ودلارهای نفتی عربستان از یک طرف و سلاحهای امریکایی و حمایت اروپا بدنبال امریکا از طرف دیگر بتوانند او را خفه کنند تا حداقل به خودشان ومردم بیگناه خودشان اسیب نرسد.
چون اینجور کشتارها تو کشورهای مسلمان عادیه.
ولی اونجا نه.
همین
اینها همش نقشه است. ببینید چقدر ماهیتشون کثیفه مردمشون رو به کشتن میدن تا بهونه برا دخالت توسوریه رو داشته باشن. همش همینه. عین بهانه جنگ جهانی اول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
دایی جان ناپلئون......
منظورتون اینه که حقشون هستش که این اتفاقا براشون بیافته؟ چون اروپا زندگی میکنن. شبیه آدمهای عقده ای مطلب میزارین!!!
فرق شما با داعش در چه چیزهایی هست لطفا با ذکر مثال توصیح بدید؟
اینم شد جزو نظر سنجیهای آبکی تون با طعم داعش
البته .... شوک فاجعه در جایی که انتظارش نمی ره شدید تره .... اما ... این اشتباه فرانسوی ها بود که تصور می کردند این اتیش دامن خودشون رو نمی گیره .... بیچاره مردم سوریه ... لبنان ... عراق و فرانسه .... بیچاره آدمها
مردم سوریه راهم تروریسم داعش می کشد و هم ترویسم دولتی بعثی بمباران میکند .
وقتی دولت کشورهایی نظیر ترکیه و فرانسه به بهانه براندازی دولت سوریه از تروریسم حمایت می کنند، باید بدانند که تروریسم روزی خودشان را نیز گزفتار خواهد کرد. چند روز پیش حمله تروریستی در آنکارا و امروز در پاریس و البته ممکن است این پایان کار نباشد. اما تاخترین واقعیت "حماقت این دولتها" است که هرگز از چنین حوادثی برای مبارزه جدی با تروریسم درس نمی گیرند. اگر چنین بود پاریس پس از حادثه حمله به دفتر مجله شارلی ابدو ، باید رویه اش در مورد تروریسم را تغییر می داد. و بالاخره پرده کمدی این ماجرا که من بی صبرانه منتظر اجرایش هستم، حضور و پیاده روی روسای جمهور اسرائیل ، امریکا و حاکمان مستبد کشورهای عربی (که همگی حامیان اصلی تروریسم بین المللی هستند)در خیابانهای پاریس و نمایش محکوم کردن تروریسم است.(مانند آنچه که در حادثه حمله تروریستی قبلی پاریس اتفاق افتاد).
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
محض اطلاعتون اتفاقات سوریه از سال 89 شروع شد جایی که بهار عربی با حمایت و تبریکات ایران برای کشورهای شیعه نشین شروع شد ولی وقتی نوبت سوریه شد مردم رو به تروریستها ربط دادن و اسد خونخوار اونارو به گلوله بست. این شد که مردم برای دفاع از خودشون به گروههایی مثل داعش و جبهه النصره متمایل شدن و به اونا پیوستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
نه فکر کردی باید متحدمون ول کنیم
اسد چون با اسراییل امریکا عربستان نبود به این روز افتاد
خوبه یه نگاهی به دشمن های سوریه بندازیتا بفهمی کی خونخواره
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
"متحدمونو ول کنیم؟" یعنی الان داری میگی ایران هم با کشتار در سوریه مرتبطه. یعنی ایران هم در کشتار بیشتر از دویست هزار سوری دست داره؟ به قیمت داشتن متحد؟!!!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آقا سرتو از تو خبرهای این یکساله بیار بیرون به تاریخ سوریه یه نگاه بنداز حافظ اسد هم 30000 نفر از مردم خودشو قتل عام کرد. این خانواده همینجوری بزرگ شدن، با خون مردم سوریه
از توطئه های بنی اسرائیل غافل نباشید

بخدا که این حرف از روی توهم توطئه نیست واقعیت دارد
مثل 11 سپتامبر جند وقت دیگر مشکوک بودن این حادثه اعلام میشود همانطور که 11 سپتامبر لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان را مشروعیت بخشید ببینید حوادث تروریستی پاریس مشروعیت به چه کاری خواهد داد
این اتفاق بایستی یکروز گریبان گیرخودشون میشد، وقتی حامی تروریست میشن ،باید بفهمن چه بلائی سردیگر ملتها میارن ،
با سلام چون عصر حاضر عصر مظلوم کشی و بی عدالتی هستش/انسانیست برای خیلی از حکومت ها معنایی دوگانه داره/مگه خون اروپایی ها از مسلمانان و مردم خاورمیانه رنگین تره؟همین حکومت فرانسه از داعش در سوریه حمایت کرده
جانم فدای مولا علی (ع) که خیلی زیبا گفت: جبهه باطل در باطل بودنشان بسیار استوارتر از جبهه حق شده اند......
تسلیت گفتند این کشور ها اصلا بد نیست. مثل کوه پشت هم پیمان های خود هستند. خاک بر سر مسلمین که هیچ وقت نتونستن این گونه متحد باشن. آفرین به اتحاد جبهه باطل و ننگ بر پریشانی مسلمین که اینجوری افتادن به جون هم.
تفاوت در وجه ی اسلام در این دو نوع از کشورهاست.
من موندم چرا اینهمه ارتشهای مختلف دنیا و حتی سپاه ایران قادر نیستن این داعش رو از بین ببرن! این سوال اصلیه، چون هیچ اراده ای در این کار از هیچ کشوری دیده نمیشه و همه دارن تو اون جنگ از هم باج میخوان... لطفا تابناک برای این هم تاسف بخور!
پاسخ ها
آرش+
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ارتش های مختلف جهان و حتی !!!!!!!!!! سپاه ایران ، ... کجا سیر می کنی دوست من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خسته اند ، میفهمی خسته اند!!!!
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چرا دیگه! وقتی اولین گردان از سپاه بره اونجا میشه تروریست بعثی!!!! دلیلش اینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آرش- دقیقا منظورتو میشه بگی؟
اگر استکبار را یک مار خطرناک در نظر بگیریم سرش آمریکا کمرش آلمان انگلیس و فرانسه و دمش اسرائیل غاصب است. همین فرانسوی ها نسبت به حوادث تروریستی در کشورهای مسلمان کمترین اهمیت را قائل هستند ما هم باید کمترین اهمیت را قائل باشیم نه اینکه با دیگر کشورها همنوا شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
فرانسه مامن منافقین کوردل و تروریست باید به این روز فکر میکرد
از توطئه های بنی اسرائیل غافل نباشید

بخدا که این حرف از روی توهم توطئه نیست واقعیت دارد
مثل 11 سپتامبر جند وقت دیگر مشکوک بودن این حادثه اعلام میشود همانطور که 11 سپتامبر لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان را مشروعیت بخشید ببینید حوادث تروریستی پاریس مشروعیت به چه کاری خواهد داد
این بازتاب اقدامات بی شرمانه و غیر انسانی بزرگان و سیاست مداران اروپایی و آمریکایی و مزدوران آنها در خاورمیانه است که اول دامان خاورمیانه و حالا اورپا و بعد آمریکا را به آتش می کشد و تنها بی گناهان هر کدام به گناهی و تقصیری در این دنیا به این آتش می سوزند و می میرند.
این موضوع فقط یک دلیل دارد و آن هم رسانه ها هستند.
در دنیای امروز ، این رسانه ها و تمایلات صاحبان رسانه هاست که تعیین میکند چه موضوع و خبری با اهمیت می باشد و یا بی اهمیت. کنترل رسانه های جهان هم در دستان صاحبان قدرت و ثروت و اسلحه جهان است.
کشورهای مسلمان ، هنوز به اهمیت و قدرت رسانه ها پی نبرده اند. به همین جهت فاقد رسانه های تأثیرگذار جهانی می باشند. از همین روی ، مطالب و واقعیت های این ملل ، بصورت وارونه درجهان منعکس می شد یا بی اهمیت تلقی می شود یا اصلا منعکس نمی شود. اما اخبار مربوط به ملل اروپایی به طور گسترده و در سطح جهانی پوشش داده می شود و یا حتی اشتباهاتشان ، پوشانده و مخفی می شود.
به نظر غربی ها خون آنان مهم تر از خون مردم مظلوم عراق ویمن ولبنان وسوریه وکلا مسلمانان است .شاید در سوریه روزانه این تعداد کشته می شوند اما یک بار در یک کشوور اروپایی این اتفاق افتاده که زمین وزمان را به هم دوخته اند.
البته اینها دارند عواقب کاری را پس میدهند که خود شروع کرده اند ، به وجود آوردن داعش همین هاهستند.
چو بد کردی مباش ایمن زآفات
از استان فارس-آباده طشک
انگلیسی ها به دوستان فرانسوی خود هم رحم نمیکنند.
فرانسه رو که نمیشه با لبنان مقایسه کرد
مسئله داوری ارزشی نیست
اصلا فرانسه کشور مهمی
یکی از پنج ابرقدرت جهانه
از این نظر تروریسم آن هم با این شکل اونجا خیلی عجیبه
به نظرم این تداعی کننده ایه شریفه که میفرماید خدا مکر حیله گران را به خودشون بر میگردونه و بهترین مکر کننده هاست هستش درسته که مردم هر کشور به طور کامل با سیایت های حکامشون موافق نیستن و در این حمله قبیهانه مردم بی گناه کشته شدن ولی فرانسه چاهی رو برای خاور میانه کند که الان خودش ته همون چاه گیر افتاده به قول خودشون کشور مهد اذادی و دموکراسی در وضعیت فوق العاده امنیتی قرار گرفته که این بی سابقه هستش ولی از یه منظر دیگه این قضیه مشکوک هم هست چون دیروز ناوهای فرانسه به سمت سوریه حرکت کردن و در پیام داعش به صراحت از وازه یازدهم سپثامبر که یاد اور خاطراتی تلخ برای غرب هست استفاده شده خدا کنه که حرکت جدیدی در راه نباشه و فقط حمله تروریستی بوده باشه خاورمیانه و مردم مظلومش دیگه طاقت داغ بیشتر رو ندارن
به ظالمان تسلیت گفتن گناه داردخدا ازان بدترشان بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
داعشی
مناز این اتفاق بعنوان یک انسان ناراحت شدم . ولی وقتی چند روز پیش که فیلم کشتن 200 کودک توسط داعش رو دیدم . از خودم بعنوان یک آدم شرمم آومد . دیگه هیچ اتفاقی نمیتونه به من اینقدر شوک بده . منتظر همدردی همه اورپا با والدین اونها و روشن کردن شمع تو میدون مادر خودمون و ... بودم.ولی ... بگذریم.
علت واقعی عدم سفر روحانی به فرانسه چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
احتمالا بلیط گیرشون نیومده، وگرنه حمله تروریستی که دلیل نمیشه!!!
عزیزم فرق هست. تو سوریه مردمی از جنس خودشون دست به قتل عام می زند و در فرانسه بیگانه. دز سوریه مردم از خانه خود فرار کردند و در فرانسه مردم مثل انقلاب کبیر فرانسه را باعث شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اسم انقلاب کبیر رو خودشون رو انقلابشون گذاشتن ، وگرنه هر جایی برای خودش انقلابش کبیر هست
علي رغم اينكه تروريسم هميشه محكوم بوده و هست اما لازمه مردم اروپا بدونن وقتي باد بكاري طوفان برداشت مي كني
تازه اين شروع كاره و اگه هرچه سريعتر داعش نابود نشه تمام اروپا به اتش كشيده خواهد شد
به یاد یه ضرب المثل ایرانی افتادم که میگه

چاه کن همیشه ته چاهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ولی کرم از خود درخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
نه اینکه ما همیشه ته چاه نیستیم
عزیزم فرق هست. تو سوریه مردمی از جنس خودشون دست به قتل عام می زند و در فرانسه بیگانه. دز سوریه مردم از خانه خود فرار کردند و در فرانسه مردم مثل انقلاب کبیر فرانسه را باعث شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
معلومه جنس شناس نیستی.5ساله در سوریه درگیری وجنگ هست اگر این مدت در فرانسه جنگ بود مردمش چیکار میکردن؟
به طور کلی سی سالیه که نوعی از اسلام گریبان غرب رو گرفته بدجور گرفته ول هم نمی کنه اوج ماجرا 11 سپتامبر بود این اتفاق هم خیلی عجیبه
برای همین تروریسم در غرب خیلی مهمه زیرا درست یا غلط اینطور جا افتاده که جلوه ای از همان درگیری اسلام با تمدن غربه
در دنیای کنونی تنها چیزی که ارزش ندارد خون مسلمانان است . و تنها چیزی هم که در جهان داریم کشته شدن مسلمانان به دست مسلمانان است . این یعنی استعمار و عدم وحدت بین مسلمانان جهان و افراطی گری در ایران و شیعه و سنی
اينا همش نقشه خودشونه.11 سپتامبر رو خودشون راه انداختند.يه تعداد قرباني دادند تا با مظلوم نمايي دنيا رو فريب بدن و افغانستان و عراق رو غارت كنن.حالاآمريكا به فرانسه گفته نوبت توه كه قرباني بدي تا بتونيم نيروي زميني بفرستيم سوريه و به بهانه داعش سوريه رو بگيريم.اين چند روز اخبار رو پيگيري كنيد تا ببينيد همين ميشه يا نه.داعش كه يه موجوديت مستقل از غرب نيست.نوكر غرب و عربستانه.خودشون دستورشو دادن.يه عده مردم بي گناه رو هم اين وسط قرباني ميكنن براي منافع سرمايه داري خودشون و صد البته براي خدمت به ناموس غرب يعني اسراييل
به نظرم این حمله تروریستی نه تنها بد نبود شاید خوب هم باشد. بلاخره سازندگان داعش باید بدونن یه من دوغ چقدر ماست میده. شاید اگر این موضوع در کل اروپا و آمریکا اتفاق بیفته منجر به این نتیجه بشه که مردم دنیا بیدار بشوند.
سری جدید وحشیگری داعش در بیرون از سوریه و عراق:
یک ماه پیش ترکیه با 101 کشته
4 روز پیش لبنان با 43 کشته
امروز فرانسه با 160 کشته
فردا ؟ (روسیه؟ مصر؟ آمریکا؟ یا ...؟
خدایا خودت این وحوش را سر عقل بیاور.
منظورتون اینه که حقشون هستش که این اتفاقا براشون بیافته؟ چون اروپا زندگی میکنن. شبیه آدمهای عقده ای مطلب میزارین!!!
فرق شما با داعش در چه چیزهایی هست لطفا با ذکر مثال توصیح بدید؟
اینم شد جزو نظر سنجیهای آبکی تون با طعم داعش
فراسه خيلي علاقه داشت تو جنگ سوريه وارد بشه فقط بهونه نداشت كه الحمدالله با خود داعش هماهنگ كرد بهونه رو به دست اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
دقیقا موافقم. سیاست پدر و مادر نداره. اینها خودشون این کارو انجام دادن شک نکنید فقط برای بهانه جویی های جدید و یا حمله به کشوری و تصاحب و غارت اموال و فروش تسلیحات.... خرجشم کشته شدن 100 یا 200 نفره که در کل اصلا واسشون مهم نیست.
مگه آمریکا که قضیه یازده سپتامبرو راه انداخت کم سود کرد......
تفاوت در وجه ی اسلام در این دو نوع از کشورهاست.
تفاوت در وجه ی اسلام در این دو نوع از کشورهاست.
فرق هست بین مردمی سوریه که از خانه و کاشانه شان فرار کرده اند و مقاومت نکردند و مردمی که انقلاب فرانسه را باعث شدند. اروپا در سال های دور وضعیت به مراتب بدتر از سوریه رو تجربه کرده و الان به اینجا رسیده.
مردم کشته شده در کشورهای اسلامی به درجه رفیع شهادت میرسند و اجر خودشونو هزاران برابر بیشتر از کشورهای کافر خواهند گرفت و نیازی به همدردی دیگران ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
همین دیگه!!! اگه کشته شدن در سوریه اینقدر که شما میگی اجر و... داره، پس چرا باید برای کشته شدن سوریها پیام تسلیت فرستاد؟ حتما باید پیام تبریک بفرستیم.
مهمترين فرق اينه كه در سوريه و عراق از ديد بقيه دنيا ، اين مسلمانها هستن كه دارن همديگرو ميكشن اما در پاريس اينطور نبود و دامنه جنايات به اروپا هم ادامه پيدا كرد .
فرق هست بین مردمی سوریه که از خانه و کاشانه شان فرار کرده اند و مقاومت نکردند و مردمی که انقلاب فرانسه را باعث شدند. اروپا در سال های دور وضعیت به مراتب بدتر از سوریه رو تجربه کرده و الان به اینجا رسیده. لطفا منتشر کنید تا حداقل اینجا خوانده شویم.
مناز این اتفاق بعنوان یک انسان ناراحت شدم . ولی وقتی چند روز پیش که فیلم کشتن 200 کودک توسط داعش رو دیدم . از خودم بعنوان یک آدم شرمم آومد . دیگه هیچ اتفاقی نمیتونه به من اینقدر شوک بده . منتظر همدردی همه اورپا با والدین اونها و روشن کردن شمع تو میدون مادر خودمون و ... بودم.ولی ... بگذریم.
تفاوتي نداره مگر اينكه سايتهاي خبري شما بخواهند انرا متمايز كنند و يا يك نتيجه گيري به نفع تروريستها از نقطه نظرات ارسالي مردم استخراج نمايند در ضمن اگر دنبال دليل ان هستيد بدانيد كه 99 در صد مردم دنيا خبر ها را از طريق CNN ,BBC , ,..... مي شنوند نه از طريق صداي لبنان يا سايت تابناك يا ........... بنابر اين خبر ترور در فرانسه همگاني مي شود نه مهم !!!
خودمونو گول نزنیم مردم خاورمیانه بی فرهنگ و تروریستند همشون
و هرجا برن باعث شر هستند
در فرانسه براي جان فرانسوي ارزش قائل هستن برلي همين دنيا براشون ارزش قائله. ولي ما مسلمونا خودمون به خودمون رحم نداريم و خودمون براي خودمون ارزش قائل تيستيم اونوقت مي خوايم دنيا برامون ارزش و جايگاه بگذاره. دائش و طالبان قبل از اينكه آمريكايي و فرانسوي بكشن تعداد زيادي مسلمان افغانستاني و عراقي رو كشتن! خود ما اونروز چقدر تسليت گفتيم ؟ و چقدر از كشته شدن اونها تعجب كرديم؟ انگار اونا ساخته شده بودن كه قرباني دائش و طالبان باشن!
فرقی نمیکنه تروریست و کشتار در هرجای دنیا که باشه نفرت انگیزه مسلمون یا مسیحی یا یهود یا یودا هیچ فرقی نمیکنه اما ایکاش دنیا در برابر کشتار مردم مسلمان میانمار هم واکنش نشون میداد من از کشتار مردم بیگناه فرانسه بسیار متاثر شدم اما دنیا باید بدونه که داعش زاییده خود اروپا امریکا و عربستان و ایرانه و ایران هم از اون حمایت میکنه اینو مطمئن باشید همونطور که از طالبان حمایت میکنه
ماری که در آستین پرورده بودند حالا بلای جان خودشان شده است.
برای اینکه خون غربی ها رنگین تره.
برای اینکه همه پاریس و سالنهای شیک با کلاسش را مشناسند ولی خیلی از غربی ها هنوز اسم حلب و موصل و صنعا و رمادی و رقه و ... را نشنیده اند.
برای اینکه رسانه ها در اختیار غربی هاست و صدای آنها بلند است و ما رسانه های چندان قدرتمندی نداریم.
برای اینکه اغلب انسانهای مهم و تأثیر گذار دنیا سر سپرده غربیها هستند و آدمهای شریف و منصف در حاشیه اند.
برای اینکه اگر این طرف کسی کشته شود چون مزاحم عیاشی و رفاهشان نیست اهمیتی نمی دهند؛ اما حالا که زیر گوششون ترقه در کردند مستی از سرشان پریده.
برای اینکه.....
من فکر نمیکنم جدی باشد همان سناریو برجهای تجارت جهانی است . باید منتظر بمانیم و دست آورد آن را در یابیم
توجه توجه !!!!!
11 سپتامبر ديگري نباشد ؟؟؟ تا باعث كرفتاري ديگري براي مسلمين و تعرضي عليه ما يا
كشورهاي ديگر شود ويا اعتلافي در مقابله با خط مقاومت شود .. نقش اسراييل را بررسي كنيد
چه حرفی میزنید اقا
بسیار فرق دارد .
آنها رسانه دارند و اروپایی هستند و حتی سگشان هم جزو بشر است و از حقوق بشر بهره میبرد و مردم سوریه و لبنان و عراق و ....که از نظر انها جزء ادمیزاد نیستند و اروپایی نیستند.
قتل و خشونت و کشتار و ظلم در هرکجای دنیا باشه و از هر کسی هم صادر بشه خیلی نکوهیده و بد هست. خیلی متاثر و متاسف شدم همچنانکه دیردز برای عزیزان لبنانی و روزهای قبل برای عزیزان یمنی و چند سال است برای عزیران و همنوعان سوریه و عراق و افغانستان و لیبی عزیزو ...
خدایا خودت ریشه ظلم و ظالم را بکن
برای اینکه در لبنان "مسلمان" "مسلمان" را می کشد
ولی را فرانسه "مسلمان" غربی را می کشد

و این خوراک رسانه های غربی است
مردم اينجا خودشون جنگ دوست دارن
مردم اينجا خودشون مردن رو دوست دارن
مردم اينجا خودشون سنگسار رو دوست دارن
مردم اينجا سربريدن رو دوست دارن
مردم اينجا انتحار رو دوست دارن
مردم اينجا كلا هرچي منفي و ظلم و زور و ....دوست دارن

مردم اونجا اين چيزايي كه مردم اينجا دوست دارن رو أصلا دوست ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
احسنت ! دلم خنک شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
درود بسيار زيبا بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مرحبا.
از سایت وزین تابناک این بی سلیقگی انتظار نمیرفت جنایت جنایت است چه در فرانسه باشد چه در سوریه وایضا جنایتکار ما مسلمانیم چرا از قران دور افتادهایم کتاب مقدس مسلمانان میگوید هر کس انسان بیگناهی را بکشد مانند ان است که کل انسان ها را بکشد به نظر شما شخصی که مسابقه فوتبال تماشا میککند یا به کنسرت میرود گناهکار است یا به زعم شما چون ان دولت فرانسه موضع مساعد در را با تشنجات خاور میانه نگرفته لایق مرگ است؟
توضیحی که درباره نظرسنجی دادید یک طرفه است شاید من یا بعضی افراد مثل من بخشی از اتفاقات سوریه را از طرف بشار اسد بدونیم که شما یه جورتوضیح دادید که انگار بشار اسدمورد ظلم قرار گرفته از نظر من این موضوع را کاملا یکطرفه بیان کردید.زیرا اگر همین اتفاق درایران خدای نکرده رخ می داد خارجی ها حق داشتند بگویندبه خاطر دخالت ایران در سوریه است
بنام خدا
برای ادمی با وجدان بیدار و شرافت انسانی هیچ کدام فرقی با هم ندارند
حملات تروریستی در هر شرایطی که باشه و برای هر کشوری که باشه بدون شک محکوم و آزار دهنده است. من به شخصه از کشته شدن ِ انسان های بی گناه ناراحت هستم.. ولی از طرفی دیگه مگه خون ِ اروپایی ها و آمریکایی ها از سایر انسان ها رنگی تره.. این همه سال مردم بی گناه سوری رو آواره کردن و کشتن..اونم توسط گروهگ هایی که خود ِ همین اروپایی ها و امریکایی ها بوجود آوردن.. پس باید تاوان ریخته شدن ِ خون هزاران سوری و یمنی رو بدن...
منظورتون اینه که حقشون هستش که این اتفاقا براشون بیافته؟ چون اروپا زندگی میکنن. شبیه آدمهای عقده ای مطلب میزارین!!!
فرق شما با داعش در چه چیزهایی هست لطفا با ذکر مثال توصیح بدید؟
اینم شد جزو نظر سنجیهای آبکی تون با طعم داعش
یکی از خواننده ها صادقانه نوشته " من هم از خبر کشته شدن آدمها در فرانسه بیشتر از خبر کشته شدن آدمها در خاورمیانه ناراحت شدم". شاید این برداشت ماست. ذهن ما با کشته شدن آدمهای بیگناه آزرده می شود. اما گنجایش هر روز آزردگی برای مردم سوریه را ندارد. رسانه ها هم چنین اند. نمی توان هر روز کشته شدن آدمها در سوریه و عراق را به همین شدت وقایع پاریس پوشش داد.
اما اینکه قدرتهای غربی سهم بزرگی از آشفتگی خاور میانه را بر عهده دارند سحن گزافی نیست. طالبان و القاعده و داعش همه از 40 سال جنگ در افغانستان برخاسته اند. اگر انگلیس در قرن نوزدهم اینقدر در افغانستان دخالت نمیکرد، اگر شوروی در دهه 70 به آنجا لشکر کشی نمی کرد این همه گروههای مجاهد و جنگجو رشد نمی کردند. نمی توان تاریخ را در ده سال پیش خلاصه کرد.
تفاوت در تعریف بشر سوری و بشر فرانسوی هست. بشر فرانسوی از نژاد سفید، اروپایی، طرفدار دموکراسی و ارزشهای غربی است. اما بشر سوری، عرب مسلمان جهان سوم، عقب مانده است.
در فرانسه براي جان فرانسوي ارزش قائل هستن برلي همين دنيا براشون ارزش قائله. ولي ما مسلمونا خودمون به خودمون رحم نداريم و خودمون براي خودمون ارزش قائل تيستيم اونوقت مي خوايم دنيا برامون ارزش و جايگاه بگذاره. دائش و طالبان قبل از اينكه آمريكايي و فرانسوي بكشن تعداد زيادي مسلمان افغانستاني و عراقي رو كشتن! خود ما اونروز چقدر تسليت گفتيم ؟ و چقدر از كشته شدن اونها تعجب كرديم؟ انگار اونا ساخته شده بودن كه قرباني دائش و طالبان باشن!
کشورهای غربی باید در سوگ کشته شدن عزیزانشون بشینن تا بفهمن کشتن و آواره کردن میلیونها نفر انسان از هر مذهب و دینی چه فاجعه عظیمیه.به نظر من مردم غرب با اینکه در آسایش و رفاه هستن ولی هیچ آگاهی از مسایل پیرامونشون ندارن و واکنشی نسبت به عملکرد دولتهاشون انجام نمیدن.
به امید سربلندی ایران عزیزمون
مسلمانان که توی خاورمیانه از قدیم تا حالا و آینده ! در حال جنگ و کشتارن همیشه. یه عده ای هم همیشه دارند توجیه می کنند که جنگ و کشتار مسلمانان توسط خودشون تقصیر غربه! انگار مسلمونا خودشون هیچ اختیاری ندارند. این چه حرفیه آخه.هرکسی مسئول کارا و اعمال خودشه. به هیچ وجه فاجعه جمعه سیاه فرانسه قابل مقایسه با جنگ در سوریه نیست. در فرانسه نه جنگی هست و نه مسلمانان افراطی ای!
به نظرم این حادثه بیانگر چند واقعیت هست:
1- شکست های داعش و تروریست ها در سوریه و عراق و تلاش داعش برای فشار آوردن به کشورهای اروپائی جهت دفاع از آنها در مقابل همکاری روسیه در سوریه
2- تحت تاثیر قراردادن مذاکرات سوریه
3- دامن زدن به اسلام ستیزی در اروپا خصوصا هشدار به آلمان ها
4- انحراف افکار عمومی از نسل کشی در یمن و فلسطین توسط صهیونیست ها
5- ایجاد زمینه برای امنیتی تر کردن اروپا به بهانه حملات تروریستی و جلوگیری از ورود آوارگان
6- وجود رقابت بین داعش و گروههای به اصطلاح معتدل در سوریه و تلاش برای کسب سهم از سوریه
برای اینکه در لبنان "مسلمان" "مسلمان" را می کشد
ولی را فرانسه "مسلمان" غربی را می کشد

و این خوراک رسانه های غربی است
تفاوت اینجاست که خود داعش متشکل از مردم سوریه و عراق و اقلیتی از دیگر کشورهاست.یعنی میشه گفت خود اون مردم خوب توحش دارند و هر روز همدیگه رو پاره میکنند.آنهایی که میگن ساخت داعش کار غرب!!عزیزان من اینم نشان از بی لیاقتی مردم خاور میانه است.چرا ما عرضه ساخت چنین گروهی را در غرب نداریم؟چون توحش اینجا امری عادیست.ولی پارس نه به جنایت بلکه به هنر شهره است.تفاوت در اینجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آره راست می گی ما به اسم اسلام به جون هم افتادیم، هزار تعبیر و تفسیر از اسلام داریم که هیچی اش با هیچی دیگه نمی خونه و هر گروهی به خودشون حق میدن گروه دیگه رو با کشتار از میان بردارن، تفاوت ما با اونا در اینه که اونا با اندیشه هاشون راه زندگی بهتری رو باز می کنند ولی در اینجا زندگی رو به نابودی می کشونن و قتل و کشتار راه می اندازند که بگن ما برحقیم و خوانش ما از اسلام درسته.
در تعبیری ساده، هر چه بر سر مردم خاورمیانه میاد حقشونه. یک مقایسه ساده بین مردم خاورمیانه و ژاپنی ها که نه اروپایی هستند و نه مسلمان این موضوع را روشن تر می کند.
تمام این مشکلات از پول نفت عربستان و قطر منشا میگیره.راه حلش تنها نابودکردن عربستان و تیرباران سران سعودیی و قطر هست. سر مار در ریاض تغذیه میشه.
به تعبيري داعش سگ هاري است كه پاچه صاحبش را گاز مي گيرد.ضمنا" رفاه طلبان اروپايي بدانند كه مرگ حتي براي همسايه هم خوب نيست. سالهاست كه گوش جهانيـان از شنيدن اخبـار كشتـار و جراحت روزانه هزاران بيگناه در عراق، افغانستان، سوريه، يمن و ديگر بلاد اسلامي كر شده و خيلي عادي از كنار آن مي گذرند! اكنون قدري به خود آيند و ببينند كه اين جنايت كاران ملعون با مردم و كشورهاي قرباني چه مي كنند! ابرجنايت كاراني كه اين وحشيان را پرورش داده اند؛ چه كساني هستند؟!
فرقشو وقتی متوجه می شین که هروقت دیدید فرانسوا اولان از بالای برج ایفل روی مردم پاریس بمب بشکه ای میندازه و با بشار اسد اعلام هم بستگی می کنه! اونوقته که جبهه مقاومت شکل گرفته! فعلا" برادرای داعش دارن به تنهایی زحمتشو می کشن!
خواهشن با دلیل و سند محکم نشان دهید فرانسه در ایجاد داعش دست داشته(البته امیدوارم از حرف های توهم انگیز نزنید)
در ضمن چرا مسلمونا نمی تونن بین اونا اختلاف ایجاد و یا گروه هایی مثل داعش ایجاد کنند؟ ایا جهل خود ما باعث این مشکلات نیست؟
صهیونیسم بین المللی حاکم بر آمریکا و اروپا که امروزه عربستان را نیز در سیطره خود گرفته پشت تمامی انفجارها در هر کجای جهان هستند و متاسفانه این انفجارها را به نام اسلام انجام می دهند . هر انسان اعم از مسلمان ، مسیحی ، یهودی و سایر ادیان از افراط گری و آدمکشی بیزار است . وظیفه همه انسان ها مبارزه جدی با داصهیوعشنیسم ( داعش - صهیونیسم ) است .
مهمترين فرق اينه كه در سوريه و عراق از ديد بقيه دنيا ، اين مسلمانها هستن كه دارن همديگرو ميكشن اما در پاريس اينطور نبود و دامنه جنايات به اروپا هم ادامه پيدا كرد .
باتوجه به اینکه کشورهای پیشرفته هزینه های زیادی برای امنیت و آسایش مردمشان صرف می کنند . اینگونه حملات برای ایشان بسیار سنگین و ناباورانه است . ولی کشور های جهان سوم و غیر پیشرفته بودجه های امنیتی کمتری دارند. بنابراین اسیب پذیرترند. ولی از بعد انسانی هیچ تفاوتی بین کسانی که در کشورهای پیشرفته آسیب می بینند و مردمان مظلومی که در کشورهای جهان سوم و فقیر زندگی می کنند وجود ندارد.
خون فرانسوی با سوری با عراقی فرقی نداره. البته خیلی از کمکهای فرانسه به داعش با پول مالیات فرانسویا بوده که در مورد همین باید مردم فرانسه پاسخگو باشند. امیدوارم بعد از این همه جنایت به داعش پیکارجویان داعشی گفته نشه و تروریستهای داعش بگن تو خبرای بی بی سی یا فرانس 24. مردم فرانسه و کل جهان باید قدردان شهدای سپاه تو سوریه باشن که با داعش میجنگن نه اینکه اگه کسی اونجا شهید میشه تو بی بی سی با خوشحالی بیان بگن فلانی کشته شد. البته این حمله تروریستی هم مشکوکه احتمال دست داشتن خود فرانسه یا موساد یا CIA هست.
سلام - از هشت ماه پیش ارزو می کردم ایکاش چنین جنایاتی که در فلسطین و سوریه و عراق و لبنان رخ می دهد و مردم بیگناه و مظلوم کشته می شوند ای خدا چنین اتفاقی در کشور های امن و به اصطلاح اروپایی هم رخ بدهد تا بفهمند مزه ناامن کردن کشور های مسلمان یعنی چه و حالا این اتفاق رخ داد تا بفهمند باید امنیت و اسایش برای همه باشد و نه غربی ها و ملت غاصب اسرائیل . تا زمانی این دکترین امن بودن تو برابر است با ناامن بودن من در غر ب حاکم است همچنان باید غربیها بدانند جهان روی ارامش را نخواهد دید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بهتر نبود ارزوی صلح و آرامش برای سوریه و لبنان و ... میکردی ؟ آقای داعش ؟
اگر از کشته شدن انسانی خوشحال شدی...به انسان بودنت شک کن
واقعاً متاسفم برای تابناک و سوالی که مطرح کرده و مقایسه ای که انجام داده!!!

این یعنی حمایت ضمنی از یک اقدام تروریستی. یعنی چون من با سیاست دولت فرانسه مخالف هستم، از کشته شدن دویست نفر آدمی که با سیاست هیچ کاری ندارند.، خوشحال میشوم.
حاضر هم نیستم به چهر سال قبل برگردم و علت حوادث سوریه را ریشه یابی کنم. به اختناق حاکم بر سوریه که سوریه را به این روز کشاند هم ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چرا "حمایت ضمنی از یک اقدام تروریستی"؟؟؟
شاید بهتر بود می گفتید : "بیان یک واقعیت تلخ؛ حمایت غرب - علی الخصوص - فرانسه از تروریسم"
واقعا چرا براي مسائل اجتمايي داخلي كه هر دقيقه در حال تيتر كردنشون هستين از مردم نظر نمي خواين يا نظراتشون رو چاپ نميكنين؟
مثلا در مورد اظهار نظر هاي مسئولين نظام نظرات اعم جمعه ....!!!!!!!!!!!!
اگه ميخواهيم جامعه مون از خرافات و تعصبات خارج بشه وبسمت عقلانيت بره بايد صحبتهاي مردم رو شنيد تا بگوش تصميم سازان ساست اين ملت صداي خاموش جوانان نسل امروز را رساند
تا به كي اهمال كاري؟
تا به كي مميزي مردم؟
اگر تابناك به عنوان يك نشريه با افكاري ازاد واقعا دنبال بالابردن سطح دانش سياسي و اجتمائي مردم است مي بايست با شجاعت تمام مساعل را به چالش بكشد. با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ائمه جمعه ! مسائل !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
افرين گل گفتي چندين بار براي مسائل مختلف كه واقعا جاي بحث زيادي داره و انگار با شعور ادم بازي ميشه كامنت گزاشتم به اميد اين كه پخش ميشه و لي افسوس ..... هيچ كدام پخش نشد و تصميم گرفتم من هم بي خيال باشم همين.
جواب شما را قبلا نوام چامسکی اندیشمند آمریکایی داده که این گونه برخوردها را حاصل اتحادی نامقدس میان دولت آمریکا و شرکت های رسانه ای می داند و اساس آن را اصول ایدئولوژی خبرگزاری های غربی می داند

در پس ظاهر بی طرفانه شرح مساپل اجتماعی (از طریق گزارش‌های تلویزیونی، تحلیل‌های سیاسی یا اخبار رادیو) پیش فرض‌ها و اصول ایدئولوژیکی ای نهفته است که وقتی آنها را افشا می‌کنیم فرو می‌ریزند
مسلما تفاوت ها زیاد هست، در سوریه شرایط جنگی حکم فرماست ولی در فرانسه خیر. در سوریه خود مردم آن کشور و نیز مردم منظقه با هم دیگر نزاع دارند ولی در فرانسه خیر.
هم چنین اخبار سوریه مدت های زیاد در صدر خبرهای خبرگزاری ها بوده و هست و در شرایط جنگی واقعا نمی توان هر روزه به تک تک کشته شدگان جنگ رسیدگی کرد.
در فرانسه خبرگزاری ها و دولت برای جان شهروندان و حقوق آن ها ارزش قایلند ولی در سوریه و بسیاری کشورهای منطقه حتی خود دولت و مردم آن کشور به هم اهمیتی در شان انسانیت نمی دهند دیگر چه انتظاری از رسانه های خارجی دارند؟
برای اینکه خون غربی ها رنگین تره.
برای اینکه همه پاریس و سالنهای شیک با کلاسش را مشناسند ولی خیلی از غربی ها هنوز اسم حلب و موصل و صنعا و رمادی و رقه و ... را نشنیده اند.
برای اینکه رسانه ها در اختیار غربی هاست و صدای آنها بلند است و ما رسانه های چندان قدرتمندی نداریم.
برای اینکه اغلب انسانهای مهم و تأثیر گذار دنیا سر سپرده غربیها هستند و آدمهای شریف و منصف در حاشیه اند.
برای اینکه اگر این طرف کسی کشته شود چون مزاحم عیاشی و رفاهشان نیست اهمیتی نمی دهند؛ اما حالا که زیر گوششون ترقه در کردند مستی از سرشان پریده.
برای اینکه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
برای اینکه همه در رویای مهاجرت به اروپا و آمریکا سر می بریم .
علتش واضحه ! سوریه و لبنان و اصولا خاورمیانه مرکز خشونت و تروریسم بوده و هست بنابراین کشتار و قتل و غارت جزئی از فرهنگ جغرافیائی منطقه شده ولی اروپا با این چیزها میونه ای نداره و اتفاقات اخیر یه جو ناهنجاری به حساب میاد .
البته این وضعبت در زمان حکومت کلیسا بر اروپا برعکس بود و برای خاور میانه بالاخص ایران یه چیز غریب بود .
مناز این اتفاق بعنوان یک انسان ناراحت شدم . ولی وقتی چند روز پیش که فیلم کشتن 200 کودک توسط داعش رو دیدم . از خودم بعنوان یک آدم شرمم آومد . دیگه هیچ اتفاقی نمیتونه به من اینقدر شوک بده . منتظر همدردی همه اورپا با والدین اونها و روشن کردن شمع تو میدون مادر خودمون و ... بودم.ولی ... بگذریم.
بنام خدا
برای ادمی با وجدان بیدار و شرافت انسانی هیچ کدام فرقی با هم ندارند
این آتشی است که با دسیسه ها و نقشه های شیطانی همین کشورهای غربی و عربی در منطقه خاورمیانه شعله ور شده است ولی سنت های الهی هیچگاه تعطیل نخواهد شد و شعله های این آتش دامان این کشورها را بطور قطع و یقین میگیرد
تفاوتش در پول داشتن و نداشتن و مسلمان بودن و نبودن هست .
نتیجه و مزه ایجاد نا امنی در کشور های دیگه رو خودشون هم بچشن بد نیست
تروریستها به خانه بر میگردند.این همه سران ملعون غربی تو کشورهای اطراف ما خون ریختید حالا شما هم یه کم خون بدید تا مزه اش رو شما هم چشیده باشید.
خوش باشید
فرقش اینست که آدمهای اروپایی و غربی گرانقیمت هستند و آدمهای جهان سومی ارزان قیمت و باعث این امر هم خودمان هستیم با نزاع و اختلافات ارزش خودمان را پایین آورده ایم .
عادلانه صحبت کنیم همین فرانسه به امام عزیز مکان داد واورا تا آمدن واستقرار در ایران همراهی کرد وامام نبود انقلابی نمی شد
فرقش در دروغ بودن فریادهای حقوق بشری غرب است که با معیارهای دو گانه قضاوت می کنند وبرخلاف ادعاهای دروغین مساوی بودن انسانها عملا قایل به درجه بندی انسانها هستند که شهر وندان غربی درجه یک وبقییه انسانها بستگی به نظر انها دارد هردرجه ای که تعیین کنند واین مهم بر گرفته از روحییه استکباری انان است.
تفاوتش در پول داشتن و نداشتن و مسلمان بودن و نبودن هست .
نتیجه و مزه ایجاد نا امنی در کشور های دیگه رو خودشون هم بچشن بد نیست
یادتون هست تو واقعه قتل عام قره باغ توسط ارامنه چه رفتاری کردیم؟آیا اونا حقشان بود که اینگونه مظلومانه سلاخی شوند؟
با سلام،
موضوع ظالم و مظلوم است، بطور مسلم جبهه ظالم هیچوقت اجازه نمی دهد ظلم به مردم مظلوم کشورهای اسلامی محکوم گردد، چرا که خودشان پدیدآورنده و حامی عاملین این جنایات هستند.
به هر حال حق همیشه برپا خواهد ماند و ظلم نابود خواهد شد.
ان شاءالله
از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو ......
حالا شما اینو میگی اون هواپیمای روسی که در مصر سقوط کرد و به احتمال 99 درصد کار داعش بود اصلا صداش رو هم در نیاوردن اون مسافرا دیگه چقدر بدبخت بودند 240 مسافر
جنایت وتروردرکشورهای اروپایی وکشورهای اسلامی یک تفاوت اساسی داردوآن این است که ترورهاوجنایاتی که درسوریه لبنان یمن بحرین افغانستان پاکستان هند فلسطین وسایرکشورهای اسلامی رخ می دهدبابرنامه ریزی کشورهای آمریکا واروپایی است ولی ترور دراین کشورهاطبق برنامه ریزی های خودشان است تاهمچون واقعه یازدهم سپتامبربهانه ای برای اجرای جنایات خودمثل اشغال کشورها وکشتارملتها پیداکنند.البته گاهی خداوندانتقام هم می گیردتادرس عبرتی باشد که بفهمند تروریسم راکه بنیان می نهند ممکن است ازخودشان نیزقربانی بگیرد.شایداین شعله ای ازآه مظلومان باشد.
انسان ها موجوداتی نیمه وحشی اند. بویژه در دنیای سیاست. مرزهای کشورها حس انسان دوستی آدما را نیز مرزبندی کرده. پای منافع خودشون وسط باشد در کشورهای جهان سوم رحمی ندارن. اما تا برای خودشون اتفاقی می افته یاد ارزشها می افتن. فرانسه این همه تجهیزات نظامی به عربستان فروخته. آیا براشون مهم بوده که کاربرد این تجهیزات چیزی غیر از آدم کشی است؟ تزریق این همه سلاح به منطقه با کدام معیارهای انسانی سازگار است؟ در بحرانی کردن منطقه غربیها بیشترین نقش را داشته اند البته خودمون خواسته ایم. با چوب حماقت خودمون تو سر خودمون میزنند.
الان چهره روشنفکرانی که کشتن مردم در کشور های اسلامی رو عادی میدونن اما کشتن مردم در کشور های اروپایی رو بد و تروریستی میدونن معلوم میشه.
امان از جهل فکری
تفاوتش این است که در سوریه بشار اسد که رییس جمهور آن مملکت است مردم را قتل عام میکند ولی در پاریس یک گروه متعصب خارجی این کار را انجام می دهد.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
یعنی داعش تو سوریه داره گل به مردم هدیه میده!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا به این فکر نمیکنیم که این دفعه نوبت فرانسه است که در کشوری که حق آب و گل دارد و جزو مستعمرات خود می داند اقداماتی انجام دهد و برای این کار نیاز به بهانه ای داشته است شاید....!
شاید می خواهد بدون توجه به قوانین بین المللی و در جهت حفظ امنیت ملی کل کشور سوریه را نیز مورد عنایت قرار دهد .... شاید و هزار شاید دیگر
الان كه وقت اين تيتر اول خبر نيست . برادر جان يك كشور مهم مورد حمله قرار گرفته كه به زودي مهماندار رييس جمهور ما نيز خواهد بود و اينك وقت نمك به زخم پاشيدن و " تهراني بازي" نيست. آخه ما تهراني ها هر جاي جديدي بريم و هر اتفاقي بيفتد برامون بي اهميت است و جوابش را حاظر داريم " ما از اين بهترشو ديديم يا داريم" . حالا هم سر تيتر شما كه به جاي همدردي اومدين با كشتار مردم سوريه مقايسه ميكنيد. برادران عزيز كشتار ، كشتار است و پاريس و سوريه نداره و حالا وقت همدردي با فرانسوي ها است نه وقت مقايسه كه بگيم تو سوريه هم بيشترشو داريم.
هرجا ادم بی گناه کشته شه باعث تاسفه فرقی نداره کجاست این هم قیاس مع الفارقه مثل این میمونه شما مرگ یکی از نزدیکان مسولان نظام بازتاب میدین ولی مرگ یک کارتون خواب یا کودک کار رو بازتاب نمیدین اینها همش بر میگرده به قدرت رسانه ها و بازی اونها با افکار عمومی والا برای مردم بدبختی همه یکسانه.این سوال شما هم مدل سوالای ۲۰.۳۰ بازی با افکار مردم.چیزی که عوض داره گله نداره
هیچ فرق نداره در هر دو جا مسلمان نماها افتاده اند به جون مردم !!!
هر کسی خود میزان اهمیت زندگی و حیات خود را مشخص می کند. درواقع عملکرد و میزان کیفیت زندگی اهالی اروپا میزان رنگ خون آنها را بالا برده و بی کیفیتی زندگی اهالی خاورمیانه از رنگ خون آنها کاسته. ما مسلمانان نمی توانیم یک تنه کم عرضگی و جهالت خود را به دشمن نسبت دهیم. خود زمینه سوئ استفاده دشمنانمان را فرآهم اورده ایم و به گمان من تا این اصل را نپزیریم که خودمان مسئول تمام سرنوشت کشورهایمان هستیم، از این جهالت، آشفتگی و عقب ماندگی بیرون نخواهیم آمد..
در لبنان همين اتفاق افتاد ولى نديديم كه كشورهاى غربى انرا محكم كنند چراكه براى حزب الله بود از ترس اسرائيل وعربستان محكوم نكردند نكته جالب اين غربى ها نفت ايران را نمى خريدند نفت داعش را روى هوا مى خرند پولش را نقد بهش مى دهند حالا كه خربزه خورديد پاى لرزشش بتشينيد مرگ هميشه براى همسايه نيست
گوشهایمان به شنیدن صدای انفجار و کشته شدن مردم در خاور میانه ناامن عادت کرده اما در فرانسه امن هیچ کس تصور چنین مسئله ای را نداشت.با ابراز تاسف نسبت به کشته انسانهای بی گناه ،اما این جنگی است که خود شعله ور کرده اند
به نظر من تمامی عواقب این عملیات های تروریستی باید به حساب عربستان سعودی نوشته شود.می بایستی کمپینی جهانی برای مقابله با سیاست های تروریستی عربستان سعودی در سرتاسر جهان ایجاد شود و هزینه برای دولت این کشور به خاطر کشتارهای بی رحمانه در فرانسه، سوریه،یمن،عراق، پاکستان و لبنان و تمامی عملیاتهای تروریستی که داعش انجام می دهد ، افزایش داده شود.
غرانسه هم در همه جا خودشو قاطی باطلاق کرده مگر یکجانبه به لیبی حمله نکرد مگر همین حالا تو خط مقدم حملات هوایی نیست معلومه هرکه تو باطلاق بره اخرش تو گل میمونه حال باطلاق هر کجا باشه
برای این هست که داعش رو خود غربیها درست کردن و کشتن مردم سوریه و لبنان و .... جزئی از برنامه از پیش طراحی شده خودشون بوده , پس جای تعجب و واویلا نداره ولی قرار نبوده که داعش همین کارها رو توی کشورهای سازندگان خودش هم انجام بده ولی خب حالا که داعش پاچه اربابهای خودش و گرفته جای بسیار داغ و فغان داره . چون فقط باید مسلمانها کشته بشن که جونشون ارزشی نداره و در دایره حقوق بشر جایی ندارن نه اون از ما بهترون از خود راضی و پرمدعا!!!
به نظر شما در همین کشور ایران مرگ یک شهروند فقیر که به لحاظ مالی ناتوان است و جایگاه اجتماعی چندانی ندارد با شخصی که مثلا معاون استاندار یا وزیر و ... که جایگاه اجتماعی مشخصی دارد و تمکن مالی برخوردار است ، تفاوت ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور انتظار دارید مردم دنیا کشور فقیری مثل سوریه یا یمن و یا حتی عراق را با فرانسه در یک جایگاه بدانند.
متاسفانه این وضعیت اقتصادی است که نعیین کننده اهمیت موضوع خواهد بود نه تعداد انسانها یا حتی نوع کشتار آنها.
" مکرو و مکرالله والله خیروالماکرین . قرآن کریم
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چی میگی بره خودت. مگه علی (ع) نبودند که وقتی خبر خلخال کندن از پای زن یهودی رو شنیدند فرمودند:اگر مسلمانی ازاین غم بمیرد براو عیبی نیست
حالا شما ...
مثل تفاوت پوشش خبری سیل در هرمزگان و سیل در تهران می مونه!
خدا را شکر

اینقدر زنده موندم

که دیدم فرانسه

که صادر کننده "تروریسم"

و "ارتجاع" است


خود در دست ترور و ارتجاع اسیر شده


خانه ات ویران باد
پاسخ ها
میم میم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
به نظرم شما رو هم به عنوان تروریست باید دستگیر کنند. اندیشه های تروریستی خیلی تفاوتی با عمل ندارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آرزوی ویرانی زندگی مردم خود چیزی جز ارتجاع و تروریسم نیست.
حالا ببینید این مردک الاغ (الاند) چه سوء استفاده ای از این ماجرا در سوریه بکنه.
نکته اینه که کشورهایی مانند سوریه و لبنان و عراق توسط مردم خودشون به این روز افتاده اند. ممکنه کسی بگه اینکارا برنامه ریزی غرب بوده. فرض کنیم غرب بخواد مسلمانها به جون هم بیافتند. مسلمانان چرا باید اینقدر تحت تاثیر قرار بگیرند؟ چرا ما مسلمانها نمیتونیم پیروان مذاهب غربی رو به جون هم بندازیم؟ همین الان اونقدر که سعودی با ما عداوت داره، آمریکا و اروپا و .... ندارند. بسیاری ار مفتی های وهابی خون شیعه رو حلال اعلام کرده اند.
خلاصه اینکه ما مسلمونا هرچی میکشیم از خودمونه، اما حوادثی مثل پاریس از سمت مسلمانها اتفاق می افته.
به نظر من مردم فرانسه هم برای دولت مردان اروپا و آمریکایی مثل مردم سوریه اهمیتی ندارند این یک بازی سیاسی است که به یهانه حمله به داعش یاا به طور مستقیم که مقصر دولت فعلی سوریه است بشار اسد ( کمربند مقاومت) را از بین ببرند بعد اسراءیل هر قلتی که دلش خواست انجام دهد
بنظر من از ماجرای اکراین میونه شرق و غرب شکرآب شد و دیگه روسیه خودشو متعهد ندونست در مسائل خاورمیانه دخالت نکنه ، بعد از اینکه وارد جنگ سوریه شد غرب بنام داعش هواپیمای مسافربری روسیه رو منفجر کرد تا مردم روسیه خواستار عدم دخالت در جنگ سوریه بشن ، حالا هم روسیه نه تنها عقب نکشید بلکه تلافی شو در پاریس درآورد.
مردم همه جای دنیا مردم هستند. مگه یادت نیست وقتی داعش به سنجار حمله کرد چه اجماع جهانی ایجاد شد و وجدان جهانی را متاثر کرد؟ آواره های سوریه مگه مردم جاهی دیگر دنیا را متاثر نمی کند؟ کشته های لبنان مگه دلخراش نیست و پیام تسلیت نفرستادند و محکوم نکردند؟ آلزایمر نگیرید لطفا. هرجای دنیا که مردم بیگناه کشته شوند بقیه مردم دنیا با آنها همدردی می کنند.
حرمت امامزاده به متولیشه. دیه کشته شدن یک انسان در اثر تصادف غیر با خودروی غیر ایمن و سوختن در پژوی وطنی ۲۰۰ میلیون تومنه و جریمه مالی کشتن کسی در تصادف در غرب یک تا سه میلیون دلار یعنی به طور متوسط ده برابر. یعنی ما خودمون هم برای جون خودمون ارزش قایل نیستیم. روزی ۷۰۰۰ نفر تو جاده هامون می میرن ولی خودروسازمون به جای رفع مشکل ماشین چکش و کپسول میزاره تو ماشین و بعد همون رو هم دیگه نمی زاره. چندتا تو اسکانیا سوختن تو این دو سال؟ به هر حال خودمون هم قبول داریم که ارزش جونمون یک دهم اوناست. تازه قدرت رسانه و اقتصاد قوی و... رو هم اگه لحاظ کنیم علت این اختلاف در واکنش به حوادث کثیف تروریستی برامون قابل فهم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
روزی 7000 نفر؟؟
دیگه خیلی پیاز داغش را زیاد کردی
جوابش رو از صدا و سیما بپرس

معصومی نژاد رررررررررررررممممممممممم
فلاح لندننننننن کاخ بانکینگهام پالاس
با سلام جدا از مقایسه دوستان تابناکی متاسفم. یعنی به نظر شما که خود را انتهای سیاستمداری و مردم سالاری قلمداد مینمائید هیچ تفاوتی بین نشستن مردم عادی در سالن کنسرت و رستوران و استادیوم ورزشی وناگهان به رگبار بسته شدن با جنگ قدرتی که دست تمام گروههای در گیر در سوریه بحرین یمن ..... را با اصرار باقی ماندن بر قدرت به خون مردم بیگناه آلوده ساخته یکسان است؟ آیا محکوم کردن فاجعه انسانی اخیر در یک کشور غیر مسلمان اینقدر سخت است؟ اگر داعش این جنایت علیه بشریت را درسالن کنسرت و استادیوم در کشور دوست و برادر سوریه یا عراق ابجام داده بود عزای عمومی اعلام نمیکریم؟ با شهامت قبول کنیم ارزش خون مردم و قربانیان تروریست برای ما بستگی به دین و ملیت آنها دراد.
میگم به جای سوریه، بمب گذاری های فرانسه رو چرا با بمب گذاری لبنان که یک روز قبلش بود مقایسه نکردید؟؟؟؟!!!!!

آیا نمی شد برای لبنان هم پیام تسلیت فرستاد؟؟؟؟؟!!!!!!
به نام خدا
باسلام فرقی نداره کشتن انسان کشتن انسان هست از هر نوع گروه رنگ دین مذهب که باشه فقط توی سوریه چون حکومتش به سود بنگاه های صهیونیستی نیست باید مردمش کشته بشن اما توی فرانسه مردمش می خوان از هرگروهی که باشن کشته شده باشن مهم اینجاست که می گن اسلامگراها حمله کردن وکشتن حتی اگر خودشون دستور کشتن هم داده باشن
هیچ فرقی بین انسائها ئی که از روی تعصب بی کناه کشته میشوند وجود ندارند واصولا طرح چنین موضوعاتی سخیف ونا پسند است جالب اینجاست تابناکی که در هیچ موردی نظر خوانندگان خود را نمیخواهد این موضوع برایش جالب بنظر رسیده است
چند تا از این سوسولهای فرانسوی کم بشه ایرادی نداره.بزار فقط 1 روز از زندگی عادی ایکه این روزها در عراق و سوریه داره میگذره رو بگذرونند.آقای اولاند شما هم که همیشه میزارید اتفاقات تروریستی بیفته بعد اطلاعیه میدین. پس کجاست اون اقتدار نظامی فرانسه
اگر مسلمان ها به خاطر هیچ و پوچ به جان هم نیافتند غرب غلط می کنه تو کار کشور های مسلمان دخالت کنه . راستی چرا آواره های سوریه به سمت غرب مهاجرت کردند ؟
به قول ما ایرونیها حرمت امامزاده به متولیشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بهترین پاسخ
طرح این سوال بسیار زشت است،هدف شما از طرحش زشت تر است،متاسفم براتون که فقط بلدید شعار بدید
دقیقا متن درستی بود حالا بیچاره مسلمان هایی که تو اروپال زندگی می کنند تا مدت ها پوستشون کنده است
رفتار غیر حیوانی و ظلم همیشه زشته
اظهار نظر های دوستان برای مقایسه با هر حرکت مشابهی روش درستی نیست
این حرکت کاملا طبیعی است که آتش ا
فروخته شده برای دیگران ؛ به محل اصلی زیانه میکشد تا دولتهای تروریست پرور اروپائی پاداش جایزه به خود و سایر نوکران منظقه ای خود را دریافت دارند.
چقدر همتون ساده ايد بابا اينم كار خودشون تا ازش استفاده كنن ...
جواب شما در سوالتون هست.فکر میکنی اگر مهاجران رو راه میدادیم همین داعشی ها که به در ودیوار کوبیدن تا بتونن در داخل کشور خرابکاری کنن، همراه مهاجران نمیومدن؟اونوقت می تونی فکر کنی چه تبعاتی ممکنه داشته باشه؟اگه دوست داری ثواب کنی جوری کمک کن که به خودت آسیب نرسه چون اونوقت منبع ثواب از بین میره.بعدش چه کسی میمونه که کمک کنه.تعداد این مهاجران هنوز به میلیون نرسیده ولی ما میلیونها مهاجر افغانی رو پذیرفتیم .خیلیاشون همینجا ازدواج کردن وبعضیها همینجا دفن شدن ولی اصلا دوست نداشتن که برگردن.
واقعا ممنون از اين عنواني ك مطرح كرديد.كشته شدن انسان ها درد داره چ ابراني باشند چ سوري باشند چ فرانسوي،اما اينكه چرا كشته شدن افراد در فرانسه و امريكا واكنش جهاني داره و خاورميانه نه؟! چند دليل داره،اول اينكه با قدرت رسانه اي خودشون جنگ هاي خاورميانه جنگ داخلي و براي ازادي ترسيم ميشه در حالي ك خودشون يك گروهك پرورش مي دن تا قدرت و در نهايت نفت خاورميانه رو داشته باشن. دوم اهداف بلند مدتي است ك دارن،چرا داعش تو ايران عملياتي با اين وسعت نداره؟ما بيشتر ب داعش ضربه زديم يا فرانسوي ها؟ايا قدرت اطلاعاتي ما از اروپايي ها بيشتره؟اينا دنبال بد نام كردن هر چه بيشتر اسلام و بهانه تراشي براي دخالت هاي خودشون هستند
من معتقدم تروریست در هر لباسی باشه محکومه گناه انسانها چیه که بخاطر عقاید پوچ و افراطی بعضیها پرپر میشوند و این برمیگرده به سیاستمداران که بهترین گزینه باید انتخاب کنند و آن مبارزه با گروههای تروریستی وحشی مثل داعش است و کشورهای اروپایی ایطور فکر میکردند که سگ هیچوقت صاحب و دست پرورده خودش حمله نمیکند ولی این سگ وقتی هار شد و افسار گسیخته رحمی به آشنا و غریب نمیکند و اروپاییها باید به خودشون بیان علی الخصوص آمریکا سیاست یه بوم و دو هوا باید کنار بگذارند و با مردم نجیب و مسلمان ایران با تمدن بیش از 2500 سال هم نوا شوند تا این افراطیون را زمین گیر کنیم . ان شاالله
همینو بگو والا
کشتن انسانها بی دلیل و بی گناه محکوم است.
ضمنا این دفعه انفجارها نزدیک بلندگوهای رسانه ها بوده و صدایش بیشتر به نظر می رشد.
همچنین ضرب المثل چاقو دسته خودش را نمی برد نقض شد و امیدوارم دولتهای حامی داعش از این موضوع درس بگیرند... کشورهایی مثل فرانسه هم در مبارزه با داعش نترسند و محکم تر بشوند و موضع کج دار و مریز نداشته نباشند.
سلام-باتشکرازتابناک .باتوجه به اینکه آدمکشی برای هرکس.گروه وتفکرکارشیطانی است.قتل نفس ازبزرگترین گناهان است.ولی ازطرف دیگرمردم مسلمان منطقه گرفتارآدمهای شیطان صفت وسودجود وضدبشر درهمکاری به چاپیدن منافع ملی کشورهای خودمی باشند.ملت های عرب اززمان کشف نفت گرفتار دیکتاتورهای گوناگون مردم فریب بوده است .نخواستنددموکراسی وارداین دنیای مسلمان شود.مردم سوریه.لیبی.یمن.عراق.افغانستان وو..بیش ازچهارصدهزارکشته داده است .بیش ازپانزده میلیون خانه وکاشانه وکارخودراازدست داده اند.فرانسه وغرب .روس بخاطراینکه مبارزات سیاسی ودموکراسی خواهی مردم عرب ومنطقه را بدجلودهند ونگذارنددموکراسی وارداین کشورهاشود.ازحکومت های جنایت کارحمایت کرده وازطرف دیگر به ناراضیان وتارمارشدگان بینوا واسیرخط غلط پیوستن به الغایده وداعش رادادندوازطرف دیگرازبشاراسدبخاطراینکه زنش فرانسویی است حمایت مخفی کردند .اگراکنون هم مردم ساکت باشندپس ازمدتی پی به همه چیزخواهندبرد.مردم سوریه دیگرچیزی ندارندکه ازدست بدهند
ترکیه همان اول جنگ داخلی درسوریه بایدراه رابطرف اروپابازمیکردوخیلی دیردست به این کارزد.این انتقام گیری دامن خیلی هاراخواهدگرفت.
دوستان عزیز به نظر فرا همه این اتفاقات و حملات تروریستی برنامه ای کاملا حساب شده وجود دارد دقیقا مثل 11 سپتامبر که البته خود داعش هم این رو اعلام کرده 11 سپتامبر فرانسه ، یک سناریو کاملا حساب شده برای لشکر کشی به سوریه ومنطقه است ، این لشکر کشی قطعا با هماهنگی امریکا ، اسرائیل و دست نشانده ها برای به اصلاح نابودی داعش و اوردن یک گروه معتدل ضد سوری به قول خودشان چراکه اولا خود رو انسان مدافع عدالت و حق طلب و ضد تروریسم نشان خواهد داد ثانیا قافیه ازدست رفته در سوریه با حضور روسیه رو باز بدست می اورند آخر این سناریو هماهنگ زمینه سازی برای رو کار امدن افراد یا گروههایی جهت نابودی مقاومت خواهد بود البته با وجه مثبت جهانی ومکرو ومکرالله و الله خیرالما کرین
نام خدا و با سلام.
جواب سوال شما خیلی واضح است ادم که خودش خودشو محکوم نمیکنه مگر اینکه مردانگی داشته باشه .همنطور که فرمودید تمام مشکلات در دنیا توسط نقشه انگلیس و اجرای توسط بازیچه های آنان از جمله امریکا و کشور های اروپایی انجام میشود .
خوب اینا چه کسی رو محکوم کنند . از مردانگی که بویی نبردند تا بدردشون بخوره.
اتفاقا باید اینا طعم زهره ماری تروریست دست پرورده خودشون رو بچشند تا بفهمند. زیاد ناراحت نباشید.تف سر بالاست جای دوری نیفتاده تو یقه صاجبش جا خوش کرده.
هر انسانی که به خاطر بعضی اعتقادات احمقانه جونش را از دست بده یک فاجعه محسوب میشه که باید مسببانش محکوم بشن.
هر ملتي كه براي خودش احترام و توجه قايل نيست ، ديگران هم بهش توجه نميكنند
با سلام،
موضوع ظالم و مظلوم است، بطور مسلم جبهه ظالم هیچوقت اجازه نمی دهد ظلم به مردم مظلوم کشورهای اسلامی محکوم گردد، چرا که خودشان پدیدآورنده و حامی عاملین این جنایات هستند.
به هر حال حق همیشه برپا خواهد ماند و ظلم نابود خواهد شد.
ان شاءالله
به نظر من این حرکت کار خودشون هست. لیست زیر رو ببینید:
1- طی چند سال حدود 11 ملیون از جمعیت سوریه آواره شدند و این کشور عملا خالی شد
2-کشورهای اروپایی با دادن پناهندگی به آوارگان سوری روند تخلیه سوریه رو شدت دادند.
3-تبلیغات گسترده انجام شده که نظام بشار اسد مشروعیت نداره
4-گفته شده که مقر اصلی داعش سوریه هست
5-داعش به فرانسه حمله میکنه و این عمل رو با 11 سپتامبر مقایسه میکنه
6-مردم انتظار دارند تا فرانسه پاسخی مثل پاسخ آمریکا به 11 سپتامبر بده
7- اعتلاف غرب به سوریه حمله زمینی میکنه، نظام غیر مردمی بشار رو سرنگون میکنه و یک کشور خالی از سکنه رو تحویل میگیره
8-مرحله بعد احتمالا الحاق سوریه به اسرائیل برای تحقق رویای از نیل تا فرات هست
حالا یه سوال:
ایران که چهار طرفش داعش حضور داره و دستگاه های اطلاعاتی غرب رو هم نداره تونسته از حمله داعش و بمب گذاری اونها جلوگیری کنه. چطور یه کشور تو غرب اروپا نمیتونه این کار رو بکنه. برای دسترسی به فرانسه باید از چند کشور و بازرسی های اونها عبور کنی. اگر از فرودگاه هم بخوای بری توی فرودگاه همه چیز کنترل میشه. اگر از دریا هم بخوای بری اولا فاصله خیلی هست بعد هم کنترلهای دریایی وجود داره؟؟
کاملا مشخص هست که کار خودشونه و یه نقشه ای در کار هست
داعش را شما ترتیب دادید پول از آل سعود وامارات وقطر، سلاح از شما و عبور از طریق سرزمین اردوغان ترک اینهم گوشه کوچکی از جنایاتش، روزانه همین تعداد بلکه بیشتر در عراق وسوریه توسط داعش کشته وشهید می شوند . سالهاست این قضیه ادامه دارد اما کسی چیزی نمی گفت میگن جنگ داخلی مسلموننهاست. خب الان چی می گن؟
بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی به درد آورد روزگار, دگر عضوها را نماند قرار
انسان کشی و نسل کشی محکوم است جغرافیا و دین نمی شناسد تهدید امنیت همیشه یک جا نیست همه ی جهان تهدید می شود
خیلی فرق دارد در ایران اگر یک نفر روحانی در خیابان چاقو بخورد با یک شخص عادی فرق می کند حنی دادگاهش نیز فرق دارد
ما به همه ی دنیا گفتیم آن هم بارها که اولا" نطفه داعش در عربستان بسته شده امریکا آگاها نه تایید کرده وترکیه و قطر و امارات و خود عربستان نامحدود حمایت مادی و لجستیکی می کنند شما غربی ها خودتان را به آن راه زدید ثانیا این حرامیان خودشان را در تجمعات مسلمین ایرانی و عراقی و لبنانی و سوری منفجر کردند باز خودتان را به آن راه زدیدثالثا گفتیم اینها به سراغ شما غربی ها میان باز نشنیده گرفتید حال وقتی از پاریس سردرآورده اند و تعدادی کشته دادید اکنون چه هیاهویی به راه انداخته اید -به قول شاعر این جهان کوه است فعل ما ندا -سوی ما آید نداها را صدا -گرچه ما این جنایات را محکوم می کنیم و امیدوارم داغ مادران زاهدانی وبعلبکی دمشقی و بغدادی را درک بکنید و از همه مهم تر به حقانیت ما گواهی کنید.
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
هرچیزی را بکاری همون رو درو میکنی
واقعا تاسف باره
هیچ تفاوتی ندارد درهر دوطرف یا همه طرف ها در حملات تروریستی معمولاً انسان های بی گناه وبی خبرکشته می شوند.
فرقش مثل تصادف پرايد و بنزه عمو جون
از كدوم بيشتر ناراحت ميشي عمو جون
اينكه ما پرايديم اشكال از ماست عمو جون
هیچ فرقی با هم ندارند. درسته در سوریه هم کشته میشن، ولی وقتی جایی توی جنگ باشه حداقل آمادگی بشتری دارند تا اینکه توی رستوران نشسته باشی و تیراندازی بشه
درود
دقیقا بنده به همین موضوع داشتم صبح فکر میکردم، چون همین چند روز پیش بود که در ضاحیه لبنان انفجار انتحاری رخ داد
نمیشه گفت حزب الله چن یک طرف ماجراست پس طبیعی این اتفاق براش رخ بده! چون نقش غرب در قدرت گیری این گروه ها اشکار و همین فرانسه همواره خواستار برکناری اسد بود اما نمیدونست چه دیوهایی جای اسد میخان بگیرن
فقط و فقط امپراطوری خبری و اینکه واقعیت اینه خون اون ها انگار رنگین تر از مردم بی گناه خاورمیانه.
حقیقت امر این چه سران مملکت ما چه دیگر ممالک اسلامی باید به این نتیجه برسن سنی و شیعه مسلمانیم و میتونیم در آرامش کنار هم زندگی کنیم و دل هر حاکمی برای ملت خودش میسوزه نه ما! باید اختلافهارو کنار گذاشت

بنظرم نقش آیت الله هاشمی تا در قید حیات هستند می تونه خیلی موثر باشه در این ثبات
البته به نظر من این مسئله برمیگرده به تقاضا. اگه به مردم دنیا ۲ تا تیتر راجع به حادثه تروریستی در سوریه و فرانسه نشون بدیم و بگیم حق داری فقط یک خبرو بخونی فکر میکنین اکثریت کدوم خبرو انتخاب میکنن؟
به نظرم تفاوت در نوع و ساختار حکومتی در کشورهایی مثل سوریه افغانستان یمن و .... و کشوری مثل فرانسه است که باعث میشه واکنشها به بروز تروریسم در این دو گروه متفاوت باشه.در کشورهای گروه اول یک نارضایتی عمومی از شکل و ساختار حکومت وجود داره که بروز پدیده ی تروریسم رو در اون کشورها اگه نگیم قابل توجیه که دست کم قابل انتظار میکنه اما در کشوری مثل فرانسه که دموکراسی سالیان ساله که در حال اجراست بروز تروریسم قابل پیش بینی و انتظار نیست و به نظرم به همین دلایل نوع واکنشها به بروز تروریسم هم متفاوته.
با سلام،
موضوع ظالم و مظلوم است، بطور مسلم جبهه ظالم هیچوقت اجازه نمی دهد ظلم به مردم مظلوم کشورهای اسلامی محکوم گردد، چرا که خودشان پدیدآورنده و حامی عاملین این جنایات هستند.
به هر حال حق همیشه برپا خواهد ماند و ظلم نابود خواهد شد.
ان شاءالله
واقعا واسه بعضی هموطنا متاسفم با این کامنتاشون میگن مسلمونا که تو خاورمیانه به جون هم افتادن و همدیگه رو تیکه پاره میکنن چرا اروپا اینجور نباشه اونا هم باید طعم توحش و بربریت ماروبچشن
در مورد سوریه بی تردید همه این کشتارها به خاطر رژیم بعث بشار اسده ...همه اینا از گور اون نامرد بلند میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
حمایت اشتباه عده ای در دنیا از حکومت بشار اسد منجر به وجود امدن جریانات افراطی با تفکرات دهشتناک داعشی شد. قبول کنیم که بشار اسد برامده از یک ساختار دموکراتیک نیست. ایشان نماینده اقلیت 15 درصدی در سوریه هست. حالا اینکه ما احساس قرابت بیشتری با این اقلیت میکنیم نباید دلیل بر حمایت بی قید و شرط ما از وی بشود.
از قديم گفتن اي كشته كه را كشتي تا كشته شدي زار ------تا باز كجا كشته شود انكه ترا كشت ---وقتي مردماني كشتار در سوريه -عراق -يمن و.... را ميبينند ويا ميشنوند وسكوت ميكنند بالاخره ......
دنیا رو رسانه ها اداره میکنن. بنگاه های خبرسازی هم توسط یک گروه اداره میشه. اونا هرچی رو که بخوان برای ما بولد میکنن.
من سالها هست كه تو اروپا زندگي ميكنم، و مردمي كثيف تر و نژاد پرست تر از مردم اروپا نديدم، بيشتر ايراني ها تا ميان اروپا خيلي خوب هويتشون رو گم ميكنن و تو بي بندو باري تازه از اروپايي ها هم جلو ميافتن، شكر خدا كه رنگ مو و لنز هم بهشون كمك ميكنه كه اصلا بگن من سويدي اصل هستم من الماني ام نه.... اما باقي مليت ها از كشورهاي فقير كه سعي بر نگه داشتن دين و مذهب و فرهنگ خودشون هستن بسيار تحت ازار و رفتار نژادپرستانه هستن ، داعش رو كسي نساخت خودش زاده شد بچه مسلماني كه از بچگي تو مدرسه و باشگاه..... تحت تحقير و ازار بود ي روز رواني شد..... بيشتر افراد داعش افراد تحصيل كرده از كشورهاي اروپايي هستن، فكر نميكنم مردم بيگناه تو فرانسه كشته شدن همين مردم راي به حمله به عراق و سوريه رو دادن، همين مردم اعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
پس چرا تو اروپا زندگي مي كني؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اره. جدای از اشکالات حکومتهای غربی جالبه که مخالفان حکومتهای اروپایی اغلب کسانی هستند که از کشورهای جهان سومی خودشان که اغلب هم کشورهای با حکومتهای اسلامی هستند به دلایل معلومی به اروپا که مهد فساد هست به زعم ایشان مهاجرت میکنند و در همانجا از حکومت و مردمی که انها را به عنوان مهاجر پذیرفته اند انتقاد میکنند. پیدا کنید پرتقال فروش را در این میانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
به خدا خیلی پر رویی. حدالقل یه دلیل منطقی بیار که چرا اونجا موندی؟ چرا بر نمیگردی؟
درضمن همین الان اوضاع اوارگان سوری رو بیبینیم. اگه راهشون ندن که کلی بد و بیراه بهشون میگیم. اگر هم که راهشون بدن، شما میگی تحقیرشون میکنیم. دوتا حالت که بیشتر نیست. یا باید بمونن تو کشورخودشون و با داعش بجنگند و این قضیه رو تموم کنند. یا اینکه فرار کنند به اروپا و اون وقته که وظیفه دارند شرایط اونجا رو بپذیرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بهت یاد ندادند حرمت نمک نگه داری؟!
اونقدر اروپا بده ، شبانه فرار کن بیا ایران!
كشتار انسانها در هيچ جاي دنيا درست نيست، به نظر من اين اتفاقات زاييده تفكرات يه مشت سياستمدار بي وجدان و قدرت طلب هستش كه فقط دنبال منافع خودشون هستند و نه آرامش جوامع بشري.
اين اتفاق چه برنامه ريزي شده خودشون يا به عبارتي نقشه باشه يا واقعا تروريستي باشه يه پيام راهبردي داره كه ؛ هم كسي كه تروريسم را حمايت مي كنه و هم كساني كه قرباني واقعي هستند بايد تاوان بدهند و نتيجه؛ حق با مظلوم است هر چند پرده اي از فريبكاري و قدرت مانع ديدن حق شود...
تا وقتی سیاستها براساس منافع ملی بدون رعایت اصل دیگه ای باشه دنیا همینه و بایدم شاهد این وضع باشیم. متاسفانه این حرف مسخره"حفظ منافع ملی" بصورت علنی توسط دستگاههای دیپلماسی کشورها علنی بیان میشه. خب براساس منافع ملی یک کشور نابودی یک کشور دیگه قابل توجیه و منطقی هست. بنظرم اینکه هرکشوری بدنبال منافع ملی خودشه بدون هیچ محدودیتی، باید عوض بشه. براساس اصولی محدودیت هایی باید گذاشته بشه که مهمترین ان اصل احترام به انسانیت هست بدون هرگونه نگاه مذهبی قومی جنسی و .... . یعنی هر کشوری باید منافع ملی خودش رو با این محدودیت دنبال کنه. در غیر اینصورت میشه قانون جنگل
با وجود همه ایراداتی که در نظامهای دیکتاتور منطقه خاورمیانه وجود داره میتونم بگم سیاستهای غرب یکی از مهمترین دلایل عدم شکل گیری نظامهایی مبتنی بر دموکراسی در منطقه هست. گویی منافع ملی غرب در اینه که نظامهای منطقه دیکتاتوری باشند اینجوری دموکراسی یه چکشی میشه رو سرشون که بتونند ازشون باج بگیرند عربستان نمونه واضح این موضوع هست.
نتیجه اینکه تو این اوضاع وحشتناک بیشترین تقصر مال خود غربی هاست
سلام. حکام فرانسه یا یهودی صهینیست هستند و یااینکه نوکر صهیونیست اند و صهیونیست چی ؟ صهیونیست میگه بجز قوم یهود قوم بر تر و انسانند ، دیگر انسانها بعنوان برده یهود آفریده شده و خونشان مباح مثل غویم و یا جانوران میباشد و این میشود نتیجه که خون مسلمانان در سوریه و عراق و فلسطین و..... مباح و و ارزش مسلمانلن را حتی از حیوانات خانگیشان نیز بیشتر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
متني را نوشته اي يك بار ديگر بخوان.
احسنت به امام خامنه ای
که چند سال قبل به این اروپایی های حامی تروریست در سوریه ،هشدار داد که این آتشی که روشن کردید، دامن گیر خودتان خواهد شد
ومکرو ومکرا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
واقعا حرف اقا کاملا درست وسنجیده بود .ما ایرانی ها باید به ایرانی بودن ایشون افتخار کنیم
بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی به درد آورد روزگار, دگر عضوها را نماند قرار
انسان کشی و نسل کشی محکوم است جغرافیا و دین نمی شناسد تهدید امنیت همیشه یک جا نیست همه ی جهان تهدید می شود
ریشه این مسائل در گوادلوپ و جلسه جیمی کارتر، والری ژیسکار دستن، هلموت اشمیت و حیمی کالاهان نهفته است
تا باشن دیگه از این غلطا نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ای شیطون !
ما این کار نفرت انگیز را در هر کشوری اتفاق بیفتد محکوم میکنیم . خدا کنه این تلنکری بشه برای اونهایی که این وحشیها رو بوجود اورذن و فکر میکردند خودشون قصر در رفتن .
بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی به درد آورد روزگار, دگر عضوها را نماند قرار
انسان کشی و نسل کشی محکوم است جغرافیا و دین نمی شناسد تهدید امنیت همیشه یک جا نیست همه ی جهان تهدید می شود
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
به نظر من وقتی داعش این حملات رو 11 سپتامبر فرانسه نامیده پیام بزرگی رو میخواد برسونه .یعنی 11سپتامبر آمریکا منجر به توجیه جنگ به افغانستان شد این هم میتونه توجیه یه جنگ جدید فرانسه علیه یکی از کشورهای خاورمیانه یا شاید هموار شدن راه حمله فرانسه به سوریه باشه
امیدوارم که قتل مردم فرانسه مثل 11 سپتامبر نباشد تا مردم خود را قتل عام کنند تا به جایی حمله کنند
داعش دست پرورده غرب بود والانم باید اونجا باشه که توسط بعضی از کشورهای ساده لوح منطقه وارد خاورمیانه شد و ایران همیشه چوب ندونم کاریهای این ساستهای غلط کشورهای ساده لوح بخوره به امید خدا ایران در این روند سیاسی پیروز میشود که تا الان شده
هیچ فرقی ندارد در سوریه و لبنان و یمن و افغانستان و عراق و نیجریه مسلمانان قاتلند در فرانسه هم قاتل ها مسلمانان هستند.
سلام. به همان خاطر که وقتی حادثه ای در شهرستانها اتفاق می افتد اصلا بازتاب نداشته و رسانه ای نمیشود ولی اگر مشابه همان حادثه در تهران رخ دهد پراهمیت بزرگ و رسانه ای و مورد پیگیری همه قرار میگیرد. دقیقا همین
داعش و سلفی و وهابی همچون حیوانی بیشعور می باشند که یک روزی به مربی و دست آموزشان حمله می نمایند آیا تو می توانی گرگ دست آموز در خانه بپرورانی؟
چون که اونهارو خودشون میکشند اینها هم خودشون خودشونو میکشند از قدیم گفتند چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
حمايت كنندگـان تـروريـسـم جهاني هروقت ميخواهـنـد بـه اهـداف شـومشان برسـند ( انگلستان وامريكا وصهيونيستهاي اسـرائيـلي ) ايـن حركت هـاي جنايتكـارانه مـقـدمه آن است. درضمن ازاهـداف شـوم آنها بايك سري مسلمان ساختگي وتـروريست ساخته و پـرداخته خـود ميخواهند دنيـاي مسيحيت رادر مـقابـل مسلمانان قراردهند ميدهنـد تابه اهداف اصلي خـود بـرسند
به نظر من کاملا مشخصه.
اول اینکه اروپایی ها و آمریکایی ها برای جان خودشون بیشتر از مردم دیگر کشورها، خصوصا مردم خاورمیانه اهمیت قائلند. در صورتی که یک شهروند انگلیسی در یک کشور کشته بشه، حکومت انگلیس پدر اون کشور رو در میاره.
در مقابل جان مردم برای حکومت ها در خاورمیانه چندان اهمیتی نداره. من دوست ندارم مثال بزنم، خودتون مثال بزنید.
نکته بعدی اینه که رسانه دست اروپایی ها و آمریکایی هاست. اونها اونجور که دوست دارند خبر رو پوشش می دند که به نفع مردمشون باشه.
با سلام
بالاخره اتیشی که برای مردم خاورمیانه روشن کردند دامن خودشونو گرفت و این گونه حملات بی شک از طرف داعش و دیگر تروریست ها ادامه خواهد داشت زیرا تجهیز و حمایت کردن از تروریست عاقبتش همینه . یاعلی
تابناک این تاپیک را حذف کن کشتن انسانهای بیگناه در هر جا جنایت محسوب میشود. مگر داعش دلش نمیخواد بدتر از این کشتارها را در ایران انجام بدهد. اگر خدای ناکرده این اتفاق در اینجا افتاد دیگران باید خوشحالی کنند. بذر نفرت و قساوت نکارید. دوستی و انسانیت را تشویق کنید
با سلام
قضیه سوریه و عراق و یمن و ... از نظر مردمان غرب بنابر تبلیغات گسترده استکباری قضیه "از ماست که بر ماست" است. اما مردم پاریس و خصوصا سیاستمداران آنها که حامی حقوق بشرند و مهد حقوق، دیگر نباید این اتفاقها در آنجا بیفتد چون سیاست کشورشان بر اساس صلح و آزادی است.
لذا این اتفاق در آنجا خیلی غمناک و اسفبار است و در سایر نقاط جهان ...
؟!
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
دوستان عزیز به نظر فرا همه این اتفاقات و حملات تروریستی برنامه ای کاملا حساب شده وجود دارد دقیقا مثل 11 سپتامبر که البته خود داعش هم این رو اعلام کرده 11 سپتامبر فرانسه ، یک سناریو کاملا حساب شده برای لشکر کشی به سوریه ومنطقه است ، این لشکر کشی قطعا با هماهنگی امریکا ، اسرائیل و دست نشانده ها برای به اصلاح نابودی داعش و اوردن یک گروه معتدل ضد سوری به قول خودشان چراکه اولا خود رو انسان مدافع عدالت و حق طلب و ضد تروریسم نشان خواهد داد ثانیا قافیه ازدست رفته در سوریه با حضور روسیه رو باز بدست می اورند آخر این سناریو هماهنگ زمینه سازی برای رو کار امدن افراد یا گروههایی جهت نابودی مقاومت خواهد بود البته با وجه مثبت جهانی ومکرو ومکرالله و الله خیرالما کرین
واقعا شرم آوره این پست و این مقایسه
اینکه تلویحا از چنین عملیات تروریستی (که باعث خدشه دار شدن چهره اسلام میشه) دفاع بشه و اون را با شرایط جنگی سوریه که قبل از هر کس باعث و بانی اش خود بشار اسد است مقابسه کنیم
این منطق تابناک یعنی ترویج خشونت و گسترش آن در تمام دنیا
من نظرم رو در دو بیت شعر از جناب سعدی شیرازی میگم :

مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو
یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید ، جو ز جو
از نظر من هر دو غمبار هستند.
در این میان نباید فراموش کنیم که این مردم و دولت های کشورهای خاورمیانه هستند که باید با سعه ی صدر، آینده نگری و با تکیه بر اصول مشترک فرهنگی و مذهبی کدورت ها رو به امید رسیدن به یک فردای روشن پشت سر بگذارند. کسانی که هزاران کیلومتر آنطرف تر نشسته اند در درجه ی اول نگران رفاه و سلامت خودشان هستند تا مردم خاورمیانه.
این برمیگرده به قدرت کشورها در عرصه بین المللی.وقتی کشوری قوی باشه شهروندان خودش رو بالاتر از بقیه میدونه و براشون ارزش بیشتری قائله.البته خود این ارزش دادن به مردم یکی از دلایل قوی تر بودن چنین کشورهایی هستش
نخست وزير انگليس ورئيس جمهـر امـريـكا چنان اظهار تاسف وتعجب مكنند كه انگار روحشـان اين حـوادث اطـلاعي نـدارد واز حـــوادث بـعـدي پـشـت سـر اين اتفاق كه ديــر يـا زود تـوسـط خـود آنهـا بـوقــوع خـواهـد پيوست خـبـر نـدارد
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
دوستان احساسم و عقلم دو نظر متفاوت دارند
عقلم مي گويد ريختن خون هر جانداري محكوم است چه برسد به انسان با هر دين و عقيده اي حتي روحيه سر بريدن شرعي گوسفند را هم ندارم
اما احساسم مي گويد حالا كه سوريه يمن پاكستان افغانستان لبنان در افريقا حتي ايران خون مسلمانان ريخته ميشود و غرب از جنگ مذهبي و أفكار افراطي بر ان نام مي نهد و مواضع متناقضي اتخاذ مي كند
مثلا مي داند نفت داعش توسط برخي شركت هاي ترك خريداري ميشود
و يا پشت گروه هاي افراطي عربستان قرار دارد و يا سرمايه داران قطري و اماراتي و كويتي حامي مالي داعش هستند ولي در عين حال امريكا با انها پيمان هاي استراتژيك منعقد مي كند و دفاع از انها را تضمين مي كند
علي رغم اينكه خون آدم هاي بي گناه ريخته ميشود اما از اينكه در كشورهاي اروپايي و امريكا و حتي روسيه عمليات تروريستي انجام ميشود احساس خوبي دارم
از انفجار برج هاي دو قلوي امريكا احساس خوبي داشتم
اما واقعا قوه عاقله ام همراه نيست با احساسم
بعضي موقع ديديد احساس حرف عقل رو نمي خونه و كار دست ادم ميده
در قصه كشتار در فرانسه من هم دچار چنين حالتي شدم
اما واقعا ارزو دارم كافر و موحد در كنار هم با صلح و صفا زندگي كنند
چون همه بنده خداييم
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
من فکر میکنم جای عقل و احساس را در این نظریه ات باید عوض کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
روان پزشک یادت نره
آتش سوریه تمام دنیا را به کام خود خواهد کشید این پیش بینی شده و در کتابهای قدیمی از جمله مقدمه ابن خلدون درباب پیشگویی ها آورده شده است.
تابناک این تاپیک را حذف کن کشتن انسانهای بیگناه در هر جا جنایت محسوب میشود. مگر داعش دلش نمیخواد بدتر از این کشتارها را در ایران انجام بدهد. اگر خدای ناکرده این اتفاق در اینجا افتاد دیگران باید خوشحالی کنند. بذر نفرت و قساوت نکارید. دوستی و انسانیت را تشویق کنید
به عنوان یک انسان عمیقا از جان باختن شهروندان فرانسه متاسفم.اما به دولت محترم فرانسه میگم وقتی انسان خانه ای را به آتش میکشد ( سوریه ) احتمال دارد دستانش بسوزد.
و مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین
تفاوت در میزان ارزشی است که حکومت ها برای شهروندانشان قائلند . این نشان دهنده این امر است که یک فرانسوی برای حکومت فرانسه به اندازه تمام دنیا ارزش دارد. در صورتیکه در کشور های جهان سوم و درگیر در جنگ ، مردم و رفاه آنها و رشد و اعتلای سرزمین به خاطر مردم ، خیلی ضعیفتر دیده میشود. از نظر عمران و آبادانی میتوان به شاخص ارزشگذاری حکومت ها برای ملتشان پی برد. مثلا اعراب دربهترین هتل ها و جزایر اروپایی تملک دارند ولی شهر های خودشان هنوز فاضلاب شهری ندارد یا زنها هنوز اجازه رانندگی و خیلی از اقدامات را ندارند.
ترور و انسان کشی توسط هرکس یا هرگروهی انجام شود محکوم است و حادثه تروریستی پاریس نیز از نظر ما محکوم است. حادثه تروریستی پاریس تلنگری است به سردمداران فرانسه و انگلیس و آمریکا و اسرائیل. این سردمداران خبیث بدانند تا زمانیکه به غارت کشورهای اسلامی مشغولند و به هر قیمتی به منافع خود می اندیشند، در امان نخواهند بود و روی آرامش را نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خدا لعنت کند استعمارگران غارتگر و تروریست پرور را.
به نظر من تفاوتی نیست و هر دو به یک اندازه فاجعه و تراژدی محسوب می شود. ولی دلیل اینکه پاریس بیشتر در کانون توجهات هست این هست که این کشور دارای امنیت بالایی بوده. به طور مثال تیم آخر جدول فوتبال لالیگا ببازه مشکلی پیش نمیاد و اخبار اعلام میکنه که این تیم باخت دلیل نقات ضعف بیشتر هست ولی رئال و یا بارسلونا ببازه ایا به همین اندازه خبر می سازه یا بیشتر.
چاه کن ته چاه
داعش گفت این ۱۱ سپتامبر فرانسه است. پس می تونیم به موضوع اینطور هم نگاه کنیم: خودزنی به سبک فرانسوی و زمینه چینی برای برای برگشت فرانسه به مستعمره سابقش سوریه
خوبه
بذار اونا هم یکم مزه ترس و خون رو بچشن.
باشد که این قضیه تلنگری باشه بر وجدان خاموش غرب و غربیها، علی‌الخصوص مردم‌شون.
اگه وجدانشون بیدار بشه این مطلبو درک میکنن که احساسی که دیشب داشتن رو مردم عراق و سوریه، هرشب و هر روز و هر لحظه دارن. اگه وجدانشون بیدار بشه جلوی دولتمرداشون وایمیستن که توی خاورمیانه آشوب به پا نکنن.
واقعا خجالت آور ترین و مهوع ترین متنی بود که بعد از پیام دونالد ترامپ و پیام داعش منتشر شده. خجالت بکشید.
کشته شدن حق هیچ کس نیست!
ولی از یک لحاظ به جوامع غربی فهموند که ناامنی یعنی چی حمایت از تروریست یعنی چی
اولن انسان انسانه و کشته شدنش مایه تعلم. احترام امامزاده به متولی اونه، خوب وقتی دولت ها احترام مردم و ارج و قرب اونها رو حفظ نمی کنن نمیشه انتظاری از سایرین داشت. ارتباطی هم با مسلمون بودن و غیر اون نداره. امیدوارم روزی
مجازات مردم یه کشور به خاطر رفتار حکومت های اون کشورا عقلانی نیست.
مردم فرانسه گناهی در مورد مردم سوریه ندارن.همونطور که مردم سوریه نقشی تو رفتار داعش ندارن(منظورم مخا لفهای دولت اسد).
تابناك جان دليلي كه بيشتر اين موضوع در اخبار نمايان تر شد و همه به آن پرداختن بله تفاوت بين كشورهاي سوريه و عراق و يمن و پاكستان و افغانستان با فرانسه بوده ونه اينكه خون آنها قرمز تر است دليلش اينست كه در كشورهاي نام برده شده امنيت در حد صفر هست ولي فرانسه به عنوان يك قدرت اروپايي و مدعي آرامش در كمتر از يكسال با حملات اين چنيني روبرو شده هست
انشاالله جنایتهای فرانسه وانگلسی وامریکا واسراییل ودیگران در کمک به جنایتکاران داعش یقه خودشان را خواهد گرفت ودودمانشان برباد خواهد رفت ایا خداوند نباید تقاص بی گناهان را از اینها نباید بگیرد
به نظر من از آنجا که در فرانسه حکومت قانون، آزادی های اجتماعی و احترام به حقوق افراد به مراتب بیش از کشوری چون سوریه است، سطح نارضایتی عمومی و لذا احتمال دست یازیدن به عملیات تروریستی قاعدتاً بسیار کمتر از سوریه میباشد. از این رو وقوع این حوادث در آنجا غیرمترقبه تر و تعجب آورتر بوده و در صدر اخبار قرار میگیرد.
الحمدلله رب العالمین
فرقی ندارن، اما چون اون ها متحدن و اتحادیه تشکیل دادن و وحدت رویه بین مسیحیان هست، همه جا به فکرشون هستن، همچنین پدیده ی غرب آرمانی و زندگی رنگارنگ و خوش جلوه ی غربی اون ها رو به ظاهر در مرتبه ی بالاتری قرار داده، اما درخاورمیانه خود مردمش برای خودشون ارزش قائل نیستن و کسی که به خودش احترام نگذاره دیگران هم به او احترام نمیگذارند. مثلا در خاورمیانه دروغ و کلاه برداری و بی قانونی فراوونه و شمای زیبایی از اون ها در جهان نشون داده نمیشه ، خوب چه انتظاری دارین که جهان برای مردم خاورمیانه دل بسوزونه
میگویند:
آنها(غربیها)ما (مسلمانها) را بجان هم انداخته اند. یعنی چه؟ یعنی اینکه اولاَ به لحاظ اختلاف در عقاید مذهبی و قومی زمینه های لازم برای تحریک شدن را داریم.ثانیاَ تعصب وحشتناک در عقاید مذهبی و قومی هر نوع واکنش تندی را میسر میسازد(مثل قضیه فتیله ایهای خودمان که در قبال یک اشتباهشان سالها خدمت آنها را پایمال کردیم).ثالثاَ یعنی اینکه ما ساده بوده و اهل تفکر نیستیم و به راحتی فریب غربیها را میخوریم.شما غیر از نقاط محدودی مثل باسک اسپانیا و ایرلند شمالی شاهد حرکتهای تند و کور نیستید.(چرا آنها به راحتی تحریک نشده و فریب نمیخورند؟)
می گویند:
این جزای کردار آنها در قبال ماست.اولاَ ترویج خشونت در هیچ مکان و هیچ زمان نفعی به حال مردم ستمدیده نداشته است چون 1- قابل مهار کردن نیست و مثل آتش به همه جا سرایت میکند و 2-اقدامات خشن متقابل را توجیه میکند.ثانیاَ به فرض اینکه قبول کنیم باید به شکلی خشونت بار با اقدامات آنها مقابله شود, مردم عادی وبیگناه نباید تاوان آن را بدهند.
پس بیایید تعصب,تبعیت کورکورانه و عدم تفکر, افراطی گری و خشونت را به هر شکل و در هرجا محکوم کنیم.رفتار مهاتما گاندی رهبر معنوی هند در پرهیز از هر نوع خشونت اگر نبود امروزه ما شاهد بیشترین کشت و کشتار و فجایع در این کشور هفتاد و دو ملت بودیم.
واقعا زشته، هرکسی بی کناه کشته بشه فاجه ست. اگر غربی ها رفتار دوگانه ای دارن دلیل نمیشه ما از اصول انسانی غافل بشیم. باید همه رو قلبا به یک اندازه محکوم بکنیم
ایران باید خیلی هواسش را جمع کنه. بعد از سقوط هواپیمای روسیه و بمب گذاری در لبنان و عراق، میشه فهمید داعش چقدر از دست ایران هم عصبانی هستش و قصد انتقام داره و خیلی اقدامات انجام داده اما خدا را شکر با اقدامات دستگاههای امنیتی به نتیجه نرسیدن. اقدامات کوری مثل تیراندازی دزفول هم از همین دسته هست که پشت آنها آل سعود هستند
چرا نظرات مخالف رو انتشار نمیدی تابناک؟
پس شعار نمایشگاه دروغ بود؟
این مصیبت وبه جهانیان و مردم فرانسه تسلیت میگم . ..بنی ادم اعضای یک پیکرند /که درافرینش زیک گوهرند/چوعضوی بدرداوردروزگار/دگرعضوهارانماندقرار
امیدوارم صحنه هایی که فقط از اینترنت دانلود می کردن رو به چشم ببینن تا حساب کار دستشون بیاد.
اونوقت که سوریها خونه هاشون را رها کردند بهشون پناهنده شدند اونها چه کردند؟
200 کودک سوری اعدام شدند.. چه کردند؟
انسانها به دست دژخیم سعودی در منا کشته شدند... چه کردند؟
انسانها در یمن کشته می شوند.. آنها چه می کنند؟
هنوز در سوریه و عراق انسانها نابود می شوند...آنها چه می کنند؟
در دنیا راحت زندگی کردن بدون توجه به دیگران امکان ندارد.
هرچه کنی به خود کنی ....
داعش و گروه های تروریستی این چنینی زاییده تفکر وهابیت هستن

وهابیت یعنی عربستان سعودی


عربستان سعودی یعنی روباه پیر

پس زنده باد کارخانه های اسلحه سازی

زنده باد خاورمیانه نا امن

زنده باد مسلمان کشی

زنده باد قراردادهای ملیارد دلاری فروش تسلیحات
مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان آدم حساب نمیشن؟؟؟
سلام ای کسانی که میگین داعش دست نشانده ی امریکا نیست شما از قدرت اسلام و ترسی که اسلام رو به گسترش در دل قدرت های جهانی ایجاد کرده اگاهی دارید همانطور که نهضت پیامبر بزرگوارمان دودمان ابوسفیان و قدرت های روز را برچید اسلام هم اگر پر و بالش گسترده شوددیگر نه امریکا نه هیچ کشور زور گوی دیگری قادر نخواهد بود زور گویی کند ولی متاسفانه آنها بین خود ما کشور های اسلامی نفاق ایجاد کرده اند تا روز گارمان این باشد...
من بخوام برم داعش باید کجا برم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
هیچ جا، همین جا که هستی ذهنت داعشی باشه کافیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
میدونم میخوای از تو نابودشون کنی!
چند سال پيش روز يازده سپتامبر من عين همين حرف ها را توي دانشگاه ميشنيدم جوان بوديم و با سرهاي پر از غرور شادمان از اينكه بالاخره آمريكايها طعم ترس را چشيدند. حتي پدر پيرم كه هميشه منطقي بود به من گفت بگذار اونها هم طعم جنگ را بچشند. ولي چند سال بعد فهميدم كه چرا اون روز استرس داشتم چون پيامد هاش فقط براي آمريكا نبود همه دنيا اون طعم را چشيدند، حالا هم اگر اين اتفاق توي پاريس يعني قلب اروپا افتاده نبايد گفت اونها هم مثل بقيه، چون واكنش هاي آينده همه را تحت تاثير قرار ميده ، خون انسانها و وجودشون براي خداوند متعال برابره ولي اين واكنش ها است كه سرنوشت ها را عوض ميكنه.
هيچ تفاوتي ندارد هر دوتاش كار مسلمانهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
مسلمان ؟!
یعنی هیتلر مسیحی بود ؟ یعنی اسرائیل یهودیه ؟
اینا هیچ بویی از انسانیت نبردن چه برسه به دین!
فرق ندارد ولی شباهتشان در این هست که در جفتش فرانسه و آمریکا و دیگر متحدانشان مقصر هستند و آنها با اختراع داعش و القاعده به دنبال رسیدن به مقاصد کثیف خودشان در جهان هستند. لعنت به اولاند خبیث که مقصر این اتفاق او و همپیمانانش میباشد.
چند سال پيش روز يازده سپتامبر من عين همين حرف ها را توي دانشگاه ميشنيدم جوان بوديم و با سرهاي پر از غرور شادمان از اينكه بالاخره آمريكايها طعم ترس را چشيدند. حتي پدر پيرم كه هميشه منطقي بود به من گفت بگذار اونها هم طعم جنگ را بچشند. ولي چند سال بعد فهميدم كه چرا اون روز استرس داشتم چون پيامد هاش فقط براي آمريكا نبود همه دنيا اون طعم را چشيدند، حالا هم اگر اين اتفاق توي پاريس يعني قلب اروپا افتاده نبايد گفت اونها هم مثل بقيه، چون واكنش هاي آينده همه را تحت تاثير قرار ميده ، خون انسانها و وجودشون براي خداوند متعال برابره ولي اين واكنش ها است كه سرنوشت ها را عوض ميكنه.
در سوريه يه حاكم مستبد كشور را به اينجا رسانده است چه ربطي داره به مردم پاريس كه بايد اينگونه قتل عام شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آره تروریست های عرب و ازبک و چچنی رو اسد اجیر کرده
اسد هست که به النصره و داعش سلاح میده و نفتشون رو می خره تا دوام بیارن
تسلیحات جدید رو اسد به ارتش آزاد می ده
بشار اسد از کل جهان فراخوان داده که تروریست بیارن سوریه
بشار اسد به تروریست ها پول و امکانات و آموزش میده
اردن و عربستان سعودی و ترکیه و فرانسه و اسراییل و قطر و امارات و .... هیچ نقشی ندارن
مقصر بشار اسده
متاسفانه الان توی یه خبرگزاری بودم که دیدم بعضیها که زیاد هم بودن از این که به قول خودشون این بلا دامن غربی رو هم گرفته خوشحال بودن...حقیقتا دلم به درد اومد.

نمیشه افرادی رو که از این حادثه خوشحالند و اون رو از جنبه ی سیاسی میبینند نه مرد و زن و بچه ی بیگناهی که سلاخی شدن و میگن خدا رو شکر و این حرفها انسان که هیچی...حتی حیوون نامید

این که کشته شده ی سوری و عراقی با فرانسوی و... فرقی نمیکنه که یک امر مشخصه و بحث انسانیته نه ملیت و اینکه به کشته شدن یکفرد اروپایی یا امریکایی توسط تروریستها به اندازه ی کشته شدن 100 نفر در کشورهای مسلمان توجه میشه هم یک امر غیر قابل کتمانه و نباید باعث بشه که کشته شدن یک فرد بی گناه توی یه جای دیگه ی دنیا رو بگیم "این بجای اون".

اما دوستان یه نکته ای که بهش توجه نمیکنید اینه که شمایی که الان ایران هستید درک نمیکنید که این حادثه چه تاثیری (متاسفانه جو رسانه ها و اطلاع رسانی به نحویه که که مردم این گروهک خلافت اسلامی رو بخشی از اسلام میدونن) روی وجه ی اسلام و زندگی میلیونهای مسلمانی داره که توی کشورهای مسیحی زندگی میکنند داره.

متاسفانه این حساسیتهای همه جا هست شما مثلا توی ایران در یک روز 30 تا قتل و تجاوز رخ بده که یکیشون قاتل یک تبعه ی افغان و یا یک نفر با انگیزه ی سیاسی باشه خودتون مقایسه کنید نحوه ی باز خورد با اون 29 قتل توسط قاتلین ایرانی و و اون یه قتل و یا تجاوز مثلا فرد افغانی.

امیدوارم همه ی کشورهای منطقه بطور جدی وارد مبارزه با این پدیده ی شوم بشن و چون حقیقت امر اینه که نه ایران در حال مبارزه با این گروه تروریستیه و نه کشورهایی مث ترکیه و امریکا و... این وسط جنگ برای ابقا و یا پایین کشیدن بشار اسد مطرحه. به فرض خیال حساب کنید این حادثه توی یک کشور مسلمان سنی مذهب متحد غرب اتفاق میوفتاد ببینید چطور ایران بی خیال بود و البته یکی مث امریکا در عرض چند ماه کل اون تروریستها رو پاکسازی می کرد.....مشکل اینه که کشورهای دو طرف یعنی کشورهای اروپا و هم ایران سوریه تمرکزشون روی مبارزه با تروریست نیست و فقط توجهشون به حذف و بقای رژیم بشار اسد معطوف شده.

مایکل مور یه جمله ی معروف و طعنه آمیز داشت که میگفت امریکا توی فلان کشور دیکتاتوری که ازش بدش میومد رو پایین کشید و دیکتاتوری که خودش دوست داشت رو به قدرت رسوند.
الان هم بحث همینه امریکا عربستان سعودی یعنی دیکتاتوری که حافظ منافع خودشه و مسبب اصلی این همه نا آرامیه رو رها کرده و حتی حمایت میکنه و در عوض همه ی تلاششو میکنه تا بشار اسد دیکتاتوری که منافع این کشور رو به خطر میندازه رو از قدرت پایین بکشه.
خدا به خیر بگذرونه... نمی دونم چه شیطنت جدید برای خاورمیانه می خواهند راه بیندازند. بعد از 11 سپتامبر به عراق حمله کردند.
لابد این سری می خواهند به سوریه حمله کنند
به نظر من علت اینکه حملات تروریستی پاریس رسانه ای تر میشه به این خاطره که این کشور درگیر هیچ جنگ خارجی و داخلی نیست برای همین یک اتفاق تروریستی در این کشورها باعث شوک جمعی میشه ولی سوریه، یمن، افغانستان درگیر جنگهای داخلی هستند و حساسیت رسانه ای خودشون رو از دست دادند، چون همه پذیرفتند که در این کشورها جنگه و کشت و کشتار هم گریز ناپذیره.
واقعاً دوست دارید فرق بین فرانسوی ها و دیگران را بدانید ؟ فیلم مربوط به ترک استادیوم فوتبال را نگاه کنید . اگر این اتفاق در تهران می افتاد چندین برابر تلفات حمله تروریستی زیر دست و پا له می شدند . این طوری خودمان ارزش خودمان را پایین می آوریم .
به نظرم این تفاوت در نوع واکنش برمیگرده به ساختار و نوع حکومت در این دو نوع از کشورها.در کشورهایی مثل سوریه،افغانستان،یمن و .... بدلیل عدم وجود دموکراسی و به نوعی نارضایتیِ عمومی که از حکومت وجود داره، بروز پدیده تروریسم اگه نگیم قابل توجیه،دست کم قابل انتظاره اما در کشوری مثل فرانسه که دموکراسی در آن عمر درازی داره بروز تروریسم غیر قابل انتظار و نوع واکنش به آن متفاوته. در مورد سوریه شاید واگذاری قدرت از سوی بشار اسد و یا دست کم اجرای یک همه پرسیِ شفاف و با حضور ناظرین بین المللی باعث بازگشت آرامش به آن کشور بشه.
امیدوارم صحنه هایی که فقط از اینترنت دانلود می کردن رو به چشم ببینن تا حساب کار دستشون بیاد.
اونوقت که سوریها خونه هاشون را رها کردند بهشون پناهنده شدند اونها چه کردند؟
200 کودک سوری اعدام شدند.. چه کردند؟
انسانها به دست دژخیم سعودی در منا کشته شدند... چه کردند؟
انسانها در یمن کشته می شوند.. آنها چه می کنند؟
هنوز در سوریه و عراق انسانها نابود می شوند...آنها چه می کنند؟
در دنیا راحت زندگی کردن بدون توجه به دیگران امکان ندارد.
هرچه کنی به خود کنی ....
توی سوریه کلی از کشته ها توسط دولت خودشونه اما تو فرانسه نه !!
اينهايي كه تسليت ميكن سه دسته اند يك دسته اونهايي هستند كه تا بحال دهها بار مورد حمله تروريستي قرار كرفته اند وميدانند چه درد بي درماني است وبراي درمان ان اتفاق نظر وهم فكري جهاني لازم است وتعريف تروريست بايد هميشه يكي باشد دسته دوم كساني هستند كه حامي سينه چاك اين تروريست ها هستند واتفاقا جزو اولين كشور هايي هستند كه وارد عمل مي شوند وبراي رد كم كني تسليت مي كويند ودسته سوم دوستان وهم بيمانها يك كشور مي باشند كه طبق عرف اينكار را انجام مي دهند ولي انچه مشخص است از قديم گفتند بالاخره چوب خدا صدا نداره ووقتي مي خوره دوا نداره اينها در نتيجه كمراهي از راه عدالت است كه هر روز انرا باب ميل خودشان تعريف مي كنند واكنون نوچه ها ودست برورده انها هم اموختهاي خود را اينطور پس مي دهند وخود را برحق مي دانند چون چنين اموخته اند ودارند هر انچه اموخته اند عملا پس مي دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ما هم که به قول خودمون قربانی تروریسم هستیم چوب خدا بوده؟
1- کشتن یک انسان بیگناه محکوم است چه داعش انجام بده چه هر کشور یا انسان دیگه
2- این یک بیداری برای اون انسانهایی که نمی دانند بنی آدم اعضا یکدیگرند و بی تفاوت می گذرند
3- ان شاالله با این اعمال گروه داعش ریشه خودشو میکنه و ظلم ظالمین با ظالمین دفع خواهد شد
4 - برای آمرزش روح انسانهای کشته شده دعا کنیم چون انها هم انسان بودند
پرسش شما اینستکه چرا در این گونه حوادث رویکرد متفاوت وجود دارد .

منفاوت است چرا که این همدردیها به دوشکل اعلام میشود .
1- از سوی مقامات رسمی که بنظر میزسد کم و بیش این محکومیت صورت میپذیرد .

2- از سوی افراد هم روی حس نوع دوستی است . لاکن با طولانی شدن این فجایع در یک کشور یک حالت بی تفاونی بر فرد حاکم میگردد که ناشی از تفاوت نگاه نیست .

روی هم رفته این محکومیت ها تا بحال خاصیتی هم داشته است .
نمیخواد دلتون واسه مردم سوریه یا فرانسه بسوزه فکری به حال مردم مظلوم و فقر دیده ی ایران بکنید و بس
نمیدونم تا کی ما ایرانی ها توهم توطئه رو در ذهن خودمون پررورش میدیم یک ذره ازاده باشید
عامل به وجود آوردنده داعش بشار اسد نبود؟
اگر بشار اسد همون 2011 به حکومت خاندانی خودش و طایه گری خودش پایان میداد بستر به وجود آمدن داعش شکل میگرفت؟
اگر بشار اسد و طرفدارانش تظاهرات مردم رو با شدید ترین وجه سرکوب میکردن داعش انقد قدرت میگرفت؟
ما داریم تو ایران از کسی پشتیبانی میکنیم ک ملت و مردم خودشو قتل عام کرده و میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بشار اسد که انتخابات نمایشی تو کشورش برگزار می کنه مقصره
اما عربستان سعودی و قطر و امارات که مفهوم دموکراسی و انتخابات آزاد رو نمی فهمن و ملیون ملیون صرف آموزش و پشتیبانی و اعزام تروریست ها به سوریه می کنن ، بی تقصیرن
ترکیه که نفت داعش رو می خره تقصیری نداره
آمریکا که به روز ترین سلاح ها رو می رسونه دست تروریست ها ، هیچ نقشی نداره
مقصر بشار اسده که به تروریست های اعزامی و ارباباشون باج نمیده
هنوز مردم سوریه بشار اسد رو دوست دارن
تفاوتش در جو این کشورهاست. فرانسه کشوری امن و توسعه یافته هست اما سوریه درگیر جنگ داخلیه،عربستان هم درگیر جنگ با یمن هست. لبنان هم که سالهاست بخاطر مقابله با رژیم صهیونیستی مرزهای ناآرامی داره.. پس طبیعیه اخبار ناآرامی و کشتار در فرانسه و پاریس امن بیشتر از این کشورهای جنگ زده توجه به خودش جلب کنه.
كشتن مردم بي دفاع خاورميانه براي كشورهاي غرب مثل آب خوردن است ولي خدا جاي حق نشسته است . ما خودمان راضي نيستيم كه هيچ انساني كشته شوند چه مسلمان يا غير مسلمان فرقي نميكند . اين كار كار خودشان است و ميخواهند به ايران نسبت بدهند . اميدوارم روزي برسد كه همه مردم دنيا در آسايش و آرامش زندگي كنند . ان شاالله .
فرانسه حقش بود تنها کشوری که حملات روسیه علیه سوریه را حمایت میکرد گریبان خودش را گرفت
مثل این میمونه که کسی که خودش رو میزنه با کسی که رفته تو کوچه یکی دیگه رو میزنه یکی بدونی
الان از خواب بیدار شدم و خبرو الان خوندم

روز خوبیه خوشحالم

بهرام که گور گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟

هر چی بکاری همونو درو میکنی. آرامش و امنیت خاورمیانه رو بهم زدن غربی ها بد نیست کمی طعم نا امنی رو بچشن


پیش بینی رهبر انقلاب درست دراومد و بالاخره این آتیش دامان خودشونو گرفت
دقیقا ایران 4 سال پیش این هشدار را به اروپا داد که سرانجام داعش دامن خودتان را خواهد گرفت و این اتفاق هم افتاد. خدا را شکر
تفاوت در این است که حکومت کشورهای اروپایی ارزشی که برای جان شهروندشان قایل می شوند بسیار بیشتر از حکومت های خاورمیانه از جمله سوریه، عراق و پاکستان می باشد همین باعث می شود که حمله تروریستی اینچنینی در پاریس اینقدر مهم باشد ولی در کشورهای خاورمیانه امری عادی و روزمره محسوب شود.
این گروه های تروریستی هدفشون خدشه دار شدن وجه ی حقیقی اسلام هستش که سرکرده ی اصلیشون هم کشورهای اروپایی و آمریکا و عربستان هستش.
اين جنگ بين شيطان و إنسانه
جنگ بين حق و باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
شیطان کدومه ؟ مشخص کنید !
یه بهونه تازه برای حمله به سوریه یا کشوری دیگر
شاید این اتفاق باعث بشه تا اونهایی که داعش رو پرورش دادن به خودشون بیان که چه تصمیم احمقانه ای گرفتن . میگن چوب خدا صدا نداره .خداروشکر که این اتیش داره دامن خودشون رو می گیره.
شما کلمه ی عاشورا را به انگلیسی ashura در عکس گوگل سرچ کنید ببینید مردم جهان چه دیدی در مورد عاشورا پیدا خواهند کرد ، خوب مسلمون ها رو با عکس های جنایت داعش و امثال این جور عکس ها میشناسند و خون و خونریزی، چه انتظاری دارین در مورد نگرش جهان به مسلمانان
هر کس یه استدلالی داره ولی:
به خاطر فرانسه چند نفر توی نت گشتن؟
به خاطر لبنان چند نفر ؟
1- کشتن یک انسان بیگناه محکوم است چه داعش انجام بده چه هر کشور یا انسان دیگه
2- این یک بیداری برای اون انسانهایی که نمی دانند بنی آدم اعضا یکدیگرند و بی تفاوت می گذرند
3- ان شاالله با این اعمال گروه داعش ریشه خودشو میکنه و ظلم ظالمین با ظالمین دفع خواهد شد
4 - برای آمرزش روح انسانهای کشته شده دعا کنیم چون انها هم انسان بودند
این نتیجه فروش سلاحهای مرگبار توسط کشورهای اروپایی از جمله فرانسه،انگلیس و... به رژیم های خونخوار آل سعود،آل خلیفه ، قطر و... هستش که داعش رو تجهیز کردند.
هرچیزی را بکاری همون رو درو میکنی
واقعا تاسف باره
عنوان و تیتری که انتخاب کردید درست نیست، شاید با سوالات بهتری می شد نظرات را جلب کرد.
قرآن کریم کشتن انسان بی گناه را به صورت عام و فارغ از هر نوه دین و مذهب و ... شدیدا نهی کرده است.
کشته شدن یک سوری و یک فرانسوی هر دو یکسانه چون هر دو انسان هستند. و لی این نباید بهانه به دست ما بده که از یکی متاسف شویم و از دیگری استفاده ابزاری کنیم.
به هر حال،
شکی نیست که فعالیت های تروریستی در هرجای جهان و به ضرر هر قوم و قبیله و نژاد و مذهبی اتفاق بیافته محکوم هست.
قبول هم دارم که غرب با این پدیده شوم رفتاری دوگانه در پیش گرفته که این آتش داره دامان خودوشونو می گیره.
باسلام ، ظاهراً 11 سپتامبر دیگر و با همان اهداف شکل گرفته است.البته این دفعه قرعه بنام فرانسوی ها افتاده است.رد کثیف اسرائیل رو می شود به وضوح دید.این عملیات گسترده بدون هماهنگی منابع اطلاعاتی فرانسه امکان پذیر نبود.حمله روسیه به تروریستها در سوریه کاملاً ورق رو بنفع جبهه مقاومت عوض کرد و آمریکا و اروپا باید کاری کنند که به شرایط گذشته برگردند.برای این کار نیاز جدی به حمایت مردم اروپا دارند تا اقدامات بعدی را توجیه نمایند.وارد کردن این شوک کاملاً منطقی است تا توجیه کننده اقدامات بعدی انها باشد. منتظر اقدامات بعدی آنها باشید. مانند 11 سپتامبر.
بیچاره مردم فرانسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خواهش می کنم هرچی اتفاق تو دنیا می افته رو به اسرائیل ربط ندید اینکه اسراییل رژیم کثیفیه قبول ولی کلهم خواهش می کنم یه کم مطالعه کنید بعد نظر بدید.
ممکمه اسرائیل تو این ماجرا نقشی داشته باشه ولی فرانسه هرگز! جون شهروندا برای یه دولت خیلی خیلی مهمه این جا... دیشب همه تاکسی ها به صورت خودجوش رایگان مردمو می فرستادن دم خونه هاشون
کافیه مقایسه کنید با کشورهای خاورمیانه که هوا بارونی می شه بعضیا فقط دربستی سوار می کنن
هزینه تاکسی این جا دویست سیصد یورو ه خیلی گرونه هر کسی سوار نمی شه مثله ایران نیست
یا مثلا برا کسایی که حادثه رو دیدن روانپزشک گرفتن که دچار مشکلات روحی نشن!
فرق اینه که اونا تو مرحله ای هستند که دارن انتخاب می کنن کفش نایک بپوشن یا پوما ولی تو خاورمیانه نگرانه که پاش قطع می شه یا نه
چرا به این فکر نمیکنیم که این دفعه نوبت فرانسه است که در کشوری که حق آب و گل دارد و جزو مستعمرات خود می داند اقداماتی انجام دهد و برای این کار نیاز به بهانه ای داشته است شاید....!
شاید می خواهد بدون توجه به قوانین بین المللی و در جهت حفظ امنیت ملی کل کشور سوریه را نیز مورد عنایت قرار دهد .... شاید و هزار شاید دیگر
لااقل دنیا بداند آوارگان سوری چه دردی می کشند .
حامیان آنان بدانند عاقبت گرگر زاده گرگ میشود . هرچند با افکار پلید آمریکا و فرانسه خلق شوند.
واقعا این حادثه دور از انسانیت است .

کاش به جای ملت.دولت مردان فرانسه را
می کشتند .
با سلام،
موضوع ظالم و مظلوم است، بطور مسلم جبهه ظالم هیچوقت اجازه نمی دهد ظلم به مردم مظلوم کشورهای اسلامی محکوم گردد، چرا که خودشان پدیدآورنده و حامی عاملین این جنایات هستند.
به هر حال حق همیشه برپا خواهد ماند و ظلم نابود خواهد شد.
ان شاءالله
منتظر پاسخ فرانسه هستیم بقول آقای هولاند : بیرحمانه خواهد بود.
کامنتهای کاربران هم خیلی مایوس کننده است . انگار هموطنان فقط رسانه های فارسی داخل ایران را ملاحظه میکنند ! اینهمه تروریست بالقوه ؟ جای تاسف شدید دارد.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
علی آقا . همین فرانسه از تروریستهایی که به همین شیوه ملت ایران را کشتند حمایت میکنه انتظار داری هموطنانت براش کف بزنند ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آن زمانی که همین وحشیهای فرانسوی در کشورهای آفریقایی بیرحمانه خون به پا میکردند و در تونس دسته دسته مردم را کشتار میکردند، شما کجا بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام باز تابش به اینه که چند وقت پیش سارقانی کیف یک استاد دانشگاه محترم رو زدند طرف ظرف ۲۴ساعت گیر افتاد ولی ایا سارقان مردم کوچه بازار هم همین طور باز تاب دارند حالا اگر سیاست جهان خواری را هم به این کشتار فرانسه وصل کنیم نقشه شومی در راهست باتشکر
بنام خدا
دنیای ما تحت کنترل افرادی است که به دنبال برتری جوئی بر تمام ارکان انسان از جمله فکرو جسم او هستند اگر منافع این افراد به خطر بیفتد با بکار گیری مکانیسم هائی که در دست دارند افکار مردم جهان را به سمت هدفی که خود می خواهند سوق می دهند . خود بحران ایجاد می کنند و تقصر آن را به گردن دیگران می اندازند برای اینکه حس همدردی دیگران را بدست آورند تحقیقات نشان می دهد کشتار انسانها در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا ، فرانسه ، انگلیس و.. یا نتیجه محاسبات اشتباه است مانند اکنون و یا نتیجه برنامه ریزی حساب شده است مانند کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم ، کشتار مسلمانان جهان، حادثه 11 سپتامبر و... مهم این است که ما در کدام گروه باشیم گرگ ، گوسفند و یا شیر . هم اکنون گرگها به جان یکدیگر افتاده اند و اقوام گرگها صدایشان در آمده است .
تا زمانیکه پول و سلاح در اختیار این افراطیون بی وجدان و حیوان صفت قرار گیرد همین آش و همین کاسه است ولاغیر
روحیه استکباری را خیلی کشورها دارند تجربه می کنند ادامه این سهم خواهی ها مشکلات جامعه رابیشتر می کند باید به کشورها اطلاع رسانی شود که در مدیریت جهانی اندازه نگه دارند زیاده خواهی وطمع باعث هلاکت جوامع بشری میشود وچه حکومتهایی در طول تاریخ بشریت از سر زورگویی به هلاکت رسیده اند ماکه نباید تاریخ را تجربه کنیم .
متاسفانه اصحاب رسانه در دنیا در دست کشور های غرب و امریکا هست وهر جور که دلشون می خواد اطلاع رسانی می کنن و هر چیزی که نخواهند مخابره نمی کنن.برای مثال مهمات های داعش از کجا و با چه منبع پولی تهیه می کنن.
یک شهروند فرانسوی مبادی آداب است و متمدن و انسانی برخورد می کند و قابل قیاس با بدوی متعصبی که اگر کشته نشود، می کشد نیست.
فرانسوی ها خودشان به خودشان ارزش داده اند.
خب معلومه مردم فرانسه قابل مقایسه با مردم سوریه و لبنان نیستن! روزی هزاران نفر تو کشور میمیرن ولی فقط برای مرگ بعضی از افراد مردم به تعداد بیشمار جمع میشن و یا عزای عمومی اعلام میشه و ... پس همه از نظر محبوبیت یکسان نیستن و شکی نیست که مسلمونها با توجه به اقدامات تروریستی انجام شده توسط گروههای به ظاهر اسلامی بسیار در نظر جهان و جهانیان منفور هستند. بنابراین انتظار اینکه مردم آمریکا و اروپا به کشته های اروپائیان و مسلمونها به یک چشم نگاه کنند کاملا غیر منطقیه! خود ما وقتی 3000 نفر تو آمریکا روز 11 سپتامبر مردن مگه چیکار کردیم!؟ بر عکس وقتی چند تا فلسطینی رو اسرائیلیها کشتن همه رسانه ها پر شد از جنایت اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین! این مزخرفات هم که داعش ساخته آمریکا و اسرائیله فقط بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات تروریستی گروههای افراطی اسلامیه که آبروی هرچی مسلمانه رو بردن.
باسلام ، ظاهراً 11 سپتامبر دیگر و با همان اهداف شکل گرفته است.البته این دفعه قرعه بنام فرانسوی ها افتاده است.رد کثیف اسرائیل رو می شود به وضوح دید.این عملیات گسترده بدون هماهنگی منابع اطلاعاتی فرانسه امکان پذیر نبود و به روزها برنامه ریزی نیاز داشت. چطور بدور از نظر آنها این عملیات دقیق صورت گرفت .حمله روسیه به تروریستها در سوریه کاملاً ورق رو بنفع جبهه مقاومت عوض کرد و آمریکا و اروپا باید کاری کنند که به شرایط گذشته برگردند.برای این کار نیاز جدی به حمایت مردم اروپا دارند تا اقدامات بعدی را توجیه نمایند.وارد کردن این شوک کاملاً منطقی است تا توجیه کننده اقدامات بعدی انها باشد. منتظر اقدامات بعدی آنها باشید. مانند 11 سپتامبر.
بیچاره مردم فرانسه!
خطرناک ترین نوع بشر کس است که فهمش کم ولی اعتقادش زیاد باشد !!!!!
خود فرانسه مردم خودشو کشته تا به سوریه حمله کنه. دقیقا مثل 11 سپتامبر.
نابود باد تروريسم از هر نوعش، ميخواد بر عليه ايران ،آمريكا،فرانسه،روسيه،عرب ،شيعه،يا سنى و يا هر قوم و ملتى باشه

رسيد مژده كه ايام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنين نيز هم نخواهد ماند
چو پرده دار به شمشير ميزند همه را
كسى مقيم حريم حرم نخواهد ماند
داعش ساخته ي كشور هاي غربي هستش اونا دارن مثل امريكا كه از ١١ سبتامر كه ساخته ي خودشون بود براي سلطه بر خاور ميانه استفاده كرد دوباره استفاده مي كنن تا دليلي براي دخالت هاي خودشون بيدا كنند واسه اين سياستمدارها نه مردم سوريه مهمه نه مردم لبنان نه افغانستان نه يمن و نه حتي مردم كشور خودشون واسه اونا منافع اون يك در صد مهمه نه جيزه ديكه اي يا علي
ماموریت گروه داعش (تخریب وجهه اسلام و ویران کردن چند کشور اسلامی نزدیک اسرائیل) به پایان می رسد بهانه برای نابودی آنها فراهم می شود. انتظار گروه دیگری را داشته باشید.
تابناک جان نمیشه هر روز راهپیمایی زد غربی برگزار کرد بعد توقع داشت که غربیها دلشون به حال ما بسوزه.
بالاخره سگ پاي صاحبش رو گاز گرفت
عراق ، لیبى ، سوریه ، تونس ، مصر ، پاکستان ، افغانستان ،عربستان کویت ، ........... وقتی یک عده به اسم امیر ، پادشاه ، سلطان ، ریس جمهور مادام العمر درکشورهای اسلامی به زورحکومت می کنند وضع بهتر از این نمی شه ، تروریستها غده های چرکینی هستند که در این مردابها رشد می کنند و بزرگترین سلاح و محرک آنها تراوشات ،مسموم وتکفیری بزرگان دینی آنها است که خود راعین اسلام می دانند .
این نتیجه ظلم به مسلمانان است نتیجه فروش سلاح برای کشتار مسلمانان است
تروریست واعمال ان در نزد انسانهای شریف محکوم است حال بر علیه هر ملت ویا هرقومی باشد ولی تمام این اعمال تروریستی در نهایت برمیگرددبه امپریالیست وغرب متمدن که حاضرند برای تضمین بقای وجود صیهونیسم وازبین بردن مقاومت دربرابرصیهونیسم تروریسم تربیت کنند تامانع اتحاد مسلمانان برعلیه صیهونیسم شوند ودر این مسیر حاکمان سر سپرده مسلمانان چون عربستان را نیز همراه خود دارند وپر واضع است که باید منتظر این حوادث از سوی تروریستهای ایجاد شده توسط خودنیز باشند والبته این را نیز باید بدانند که اگر کشتار بیگناهان در یمن وسوریه وعراق و افغانستان را محکوم میکردند ونطفه تروریست را خفه میکردند امروز ارامش درجهان برقرار بود البته این تازه شروع ماجراست پس چه بهتر جلوی زیان بیشتررا از حالا بگیرند .
جای تاسفه که یک عده آدم مردند و بعضی ها تسلیت گفتند حالا دوستان میگن چرا تسلیت میگید آقاشما انسان باش به همه تسلیت بگو اگه زن و بچه شما توی این کار کشته شده بود انسانیش این بود که تسلیت بگیم یا بشینیم سر این بحث کنیم که تسلیت گفتن درسته یا نه
با سلام
بالاخره اتیشی که برای مردم خاورمیانه روشن کردند دامن خودشونو گرفت و این گونه حملات بی شک از طرف داعش و دیگر تروریست ها ادامه خواهد داشت زیرا تجهیز و حمایت کردن از تروریست عاقبتش همینه . یاعلی
اون موقع که مسئولین مسلمان کشورهای مسلمان دنبال اختلاس و سفرهای خارجی و دعواهای سیاسی و ... بودند اونها داشتند روی گسترش رسانه و ریشه دواندن توی رسانه های خبری و خبرگزاری ها و کانال های ماهواره ای کار میکردن و لابی ایجاد میکردن. الانم محصول تلاششون رو دارن برداشت میکنن. خدا عادل هست غیر از اینه؟ انتظار ندارین که صدای ما بیشتر از اونا شنیده بشه؟
اگه مسلمونا هم ماهواره داشتن و برنامه میساختن و مستند درست میکردن و کار روانشناسی انجام میدادن و .... الان صداشونبه همه دینا میرسید و منتظرنمیموندن تا bbc خبرشون رو منعکس کنه
اگرچه دولت فرانسه و بطور کلی غربی ها در ایجاد گروه های تروریستی نقش داشته اند و خون فرانسوی ها از مردمان دیگر سرخ تر نیست اما باید یاد بگیریم که کشتن افراد بی گناه را در هر جای دنیا به شدت محکوم کنیم . اظهار خوشحالی کردن از این حمله تروریستی به هیچ وجه منفعتی برای ما ندارد بلکه دایره محدودیت ها و گستاخی نژاد پرستان اروپایی را بر علیه مسلمانان دامن خواهد زد .
خدانکنه به خاطر بریدن حضور نظامی روسیه و ایران در سوریه و نقش بر آب کردن نقشه های ما این طرح و کشیده باشن. البته نمیخوام دایی جان ناپلئون ی فکر کنم. ولی خیلی حادثه تراژیک و مشکوکه. فرانسه مهد آزادی و دموکراسی غرب هستش. تمام کشورهای غربی باهاش هم پیمان میشن.
برای اینکه خون غربی ها رنگین تره.
برای اینکه همه پاریس و سالنهای شیک با کلاسش را مشناسند ولی خیلی از غربی ها هنوز اسم حلب و موصل و صنعا و رمادی و رقه و ... را نشنیده اند.
برای اینکه رسانه ها در اختیار غربی هاست و صدای آنها بلند است و ما رسانه های چندان قدرتمندی نداریم.
برای اینکه اغلب انسانهای مهم و تأثیر گذار دنیا سر سپرده غربیها هستند و آدمهای شریف و منصف در حاشیه اند.
برای اینکه اگر این طرف کسی کشته شود چون مزاحم عیاشی و رفاهشان نیست اهمیتی نمی دهند؛ اما حالا که زیر گوششون ترقه در کردند مستی از سرشان پریده.
برای اینکه.....
خدا کند شبیه ماجرای برج های دو قلوی نیو یورک نباشد.امریکاییها که اصالتن انگلیسی هستند وانگلیسیها که اساسا صهیونیستند برای کشتن انسان ها سالهاست بر نامه ریزی کرده اند و خواهند کرد.آنها همانطور که از سگ ها لذت می برند و انها را از انسان های بی گناه ترجیح می دهند و وقتی آدمها را می گشند د رحین وبعد از کشتن آدمها جشن میگیرند و...(افغانستان وعراق و لیبی و یمن و......) شاید برای جلو گیری از بیروزی های اخیر در سوریه و عراق نقشه کشیده اند.چون این تروریس ها تربیت شده های خودشونند.آمریکاییها وقتی میخواستند با کمک وهماهنگی با صهیونیستها عراق را اشقال کنند برج های دوقولوی نیو یورک را با همه آدمهایش به صورت یک جا آتش زدند و با هوا ÷یما با مصا فرانش فرو ریختند.گفتند ترو ریست ها بوده اندو بعد با همکاری ارو÷اییها وارد خاور میانه شدند که هنوز هم در حال کشتار مردم فقیر منطقه هستند.این امر باعس رونق اقتصادیشان می شود و از بیکاری در می ایند.و اعراب بدوی خصوصآ عربستان سعودی با در آمد نفتی مفتی به آنها کمک خواهد کرد.لذا برنامه ای که در باریس فرانسه اطفاق افتاده ممکن است طرح اروباییها باشد تا یا جمعآ وارد سوریه شوند یا با روسها مصالحه کنند..؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
بر چه پابه ای می فرمایید آمریکایی ها انگلیسی اند !!! بیشتر آمریکایی ها آلمانی اند و نژاد دوم ایرلندی می باشد ! چجوری نتیجه گرفتی انگلیسی ها بهودی اند !!! درصد مسلمانان و یهودیان در انگلیس رو ببین ! کشتار انسان ها محکومه ! حالا هر کسی باشه ! یکم مطالعه کنید بعد سخن بگویید
و باز هم جواب ملت همیشه در صحنه
اگرچه دولت فرانسه و بطور کلی غربی ها در ایجاد گروه های تروریستی نقش داشته اند و خون فرانسوی ها از مردمان دیگر سرخ تر نیست اما باید یاد بگیریم که کشتن افراد بی گناه را در هر جای دنیا به شدت محکوم کنیم . اظهار خوشحالی کردن از این حمله تروریستی به هیچ وجه منفعتی برای ما ندارد بلکه دایره محدودیت ها و گستاخی نژاد پرستان اروپایی را بر علیه مسلمانان دامن خواهد زد .
کسانی که میان و نظر میدن که فرانسه و قدرت های غرب فلانن و بهمانن به یاد داشته باشید که همین فرانسه چندین سال حضرت آیت الله خمینی رو با بهترین امکانات ازش پذیرایی کرد و شرایط رو برای انقلاب ایران فراهم کرد اما در همون موقع کشورهای عربی برای دستبوسی شاه به ایران میومدن ! یادتون نره در جنگ تحمیلی یاسر عرفات گفت صدام برادر من است و خیلی از کشورهای عربی که چطور از عراق حمایت کردن ...!
به قول سعدی شیرازی:
کس نیاموخت علم تیر از من که مرا عاقبت نشانه نکرد.
اروپا و امریکا و ایادی منطقه با بوجود آوردن تروریست ها، سرانجام باید خود مورد آماج تیر شان قرار گیرند
کشته شدن هر انسان به دست هر کس عملی نامشروع و خلاف است چه می خواهد آمریکا بکشد چه داعش چه اسراییل و چه فلسطین و حتی چه خودروی پراید
فرق مردم فرانسه و کشورهای مسلمان که به دست تروریست های جانی و وحشی کشته میشوند در روسای دولتهای آنها است.همه میدانیم که کشورهای اروپایی و غربی و بیشتر سردمداران کشورهای عربی در راس همه آنها شیطان بزرگ حامی دولت و مردم اسرائیل غاصب هستدودشمن ما مسلمونا لذا چون این کشورها فعلا در جهان یکه تازی میکنند اگه مشکلی هم برای یکیشون مثل همین حادثه شب گذشته در فرانسه پیش بیاد این اقدام را محکوم میکنند ولی چون دولت و مردم کشوری مثل سوریه که دشمن اسرائیل و کشورهای عرب مرتجع و کشورهای غربی 5 سال به بدترین وضع کشته و آواره شوندغیر از ما هیچ کشوری این اقدامات تروریستی را محکوم نمیکنه.چون همه این کشورها حامی مالی و تسلیحاتی همه تروریستهای خاور میانه هستند.
تروریست هر کجا به هر دلیلی محکوم است. چرا اغلب تروریست ها از کشورهای مسلمان هستند ؟ و اغلب آنها نیز مسلمان کشی می کنند؟؟
به نظر من دلیل اصلی اینه که تو خاور میانه هرروز قتل و خشونت و کشتار هست و به نوعی عادی شده....ولی اونجاها این اتفاقات کم میفته و امنیت به مراتب بیشتره به همین دلیل بیشتر به چشم میاد و معمولا کسی انتظار نداره ولی تو مناطق دور و بر ما کشته شدن 200 یا 100 نفر در حمله تروریستی معمولی به نظر میاد متاسفانه
دوست دارم فرانسه بیرحمانه ترین حملات را علیه آن ها انجام دهد.
من اگر یک فرانسوی بودم هرگز اجازه نمی دادم یک مسلمان در کشورم باشد. نه اینکه مسلمانان مشکلی داشته باشند ولی هر کس تا به حال دست به کشتار زده خود را مسلمان فریاد زده است. پس دفع خطر احتمالی به قول فقهای ما عقلا واجب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
پس چرا با آمریکا که اینهمه در حق کشورت ظلم کرده و هزاران نفر را مستقیم و غیرمستقیم کشته دارید صلح میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از اول پیدایش جهان همیشه همینجور بوده وحالا هم فرقی نکرده اونایی زر و زورشون بیشتر بوده بیشتر مورد توجه بودن مثلا کشور خودمون هر چه به مرکز نزدیکتر باشی حوادث بیشتر مورد توجه قرار میگیرند مثلا همین سیل اخیر تهران را ببینید سیل هایی که هر ساله در شهرهای مرزی و دور از مرکز اتفاق میافتند که خسارتشون خیلی هم بیشتر از تهران بوده اما بازتابش کمتر بوده خوب اروپا وآمریکا الان مرکز ثروت امنیت ورسانه ای جهان هستند وجهان را کنترل می کنند و تروریسم را آنطور که خود میخواهند تعریف می کنند .چون منافعشان در اینه .
فرقش تو اینه که اونجا مهد تمدنه اگر مردم کسی را که بهش مسئولیت ریاست جمهوری رو دادن نخوان خودش میره بی دردسر اما سوریه یک مشت وحشی آدم خور تحت عنوان بشار اسد و رفقاش و حامیانش هستند که وقتی مردم تظاهرات کردند و گفتند اصلاحات می خوایم زدند همه رو کشتند حالا حالاها باید بسوزه سوریه تا یاد بگیرند راه دمکراسی از آدم کشی نمی گذرد
اگر چه اینجانب به عنوان یک انسان از درد و رنج به وجود امده در فرانسه و لبنان متاسفم و ابراز هم دردی با مردم فرانسه به عنوان هم نوع و مردم لبنان به عنوان هم نوع و هم مذهب را دارم اما دولت مردان فرانسوی که حامی گروهای تروریستی بودن حال دانستن که تربیت کردن و آموزش دادن تروریستها عاقبیتش این است انسانهای بیگناه زیادی هر روزه در لبنان عراق و سوریه به دست همین تروریستها کشته می شود اما دولت مردان در اروپا و امریکا غیر مستقیم حمایت می کنند
چرا فرانسوی ها با انکه می دانند این تفکر داعشی از ایدئولوژی وهابیت عربستان سرچشمه می گیرد باز هم در کنار عربستان هستند و اجازه تکثیر این فکر را می دهند در واقع دولتمردان فرانسوی خود نیز مجرم هستند
همانطور كه ما به شهروندان درجه 1و 2و 3 رتبه بندي شده ايم و پولداران ، مقامداران ، زورداران ، زرداران آقازاده ها و آقاها در اولويت هستند و درد آنها درد كل كشور و شهروندان است. ما در جهان هم كشورهاي درجه 1و 2 و3 داريم درد كشورهاي درجه يك درد كل جهان است مثل درد فرانسه اما مردم يمن و فلسطين بميرند نابود شوند، حداقل امكانات نداشته باشند يا مثل مردم سوزيه در دريا غرق شوند يا مثل كوباني در محاصره داعش بمانند يا مثل ايزدي ها آواره كوهها بشوند براي ساير كشورها از جمله دبيركل سازمان ملل مهم نيست.
منظورتون اینه که حقشون هستش که این اتفاقا براشون بیافته؟ چون اروپا زندگی میکنن. شبیه آدمهای عقده ای مطلب میزارین!!!
فرق شما با داعش در چه چیزهایی هست لطفا با ذکر مثال توصیح بدید؟
اینم شد جزو نظر سنجیهای آبکی تون با طعم داعش
ضرب المثل میگه چاه کن خودش ته چاه است
اکنون مصداق کشورهای حامی تروریسم بخصوص فرانسه شده و ایتالیا و امریکا و عربستان گردیده است لعنت بر ال سعود که بزرگترین حامی مالی وتسلیحاتی و عقیدتی گروه جنایکار داعش است
حالا همه دست به دست هم بدهند با كمك ايران ريشه داعش و تروريست را از روي زمين كنده شوند اين بلا را اگر ريشه كن نكنيم دامن همه كشورها بخصوص كشورهاي باني داعش و تروريست را خواهد گرفت
اولاً این حادثه را محکوم می کنم وثانیاً چه تفاوتی بین خون ان کس که در سوریه ویمن وعراق کشته یا شهید می شوند با انکس که در فرانسه ایا باید فرق قائل شد . اما انگار در قرن بیست ویک باید اینها را در افکا حامیان انها دید (یعنی استکبار جهانی ورژیم نا مشروع اسراییل)که با کوچکترین حمله تروریستی به انها حامیان انها سریعاً اقدام به محکوم کردن مینمایند اما از خاورمیانه انگار در خواب غفلت می باشند .منجمله سازمان ملل که بازیچه دست این قدرتها شده است
این کشتار فرانسه و رسانه ای کردن از لحظه اول دقیقا قضیه 11 سپتامر امریکاست
با توجه به این اقدام و وصل بودن دم فرانسه به ناتو و کلا اروپا این بهانه ای میشود برای وردن نظامی اروپا و ناتو به اسم مبارزه با تروریست به سوریه ....
جنگ سوریه الان دیگریک جنگ جهانی در ابعاد یک کشور بدبخت است .
لعنت خدا بر بشار اسد که با لجاجت خودش هم سوریه را ویران کرده و هم دارد یواش یواش دنیا را به یک جنگ تمام عیار میکشاند. خیلی از اینده سوریه نگرانم.
تابناک ببین دل مردم پره- تا گفتی خوانده می شوید اینهمه نظر دادن.
پس همیشه نظرات را بخوان تا طرفدارهات بیشتر بشن.
سلام ب نظر من. این ناشی از تفکرات نژاد پرستانه اصحاب رسانه است که نژاد آنگلاساکسون رو برتر از همه می دونن و بقیه نژادها رو بی ارزش می دونن. به هر حال فرانسه از مراکز مهم یهودی نشین اروپاست قطعا وقتی اتفاقی می افته تو بوق و کرنا میشه. چون. صاحبان اصلی رسانه هم یهودی و صهیونیست هستن مثل مرداک
مثبت منفي ها نميره كي مثبت منفي ميزنه
این نتیجه سخاوت کشورهای اروپایی در پذیرش پناهنده هاس به نظر من. چون لابلای اونا هر جو ر ادمی خودش رو می تونه برسونه به اروپا.
در ضمن وقتی خود مردم خاورمیانه به جون هم می افتن تقصیر اروپایی ها چیه؟؟؟ خیلی جالبه. اصالت افراد داعشی چیه ؟ لطفا می تونید توضیح بدین؟؟؟
گشتن مردم بی گناه در هیچ کجای دنیا و توسط هیچ کس قابل قبول نیست. باید توجه داشت جنگ داخلی در سوریه و عراق و جنگ بین یمن و عربستان سعودی نمی توتند دلیلی برای ریختن خون سایرین در هیچ گشور دیگر باشد. متاسفانه همه ی این وقایع باعث لطمه به دین اسلام شده و می شود.
فرق داره، سوریه ، عراق، لبنان و شیعیان نیجریه در برابر ظلم و استکبار ایستاده اند ولی فرانسه و امثال فرانسه دربست در اختیار امریکا هستند در اصل آنها عروسک خمیه شب بازی امریکا هستند. اگر این کشورها هم مثل فرانسه عمل کنند آمریکا در کنار آنها خواهد ایستاد
این خاصیت انسانهاست ، توی زندگی روزمره خودتون هم نگاه کنی پره از این تناقضات .... مثلا در مردن یه آدم معمولی یا مثلا همکار با رئیس عکس العمل ما چیه .... سیل تلگراف و عرض تسلیت برا رئیس زیاده .... این در مورد کشورها هم همینطوره توی نیجریه تا حالا تروریست های بوکو حرام از این انفجار بزرگتر داشتند ... من وشما اینقد پیام نمی گذااشتیم .... خاصیت ما انسانهاست یه جاهایی چاپلوسیم .... یه جاهایی خودشیرینیم .... اما به هر حال باید این حمله را محکوم کنیم اونم با شدت تمام وگرنه ضربه این یکی که توی یه کشور غربی هستش به مسلمونا بیشتره ..... میتونه واکنش نژادپرستانه اروپایی ها رو بر علیه مسلمونا زیادتر کنه .... ما باید یاد بگیریم کشتن هر انسانی را در هر جای دنیا با هر عقیده و مسلکی محکوم کنیم و فرق نزاریم
اینها برنامه پانزده سال پیش حمله به افغانستان رو دوباره دارن تکرار میکنن ولی این دفعه سوریه هست اونم از ترس اینکه ایران و روسیه قبل از آنها سوریه و آزاد نکنند که بتونن حکومت دست نشانده خودشون رو اونجا قرار بدن
هر انساني بي گناهي در هرجاي دنيا كشته شود شايسته نيست دعا كنيم انسانها همديگر را دوست بدارند
هر کس یه استدلالی داره ولی:
به خاطر فرانسه چند نفر توی نت گشتن؟
به خاطر لبنان چند نفر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
دلیل حساسیت عجیب بودن و نادر بودن این اتفاق هست نه این که تفاوت برای انسانها و ارزش آنان در نظر گرفته شده باشد برادر همیشه از یک کانال محدود شخصی به مسائل نگاه نکن... طبیعتا مردم برای چیز غیرعادی حساسیت بیشتری خرج میکنن...
اینجانب ذیل خبر پیام تسلیت آقای روحانی به اولاند نوشتم که ای کاش ایشان پیام تسلیتی هم به مناسبت انفجارات اخیر جنوب لبنان صادر می کردند؟!!! متاسفانه این نوع برخوردهای گزینشی آقای رئیس جمهور شایسته وزیبنده ریاست جمهوری اسلامی ایران نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
آقای رئیس جمهور به نظرتون بعد از 3 روز عمل کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ایشان پیامی هم برای این اتفاق دادند و تسلیت و همدردی با بیروت را اعلام کردند. شما ندیدی برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
تو خاورمیانه متاسفاته عادیه این نوع کشتار، اونوقت رهبری و رییس جمهور باید هرروز به عراق و سوریه و... پبام تسلیت بدهند!
ول کنید....دلار چرا هر روز داره میره بالا؟؟الان 3615 توامن شده....کی به دلار توجه داره....خوب خیلی راحت و مشخصه..مردم چرا ساده هستن..خواستن ناو هواپیما بر شارل دوگل بره سوریه..ارتش سوریه تهدید به نابودیش کرد..بهانه ایی نداشتن..حالا بهانه دستشونه...اما ملت..دلار چرا داره گرون میشه؟؟از برکات از دست دادن راکتور اراک و غنی سازی و توافق هست اره؟؟
واقعا واسه یه عده متاسفم توی تاریخ معاصرمون و فرهنگ ایرانیمون هرگز چنبن اعمال وحشیانه ای رو انجام نداده ایم حتی با اینکه داریم از یمن و سوریه دفاع می کنیم و تو جنگ لفظی با اعراب منطقه هستیم هرگز حکومتون گلوله ای را در شهر های قطر امارات و عربستان به روی مردم آنها شلیک نکرده اند ،تو زلزله های بم و رودبار همین غربی ها زود تر از هلال احمر خودمون وارد صحنه شدند. قبول دارم سیست مدارانشان ادم های جالبی نیستن ولی این تروریست ها مردم عادی رو کشته اند نه سیاست مدارانشو ن را .جالبه که همین کشور های منطقه مسلمان و سرمایه دار ما واسه این پناهندگان سوری هیچ کاری نمی کنند ! چرا این ها رو پناه نمی دهند! باز هم همان اروپا اون ها رو با آغوش باز می پذیره .کشتن مردم بیگناه در دین اسلام و تمام دین ها کار زشت و ناپسندی است لدفا شاد نشید خیلی زشته واسه فرهنگ ما
یه یازده سپتامبر فرانسوی در راهه. خدا به ما رحم کنه. بعد از دعوای زرگری میان سراغ ما و دیپلماسی کشور باید این مسئله رو جدی بگیره
فرقش اینه که سالها با کار منسخم و جنگ نرم او البته کمک غرب زدهها و نفوذی ها /مردم دنیا و محصوصا مسلمونها رو در غفلت نگه داشتن تا اولا دست غربی ها رو در ایجاد وتقویت وتجهیز تروریسته نبینیم ثانیا خون اونها برامون رنگین تر باشه ثالثا از نقشه های بعد این ماجراها غافل بمونیم . جنگ اصلی مقابله با اسلام محمدی است.خدا بخیر کنه.
جنایت در همه جا جنایت است!!! به علت تکرار حوادث در سوریه این امر به صورت عادی در آمده است! و گرنه اگر توی فرانسه هم 5 سال فقط از کشتار مشنیدیم فرقی با سوریه فعلی پیدا نمیکرد... و گرنه برای مردم ما مردم سوریه و فرانسه تفاوتی ندارند... گر چه برای مسلمانان حس همدردی بیشتری متبادر می شود.
با سلام
کشتار انسانهای بی گناه به هر شکل محکوم است در هر کجا با هر تفکری در پشت آن. فرق بین کشتار در پاریس با دیگر مناطق اینست که شاید این حوادث چشم مردم دنیا را به آنچه بر سر مردم کشورهای جهان غیر اولی می اید درک کنند. چند نکته می تواند در این بین مورد توجه قرار گیرد. ا- باید مواظب بود صهیونیستها این وسط سوء استفاده نکنند و جتایات آنها تحت الشعاع قرار نگیرد هر چند با این فلسطینیها که ما می بینیم گاهی اوقات حق را به صهیونیستها می دهیم ( به تابعیت بمبگزاران بیروت توجه کنید)2- همزمانی این ترورها با سفر آقای روحانی به اروپا نیز قابل توجه است3- واکنش آمریکا نیز قابل توجه است به صورتی نبود که انتظار می رفت.4- و از همه مهمتر به هوش بودن مسئولین امنیتی خودمان و حتی مردم. آمادگی مردم خیلی مهم می باشد و رسانه ها باید در این مورد هشدارهای لازم را بدهند به خصوص در محلهای پر رفت و آمد.
یه کم مغز فندقی تون به کار بندازید و یه کم هم صبور باشید ببینید حالا که سوریه داشت جنگ با داعش رو به سرنجام میرسوند و شکستشون میداد غرب که به خاسته خودش که تغیر دولت سوریه بود نرسید پس باید یه جنگ تو سوریه راه بندازه تا به هدفش برسه یازده سپتامر پاریس.....
خیلی فرق داره اونه اتفاقی است که در کشور تولید کننده افتاده این مصرف کننده است فرق قضیه در اقایی ونوکری است اون احمقی که میگه فرض کن چنین اتفاقی توی متروی تهران بیافته نمیداند که حادثه منا به مراتب وحشتناک تر وتاسف بار تراز این قضایا بود کاشکی ما به خود میامدیم
احترام امامزاده رو متولی اش نگه میداره مگه غیر از اینه که توی عراق و سوریه ویمن ما مسلمانها به جان هم افتادیم؟ما تو ایران برای جون مردممون چقدر ارزش فائلیم؟
بهانه حمله همه جانبه ناتو به سوریه و عراق جور شد.....
من قلبا از اين اقدام ناراحت شدم به خاطر مردم بيگناه فرانسه . ولي چه فرقي هست ميان مردم فرانسه با ساير كشورهاي جهان .
وقتی فرانسه خودش از تروریست و منافقین حمایتهای همه جانبه میکرد الان باید ارباب اونا بشه نمیتونه بر علیه اونا کاری کنه .عاقبت حمایت از منافقین و ترویست همینه
دقیقا مثل کشته شدن ندا آقا سلطان که تو دنیا وائیلا سر دادن در حالی که تو همون امریکا هر روز پلیس آمریکا داره از مردم کشته میگیره هیچ کسی هم ککش نمیگزه.
اگه رسانه ها رو خوب و درست نشناسیم تو تحلیل ها اشتباه میکنیم
اون آقایی که گفته تفکرات عقب مانده نتیجه مداخله استعمار ه، تاریخ رو خوب نخونده. . نقش خودی ها رو در این عقب ماندگی نادیده گرفته. چرا باید این قدر عقب مانده باشند تا یکی بیاد و بهشون فرمانروایی کنه. اگه همه بدبختی ها و عقب ماندگی های کشورهای اسلامی را فقط به استعمار نسبت بدیم، نمی تونیم یک نگرش درستی داشته باشیم. پس نقش مستبدین و جنگ و ستیز های خودی و هجوم مغول و تیمور و نداشتن دانشگاههای علوم تجربی در بلاد اسلامی چی می شه. بله همه اینها باعث بدبختی و عقب ماندگی کشورهای اسلامی و نهایت سیطره غول استعمار بر این کشور ها شد.
باید مراقب باشیم داعشی ها و متحجران داخلی دست به اسلحه نبرند!!!!
بیاین از یه دیگاه دیگه نگاه کنیم شاید این رو هم خودشون کرده باشن تا باز یه جنگ دیگه راه بندازن ولی نمیدونم باید صیر کرد ولی خداییش یک کوچولو احتمالش هست
فقط یه کلام بگم که مرگ یک انسان بیگناه در هر جای دنیا و هرطوری که اتفاق بیفته دردناکه، فرقی نمیکنه سوریه باشه یا آفریقا یا فرانسه یا آمریکا
دلیل این هیاهوی خبری بیشتر از اینکه رنگین تر بودن خون فرانسوی ها باشه، تعجب بر انگیز و غیر منتظره بودن این اتفاق و نادر بودن اون توی فرانسه است. جان انسان ها هر کجای دنیا باشند ارزشمنده ولی مناطق پرحادثه و خطرناک مثل سوریه، لبنان و .. اتفاقاتشون گویا دیگه عادی شده ولی فرانسه هنوز خیر. این موضوع این خبر رو خیلی بیشتر بهش اهمیت خبری میده. به هر رو امیدوارم قتل و کشتار و ظلم به انسان ها در تمام دنیا، عراق، سوریه، لبنان، فرانسه و ... تموم بشه. اللهم عجل لولیک الفرج ....
از اینکه دشمن هاتون دارن همدیگه رو تیکه پاره میکنند غمگین نشید، بذارید تا میتونن از همدیگه بکشن.برا هیشکی جز خودمون دل نسوزونید.فرانسویها همونیایی هستن که تو جنگ سلاح شیمیایی به صدام دادن، داعشیها هم که خودتون دارید هر روز ملاحظه میکنید. کیف میده از همدیگه میکشن.
هر کس یه استدلالی داره ولی:
به خاطر فرانسه چند نفر توی نت گشتن؟
به خاطر لبنان چند نفر ؟
به همان اندازه که عمل جنایتکارانه داعش را محکوم میکنیم به همان اندازه و بیشتر از آن عملکرد سران دول غربی ؛ این درندگان از خدا بی خبر را محکوم میکنیم . چیز عجیبی اتفاق نیفتاده که دنیا را در بهت و حیرت فرو برد . سالهاست که بدون به راه انداختن جنگ صلیبی ؛ با مسلح کردن مجموعه گروه های تروریستی بر گرده جهان اسلام تازیانه می زنند و سرمست از کشتار و آوارگی کرور کرور مردم بی پناه که ناچار خود را به سینه بیابانهای گرم و سوزان و صحاری سرد و کشنده وامواج خروشان دریاها میسپارند باید گفت مرگ و نفرین خدا برسران جنایت پیشه و وابسته منطقه و اربابان کودن و کور آنها که از درک حقایق جهان هستی عاجزند و نمیتوانند از تاریخ عبرت بگیرند .اگر این روند کماکان ادامه یابد طولی نخواهد کشید که سایه وحشت و ترس و دلهره و نا امنی بر جهان سایه خواهد افکند .
هر حمله تروريستى محكوم است،مرگ بر داعش كه اين همه هموطن هاى عزيزمون رو در سوريه هر روز به شهادت ميرسونه و حالا هم مردم بي گناه فرانسه رو مورد حمله قرار داده.خدا كنه غرب به فكر مبارزه با اين غده سرطانى بيفته و از ريشه خشكش كنه.
از نظر ماهيت هيچ تفاوتي وجود نداره و كشتار مردم بيگناه درهركجاي دنيا به يه اندازه منفور و محكومه.
درخصوص پاريس خب يك بعد قضيه تازگي اين اتفاقه .قطعا اگه اين حملات ادامه پيدا كنه براي مردم دنيا مثل سوريه و لبنان خواهد شد. بعد ديگه قضيه هم همون مثل مشهور فارسي كه دوچيز در دنيا ندارد صدا ننگ ثروتمند و مردن گدا.
خب حالا كه ثروتمنده مرده قطعا بيشتر تو چشم مياد.
در مجموع اين حوادث كاملا قابل پيش بيني بود. داعش مثل يك ويروس خطرناكه كه بر طبق ذاتش به پديدآورندگان خودشم رحم نميكنه. هرچند من شخصا اعتقاد ندارم كه دولت فرانسه غافلگير شده باشه. بنظرم يه چيزي تو مايه هاي ١١سپتامبر دوباره اتفاق افتاد. و متاسفانه مردم بيگناه هستن كه هميشه بايد بميرن...
حالا مگه ثابت شده که داعش بوده
هر وقت توانستیم مرز بین خودی و غیر خودی را در کشور خودمان از بین برداریم اجازه داریم از دیگران بپرسیم فرق میان این آدم و آن ادم چیست. وقتی رسما بعضی از انسانها در اینجا با هزاران برچسب عملا حذف و به حاشیه میروند و مرگشان را دعا میکنند به دیگران چه عیب که آنها نیز همین میکنند.
والا کدام انسان بیطرفی بین کشته شدگان لبنان و عراق و پاریس در روزهای اخیر فرق میگذارد؟
خداوندا شر دشمنان را به خودشان برگردان
شما م دم اوروپا و مسلمانان را یک انسان می انید؟
چونکه اینجا خاورمیانه قتل و کشتار و غارت و حق کشی شده مثل عادت روزانه , اینجا ها دیگه همه نا امید ند که درست بشود . در کشورهای خاورمیانه انگار اصل نزاع هست و صلح و حقوق همدیگه را رعایت کردن استثنا . ولی نزد مردم خاورمیانه اروپا یعنی بهشت و صلح و امنیت ! حالا مثل اینکه مساله داره جهانی میشه .. شاید دیگر هیچ جا امن نیست ..
فرقش همینه که می بینیم . این در واقع اهمیتی ست که سران یک کشور به مردم اون کشور می دهند .وقتی حاکمی خودش مردم کشورش رو می کشه مسلما وقتی تروریستها کشتار می کنند دیگه نمی تونه اعتراض کنه و مانور بده اما این اروپاییها که مردم کشورهای دیگه رو غیر مستقیم یا حتی مستقیم می کشند اگه به مردم کشورشون کوچکترین آسیبی برسه عکس العمل های سختی نشون می دن . اونجا جون آدمهاشون ارزش بیشتری داره ....
شکر خدا مکر مکاران به خودشان برمی گردد!!!
ما وام 25 ملیونی میدهیم برای پراید و سالانه ده بیست هزار نفرمان را پراید میکشد. بهتر است خودمان را درست کنیم و هی ادعای فهم و کمالات نکنیم
واقعا شرم آوره این پست و این مقایسه
اینکه تلویحا از چنین عملیات تروریستی (که باعث خدشه دار شدن چهره اسلام میشه) دفاع بشه و اون را با شرایط جنگی سوریه که قبل از هر کس باعث و بانی اش خود بشار اسد است مقابسه کنیم
این منطق تابناک یعنی ترویج خشونت و گسترش آن در تمام دنیا
با اظهار تاسف از این حادثه ، برداشت از یک ضرب المثل می گوید که بالاخره عروسی به کوچه اروپایی ها هم رسید . داعش خود پرورده اینهاست و چندین سال است که از این قبیل جنایات در عراق ، سوریه ، لیبی و .... انجام می دهد ولی دریغ از یک اقدام عملی توسط آنها . حال که این مسائل به آنها هم رسیده بفهمند که مردم مسلمان منطقه چه می کشند . اما بنظر باز هم نخواهند فهمید که در کشور هایی که داعش حضور دارد چه می گذزد .
من حیث و لا یحتسب بوده
این جزای ظلم است که دامن ظالم را می گیرد و انانکه در قبال این ظلمها خم به ابرو نمیاوردند روزی به مظلوم التماس خواهند کرد و عذر خواهی خواهند نمود ولی شاید ان زمان دیر باشد.
عده ای این وسط هم قربانی این کشمکش ها میشوند.
سلام، کشتار مردم بیگناه بهر حال تاسف باره اما سوا من چیز دیگست، وقتی آمریکاییها به کشورهای دیگه تجاوز می کنند و بعدشم با افتخار از سربازهاشون فیلم میسازند و کشته هاشونو مثل قهرمان تشییع می کنند،چرا دولت لنقدر اصرار داره حضور ایران برای مبارزه با گرگهای داعش رو فقط در سطح مستشاری نگه داره یا معرفی کنه،چرا با افتخار اعلام نمیشه که مردان دلیر سپاه ما دارن رو در رو با تروریستهای نفرت انگیز داعش میجنگند و شهدای این جنگ مثل قهرمانها تشییع نمیشن، چرا با درخواست دولت قانونی سوریه ایران به وظیفه بزرگ خودش در ریشه کنی افراطیهای کثیف اقدام گسترده تری نمی کنه و این اقدام که سراسرش غرور و شرف ملیه تو بوق و کرنای رسانه ها نمی ره؟
سگی که پروردند فعلا یکی ازصاحبانش را گاز گرفت.
شما دو تا همسایه دارید که یکیشون آدم معمولی و سالمیه و یکیشون هم دزده. از قضا یه شب یه دزد دیگه‌ای میاد و خونه هر دو همسایتون رو خالی می‌کنه. هم خونه‌ی اونیکه دزده هم خونه اونیکه سالمه. حالا شما می‌مونید و احساس همدردی با اینا. با اینکه یه اتفاق برای هر دو افتاده، با کدومشون احساس همدردی می‌کنید؟
اینجا هم همینه، جهان با این افراد در فرانسه همدردی میکنه چون غالباً افراد سالمی هستن که سرشون به کار خودشونه و گاهی گیاهخوار میشن تا جون حیوون بیشتری نجات پیدا کنه، قاتل ها رو هم نمیکشن و حبس ابد میدن و محیط زیست براشون مهمه و هزار ویژگی دیگه.
اما کمتر با کسانی همدردی میشه که کشتن رو بد می‌دونن اما یه بند و تبصره هایی دارن براش.
بله فرق می کند کما اینکه اسیر با جنگجوی غیر اسیر فرق می کند کما اینکه زن با مرد فرق می کند کما اینکه افراد صومعه نشین با دیگران فرق می کند .شما از شرایط جنگ در اسلام اطلاع ندارید؟متاسفم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی