کانادا نباید نگاه سیاسی به پرونده خاوری داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرونده خاوری سیاسی نیست اظهار داشت: دولت کانادا مانع دستگیری خاوری و بازگرداندن او به ایران نشود و با این پرونده رفتار سیاسی نداشته باشد.
کد خبر: ۵۶۴۹۰۹
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 01 February 2016
|
3511 بازدید
منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه برخی تاکید دارند با برقراری ارتباط بین ایران و کانادا باید زمینه های استرداد خاوری فراهم شود، اظهار داشت: خاوری را باید پلیس بین المللی یعنی اینترپل پیگیری کند، تاکید دارم که پرونده خاوری اقتصادی است و نباید با آن رفتار سیاسی شود از سوی دیگر نباید دولت کانادا مانع دستگیری او و روند قانونی آن شود.

نماینده مردم اردبیل، نمیر، نمین در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دادگاه ایران علیه خاوری منهم اختلاس 3 هزار میلیاردی رای داده است باید پلیس بین الملل بر اساس قوانین و ضوابطی که دارد این متهم را به ایران بر گرداند و مانع برخوردهای سیاسی با این متهم اقتصادی شود.

وی عنوان کرد که انتظار می رود پلیس بین الملل بر اساس قوانین و ضوابط خاص خود به شکایت جمهوری اسلامی رسیدگی کند برای دستگیری و بازگشت خاوری به ایران و تحویل به دادگاه عدل اسلامی اقدام کند.

حقیقت پور همچنین اظهار داشت: البته توافق هسته ای و تلاش کانادا برای بر قرار ارتباط  با ایران در بازگرداندن خاوری به ایران بی تاثیر نخواهد بود اما دستگیری این متهم باید از سوی پلیس بین الملل انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانادا به ایران بدهکار است، تاکید کرد: در گذشته کانادا خطاهای بزرگی در حق جمهوری اسلامی انجام داد و هنوز این رابطه بهبود نیافته و اکنون بحث دستگیری خاوری موضوعی است که باید در مرور زمان محقق شود. کانادا باید با رفتار قانونی فضایی را فراهم کند تا پلیس اینترپل خاوری را دستگیر و تحویل ایران دهد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات