بازدید 2726

صادرات راهکار حذف خرابی محصولات مازاد کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان اینکه با توسعه حمل ونقل از اتلاف محصول جلوگیری کنیم،گفت:در برخی از فواصل سال مازاد محصولات کشاورزی روی زمین می ماند یا برخی از محصولاتی که دولت خریداری می کند،در انبارها از بین می رود.
کد خبر: ۵۸۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 11 April 2016
عباس پاپی  زاده  درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  از بین رفتن محصولات  داخلی کشاورزی در انبارها ، گفت:کالای قاچاق  موجود در بازار به  میزانی  است که  در برخی از مناطق  احساس می شود که میزان کالای قاچاق از کالاهای  قانونی بیشتر است و ازهمین  رو  برای خراب نشدن محصولات داخلی باید معیارهای صادرات را به حد  استاندا رد برسانیم.

  نماینده مردم دزفول  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در برخی از  مناطق تهران میزان  میوه های خارجی  بیش از تولید داخلی  است ،گفت:   وزارت  جهاد کشاورزی اعلام  کرده ما مجوز واردات  میوه های  خارجی را  صادر  نکردیم و این درحالی است  که  این  حجم گسترده میوه خارجی  نمی تواند از مبادی  غیر رسمی وارد کشور  شود.

صیفی جات دزفول به کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می شود

وی ادامه داد: سالها است که صیفی جات دزفول به کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می شود و اما اگرخواهان توسعه محورهای  صادرات هستیم  باید  در راستای  صنایع  تبدیلی با استانداردهای روز حرکت کنیم تا بتوانیم علاوه بر فعال کردن مشوق های صادراتی اقتصاد صنعت کشاورزی  را پویاتر کنیم.

پاپی زاده ، افزود:   ما نیامند  مسیر  شفاف برای دادو ستد  تجار هستیم  بنابراین  برای صادرات تولید داخلی  بدیهی  است که دولت باید  مشکلات گمرکی کشاورزان را برطرف کند  و اگر خواهان ترانزیت بین المللی محصولات  کشاورزی  هستیم باید برنامه ریزی اصولی  در  زمینه حمل و نقل محصولات کشاورزی اعمال شود.

 عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع  طبیعی مجلس  با بیان یکی از پاشنه های آشیل  اقتصاد ما  بحث قاچاق است ، گفت:  مبادی ورودی و خروجی کشور دچار مشکلات اساسی هستند و باید بازنگری جدی  شود  و این در حالی است که در برخی مناطق تهران میوه خارجی بیش از تولید داخلی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات