بازدید 24129
کفاشیان و کارمندانش پیگیری کنند؛

دو راه برای حفظ حق میزبانی فوتبال ایران در مقابل عربستان

این پیگیری حقوقی که برای به جریان افتادن، نیازمند چندصد فرانک سوئیس و البته یک کارمند مسلط به زبان انگلیسی است، در دستور کار قرار گیرد و اگر مسئولان فدراسیون فوتبال اراده‌ای برای تغییر این رای ندارند، مسئولان ارشد سایر نهادها، کفاشیان و همکارانش را به شیوه‌های مرسوم و غیرمرسوم تحت فشار بگذارند...
کد خبر: ۵۷۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 18 March 2016
مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی خود را برای دوران پس از محرومیت از حق میزبانی -به دلیل آنچه عربستان ناامنی کشورمان خوانده و کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرده- مهیا کرده‌اند و دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده‌اند اما آیا همه چیز تمام شده یا کفاشیان و کارمندانش حوصله یا توان دفاع از حقوق ملت ایران را ندارند؟

به گزارش «تابناک»؛ «برای ما برگزاری بازی‌ها در امارات بهتر است، چون در این کشور هم ایرانی‌های زیادی حضور دارند و هم راه نزدیک است. همچنین پروازهای زیادی هم از ایران به امارات صورت می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم» این مهم‌ترین فراز از اظهارات علی کفاشیان پس از صدور حکم ناامنی ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا است؛ فرازی که عملاً همراهی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و ناامیدی از هرگونه اعتراض حقوقی است.

علی کفاشیان که با شیوه نگارش آیین نامه فدراسیون فوتبال توسط صفایی فراهانی و دوستانش در دوران تعلیق فدراسیون فوتبال، به قدرتی دست یافته که برکناری‌اش تقریباً ناممکن شده، به هیچ عنوان احساس خطر نمی‌کند و به همین دلیل می‌داند که حتی اگر منافع ملی ایران لجن‌مال شود، امکان برکناری‌اش وجود ندارد و مجمع فدراسیون فوتبال با آن پشت پرده‌هایی که برای اهالی فوتبال روشن است، سراغ ساقط کردنش نمی‌‎روند.

بنابراین چرا باید کفاشیان این روزها خود را در نهادهای بین‌المللی به آب و آتش بزند تا حق طبیعی ایران برای میزبانی بازیهای بین‌المللی دوجانبه با عربستان را بازگرداند؟ وقتی ترسی از سلب مسئولیت نیست و رئیس، تصور می‌کند حکومت مادام العمری بر فوتبال ایران دارد، چرا باید کوچک‌ترین چالشی با شیخ سلمان رئیس کنفدارسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین‌‍‌المللی داشته باشد؟

دو راه برای حفظ حق میزبانی فوتبال ایران در مقابل عربستان

مگر نه اینکه، اگر تلاشی برای کنار گذاشتن کفاشیان و تیمش از فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گیرد، شیخ سلمان و سایر دوستان بحرینی کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک نامه تهدیدآمیز به مسئولان ایرانی می‌فرستند و از تعلیق فوتبال ایران، در صورت دخالت برای برکناری کفاشیان سخن به میان می‌آورند؟ حال، کفاشیان که چنین رفیق شفیقی برای روزهای سخت دارد، چرا باید برای دفاع از منافع ملی ایران، با او سرشاخ شود؟!

با این حال، شاید مسئولان فدراسیون فوتبال از شناخت کافی نسبت به قوانین و مقررات بین‌المللی برخوردار نیستند و تنها دلیلی که باعث شده از منافع ملی به درستی دفاع نکنند، بی‌تفاوتی‌شان نسبت به منافع ملی ایران نباشد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال، نخستین امکان برای شکایت و درخواست صدور رای تازه دال بر امنیت کامل ایران برای میزبانی بازیهای بین‌المللی از جمله دیدارهای دوجانبه با عربستان است.

گزینه دیگر، دیوان حکمیت ورزش (CAS) که نهاد داوری ورزشی تحت نظیر کمیته بین المللی المپیک (IOC) است و به هر دعوی که مستقیم یا غیرمستقیم به ورزش مرتبط باشد، رسیدگی می‌کند، مشروط به آنکه نهاد ورزشی مورد اشاره، ارجاع به دیوان حکمیت ورزش (CAS) را به عنوان مرجع رسیدگی کننده در نظر گرفته باشد که فدراسیون بین المللی فوتبال این حکمیت را پذیرفته است.

در این مرجع داوری، حکمیت به هیئتی متشکل از سه حَکم (داور) ارجاع می شود که هریک از طرفین حکم خود را از فهرست CAS انتخاب می کنند. با تعیین شدن دو نفر از حکم ها، سومین نفر که رئیس هیئت خواهد بود، توسط دادگاه انتخاب می شود و برخلاف کنفدراسیون فوتبال با روابط تاسف آوری که بر آن حاکم است، حَکم‌ها از میان اشخاص دارای هویتی از هر نظر بی‌طرف و مستقل انتخاب می‌شوند.

انتظار می‌رود این پیگیری حقوقی که برای به جریان افتادن، نیازمند چندصد فرانک سوئیس و البته یک کارمند مسلط به زبان انگلیسی و حقوق بین‌الملل است، در دستور کار قرار گیرد و اگر مسئولان فدراسیون فوتبال اراده‌ای برای تغییر این رای ندارند، مسئولان ارشد سایر نهادها، کفاشیان و همکارانش را به شیوه‌های مرسوم و غیرمرسوم تحت فشار بگذارند تا یا از منافع ملی ایران در این عرصه دفاع کنند و یا پیش از پایان تعطیلات نوروزی، استعفایشان را ارائه کنند و فوتبال ایران را آزاد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۴۰
به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید بازی در زمین بی طرف (معنی بی طرف هم فهمیدیم امارات قطر ...) را بپذیریم. حتی اگه موجود ضعیف ، منفعلی همچون آقای کفاشیان و همکارانشون قبول کنند باشگاه هامون و بازیکنانشون نباید بپذیرند. با پیگیری و تلاش عده ای وطن پرست و مسئولیت پذیر حتما ری به نفه ما خواهد شد. اگه قبول کنیم یعنی ایران ناامنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
آقا اگه کفاشیانه الان یکی از فامیلاش رو بعنوان وکیل میفرسته اروپا برای شکایت که طرف نه زبان بلده نه حقوق فقط یه چند روزی دور میزنه آخرش به جای کشور ثالث میریم تو خود عربستان مسابقه ، ایشون هم مثل همیشه با لبخند ژگوند خودش تو اخبار ظاهر میشه که ما همه تلاشمون رو کردیم ولی نشد که بشه ):
به نظر من حتی ما اگر فوتبالمان برای دو سال هم تعلیق بشه بهتر از اینکه استبداد وحکومت دایم العمر کفاشیان ودار ودسته اش را پدیرا باشند .کفاشیان همین جا هم غیر قانونی است چرا که اصلا هیات دولت اساسنامه اش را تصویب نکرده
وقتی آدم های نادان یا نان به نرخ روز خور سفارت یک کشوری همچون عربستان که پتانسیل همه کاری را دارد را به آتش بکشند نتیجش می شه همین. ولی ایران فقط این موجودات و امثال آقای کفاشیان ها نیستند. ایران آدم دانا که در فکر منافع ملی هم هست کم نداره. نباید با عربستان در زمین دیگری بازی کنیم
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
در داخل کشور کسانی هستند که بد تر از عربستان با آرمان کشور دشمنی میکنند .و سوار برموج به هر بهانه ای کوشش میکنند هر اتفاق نا خوش آیند را به گردن نظام بیندازند. این افراد با مغرضانه وبا عناد چشم پوشی دشمنی عربستان را در طول تاریخ که بار ها بکشور ایران ضربه اقتصادی زده وجنایت ها کرده از قبیل کشتار حجاج ایرانی در سالهای قبل وامسال وغیره ... را مشاهده نمیکنند . وبعد آتش زدن سفارت عربستان را بهانه دشمنی عربستان را قلمداد میکنند. مسلما وحتما این افراد از طرف بیگانگان حمایت وساپورت میشوند. که به هربها نه ای وفرصتی که بدست بیاورند کشورا به آشوب بکشانند. وحتما هم محرک اولیه اشغال سفارت ها هم همان افراد هستند . که از احساسات پاک جوانان سوء استفاده میکنند. مسئولین محترم باید خیلی هوشیار باشند.این افراد شاید به ظاهر طرفدارآقای... و آقای ... و... باشند. ولی در باطن نیات پلید دشمنان را پیاده میکنند
اگر فدراسيون فوتبال زير بار اين موضوع رفت باشگاه ها غيرت بخرج دهند و در كشور ثالث بازي نكنند بازي نكردن باشگاه هاي ايراني بازتاب زيادي خواهد داشت و كشور عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا زير سوال خواهند رفت به هيچ وجه باشگاه ها زير بار نروند و امنيت امن ترين كشور خاورميانه را زير سوال نبرند.
انظار زیادی از کفاشیان دارید نویسنده محترم. بدون شک ایشون و سیستم فکری پشتیبانشون از اولش تا حالا ضد منافع ملی عمل کردند. نمی تونیم بگیم از نااگاهی 100 در صدی چون مشخصا در این چند سال اخیر آگاهانه منافع ملی را با منفعل عمل کردن نابود کردند
آفرین تابناک احسنت. اینجاست که بچه های تیم ملی باید غیرت بخرج بدن و نرن بازی کنن. 700 نفر حاجی بیگناه ایرانی را به خاک و خون کشیدند دم نزدیم این میشه نتیجه ش! بچه های تیم ملی مرد باشید و نروید بازی کنید...
فیفای فاسد کاری از پیش نخاهد برد و فقط و فقط باید از مراجع کمتر فاسد شده بین المللی دیگه اقدام کنیم. کفاشیان که با روش منفعل گرایانه و به دلیل دارا بودن درچه 120 درصدی از 100 بی کفایتی ممکن نمی تونه کاری بکنه. باید باریکنان و مدیران باشگاه های ایرانی زیر بار این حکم زور نرند که اگه رفتیم خیلی چیزها را قبول کردیم
من این آقا را از نزدیک می شناسم. به این زودی ها از خر شیطان پایین نمی آید، لذا لازم است ایشان را مکلف به استعفا کنند. به عنوان یک ایرانی مسلمان ترجیح می دهم فوتبال کشورم تحریم شود اما به ملیت و منافع کشورم تعرض نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
من به عنوان یک ایرانی غیر مسلمان نوافقم
انتظار مردم پیگیری و برگرداندن آب رفته هست. کوتاهی پذیرفته نیست
دلت پرها
فراموش كردن منافع كشور در قبال منافع شخصي قابل ژذيرش نيست و هر كسي در هر سمتي بايد آنقدر درك داشته باشد كه آبروي كشور را به هيچ نفروشد و تسليم نشود آنهم در برابر عربستان وهابي . كف زدن آنها براي آقاي كفاشيان ارزشي براي مردم بزرگوار ايران ندارد. بايد هرچه سريعتر اقدامات حقوقي انجام داد و از حيثيت كشورمان دفاع كرد

در غير اينصورت پادوهاي سعودي نيز از او دنباله روي كرده و فردا هيچ كشور عربي در ايران بازي نخواهد كرد . البته بازي فوتبال فقط بهانه است بلكه آنها بدنبال اثبات توحش ايرانيان و خدشه وارد ساختن به آبروي كشور هستند و ميخواهند ايران را بي ثبات و نا امن جلوه دهند.
کنار رفتن کفاشیان به کنار
با این فدراسیونی که داریم مطمئن باشید تو کشور ثالث هم نه....تو خود عربستان میریم بازی می‌کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
درست میگبد ولی باریکنان نباید برند زیر بار این زور
به نظر فقط ايران به عنوان محل انجام مسابقه تعيين كنيم قبول نكردند ما هم مسابقه ندهيم تا شش فروردين فرصتي نمانده
بازی بهتر است در عربستان انجام نشود چون عربستان با یمن در حال جنگ است . فقط کافی است بگوییم ما بعلت نا امنی به عربستان نمیرویم. انها دست پیش کرده اند که پس نیفتند وای متاسفانه ما بزور میخواهیم ثابت کنیم در عربستان امنیت هست و حاضریم برویم و انجا بازی کنیم. بازی ها باید در کشور سومی برگزار شود.
از کفاشیان با نیشخندهای همیشگی اش که به ریش ملت ایران میخنده بیش از این انتظار نمیره . اگر دولت مدعی است که ایران امن ترین کشور منطقه است نتیجه کار کفاشیان که نماینده دولت است خلاف آنرا قبول دارد . لازم است آقای کفاشیان بابت این عملکرد ننگ آور استعفا نه خودش را حلق آویز کند. شاید در فدراسیون فوتبال کسی پیدا شود که فکر آبروی ملت مظلوم ایران و جامعه فوتبال ایران باشد. به ملت مظلوم و فوتبال دوست ایران پیشنهاد میدهم تا زمانیکه فوتبال چنین مدیرانی دارد از رفتن به استادیوم وحمایت از چنین فوتبالی دست بکشند . وعطایش را به لقایش ببخشند.
با سلام ، پذیرش این رأی از سوی ایران در واقع اثبات گفته های عربستان است و اگر این مسأله اتفاق بیفتد بقیه ی کشورهای عربی نمک نشناس حوزه ی خلیج فارس نیز از این روند استفاده خواهد کرد . دیگر اینکه به خاطر یک بازی باشگاهی نباید کشور را به کشور حقیری مانند عربستان فروخت . انصراف ایران از این بازی می تواند درس خوبی برای بقیه ی کشورهایی باشد که در پی نامن جلوه دادن ایران عزیز هستند .
کفاشیان تو فقط توی فدراسیون فوتبال رئیسی مثل ریس یک سازمان یا شرکت جدای اون یه شهروند عادی هستی و در حدی نیستی که واسه ایران بجز داخل فوتبال تعیین تکلیف کنی.هر ایرانی میتونه از تو بخاطر اهانت به این مرزو بوم در دادگاه ازت شکایت کنه. میدونستی؟
میخندی؟ تعجب نمیکنم.یه روز مثل میلیاردر نفتی میافتی تو قوطی.با عرب حاجی کش دست به یکی میکنی. و تو میدانی هاویه چیست؟
و این نیز طنز تلخ روزگار برای ماست. در سالی که عربستان درگیر جنگ مستقیم با یک کشور دیگر است و چندین بار در شهرهایش عملیات انتحاری انجام شده است و در یک مراسم متداول سالیانه اش بیش از 7 هزار نفر به دلیل بی عرضگی اجرایی و امنیتی فوت کرده اند ایران به دلیل نا امنی!!!(لطفا دو باره بخوانید: ناامنی!!!) محکوم شده است که بازی های ملی اش را در یک کشور دیگر برگزار کند و رییس فدراسیون فوتبالش هم حتی بدون اینکه اندکی فکر کند در مورد ویژگی های کشورهای پیشنهادی عربستان سخن گفته است!!!
و این حکایت بی عرضگی مدیران ارشد کشور ماست. جا دارد در این فاجعه مدیریتی و لابی گری هم دولتمردان که خود را قهرمانان دیپلماسی می دانند و هم دلواپسان که خود را مقتدران منطقه می خوانند!! توامان سر در گریبان خود فرو برند و اندکی تفکر کنند که چرا اینقدر لاف الکی برای مردم می گویند!
مگر بازیهای باشگاهی با عربستان در چند سال گذشته چه گلی بر سر فوتبال و مردم ما زده است که حقیرانه به فکر انجام بازی ها هستیم؟! چرا هیچ مسئول با عرضه ای در چند ماه گذشته پیدا نشده است که با اقتدار اعلام کند غیر از ایران در جای دیگری بازی نمی کنیم؟!
ما مردم ایران خواهان عدم پذیرش حکم غیر منصفانه و غیر ورزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا به هر قیمتی حتی به قیمت محرومیت از بازی های مسخره و سطح پایین باشگاههای آسیا هستیم. هر کسی موافق است لطفا مثبت را بزند تا شاید آقای خندان بفهمد که همه چیز با خنده حل نمی شود!
مشکل ما بی فرهنگی و بی اعتباری داخلیه. اگر فوتبال ما نظم و مدیریت و سلامت داشت اصلا این بحثها با خارجیها پیش نمیامد. اعتراض به بیکفایتی و بی فرهنگی در موقع خودش نمیشه اونوقت یه همچین موقعی میشیم وطن پرست!!!
کفاشیان بعد از برکناری یا استعفا باید محاکمه بشه . مسخرست که کشور نتونه برای ریس فدراسیون خودش تصمیم بگیره . این اصلا به معنی دخالت حکومت نیست . مردم کشور که حق دخالت در مورد فوتبال کشورشان را دارند یه نظر سنجی پیامکی تلویزیون از مردم بزاره اگر مردم رای به برکناری کفاشیان دادن با خیال راحت عوضش کنید
عصبانی بودم که چرا روزنامه نگارها به فکر این فاجعه که داره اتفاق میفته نیستن که تابناک این مطلب عالی را نوشت . برخورد و حرفهای کفاشیان در این ماجرا کاملا خیانت به کشور است و باید باهاش برخورد امنیتی بشه
وقتی ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال اینهمه
خسارت به بار آورده ،میزان فجایعی که افراد بیعرضه در مشاغل حساس به بار آورده اند چقدر است؟
اگر فرار باشه بازی در کشور دیگری باشه پس منه تماشاگر خودم رو از دبدن این بازی ها محروم میکنم .چون نمیتونیم حق و حوق خودمون را بگیریم .
بنده خدا آقای کفاشیان عربستان می خواهد بگه کشور ایران ناامن هست.
مردم برای کشورشان جان می دهند .در مقابل ان فوتبال هر چند مردم دوست دارند ولی مهم نیست.
ضمننا گناه را گردن صفایی فراهانی نیندازید. چرا که اصل قضییهل لوث می شود. با تشکر
اگر به هر دلیل بازی در زمین دیگری برگزار شود یک نقطه بسیار تاریک و زشت در کارنامه دولت روحانی میماند . دولت نمیتواند توپ را به زمین فدراسیون بیاندازد این یک موضوع امنیت ملی و غرور ملی است بچه بازی نیست که بگوییم مسئولیتش با فلانی است و خلاص
زمان حمله کردن به سفارت باید به این روزا فکر میکردند
اگر قبول کنیم یعنی ایران نا امنه و هیچ پایانی هم برای این نا امنی وجود ندارد نباید زیر بار این رای ضالمانه رفت
در برنامه نود بزای پذیرفتن یا نپذیرفتن این رای همه پرسی گذاشته شود
چرا مدیران ورزشی نمتولنند از حقوق مردم دفاع کنند
کفاشیان حیا کن
باید از دست کسانی خشمگین شد که این کشور را در جهان ناامن وبی ثبات می کنند
-
اگر مجبور شویم در کشور دیگری مسابقه دهیم کشور ثالث نیاید از کشورهای حوزه خلیج فارس و حامیان عربستان باشد. زارچی
نارنجک بندازید رو سر تیم حریف و مخصوصا روی نیمکت ذخیره های حریف درست میشه!!!
اگر این رای رو قبول کنیم و بازی ها در کشور دیگری برگزار شود عملا خودمان به ناامن بودن کشورمان مهر تایید زدیم..نباید اجازه اینکار رو داد
اگر قرار که در یک کشور بیطرف بازی کنیم من ترجیح می دم تو تاجیکستان بازی کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی