بازدید 18741

پرچم ترکیه یخ زد!

کد خبر: ۵۶۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 01 February 2016
ترکیه در روزهای اخیر سردترین روزهای خود را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که در شهری نزدیک به مرز ایران، دمای هوا به 41.2 درجه زیر صفر رسید و در اتفاقی عجیب، پرچم این کشور در این نقطه یخ بست!

به گزارش ایسنا شب 27 ژانویه 2016 به عنوان سردترین شب سال ثبت شد که بر اثر آن حتی پرچم ترکیه نیز یخ زد و این موضوع به سوژه رسانه‌های کشور تبدیل شد.

شهر چالدران در محدوده شهر وان که نزدیک به مرزهای غربی ایران و از جمله مقصدهای مهم مسافران ایرانی است، به عنوان سردترین شهر ترکیه در روزهای اخیر سرمای زیر 30 تا 40 درجه زیر صفر را تجربه کرد که از دیدگاه شهروندان و مسئولان شهر نیز بی‌سابقه بود.

کشور ترکیه در تاریخ 9 ژانویه 1990 سرمای نزدیک به 50 درجه زیر صفر را تجربه کرده بود و از این‌رو دمای 41 درجه زیر صفر در روزهای اخیر را در سال‌های بعد از این تاریخ بی‌سابقه می‌دانند.

در تاریخ 9 ژانویه 1990 دمای هوا به 46.4 زیر صفر رسید که در آن بازه زمانی زندگی شهروندان و حیات جانوران را تحت تاثیر سوء قرار داد. حال بعد از 9 ژانویه 1990، ترکیه بار دیگر در 27 ژانویه 2016 یکی از سردترین روزهای خود را تجربه کرد.

روزنامه حریت در این‌باره نوشت: شهر چالدران با دمای 41 درجه زیر صفر یخ بست.

روزنامه ملیت نیز یخ بستن پرچم را برجسته کرده و در رابطه با سردترین شب ترکیه نوشت: چنین سرمایی بی‌سابقه بود. پرچم یخ بست.

مقام‌های مسئول شهر چالدران هم متفق‌القول بر این نکته تاکید داشتند که چنین سرمایی در شهرشان تا کنون سابقه نداشته است.

محمدنسیم ارتوپچو از مقام‌های شهری چالدران نیز در این‌باره گفت: سرمای فوق در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است؛ هرچند شهر چالدران همواره زمستان‌های سردی داشته و در آن برف بسیار می‌بارد اما دمای 40 درجه زیر صفر را تجربه نکرده بودیم.

او افزود: سرمای هوا به شدت زندگی در چالدران را تحت تاثیر قرار داده و ما شاهد تعطیلی مدارس و حوادث ترافیکی بودیم، چرا که بر اثر شدت سرما عملا جاده‌های چالدران به پیست یخ تبدیل شده و خودروها در تردد از جاده دچار مشکل می‌شدند؛ کما اینکه زیست جانوری نیز از این اتفاق تاثیر پذیرفته و برخی از بین رفتند.

ارتوپچو درجه هوا در خودروی خود را در صبح روز 27 ژانویه نشان می‌دهد که 30 درجه زیر صفر است و در شب به 40 درجه می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار