بازدید 17326
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

آخرین اخبار عملیات علیه داعش در رمادی/ افشای توافق محرمانه انگلیس و عربستان

ادامه عملیات تروریستی علیه داعش در رمادی عراق، وقوع انفجار در فرودگاهی در ترکیه، خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی در فرانسه، گزارش سازمان ملل درباره حملات عربستان به غیرنظامیان در یمن و افشای یک توافق محرمانه میان انگلیس و عربستان سعودی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 23 December 2015
آخرین اخبار عملیات علیه داعش در رمادی/ افشای توافق محرمانه انگلیس و عربستانادامه عملیات تروریستی علیه داعش در رمادی عراق، وقوع انفجار در فرودگاهی در ترکیه، خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی در فرانسه، گزارش سازمان ملل درباره حملات عربستان به غیرنظامیان در یمن و افشای یک توافق محرمانه میان انگلیس و عربستان سعودی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، انجام عملیات ضد تروریستی برای بیرون راندن داعش از شهر رمادی عراق، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار دارد. روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی از این عملیات می نویسد نیروهای عراقی در آخرین گام برای آزادسازی شهر رمادی، مرکز استان انبار، بامداد روز گذشته وارد مرکز این شهر شدند و نیروهای داعش در این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفتند. منابع نظامی و شاهدان عینی از ساکنان شهر اعلام کردند نیروهای ارتش و یگان های مبارزه با تروریسم و نیروهای عشایر و پلیس الانبار توانستند وارد رمادی شوند و مناطق جدیدی را نزدیک موسسات دولتی که ساختمان استانداری انبار نیز در آنجا واقع است، به کنترل خود درآورند.

*****

شبکه خبری «العراقیه» نیز در گزارشی اشاره می کند جنگنده های ارتش عراق چهار پایگاه داعش را در «هیت» و «رواه» هدف قرار دادند. این عملیات با هماهنگی اداره اطلاعات نظامی صورت گرفت. در رواه، یک انبار اسلحه و مهمات و چهار خودروی نظامی منهدم شد و 12 تروریست از جمله دو فلسطینی و یک الجزایری به نام ابو مروه به هلاکت رسیدند. در عملیات این جنگنده ها در استان انبار، 13 تروریست به هلاکت رسیدند، 8 جاده که تروریست ها از آن برای انتقال سلاح و نیرو استفاده می کردند، تخریب شدند و چهار مرکز فرماندهی داعش و یک انبار اسلحه و مهمات منهدم شد. در همین حال، خبرها از انهدام یک کارگاه ساخت بمب و هلاکت 18 تروریست، از جمله ابو اسحاق، مسئول منطقه کبیسه و ابو سفانه مسوول مالی ولایت فرات داعش حکایت دارد.

*****

وقوع یک انفجار در فرودگاهی در استانبول، موضوعی است که در مطبوعات ترکیه بازتاب یافته است. به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، گزارش‌ها حاکی از وقوع یک انفجار در فرودگاه «صبیحه گوکچن» در بخش آسیایی شهر استانبول در اوایل صبح امروز است. گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن دو زن طی این انفجار است. هنوز علت این انفجار مشخص نشده است. زنانی که بر اثر این انفجار زخمی شده‌اند به بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی مرمره انتقال یافته‌اند. زمانی که صدای این انفجار به گوش رسید، شبکه‌های اجتماعی ترکیه مملو از شایعاتی در مورد پرتاب خمپاره به این فرودگاه شدند. با این حال، پلیس استانبول این شایعات را رد کرد.

*****

در همین حال، وزیر کشور فرانسه نیز از خنثی شدن یک طرح تروریستی در این کشور خبر داده است. بر اساس گزارش «فرانس 24»، وزیر کشور فرانسه از خنثی شدن دهمین سوء قصد در منطقه اورلئان در هفته گذشته خبر داد. به گفته وی، افراط گرایان برای حمله به یک پادگان ارتش فرانسه، یک پایگاه ژاندارمری و همچنین اداره مرکزی پلیس اورلئان برنامه ریزی کرده بودند. هفته پیش دو افراط گرا یک ماه پس از سوء قصدهای پاریس دستگیر شدند. اما خبر این دستگیری امروز توسط برنار کازونو وزیر کشور منتشر شد. در دو سال گذشته این دهمین سوء قصدی است که در خاک فرانسه خنثی می شود. هدف این دو فرانسوی که هفته پیش در اورلئان دستگیر شدند، مراکز دولتی بوده است.

*****

در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «رویترز» گزارش سازمان ملل درباره یمن را بازتاب داده که در آن، به حملات مستمر عربستان به مناطق غیرنظامی اشاره شده است. به نوشته این خبرگزاری، زید بن رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه شنبه در شورای امنیت گفت حملات نظامی ائتلافی که عربستان سعودی رهبری آن را در یمن برعهده دارد، مسئول «شمار غیر قابل قبول» حملات به مناطق غیرنظامی است. وی در اولین نشست علنی شورای امنیت در خصوص یمن افزود از زمان آغاز این حملات نظامی در 9 ماه پیش «با نگرانی شدید» بمباران شدیدی را که از زمین و هوا بر مناطقی در یمن که تراکم جمعیتی بالایی از غیرنظامیان را دارد و همچنین تخریب زیربناهای مدنی مانند بیمارستانها و مدارس را دنبال می کند. 

*****

این در حالی است که روزنامه «ایندیپندنت» از انعقاد یک توافق محرمانه امنیتی میان انگلیس و عربستان خبر داده است. به نوشته این روزنامه، انگلیس و عربستان سعودی در سال گذشته میلادی یک توافقنامه محرمانه امنیتی امضا کرده اند. دولت محافظه کار انگلیس تلاش می کند جزییات این توافقنامه امنیتی محرمانه را از افکار عمومی پنهان نگه دارد. این توافقنامه در قالب یک یادداشت تفاهم، در سال گذشته میلادی و در جریان دیدار ترزا می، وزیر کشور انگلیس با محمد بن نایف، ولیعهد عربستان سعودی در لندن مورد توافق دو طرف قرار گرفت. وزارت کشور انگلیس در آن زمان در مورد جزییات سفر ولیعهد عربستان به لندن و جزییات توافق صورت گرفته، گزارشی منتشر نکرد.ادعا شده است که انتشار جزییات این یادداشت تفاهم می توانسته است که به روابط دوجانبه انگلیس با عربستان سعودی و به صورت بالقوه به امنیت ملی انگلیس، آسیب وارد سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی