بازدید 1710

آخرين مهلت بنيتس در ليورپول

ليورپول از 1990 به بعد هرگز در ليگ انگليس اول نشده است و اين براي تيمي در اندازه‌هاي ليورپول و با ميزان اعتبار اين باشگاه اسباب سرشكستگي است. بنيتس در همان سال نخست كارش در آنفيلد به صبر 21 ساله ليورپول براي فتح مجدد جام باشگاه‌هاي اروپا پايان بخشيد، اما كل جام‌هاي صيد شده توسط اين تيم طي 5 سال زمامداري بنيتس دو جام است كه دومي جام حذفي انگليس در فصل 2006 بوده است.
کد خبر: ۵۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۷ 05 August 2009
براي رافا بنيتس، مربي اسپانيايي تيم فوتبال ليورپول انگليس، فصل جديد اهميت بسيار زيادي دارد. بعد از 5 سال حضور پيوسته در ليگ برتر اين كشور و دور ماندن از عنوان اولي اين پيكارها و مدام وعده دادن به آينده براي جبران گذشته‌ها، كمتر كسي حاضر است بپذيرد يك بار ديگر سرخ‌هاي آنفيلد از اين عنوان دور بمانند و اگر بنيتس پيشتر اين بهانه و دفاعيه از خويش را داشت كه به جبران ناكامي‌هاي داخلي در صحنه‌هاي بين‌المللي خوب نتيجه مي‌گيرد، در 2 سال اخير ليورپول در اين زمينه نيز ناكام بوده و كلا 3 سال است كه به هيچ جامي دست نيافته است.

به نوشته جام جم و به نقل از تایمز؛ يكي از مواردي كه طي هفته‌هاي اخير اسباب آرامش خاطر بنيتس شده، تبرئه شدن استيون جرارد از اتهام ضرب و شتم بي‌دليل يك مرد در مي‌‌1987 در رستوراني در ساوت‌پورت در نزديكي بندر ليورپول در شمال‌غرب انگليس بوده است.

دادگاه بررسي‌كننده اتهام جرارد 30 ساله در اين خصوص دفاعيه او را مبني بر اين كه فقط در دفاع از خود مرد مذكور را مضروب كرده است، پذيرفت و از تعيين حبس و هرگونه مجازات ديگري براي كاپيتان و نماد اصلي سال‌هاي اخير ليورپول خودداري كرد.

جرارد به سبب لزوم ماندن در ليورپول و رسيدگي دادگاه به پرونده‌اش، ليورپول را در سفر شرق‌ ‌آسيايي اين تيم همراهي نكرد، ولي بنيتس معتقد است ستاره تيمش كار درستي كرده و حالا بايد به او فرصت داد تا مهياي فصل جديد ليگ فوتبال انگليس شود كه از 24 مرداد شروع شده و بنيتس را در معرض آزمايشي تازه ‌ و دشوارتر از گذشته قرار مي‌دهد.

مربي سابق والنسيا مي‌گويد: «همه ما در ليورپول خوشحاليم كه جرارد سرانجام از ماجراي قضايي خود رهايي يافته و قدم در راه لازم نهاده است و از اين پس فقط به فوتبال مي‌انديشد و هراس رفتن به زندان را از سر خارج كرده است. جرارد همراه ما به آسيا نيامد و در سفر اخير ليورپول مشاركت نداشت، اما با توجه به مشغوليت فكر او به ماجراي ساوت‌پورت همان بهتر كه نيامد و ما با ساير مردانمان در شرق آسيا به آنچه مي‌خواستيم رسيديم.»


وابستگي به الونسو

در ميان مسافران شرق آسيا الوارو اربلوا مدافع راست نفوذي و ژابي الونسو نيز مشاهده مي‌شدند. اين در حالي روي داد كه فروش اربلواي اسپانيايي به رئال مادريد و بهتر بگويم رجعت اين مدافع به نسبت فني به برنابئو قطعي شده و رئال در تمام هفته‌هاي اخير ژابي الونسو هافبك وسط محوري سرخ‌هاي آنفليد و هموطن آشناي اربلوا را نيز مي‌خواسته است.

احتمال رفتن او نيز وجود داشته و در نتيجه شايد بنيتس براي فصل جديد مجبور به تكيه بيشتر روي خاوير ماسكرانو شود و نقش اين هافبك وسط قدري خشن اما مدبر آرژانتيني در گردش امور ليورپول بيشتر و بارزتر گردد و حتي جرارد كه به خاطر حضور الونسو در مركز خط مياني قدري در زمين به جلو رفته و در فصل پيش تهاجمي‌تر شده بود، عقب‌تر بنشيند و باز هم مثل گذشته نقش وسيعي را در امر بازي‌سازي ليورپول در صورت رفتن الونسو ايفا كند.

ليورپول از 1990 به بعد هرگز در ليگ انگليس اول نشده است و اين براي پرافتخارترين تيم بريتانيايي اسباب سرشكستگي است

بنيتس 48 ساله براي اين كه اصولا چنان چيزي حاصل نيايد، از الونسو خواسته است به درخواست‌هاي مكرر كهكشاني‌ها پاسخ منفي دهد و با اعلام رسمي و نهايي اين موضوع كه در انفيلد ماندني است به ماجراهاي اخير پايان بخشد.

اربلواي 26 ساله از چارچوب چنين موضع و درخواستي خارج است و در شرايطي در معامله‌اي به بهاي تقريبي 4 ميليون پوند به برنابئو برمي‌گردد كه فوتبال حرفه‌اي خود را در همان جا شروع كرده بود.

با اين اوصاف شرايط اربلوا با وضعيت ژابي به كلي متفاوت است، زيرا رئال حاضر به پرداخت تا 30 ميليون پوند نيز براي تصاحب هافبك پيشين اتلتيك بيلبائو بوده است و اين بيش از 7 برابر رقم توافق شده بر سر اربلواست.


كمبود خلاقيت

بيشتر بازيكنان ليورپول از بنيتس خواسته‌اند مانع واگذاري الونسو به رئال شود زيرا جاي او را توسط ديگران پر نشدني مي‌دانند و معتقدند ضعفي كه بر اثر رفتن احتمالي وي به برنابئو در انفيلد حاصل مي‌آيد، بسيار بيشتر از سود مالي است كه از واقعه فوق به دست مي‌آيد.

يكي از كساني كه چنين مي‌انديشد فرناندو تورس است. او كه هموطن بنيتس و الونسو و به واقع يكي از اعضاي لشكر كوچك اسپانيايي ليورپول است، به بنيتس گفته است رفتن الونسو از قوت بازي‌سازي در مركز خط مياني ليورپول بوضوح خواهد كاست و اين مساله براي فصلي كه مردان انفيلد باز درگير 4 جام داخلي و خارجي خواهند بود، بسيار مضر خواهد بود و آنان را با مشكل كمبود هافبك خلاق مواجه خواهد كرد.

تورس مي‌گويد: «الونسو از بيان نقطه نظرات شخصي‌اش در اين خصوص ابا دارد و كسي نمي‌داند در دل او چه مي‌گذرد و وي حتي از گفتن موضوع به ما نيز در انفيلد خودداري مي‌كند. آنچه مي‌دانيم باقي ماندن 3 سال از مدت قرارداد وي در ليورپول است و اگر هر دو طرف مايل به حفظ و اجراي آن باشند، به نفع همگان تمام خواهد شد.»

ليورپول از 1990 به بعد هرگز در ليگ انگليس اول نشده است و اين براي تيمي در اندازه‌هاي ليورپول و با ميزان اعتبار اين باشگاه اسباب سرشكستگي است. بنيتس در همان سال نخست كارش در آنفيلد به صبر 21 ساله ليورپول براي فتح مجدد جام باشگاه‌هاي اروپا پايان بخشيد، اما كل جام‌هاي صيد شده توسط اين تيم طي 5 سال زمامداري بنيتس دو جام است كه دومي جام حذفي انگليس در فصل 2006 بوده است.

به همين سبب حاصل كار ليورپول در فصل جديد بسيار اهميت دارد و اگر به كسب جامي عمده و بخصوص به فتح ليگ برتر انگليس منجر نشود، براي بنيتس گران تمام خواهد شد. اين شايد از آخرين مهلت‌هاي مردي باشد كه درگيري‌هاي كلامي و اجتماعي زيادي با الكس فرگوسن مربي ديرپاي منچستر يونايتد در فصل گذشته داشت و از آنجا كه يك بار ديگر در كورس ليگ انگليس پشت سر شياطين سرخ منچستر ماند، تلخكامي احتمالي تازه‌اي در اين عرصه براي هواداران غيرقابل تحمل خواهد بود.

اين در حالي است كه اجتماع امثال كاراگر، راينا، بابل و كوييت و البته جرارد در انفيلد و اضافه شدن گلن جانسون مدافع راست‌ سابق چلسي به اين جمع، تركيب مناسبي را در اختيار بنيتس نهاده و با اين كه سامي هي‌پيا مدافع فنلاندي بعد از 10 سال بازي در ليورپول اين تيم را ترك گفته و مارتين اسكرتل مدافع قدرتي اهل اسلواكي نيز به دليل آسيب‌ديدگي در 3 هفته نخست فصل جديد غايب خواهد بود، اما به نظر نمي‌رسد از اين قضايا خسارتي بزرگ حاصل آيد و اين تست فني پيش روي بنيتس و نتايج تيم است كه تكليف همگان را روشن و فصل جديد را به سالي سرنوشت‌ساز براي او و همكارانش در انفيلد بدل مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری