بازدید 5537

«آینده» کشور در دست افرادی که کسی خریدار «حال»شان نیست!

وعده ای که قرار بود پیش از عید محقق شودف ولی این گونه نشد و توضیحی که نمی‌توانست به این ابهام پاسخ دهد که اگر اعتباری نبوده، چرا قرارداد حق‌التدريس با معلمان بسته شده و اگر بوده، چرا حقوق ایشان پرداخت نمی‌شود؟
کد خبر: ۵۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 12 April 2016
خودتان را جای افرادی بگذارید که از مهرماه تا کنون برای یک وزارت خانه مهم در کشورمان کار کرده‌‎اند، ولی حقوق یک ماهشان واریز شده است؛ تا کی صبوری خواهید کرد؟

به گزارش «تابناک»، جمعی از معلمان حق التدریسی که تعطیلات آغاز سال نو را بی دریافت حقوق پشت سر گذاشته‌ و از این بابت رنجیده خاطر هستند، در اعتراض به محقق نشدن وعده مسئولان در پرداخت معوقه هایشان، از حضور در کلاس های درس سر باز زده‌اند تا بلکه به این روش بتوانند حقوق معوق خود را دریافت کنند.

آن گونه که از برخی شهرها از جمله کرج خبر می‌رسد، هرچند مسئولان تلاش کرده‌اند تا عدم حضور معلم های معترض در کلاس های درس را به نوعی جبران کنند، شماری از کلاس های درس به این دلیل تشکیل نشده و گلایه اولیای دانش آموزان را به همراه داشته است.

این در حالی است که به گفته برخی پدران و مادران، حضور نیافتن معلمان معترض در کلاس های درس، از پیش از عید آغاز شده و جسته و گریخته تا امروز ادامه داشته است؛ اعتراضاتی که بعید است والدین دانش آموزان علت آن را بدانند و به معترضان حق ندهند، چون خوب می‌دانند ایجاد تعادل میان دخل و خرج در اوضاع کنونی اقتصاد، تا چه اندازه مشکل است؛ چه رسد که حقوق هم به هر دلیل به تعویق بیفتد!

زمانی بیشتر به معترضان حق خواهیم داد که بدانیم پیش از عدم حضور ایشان در کلاس های درس، درخواست های مکرری از جانب معلمان حق التدریسی برای پرداخت حقوق های معطل مانده شان مطرح و حتی بی تفاوتی مسئولان به این مهم، با اعتراض برخی نمایندگان مجلس نیز مواجه شده بود.

در نتیجه این اعتراض ها بود که سيدمحمد بطحايي، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش پيش از نوروز گفته بود: اميدواريم در اسفندماه اعتباري به آموزش و پرورش در اين خصوص اختصاص يابد تا مطالبات معوق فرهنگیان حق التدریس که مربوط به مهر ٩٤ تاكنون است، پرداخت شود.

وعده ای که محقق نشد و توضیحی که نمی‌توانست به این ابهام پاسخ دهد که اگر اعتباری وجود نداشته، چرا قرارداد حق‌التدريس با معلمان بسته شده و اگر بوده، چرا حقوق ایشان پرداخت نمی‌شود؟ آیا چیزی جز کاهلی و قصور برخی مسئولان موجب معوق ماندن حقوق معلمان حق التدریس، آن هم در این مدت طولانی شده است؟

ابهامی بزرگ که مدتی است بزرگ تر هم شده، چون بررسی لايحه بودجه ۹۵ حکایت از كاهش اعتبارات حق‌التدريس معلمان دارد و به نوعی ثابت می‌کند، ندید گرفتن معلمان حق التدریس، موضوعی جدی تر و اساسی تر از تأخیر در پرداخت و کوتاهی در رسیدگی به مشکلات ایشان است و حتی می‌توان آن را گام نخست حذف حق التدریسی ها از آموزش و پرورش خواند و درباره کمبودهای این وزارت خانه پس از این اقدام نگران شد!

آن گونه که لایحه بودجه سال جاری نشان می‌دهد، با كاهش چشمگیر اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در بخش «هزينه‌هاي ساير» -كه شامل حق‌التدريس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات نهايي و هزينه‌هاي جاري آموزش وپرورش مي‌شود ـ مواجهیم. به این صورت که این ردیف بودجه از 1700 میلیارد تومان در سال 94 به ۴۷۰ ميليارد تومان در بودجه سال 95 رسیده است.

از دید کارشناسان این حوزه، معنای این اتفاق چیزی نیست جز كاهش يا قطع برخي فعاليت‌ها در آموزش و پرورش از جمله خدمات بيمه تكميلي، حق‌التدريس، حق‌الزحمه امتحانات نهايي؛ رویکردی که نمی‌دانیم نتیجه غایی آن چه می‌شود اما اکنون شاهد آنیم که «حال» معلمان حق التدریس را کسی نفهمیده و درک نمی‌کند و در نتیجه دانش آموزان، آنهایی که آینده ساز خوانده می‌شوند، یا با کلاس های درس خالی از معلم مواجهند و یا معلمانی دارند که جسمشان در کلاس درس است و فکرشان پیش خرج های سنگین زندگی و حقوق معوق!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی