بازدید 15676

قتل دختر 13 ساله فلسطینی، صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورد +ویدیو

طی چند ماه گذشته و در پی آغاز دور جدید مقاومت مردم فلسطین علیه صهیونیست ها، اخبار متعددی درباره هدف قرار گرفتن و کشتار زنان و کودکان به بهانه مقابله با «اقدامات تروریستی» منتشر شده است. در یکی از آخرین موارد، هدف قرار گرفتن یک دختر 13 ساله فلسطینی توسط نیروهای امنیتی صهیونیست، سبب شده حتی رسانه های خود این رژیم نیز به انتقاد از رویکرد موجود بپردازند.
کد خبر: ۵۶۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 30 January 2016
قتل دختر 13 ساله فلسطینی، صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآوردطی چند ماه گذشته و در پی آغاز دور جدید مقاومت مردم فلسطین علیه صهیونیست ها، اخبار متعددی درباره هدف قرار گرفتن و کشتار زنان و کودکان به بهانه مقابله با «اقدامات تروریستی» منتشر شده است. در یکی از آخرین موارد، هدف قرار گرفتن یک دختر 13 ساله فلسطینی توسط نیروهای امنیتی صهیونیست، سبب شده حتی رسانه های خود این رژیم نیز به انتقاد از رویکرد موجود بپردازند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» با انتشار مطلبی به موضوع کشته شدن یک دختر 13 ساله فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست پرداخته و این پرسش را مطرح کرده که «آیا شلیک گلوله، تنها راه برای متوقف کردن دختری است که چاقو به دست دارد»؟ در این مطلب با اشاره به اینکه دختر مذکور، کم سن و سال ترین قربانی خشونت های اخیر ارتش اسرائیل است، به انتقاد از رویکرد موجود در این زمینه پرداخته است.

در این مطلب به طور خلاصه آمده است:

هیچ کس نمی داند، صبح روز شنبه هفته گذشته دقیقاً چه اتفاقی افتاد و زمانی که «رقیه» با برداشتن چاقویی به سمت یکی از شهرک های اسرائیلی حرکت کرد، چه فکری در سر داشت. دوربین های امنیتی تنها آن چیزی که پس از آن ثبت شده را نشان می دهند؛ صحنه ای که وی چاقوی خود را به دست گرفته و به سوی نیروهای امنیتی حرکت می کند؛ اما لحظه ای که یکی از این نیروها با شلیک گلوله ای به سمت قلب رقیه، وی را به قتل می رساند، در فیلمی که به طور رسمی منتشر شده، دیده نمی شود.

اما چرا این نیروی امنیتی به سوی آن دختر شلیک کرد؟ آیا حتی با اینکه بر اساس آنچه در تصاویر ویدئویی ثبت شده، دختر مذکور حتی هنوز به نیروهای امنیتی نزدیک هم نشده بود، هیچ گزینه دیگری برای آن ها وجود نداشت؟

سؤالات دیگری هم در این موضوع به ذهن می رسد. مثلاً اینکه چرا این دختر چنین کاری کرد؟ آیا آنطور که مادرش می گوید، وی پس از نزاع با خواهرش اقدام به برداشتن چاقو و بیرون رفتن از خانه کرد؟ یا آن طور که پدرش بیان می کند، شرایط دشوار زندگی در شرایط اشغال سبب شد، این دختر به فکر چاقو زدن به یک مأمور امنیتی بیفتد؟ 

اما در هر صورت، چه فرقی می کند؟ اصل ماجرا این است که رقیه ابو عید که هنوز 14 سالش هم نشده بود، با شلیک گلوله ای کشته شد؛ همانطور که ده ها نفر دیگر هم پیش از وی کشته شده بودند و این اتفاق زمانی برایشان رخ داد که می شد نهایتاً با شلیک گلوله ای به پا و یا استفاده از دیگر ابزارهای غیرکشنده، جلوی کاری که آن ها می خواستند انجام بدهند را گرفت؟

قتل دختر 13 ساله فلسطینی، صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورد

هرچند رقیه دختر بچه ای بود که چاقو به دست داشت، به هر حال، فقط یک دختربچه بود.

گزارش های تلویزیونی با بی احساس تمام، رقیه را یک «دختر تروریست 13 ساله» نامیدند. این در حالی است که یقیناً بسیاری از اصحاب رسانه، خود دختربچه هایی در همان سن و سال دارند و می دانند که یک نوجوان چگونه رفتار می کند. آن ها همچین قطعاً می دانند که نیروهای امنیتی آموزش دیده، می توانند یک دختربچه در آن سن و سال را بدون کشتن، مهار کنند؛ حتی اگر با چاقویی به دست به سمتشان بیاید.

از اینها گذشته، این اهالی رسانه قطعاً آگاهند که آنچه سبب شد این دختر هدف گلوله قرار گرفته و کشته شود، این است که بیشتر اسرائیلی ها تصور می کنند حکم امضا شده ای برای کشتن فلسطینی ها در جیب دارند. این رسانه ها با برچسب زدن به رقیه به عنوان یک «دختر تروریست 13 ساله»، عملاً جلوی هرگونه بحث انتقادی که می شد درباره این واقعه مطرح شود را گرفتند.

در این میان، باید به وضع زندگی دشوار رقیه و خانواده وی هم اشاره کرد. روز 13 فوریه، او 14 ساله می شد؛ اما احتمالاً اگر حتی زنده بود هم نمی توانست جشن تولدی داشته باشد، زیرا به دلیل شرایط سخت زندگی، ناچار شده بود در ده سالگی مدرسه را رها کرده و کنار خانواده اش کار کند.

در مراسم ترحیم رقیه، همه خانواده وی افسرده و در عین حال خشمگین هستند. پدر، مادر و عموی رقیه، هر یک درباره روز واقعه و اتفاقاتی که افتاد صحبت می کنند. پدر رقیه می گوید: «کسانی که دختر مرا کشتند، جنایتکار هستند. هر که کودکان را می کشد، جنایتکار است». وی سپس برمی خیزد و به استقبال افرادی می رود که برای تسلیت گویی به خانه اش آمده اند.  

ویدیو تشییع  پیکر دختر 13 ساله فلسطینی و اعتراضات ضد یهودی در این زمینه را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 290
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار