بازدید 36093
نظرتان درباره این تصویر چیست؟(2)

این رسم مهمان‌نوازی بود؟

کد خبر: ۵۷۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 05 April 2016
این روزها همه نگران دریاچه ارومیه هستند و البته خدا رو شکر به مدد بارش‌های خوب چند وقت اخیر امید به احیای دریاچه پررنگ‌تر شده است.

به گزارش تابناک، یکی از نشانه‌های بازگشت حیات به دریاچه ارومیه بازگشت پرندگان مهاجری است که در فصل‌های پر آبی دریاچه به آن سر می‌زدند. یکی از این پرندگان مهاجر فلامینگویی بود که سال 67 وقتی یک جوجه فلامینگو بود و البته دریاچه ارومیه هم بسیار پر آب بود به پارک ملی این دریاچه امده بود و در آن زمان سرشماری و حلقه‌گذاری شد و حالا بعد از بیش از دو دهه بار دیگر با بهتر شدن اوضاع این دریاچه به آن بازگشته است اما استقبال خوبی از او در ایران صورت نگرفت. روز گذشته یک شکارچی این مهمان قدیمی دریاچه ارومیه را هدف قرار داد و حالا این فلامینگوی 28 ساله به مدد ماموران اداره حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی تحت درمان قرار گرفته است.

نظرتان درباره این تصویر چیست؟

به نظر شما چرا عده‌ای به مسائل مربوط به محیط‌زیست و حیات وحش اهمیت نمی‌دهند؟

راهکار فرهنگ‌سازی برای عامه مردم در این زمینه چیست؟

نظرتان درباره این تصویر چیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۰۰
زیبا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
حیف که خداوند این شکارچی رو آفریده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
توهم نزنید یکی از بی فرهنگ ترین کشورهای جهان ایرانه
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
وقتي عده اي بيت المال را چپاول مي كنند و حروف الفبا محكوم مي شود وقتي دزد در خانه ات امنيت دارد و اگربزني بايد ديه بدهي وقتي ... خوب يك آدم بيكار براي سير كردن شكم زن و بچه اش از روي ناچاري مجبور به شكار مي شود . خود قضاوت كنيد اگر بيت المال را بخورد و يا دزدي كند و يا مواد مخدر بفروشد و يا ... خود قضاوت كنيد آيا شكار بهتر نيست ؟
فرهنگ سازی برای شکارچی هاااا !!!!

اینا اگر وجدان و انسانیت داشتن از روی هوا و هوس این مخلوقات خدا را نمیکشتن .

تنها راه قرار دادن جریمه های بسیار سنگین در حد دیه انسان و مجازات زندان بالای 4-5 سال هست ..البته زندانی که قابل خریدن نباشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
راه حل بهتر ابطال پروانه ورود تفنگ شکاری به کشور و جمع آوری تفنگهای موجوده
جنایت و ضعف در قانون و عدم حمایت از محیط بانان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
چرا بعضی از مردم کشورمان اینقدر سنگدل و بی ملاحضه شده اند؟مگه این کشور مال خودشون نیست؟مگه اشغالگر هستند و فکر می کنند این کشور را ترک می کنند. ؟ والله که به نظر من باید فرهنگ سازی بشه.
یک ملت بی فرهنگ با ادعای فرهنگ و تمدن بالاتر از کل دنیا!!!
نمونه هاش از حملات فضای مجازی تا آلوده سازی دریای خزر و محیط زیست تا رانندگی و کشتن حیوانات و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
نظر شما خیلی عالی است، بخصوص درباره رانندگی، متاسفانه فقط ادعا هستیم و چیزی زیادی از فرهنگ نداریم، البته نمی خوام بگم همه ولی متاسفانه درصد زیادی از مردم ما اینجور هستند، در رانندگی فرهنگمون صفر و حتی زیر صفر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
ما عادت داريم همه چيز را وارونه بگيم. به كچل بگيم زلف علي، به كور بگيم عين علي. حالا به خودمان مي گوئيم باهوش و با فرهنگ يعني ...
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
کاش از خودت شروع می کردی و خانواده محترمت نازنین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
شما که جزء این ملتی فکر نمی کنی یک ملت را بدون استثناء بی فرهنگ نامیدند یعنی چه!؟
ملتی که یک تنه جلوی حمله وحشیانه ی صدام و ابر قدرتها ایستاد.متشکرم از اظهار نظر شما هموطن با فرهنگ
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
دوست عزیز همه میدونند که منظور همه مطلق این ملت نیستند و به علت ابتلای اکثریت مردم ما به این مشکل، به صورت کلی بیان می شود. من خودم و خانواده ام در تلاشیم و سعی خودمون رو می کنیم دعا کنید تا ما هم موفق باشیم خودمان را اصلاح کنیم
بالا بردن سطح سواد و آگاهی تنها راهه حله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
ولی کافی نیست. اکثر شکارچی ها با سوادند.
محیط زیست به تعریف و ضمانت اجرا نیاز دارد تا زمانی که مثلا قانون کپی رایت یعنی رعایت حقوق مولف را رعایت نمی کنیم و به آن ملتزم نیستیم چگونه انتظار داریم به حقوق حیوانات رحم شود؟!...
ما همیشه میگیم چرا تو آمریکا فروش اسلحه آزاده اما چرا در کشور این همه اسلحه شکاری وجود داره و هر چند وقت یکبار به مردم اعلام میشه برا مجوز دار کردن اسلحه اقدام کنن تو کشور ما باید تمام اسلحه های مجوز دار از دست مردم عادی گرفته بشه و به مردم سهمیه تیر داده نشه تا اون سهمیه صرف خوشگذرانی و شکار بشه
فقط میتونم بگم یک جنایت به تمام معنا!
وقتی پدر خانواده میره شکار و بچه هاش رو با خودش میبره میگه بریم تفریح !! خب چه انتظاری میشه داشت ! البته این واسه همسایه کناری ماست ~.~
چند سالي از طرح اجباري شدن كمربند ايمني ميگذره ، و جدا از موارد قانوني اين موضوع تبديل به فرهنگ شده در حال حاضر هم تهيه قوانين مربوط به محيط زيست ، پيگيري و برخود با متخلفان در دراز مدت ميتونه باعص ايجاد فرهنگ بشه در غير اين صورت فكر نميكنم جوابي بشه گرفت
پلی که مهندسین عزیز ما طراح و در وسط دریاچه اجرا کرده اند واقعآ باید انتظار چنین فاجعه ای هم داشت.
با وجود پل خاکی کاملاً مهندسی کودکانه دریاچه تبدیل به دو قسمت شده.
اقتصاد سیاست محیط زیست صنعت فرهنگ رسانه فاجعه ایم فاجعه
حالا که صحبت فرهنگ شد بایستی عرض کنم متاسفانه فاصله شعار فرهنگی و عملکرد ما تفاوت از زمین تا اسمان هست.
من فکر می کنم که نباید به این چیزها فکر کنم زیرا وقتی به این چیزها فکر می کنم غصه می خورم و تا الان هر چی غصه خورده ام بسمه من می خواهم از اینجا بروم من غمگینم بابا نان داد مادر جان داد اصلا چرا سارا انار ندارد؟ چرا؟ چرا هیچ کس نیست به من جواب بده؟
ظاهرا بسياري از هموطنان كمر همت به نابودي منابع طبيعي كشور بسته اند. شكار فلامينگو چه معني دارد؟؟ پرنده هاي فريدون كنار را كه قتل عام كردند يوزپلنگ و پلنگ ها را هم كه مثل نقل نبات نابود مي كنند، پرنده هاي شكاري را به كشورهاي حاشيه خليج فارس قاچاق مي كنند تالاب ها و مرداب ها هم با بي تدبيري برخي از مسئولان يكي از پي ديگري خشك مي شوند. در كنار اينها بي توجهي به آلودگي محيط زيست نيز مزيد بر علت شده است. اهميت اين منابع كمتر از نفت و گاز نيست ذخاير انرژي مثل نفت روزي نه چندان دور به انمام خواهد رسيد. با اين روند نسلهاي آينده با مشكلات عديده اي مواجه خواهند شد.
من نمیدونم چرا وقتی گوشت و غذا فراوان هست هنوز شکارچی و شکار مرسوم هست دست کم اگه شکار هم میکنید درست و بجا باشه نه این که فقط در جهت نابودی حیاط وحش دقت کنیم که هر کدوم از حیوان ها که منقرض میشن و زنجیره غذای دچار اختلال میشه در نتیجه در اخر ما انسان ها هم منقرض میشیم.
تنها راه كاربردي(البته بعد از فرهنگ سازي)جريمه هاي خيلي سنگين و زندان است.من يه بار مجبور شدم چراغ قرمز رو رد كنم چون مريض داشتم. 100هزار تومان جريمه شدم.الان اگه سرمم ببرن چراغ قرمز رو رد نميكنم
میدونی کی وضع حیوانات خوب میشه
وقتی از سر کار بیای پیچ تلویزیون باز کنی
رسانه ملی بخونه
به رهی دیدم برگ خزان
پژمرده ز بیداد زمان
کز شاخه جدا رفت
آه ه ه ....
بعد شما روحت لطیف میشه
میگی به به زندگی زیباست
طبیعت زیباست نگهش داریم
نه مثل الان که همه ش مصیبته
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
اینجانب آمادگی خود را برای اهدای یک دستگاه تلویزیون به این دوست ناشناس اعلام مینمایم . تلویزیونش کمی قدیمی هست ولی نه اونقدر که مثل این دوستمون پیچی باز بشه
مردم ما مردم خوبی هستند ولی پیرامون حفظ ذخایر محیط زیست و اهمیت حیوانات و پرندگان متاسفانه آموزشی نگرفته اند آیا بهتر نیست تمام دستگاه های فرهنگی به آموزش مردم پیرامون این موارد اهمیت بیشتری دهند . از جمله همین رسانه تابناک
پاسخ ها
پر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
انسان بودن و دلرحمی اموزش نمی خواد.شعور تزریقی نیست.
پرنده مرده فلامینگو وحرامگوشت و غیرقابل شکار توسط مسلمانان است ...بنا بر این طبق شرائط ایران گویا که از فرط بیکاری ونبود اشتغال دق کرده است. البته بعید به نظر نمی رسد که به علت کارنیک ! عده ای باغیرت ( نه افراطی) در حمله به سفارت عربستان مسیر پروازی ان کشور به روی فلامینگو نر بیچاره نیز بسته شده واو شرمنده درپیش زن وبچه مثل خیلی از مردان ایرانی ...مرگ را بر شرمندگی ترجیح داده است .
به نظر من این وظیفه رسانه هاست که در این مورد فرهنگ سازی کنند و حساسیت جامعه را نسبت به تخریب محیط زیست بالا ببرند، همانگونه که در حال حاضر نیز تا حدودی حساسیت ها بالاتر رفته و واکنش ها به این گونه اقدامات زیاد شده است.
با تشکر
باعث شرمساری و ... است .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
من با غیره ... این دوستمان کاملا موافقم
وقتی مامرتب شعارمرگ برانسانهاسرمیدهیم طبیعی است که کسی برای جانوران ومحیط زیست ارزشی قائل نیست.
پاسخ ها
صنوبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
دقیقا.
همه اينها كه گفتند درست ولي به نظر من يك چيز را به ما آدميزاده هاي ياد نمي‌دهند -مگر كسي اين را خودش درك كند- اي كه جهان جاي ديگر جانداران نيز هست
اين هم يك نوع نسل كشي هست كشتن درنا هاي بيگناه. متاسفانه تا چند سال ديگر براي فرزندانمان فقط مي توانيم عكس درناها را نشان دهيم
اگر به ارزش حیات وحش در محیط زیست پی ببریم انقدر آسان آنرا از بین نمیبریم. برای اینکار چهار پیشنهاد مشخص دارم:
- آموزش پایه از طریق کتابهای درسی
- تصویب قوانین بسیار سختگیرانه
- اجرای دور از تساهل و تسامح قانون
- پشتیبانی از نیروهای محیط بان
قدیما ازکودکی راه و رسم دوستی با حیوانات و به همون یاد میدادند به باغ وحش میبردنمون با حیوانات انس میگرفتیم داستان حسنک کجائی رو میخوندیم ولی مدتهاست از این چیزا دوست داشتن و زندگی کردن با طبیعت فراموش شده همه چیز شده موبایل و بازیهای کامپیوتر ی و خشونت که احسا سات و ترحم و زندگی کردن و باخودش برده به دنیای مجازی .
من به عنوان یک ایرانی مقاوم
اعلام می کنم به همه ابناء بشر
از جمله خیوانات
احترام گذاشته می گذارم و خواهم گذاشت
سلام.ما اینقدر مسائل مهمتر داریم که بحث محیط زیست-خشکسالی-کم آبی و بی فرهنگی فقط و فقط شوخی است.
من خودم 10 سال پیش از شکار پرندگان با تفنگ ساچمه ای لذت میبردم و یه تفریح واسم بود ولی الان به شدت از کسایی که پرنده شکار میکنند متنفرم و حتی اضافیه غذا رو واسه پرنده ها میریزم؛ تنها راه مقابله با این افراد فرهنگ سازیه که این عکس و اطلاعاتی که دادین موثره و زمانی موثرتر هستش که از رسانه ملی و سایر نهادهای فرهنگ ساز از جمله حوزه، دانشکاه و مدارس دنبال بشه.
اگر آموزش و پرورش درستی داشتیم، درخواستی به تمام ارگان ها و سازمان ها و ادارات میداد تا پیشنهادات خود را به این وزارت خانه بفرستند و از این پیشنهادات سیلابس درسی میچیدند.
آنوقت:
آلودگی محیط زیست، ترافیک، اعتیاد، جرم و جرایم، و بسیاری دیگر از مشکلات خود به خود حل میشد
در فصل و بي فصل كلا بايد شكار ممنوع شود چون شكار كردن يك عمل مزموم و زشت است
چرا برخی به اختلاس های پی در پی اهمیت نمی دهند؟ ...............
پاسخ ها
باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
کلا به هیچی اهمیت نمیدن.دقت کن.
فرهنگ سازی برای شکارچی هاااا !!!!
بله بافرهنگ سازي وآموزش مي توان فردي مثل مرحوم اينانلو راپرورش داد كه قبلا شكارچي بودند ايشان . روحشان شاد
البته خشونت زشت است.....ولی باید با همون اسلحه یه تیر به پای خود شکارچی بزنند
محیط بانها باید حق تیر داشته باشن و اگر شکارچیی کشته شد نباید یقه محیط بان رو بگیرن.
براي اين كارها وحفظ حياط وحش بايد از محلي ها استفاده كرد و براي كسيكه اين خسارت را به محيط زيست و حياط وحش ميزند جريمه سنگين گرفته شود وبخشي از اين جريمه به كسي داده شود كه اين خبر را به ماموران بدهد وجلو جايزه بدن به كسي كه اين
سلام- تصوير ناراحت كننده و در عين حال هشدار دهنده ميباشد. مگر لذت كشتن حيوانات چقدر است كه يك نفر با يك اسلحه هر چه كه ميخواهد ميكند.
ترویج خشونت از کلام تا عمل یک وظیفه تعریف شده است که حاصل آن مواردی است که در یادداشت های دیگر دوستان به آن اشاره شده است.
این رسم میهمان نوازی نیست
آیا بامیهمان خود هم با گلوله پذیرایی میکنیم؟؟؟؟؟؟
عدم وجود آموزش کافی در زمینه حفظمحیط زیست به عنوان بخش اعظمی از خلقت ونبود راهکارهای عملی سخت گیرانه در ارتباط با ناقضین قوانین زیست محیطی.
عاقبت مصلح نبودن شکاربان ها و نگهبانان محیط زیست
سلام عزیزان . من معتقدم فقط با شدت عمل و کیفرخواست سنگین میشه به جنگ این حیوانات ادم نما رفت . مطمئن باشید خبر مجازات سنگین به سرعت بگوش بقیه حیوانات آدم نما خواهد رسید و از تخریب محیط زیست جلوگیری میشود . نه نصیحت نه فرهنگ سازی فقط توسری .
با سلام
متاسفانه اجراي قانون در كشور ما دچار معضل اساسي است و عليرغم ادعاهاي ما ايرانيان ، فرهنگ اجتماعي ما در حد زير صفره.
مهمان نوازی ما!
نه شكار ممنوعه و نه خريد و فروش حيوانات و پرندگان شكار شده. اگر باور نداريد سري به بازارهاي شهرهاي شمالي كشور بزنيد. در طول پائيز و زمستان به وفور پرندگان شكار شده (زنده و سربريده) را خواهيد ديد.
باید ریشه یابی بشه چه کسانی - چرا -چگونه بعد راه حل
،به نظر من این جنایته .پرنده ای بعد از سال ها برگشته و علامت گذاری شده بود .عدم تکراراین کار باید توسط مردم و محیط زیست فرهنگ سازی شود
- فقر فرهنگی و ادعای داشتن آن
- بی اهمیت بودن محیط زیست و اکوسیستم برای مسئولین
- بخت بد حیواناتی که گرفتار ما ایرانیا اومدن
- و بازهم فقر فرهنگی و عدم آگاهی از ضرورت حفظ محیط زیست
به نظر حقير بي فرهنگي و خودبزرگ پنداري درجامعه ما بيداد مي كند...
پاسخ ها
کدبانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
با شما موافقم.
باسلام ،وقتی حفاظت از محیط زیست مردمی و افراد در نگهداری آن شریک و با متخلفین به اشد مجازات برخورد شد این اتفاقات کم می شود .
خدایا شکارچی ها کی شکار خواهند شد.
وقتی در کشور اعدام در ملا عام داریم این مسایل پیش میاد. تو عراق بە ما میگفتند ایرانی بی فرهنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
دروغ میگن ؟ما به اونا میگیم ملخ خور خوبه؟
چرا سازمان محيط زيست مجوز شكار و اسلحه صادر ميكند؟
وقتی ما اسم باشگاه های فوتبال را میزاریم باشگاه فرهنگی ورزشی تا واسه گرفتن مال بیت المال بهونه داشته باشیم بعد یه سری آدم بیسواد و بی فرهنگ را وارد فوتبال کنیم که برا مردم الگو باشند تا فرهنگ درست بشه همین میشه فرهنگ این آب و خاک مهم شعار میفهمی شعار
تا وقتی این قوانین مضحک در این زمینه اصلاح نشه، هر عقده ای تازه به دوران رسیده به خاطر مشکل روانیش میزنه یه مخلوق خدا رو میکشه. چون قطعا کسی که پول داره تفنگ بخره و جواز بگیره به خاطر شکم گشنه شکار نمیکنه!
اينكه كندن درختان و كشتن پرندگان كار بسيار اشتباهي است شكي نيست.ولي خواهشا به خودمان بي فرهنگ بودن را تلقين نكنيم و سعي كنيم با رفتارمان عادات و فرهنگ هاي بد را اصلاح كنيم.به بچه هايمان رفتار درست را با اعمالمان آموزش دهيم.
پاسخ ها
سرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
تلقین نمی کنیم .واقعا بی فرهنگیم از هر نظر.
اون ........ که این زبون بسته رو کشته باید تو بیمارستان روانی بستری بشه
این فلامینگو که 28 سال پیش در زمان تولد علامت گذاری شده بود پس بازگشت به محل تولد خود اینگونه مورد استقبال قرار گرفت که در حال گذراندن دوره درمان است.
ازاین شکارچی وحشی بایدسوال کردکه مگرگوشت فلامینگوحلال است که این گونه به این موجودات زیباحمله می کنندوفقط آنهارانابودمی کنند؟!!!
پاسخ ها
بی سواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
اگر حلال بود تکلیف چیه>اصولا این کار درسته؟
پرنده که سهله اینجا به آدما هم رحم نمیکنن
سقوط یک ملت.
بی ارادگی سازمان محیط زیست کشور
وقتی درسرزمینی سگ نجست محسوب میشه وماموران شهردا،ی باقساوت تمام کمربه نابودی آن میبندند،این میشه فرهنگ اون سرزمین،صحبت ازپژمردن یک برگ نیست، وای جنگل رابیابان میکنند
این وحشی های انسان نما در میان کاله بهشهر مازندران به مراتب تعدادشان خیلی بیشترند و متاسفانه ماموران محیط بان به علت ضعف قانون از برخورد با اتان می ترسند
فقط جلو نفوظ آمریکا را بگیرید کار دیگه لازم نیست
نمیشه بدید کبابش کنیم؟
هر کس که نداند ونداند که نداند /در جهل مرکب ابدالدهر بماند/هر کس که نداند ونخواهد که بداند /حیف این جانور زتده بماند
دریغا حسرتا فلامینگو در جوانی
نچیده گل زباغ زندگانی
همه مشکلات ما از بی فرهنگی است ودیگر هیچ. به جای اقتصاد و سیاست باید به فرهنگ مردم توجه بشود. ح
خودخواهی ۰
جواب = قانون محکم
وگرنه تو آلمان هم قانون نباشد همین است۰
فقط هم شکار نیست کسانی که یک باغ قدیمی رو نابود میکنند و جایش مال (بخوانید ارگ) میسازند هم همان وحشی ها هستند همان بی وطنهای خائن هستند ۰
در هر کاری باید فرهنگ ان را اموزش دهند
با سلام. مردم ایران دارای فرهنگ بسیار بزرگ وغنی ای هستندودر مورد حفظ محیط زیست ملتی اگاه ومسول است .چرا به راحتی همه را متهم میکنید .تنها لازم است از دوران دبستان این موارد در درسهای بچه ها گنجانده شود.بیاد بیاورید داستان چشمه وسنگ را.تصمیم کبری.داستان سنگ ریزه ای در درون کفش.باز باران.گربه وسگ.کلیله ودمنه.زاغ وکلاغ ودیگر داستانها که همه در راستای حفظ محیط زیست واگاهی های اجتماعی بود .یا چوپان دروغ گو .بخصوص چوپان دروغ گو.
هنوز باید بیشتر شاهد بد اخلاقی ها و بی انصافی ها بود. -
اين قضيه هيچ ربطي به فرهنگ نداره . شكارچي فرهنگ سرش نميشه ، شكارچي يعني نامرد ، كسي كه برايتفريح جون حيوون هاي ديگه اي رو ميگيره .
نمی دونم چرا یه هویی یاد فیلم جدایی نادر از سیمین افتادم اونجایی که می گفت می خوام بچم رو از ایران ببرم اینجا دیگه جای زندگی کردن نیست .
يكى از تأسف آورترين اعمال ، كشتار حيواناتى هست كه براى كشته شدن توسط انسان خلق نشده اند و عامل كشتار آنها فقط نفس سركش انسان هست.
ما برای فرزندانمان بی میراثیم !
نما از پایه ویران است !!!
به نظرم شما این جمله رو کامل کنید:
اکثر ملت ایران،................هستند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات