بازدید 13823
۴

کشف سنگ فرش تاریخی در خیابان سی‌تیر تهران

قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای سنگ فرش های خیابان تاریخی سی تیر و جمهوری از دور پهلوی اول در جریان کف سازی این محور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 06 April 2016
قائم مقام شهردار منطقه 12 از کشف بقایای سنگ فرش های خیابان تاریخی سی تیر و جمهوری از دور پهلوی اول در جریان کف سازی این محور خبر داد.

علی محمد سعادتی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما افزود:‌ کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این سنگ فرش قدیمی را مربوط به دوره پهلوی اول و بین سال های 1311 تا 1315 تشخیص دادند.

وی ادامه داد:‌ این سنگ فرش در جریان حفاری در محدوده تقاطع سی تیر و خیابان جمهوری در عمق یک تا یک و نیم متری از سطح زمین کشف شد.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه سنگ های به دست آمده نشان دهنده قدمت تاریخی خیابان سی تیر و جمهوری است، افزود:‌ طبق بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم تا بقایای سنگ فرش تاریخی خیابان سی تیر در این محدوده حفظ شود و از سنگ فرش های جدید استفاده نشود تا شهروندانی که از این محور حرکت می کنند ؛ به قدمت تاریخی این خیابان پی ببرند.

سعادتی درباره اتمام عملیات عمرانی بهسازی و کف سازی 8 محورتاریخی منطقه 12 یادآور شد: ‌با توجه به بارندگی ها و تغییرات جوی که در ایام تعطیلات عید داشتیم اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی که در نظر گرفته ایم عقب نیست و طبق پیش بینی هایی که انجام داده ایم تا پایان فروردین بسیاری از این مسیرها تکمیل و عبور و مرور در آن انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
همچین گفتی سنگ فرش تاریخی که انگار مربوط به دوهزار سال پیش از میلاد مسیح است!
یه جوری نوشتید "کشف سنگ فرش تاریخی.." که من فکر کردم همون سنگ فرشیه که بانوی 7000 هزارساله روش پیاده گَز میکرده! بابا 1311-1315 که بابابزرگ خود من که هنوزم زنده س رو این سنگ فرش راه میرفته، دیگه کشف تاریخیش چیه!؟
بق بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم تا بقایای سنگ فرش تاریخی خیابان سی تیر در این محدوده حفظ شود و از سنگ فرش های جدید استفاده نشود تا شهروندانی که از این محور حرکت می کنند ؛ به قدمت تاریخی این خیابان پی ببرند.؟؟؟؟؟
بفرمایید تا راه بروند روی سنگ فرش تارخی و نابودش کنند!!
چنانچه خیابان جمهوری راه هم اگر کنده کاری شود به چنین سنگ فرشهای مکعب شکل 40*40 بدست خواهد امد چون در زمان کودکی انها را دیده ام که روی انها اسفالت کاری کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل