بازدید 43406

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟ + ویدیو

یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاه آن ها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».
کد خبر: ۵۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 18 February 2016
داعش عنصر نامطلوبی در جهان اسلام و خاورمیانه است که با ترور، خشونت، تجاوز و وحشت شناخته می شود. گروهی که از هر ابزار و وسیله ای برای تحقق اهداف نامشروع و غیرانسانی خود استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»، یکی از غیرانسانی ترین و نگران کننده ترین ابزارهای داعش برای تحقق اهداف شوم خود، استفاده از کودکان است. داعش بعد از تصرف مناطق مورد هجوم خود، زنان را به بردگی می گیرد، مردان را به اجبار وارد میدان نبرد می کند و کودکان را برای اهداف تروریستی آموزش می دهد و به کار می گیرد.

به انقیاد درآوردن کودکان با شستشوی مغزی


هرچند اطلاعات دقیقی در مورد تعداد کودکان داعش در دست نیست، ماجراهای تعریف شده از سوی آواره‌شدگان و مدارک جمع‌آوری شده توسط سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و خبرنگاران، حاکی از گسترش روزافزون استفاده داعش از کودکان است. البته موضوع کودکان سرباز، پدیده تازه‌ای نیست و در جنگ‌های قبایلی در آفریقا، بارها از این افراد استفاده شده است.

شبکه خبری «اسکای نیوز» به تازگی با انتشار یک فیلم نشان می دهد که داعش چگونه با استفاده از بازی هایی، اعدام را به کودکان آموزش می دهد. در این ویدئو، کودکان با زانو زدن روی زمین تظاهر به کشته شدن به ضرب گلوله می کنند و در بخشی دیگر از این ویدئو، کودکی را می بینیم که با پوشیدن لباس سیاه داعش و با در دست داشتن یک خنجر، به یک عروسک هجوم می برد و تظاهر به بریدن سر آن عروسک می کند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

در همین زمینه، سرمد جیلانی، یکی از فعالان سوری و از اعضای گروهی به نام «رقه در سکوت در حال جان سپردن است»، می گوید: « این کودکان نسل از دست رفته سوریه هستند. اعضای داعش این کودکان را شستشوی مغزی می دهند و آن ها را به خطوط مقدم نبرد می فرستند و در بمب گذاری های انتحاری از آن ها استفاده ابزاری می کنند».

پیش از این نیز روزنامه «دیلی میل» در گزارشی به نقل از مقامات عراقی، به 500 کودک ربوده شده توسط داعش اشاره کرده بود که داعش با شستشوی مغزی، آن ها را برای عملیات های انتحاری و برای تبدیل شدن به سربازانی جنگجو آموزش داده بود. کودکانی از الانبار در غرب عراق و از دیالی در شرق عراق ربوده و به پایگاه هایی در عراق و سوریه جهت آموزش های مختلف فرستاده می شدند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاه آنها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟


چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

یک متخصص مبارزه با تروریسم در گفت وگو با دیلی میل گفته، با ربودن این کودکان و پرورش ذهنی آن ها از دوران کودکی و نوجوانی، داعش می تواند از این کودکان متعصبینی وفادار برای مردن در راه دفاع از خودش به وجود آورد.

این مبارزان نوجوان و جوان می‌توانند تهدیدی خطرناک در بلندمدت باشند، زیرا آنها از زندگی طبیعی خود در میان کودکان و فضای مدارس دور شده و در مقابل ماشین تبلیغاتی قرار گرفته‌اند که هدف آن مقدس نشان دادن جنایت‌های داعش و کشته شدن در این راه است.

بدون شک، داعش علاوه بر استفاده از این کودکان برای مقاصد کوتاه مدت، تلاش دارد آن ها را برای آینده خلافت خودخوانده و نامشروع خود پرورش و آموزش دهد؛ کودکانی که از هم اکنون تمامی آموزش های لازم را می گذرانند، می توانند نسلی به مراتب خطرناک تر، جسورتر، آموزش دیده تر، متبحرتر و متخصص تر در زمینه فعالیت های تروریستی نسبت به تروریست های کنونی داعش و القاعده باشند.


پسران کودک و نوجوانی که از سوی داعش ربوده شده و یا داوطلبانه به این گروه می‌پیوندند، به اقتضای سن خود به اردوگاه‌های نظامی و مذهبی فرستاده می‌شوند. از اصول شریعت گرفته تا استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله مسائلی است که در این اردوگاه‌ها به کودکان آموزش می‌دهند.

تصاویر منتشره توسط روزنامه دیلی میل نشان می دهد، چگونه این کودکان آموزش هایی می بینند که فقط در ارتش های مدرن شاهد آن هستیم.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

معصومیت از دست رفته کودکانی که در سنین کودکی در اردوگاه های نظامی و مدارس داعش برای تبدیل شدن به قاتلانی شرور آموزش داده می شوند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

خزیدن در زیر سیم خاردارها به عنوان بخشی از فرایند آماده سازی برای میدان نبرد

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

استیو امرسون از پروژه تحقیات تروریسم می گوید، این کودکان برای مواقعی که داعش مورد حمله قرار می گیرد نیز این آموزش ها را می گذرانند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

پسران جوانی که با سخت گیری فرماندهان داعش از دیوارهای بلند طنابی بالا  می روند و به صورت طاقت فرسایی آموزش می بینند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

یک فرمانده بزرگسال داعش با قدم زدن در میان سربازان تازه جذب شده، به این کودکان سرباز می آموزد که به صورت متعصبانه ای با سلاح یکدیگر را هدف گیرند.

چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟

یکی دیگر از ابعاد سرنوشت شوم این کودکان را شلی وایتمن، مدیر اجرایی مرکز رومئو دالیر (فعال در زمینه کودکان سرباز) بازگو می‌کند. بنا به گفته وایتمن، داعش از برخی از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و گاه برای تأمین خون از آنها استفاده می‌شود.

شاهدانی از دو شهر موصل و تلعفر در عراق به بازرسان سازمان ملل اعلام کردند، کودکانی را دیده‌اند که با وجود سن بسیار پایین، یونیفورم مخصوص داعش پوشیده و به گشت‌زنی در خیابان‌ها و دستگیری شهروندان می‌پردازند. بر اساس این گزارش، در منطقه الشرقاط در استان صلاح‌الدین نیز نوجوانان زیادی از اعضای داعش، مسئولیت برپایی ایست‌های بازرسی را بر عهده دارند.

ابراهیم رقاوی، جوان بیست و دو ساله‌ای که عضو گروه «رقه در سکوت در حال جان سپردن است» در مصاحبه با فارین پالسی به این موضوع اشاره داشت که داعش به استخدام کودکان و نوجوانان در ساختار خود سرعت و شدت بیشتری بخشیده است.

او می‌گوید، نوجوانانی که در رقه توسط داعش آموزش می‌بینند، به سرعت به کوبانی فرستاده شده تا با کردهای این منطقه بجنگند. به دلیل وجود فقر گسترده در رقه، داعش خانواده‌ها را متقاعد می‌کند که در صورت دریافت هزینه‌ای ناچیز، فرزندانشان را به عضویت این گروه درآورند. گاهی نیز خود داعش با برگزاری نشست‌های عمومی در سطح شهر، مستقیم شروع به یارگیری از میان این کودکان می‌کند. با توجه به بسته بودن تمام مدارس در رقه، این یارگیری‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود. برخی از این اردوگاه‌های موجود در رقه عبارتند از: اردوگاه الزرقاوی، اردوگاه اسامه بن لادن، اردوگاه الشرکراک، اردوگاه الطلائیه و اردوگاه الشریعه.

بنا به گفته رقاوی، تنها در اردوگاه الشریعه بین 250 تا 300 نفر وجود دارند که سن همه آنها زیر 16 سال استفرد آبراهامز، مشاور مخصوص دید‌بان حقوق بشر در این زمینه با ایزدی‌هایی مصاحبه کرده که توانسته‌اند از چنگال داعش فرار کنند. یکی از همین ایزدی‌ها به آبراهامز گفته بود، داعش 14 پسر بین هشت تا دوازده ساله را در محل سکونت او در سنجار انتخاب کرد و به اردوگاه‌هایی فرستاد تا جنگ را بیاموزند.

سربازان کوچک امروز، قاتلان بی رحم فردا

شبکه خبری وایس نیز تابستان سال گذشته مستندی در مورد زندگی تحت سایه داعش پخش کرد. قسمت دوم این مستندها مربوط به استفاده داعش از کودکان برای اهداف آینده خود است.

در این ویدئو یک مرد بلژیکی نشان داده می‌شود که با فرزند شش ساله‌اش به تازگی وارد شهر رقه شده است. وقتی خبرنگار وایس از این کودک می‌پرسد، دوست داری در آینده عامل انتحاری شوی یا یک نیروی جهادی، کودک گزینه دوم را انتخاب می‌کند. این کودکان علاوه بر این‌که به اجبار در مسیر افراطی شدن گام بر می‌دارند، روزانه شاهد موج زیادی از خشونت‌ها هستند.

رقاوی عکس‌هایی را نشان می‌دهد که کودکان زیادی در حال تماشای به صلیب کشیده شدن چند جوان مسیحی در رقه هستند. به عقیده او، این کودکان آن‌قدر شاهد این‌گونه اعدام‌ها بوده‌اند که دیگر بریده شدن سر یک انسان از بدنش برای آنها وحشت آفرین نیست. نتیجه تمام این اقدامات را می‌توان در همین یک جمله رقاوی مشاهده کرد: «داعش با این‌گونه اقدامات، کودکی، قلب و روح پاک این کودکان را از بین می‌برد».

کودکان امروز سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مناطق تحت کنترل داعش با خطر از دست دادن معصومیت و احساسات پاک کودکی شان روبه رو هستند. معصومیت بسیاری از این کودکان قربانی توحش و بربریت عنصر خشونت طلبی شده که سعی دارد تمام مرزهای انسانی را به مانند مرزهای خاورمیانه مورد هجوم قرار دهد. کودکان معصوم دیروز و جلادان فردای داعش می توانند تبدیل به بغدادی ها، هیتلرها و صدام های جدید و خطرناک تری شوند که جنگیدن، جنایت، خشونت و قساوت را از همان کودکی فرا گرفته اند.

تعداد بازدید : 1526
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل