بازدید 22804

ذبح منافع ملی ایران در زمانه اوج‌گیری شهوت قدرت مدیران فوتبال

ظاهراً مسئولان فدراسیون فوتبال اساساً ایران را بازنده قطعی تلقی کرده‌اند و به فکر دوران پس از تعیین ایران به عنوان یک کشور «ناامن» رفته‌اند. اگر کفاشیان و دوستانش پذیرفته‌اند که ایران کشور ناامنی است و توان دفاع از ملت ایران را ندارند، انتظار می‌رود مراجع قضایی راساً ورود کنند و به جهت بی‌کفایتی مسئولان فدراسیون فوتبال در دفاع از این حقوق بدیهی ایران، اقدامات قانونی را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۵۷۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 17 March 2016
در شرایطی که فوتبال ایران از طبیعی‌‎‌ترین حق خود، یعنی میزبانی رویدادهای دوجانبه محروم شد، اقدام عملی موثری برای حفظ منافع ایران توسط مسئولان فدراسیون مشهود نیست و ظاهراً این رأی در مقطع بدی اعلام شده، چرا که همزمان با این فاجعه شاهد اوج‌گیری شهوت قدرت در میان مدیران فوتبالی هستیم و در میانه این جنگ قدرت، منافع ملی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش «تابناک»، پس از حوادث سفارت عربستان در ایران، مسئولان فوتبال عربستان در اقدامی سیاسی و تبلیغاتی، ایران را کشوری ناامن جلوه دادند و از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خواستند تا میزبانی بازی های مشترکشان با ایران در جام ملت‌ها و جام باشگاه‌های آسیا و همچنین سایر رویدادهای بین‌المللی در کشوری ثالث به وقوع بپیوندد.

مکانیسم کنفدراسیون چنین بود که در صورت عدم حسنه شدن روابط سیاسی و دیپلماتیک ایران و عربستان از نظر سیاسی و دیپلماتیک تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه آیا ایران از امنیت لازم برای میزبانی بازی‌ها برخوردار است، تصمیم گیری می‌کند و در این تاریخ نیز کنفدراسیون که اکنون در اختیار شیخ سلمان بحرینی است، به نفع عربستان رأی داد.

ذبح منافع ملی ایران در زمانه اوج‌گیری شهوت قدرت مدیران فوتبال

مسئولان وزارت ورزش و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با این تصمیم مخالفت کردند؛ اما در عمل شاهد اقدامات وسیعی برای حفظ این حق طبیعی ایران نبودیم و در ‌‌نهایت بر اساس حکم قابل پیش‌بینی که به تازگی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شد، ایران از حق طبیعی‌اش برای میزبانی بازی های بین‌المللی که یک طرف آن عربستان باشد، محروم شد.

در این میان، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که عمده زمانش به جای دفاع از منافع ایران، درگیر انتخابات فدراسیون فوتبال بوده، عملاً کار را تمام شده قلمداد کرده و گفته است: «برای ما برگزاری بازی‌ها در امارات بهتر است، چون در این کشور هم ایرانی‌های زیادی حضور دارند و هم راه نزدیک است. همچنین پروازهای زیادی هم از ایران به امارات صورت می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم».

ظاهراً مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را بازنده قطعی تلقی کرده‌اند و به فکر دوران پس از تعیین ایران به عنوان یک کشور «ناامن» رفته‌اند. اگر کفاشیان و دوستانش پذیرفته‌اند، ایران کشور ناامنی است و توان دفاع از ملت ایران را ندارند، انتظار می‌رود، مراجع قضایی راساً ورود کنند و به جهت بی‌کفایتی مسئولان فدراسیون فوتبال در دفاع از این حقوق بدیهی ایران، اقدامات قانونی را در دستور کار قرار دهند.

البته طبیعی است، وقتی رئیس فدراسیون فوتبال ایران به جای دفاع از منافع ملتش، در پی حفظ دوستی‌اش با شیخ سلمان رئیس بحرینی و ضدایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا برمی‌آید و توان محاسباتی درباره آینده فوتبال و حمایت از دوستان ایران در فوتبال قاره کهن را ندارد، چنین اتفاقاتی رقم بخورد و سرشکستگی باقی بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۴۱
احسنت
جدا اين اتفاق باعث شرم هر ادم باشرفي است.
از رای خنده داره کیته به اصطلاح انظباتی در محرومیت تنها یک جلسه ای تماشگران پرسپولیس که اون آبرو ریزی رو جلوی چشم ناظران بین المللی انجام دادند در بازی با تراکتورسازی معلوم بود که این چیزها برای مسئولین اهمیتی ندارد و محروم شدن از بازی های خانگی برای آنها چندان هم چیز عجیبی نیست!
اسباب تاسف است كه برخي از مسئولين ما هم به جاي دفاع از آبروي كشور به نفع طرف مقابل گل بخودي ميزنند. اينكه همه چيز را پذيرفته شده بدانيم و از غرور كشورمان آنهم در مقابل عربستان و آل وهابيش دفاع نكنيم پذيرفتني نيست و مواضع آقاي كفاشيان براي مردم ما كه الان اغلب درحال و هواي عيد هستند و از اخبار مربوطه دور مانده اند، قابل قبول نيست. بايد بر موضع خودمان پافشاري كرده يا نهايتا از بازيها بعلت قضاوت ناعادالانه كنفدراسيون آسيا انصراف ميداديم
نویسنده محترم: چقدر از جزئیات این موضوع اطلاع دارید و چرا همیشه احساسی برخورد کرده و سعی در برانگیختن هیجانات مردم دارید.
ای کاش تابناک مطالب را با اسم و امضاء منتشر می کرد تا پس از روشن شدن جزئیات در آینده، همگان امکان قضاوت در خصوص موضوع و نگارندگان را می یافتند.
شهوت قدرتو خوب اومدی ؛
ما مردم چطور باید بگیم دادکان و می خواهیم! چند بار باید نظر سنجی بشه و دادکان بالاترین رای و بیاره و به نظر ما بی توجهی بشه
كاملا صحيح با نظر نويسنده محترم موافقم
مبارکه
افتخار پشت افتخار
از خون شهدای باغیرت خجالت بکشند مسئولین فوتبال بی...
با نپذیرفتن بازی در یک کشور ثالث وشکایت به فیفا یک تودهنی محکم به عربستان بزنیم اکر شده چند سال هم از بازی فوتبال در اسیا محروم بشویم از نظر من بازی در یک کشور دیگر عین بی غیرتی است ...
کفاشیان به عنوان یک فرد منفعت طلب باید محاکمه شود و روانه زندان شود.شاید درس عبرتی شود برای سایرین!!!فدراسیون ایران نیز به مراجع ذی صلاح شکایت کند و اقدامات لازم صورت گیرد. وقتی خودمون برای خودمون شخصیتی قایل نباشیم از دیگران چه انتظاری می توان داشت؟
فاجعه ای به نام کفاشیان (کفاشی نژاد).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
کفاشی پور
واقعا بی لیاقته...
کاملا موافقم
احسنت احسنت احسنت
بسيار انتقاد بجا ودرستي است و در واقع جانا سخن از زبان ما مي گويى لطفا پيگيري كنيد
واقعا حرف دل مردم رو زدید...
میتونید از دیوار فدراسیون هم بالا برید، همه چی حله
ظاهرا نویسنده فراموش کرده چه کسانی مسبب ناامنی در تهران شدند! حمله به یک سفارت بدون واکنش مناسب از طرف مسئولین مربوطه مصداق بارز ناامنی برای اتباع سفارت مزبور است. امیدوارم که با چشم باز تر و در نظر گرفتن این قبیل مشکلات کمتر شاهد رویداد های ناپسند اینچنینی باشیم.
کفاشیان نمونه مدیریت حال حاضر ایران است
شل گرفتن اصول و شیره مالیدن مردم با برند کروش
بهترین راه این که به فیفا شکایت کنیم انشاالله درست میشه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دست عربستانی هاست ونفوذ خیلی زیادی توش دارن به نظر من اگه نتیجه نگرفتیم بهتر از ادامه مسابقات انصراف بدیم
مشکل ما این نیست که چرا میزبانی را از ایران گرفتند . مشکل ما جوانانی است که با فرهنگ خشونت و ناسازگاری و تمرد از هنجارها و قوانین کاری میکنند که عواقب این چنینی دارد.
باید فکر اساسی کرد و آسیب شناسی کرد که چرا جوانان ما دچار چنین رفتاری شده اند که یک روز به سفارت حمله میکنند و روز دیگر بمب دستی در ورزشگاه منفجر میکنند؟
آیا آموزش و تربیت ما ایراد نداشته است؟
حرف دل مارو زدید خدایا مارو از شر این مدیران نالایق فوتبال نجات بده
ما که طبق معمول حذف خواهیم شد چه دلیلی برای این خواری وجود دارد.
سلام. نوشته‌ها تند نیست از این تندتر باید می‌شد چرا که دار و دسته عزیزان باید بدانند که بر اساس این حکم ایران حتی در آینده نمی‌تواند هیچ رویداد ورزشی را میزبانی کند. البته این عزیزان باید در یک دادگاه قضایی پاسخ‌گوی این دفاع خود از تصمیم AFC باشند. چرا که به نظر بنده ایشان منافع کشور خود را به دلایلی که برای بنده نامعلوم است به منافع AFC می‌فروشند.
به سلامتی مبارکت باشه اقای کفاشیان..
باید واقع بین بود. روزی که یه عده خودسر ریختند تو سفارت عربستان باید منتظر همچین روزی میبودیم. اون عده که معلوم نیست کی بودند و الان کجا هستند و با این وجود خیلی ها ازشون حمایت کردند که حالا یه خبطی کردند و منظور بدی نداشتند و .... باید جوابگو باشند.
باید قبول کنیم که حمله به سفارت انگلیس و عربستان در چشم جهانیان یعنی ناامنی ایران. پس بهتره مسئله رو ریشه ای حل کنیم نه اینکه یه عده هر کاری میخوان بکنن و بعدش همه ...
مردم خواهان استفای دسته جمعی مدیریت فوتبال کشورهستندچون این آقایان نتوانستند از حقوق ملت بزرگ ایران دفاع کنند.
احمدی نژادو از شرش خلاص شدیم این یکیو نمیدونم چرا نمیشه
ب هیچ عنوان نباید در زمین بی طرف بازی کنیم. درسته که به دلیل بی کفایتی مسئولان و لی خردی جمعی سودجو نتونستیم رای را به نفع ایران برگردونیم ولی با پیگیری زیاد و مستر و با وجود نداشتن لابی می تونیم شرایط زا عوض کنیم
میزبانی رو ازمون گرفتن؟! یعنی خاک تو سر اون مسدولین کنن :|
سلام
نباید شرکت کرد
واقعأ شرم آور است . اگر این رأی عوض نشد تیم های ایرانی حتی در صورت محرومیت نباید در کشور سوم حاضر به مسابقه شوند . در اینصورت آبروی ایران حفظ خواهد شد . در غیر اینصورت باعث سرشکستگی هموطنان خواهند شد .
جال تر اینکه حتی یک نفر از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم صداش در نیومد
انگار شرط ورود به کسوت مدیران فوتبالی انکار هویت ملی و وفاداری به کشوره...
جای بسی تاسف است از اینهمه کج فهمی واهمال ومماشت !! 500 نن از اتباع ایران توسط رزیم سفاک عربستان ذبح میشوند وما همچنان اسراربه رفتن به آنجا داریم !!! وآنها با یک بهانه واهی وبی لیلقتی مسئولان فدراسیون فوتبال اینچنین به امنیت کشور ما اهانت می کنند.
ای بابا
ناظر هم که اومد و با زدن نارنجک گزک دادن دستشون. بهتره به ضعف فرهنگی هم اشاره میکردی که واقعا جای کار داره.
هر چى ميكشيم از دست همين اقاى خوش خندست
تقاضا بدید بریم اروپا بازی کنیم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی