بازدید 70135
تعابیر تکان دهنده در نامه سرگشاده سی بازیگر زن ایرانی؛

به دلیل باج ندادن و حفظ عفت و سلامتمان از کار باز ماندیم!

چگونه است، اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی ـ ناخواسته از میدان به در می‌شوند! امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب بیشتر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت پرست...
کد خبر: ۵۸۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 01 May 2016
به دلیل باج ندادن و حفظ عفت و سلامت‌مان از کار باز ماندیم!
سی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با انتشار نامه‌ای از شرایط پیچیده و غیراخلاقی که بر سینمای ایران حاکم است، سخن به میان آورده‌اند و در اقدامی جسورانه و بی‌سابقه در سینما و تلویزیون ایران، از مطالبات غیراخلاقی از آنها برای استمرار فعالیتشان در این حوزه پرده برداشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، سینمای ایران و به ویژه عرصه بازیگری در سال‌های گذشته، آنچنان حواشی داشته که بازیگران و به خصوص بازیگران زن سینمای ایران ترجیح می‌دهند، هیچ ‌گاه به حواشی‌اش نپردازند و به این ترتیب، آنچه در این حوزه می‌گذرد، مکتوم و مسکوت می‌ماند تا آن‌گونه که گروهی از متولیان سینما تأکید دارند، این بخش فرهنگی بیش از پیش زیر ضرب قرار نگیرد.

در چنین فضایی، فقیهه سلطانی بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گویی با بانی فیلم از دلایل کم‌کاری‌اش سخن به میان آورده و از حواشی این حرفه گفته است. سلطانی در عین حال خبر نامه سی بازیگر زن ایرانی به علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی را رسانه‌ای کرده است؛ نامه‌ای که بخشی از آنچه در پشت صحنه برخی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی می‌گذرد را به تصویر می‌کشد.

به دلیل باج ندادن و حفظ عفت و سلامت‌مان از کار باز ماندیم!

هرچند متن نامه منتشر شده اما ظاهراً هنوز بنا نیست نام بازیگرانی که این نامه را به نگارش درآورده‌اند، مشخص شود و به همین دلیل از میان سی بازیگر زن سینما که ظاهراً همه آن‌ها متأهل هستند و تأهل نقش موثر و شرم آوری در کاهش پیشنهاد‌ها به آن داشته، تنها نام فقیهه سلطانی به عنوان ناشر این نامه علنی شده است.

سلطانی گفته است: «طی چند تماس با دفتر معاون سیما مطلع شدم نامه ما به دست ایشان رسیده و قرار است، راجع به آن جلسه‌ای داشته باشیم. من و تمام بازیگرانی که در نگارش این نامه و درخواست نقشی داشتیم، بسیار امیدوار هستیم تا با نظر مساعد آقای پورمحمدی به اوضاع و احوال کم کاری ما بازیگران رسیدگی شود».

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه امضاکنندگان این نامه سرگشاده، همگی از بازیگران با سابقه و پرکار تلویزیون و سینما هستند، خبر داده که بسیاری از این بازیگران زن از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پیشنهاد کار داشته‌اند؛ اما علاقه مندند در کشورشان و برای تلویزیون و سینمای ایران کار کنند. در متن نامه این سی بازیگر سینمای کشورمان چنین آمده است: 

«بنام خداوند راستین
با عرض ادب و احترام
خدمت معاونت محترم سازمان صداوسیما جناب آقای دکتر پورمحمدی

هنرمند یعنی "جراح روح" و هنر محلی است برای درمان افکار وجهت دادن و اعتلای فرهنگ یک ملت... همان طور که لازم است یک اتاق جراحی استریل و دور از انواع الودگی‌ها و ناپاکی‌ها باشد و تیغ جراحی باید به دست متخصصین سپرده شود عرصه هنر نیز نیاز به یک بستر پاکیزه و متخصصین دلسوز و آگاه دارد...باشد که نتیجه درست درتخقق این مهم حاصل شود!

به دلیل باج ندادن و حفظ عفت و سلامت‌مان از کار باز ماندیم!

ما جمعی از بانوان هنرمند(بازیگر) که سالیان سال دراین عرصه فعالیت، تلاش و تحصیل تجربه نموده‌ایم و به لطف پروردگار و به قول صاحبان فن و عالمان هنر- متخصص این حرفه قمداد می‌شویم- مدتی است دچار رکود شغلی و در نتیجه رکود اقتصادی گردیده‌ایم... و هرچه صبر و سپس تلاش کردیم تا علت این واقعه تلخ را دریابیم کمتر یافتیم!

متاسفانه اخیرا به دلیل ورود سرمایه گذاران خصوصی و اعمال سلیقه غیر اصولی این عده ناآگاه و غیر حرفه‌ای و درنتیجه باز شدن درهای این حرفه مقدس و به روی هر کس و عدم وجود قانون مدون و اصول درست برای انتخاب بازیگران شایسته و متخصص در اکثر آثار سینمایی و تلویزیونی با محول شدن نقش‌ها به جمعی از مهمانان ناخوانده شهرت پرست که نه صلاحیت اخلاقی و نه تخصص حرفه‌ای در زمینه این مهم دارند و اکثر از پس ایفای نقش‌های محوله حتی به صورت کاملا ابتدایی هم بر نمی‌آیند این افراد با نامیدن خود بنام مقدس هنرمند و بازیگر با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و شان اسلامی در صفحات اجتماعی خود چهره‌ای دور از شان را در اذهان عمومی نسبت به بانوان هنرمند ایرانی ایجاد کرده‌اند!

امیدواریم شما برادر عزیز علت حضور این افراد را در لباس مقدس بازیگر که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود را بدانید... امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می‌شود، مطلع باشید...!!

چگونه است که عده‌ای از بانوان بازیگر بی‌حاشیه موجه و اخلاق‌گرا با دستمزدهای انسانی و معقول تنها به دلیل باج ندادن به این عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحی و حفظ حدود و شان حرفه‌ای خود به بهانه‌های مختلف از طرف ایشان از کار باز می‌مانند!! چگونه است که اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی – ناخواسته از میدان به در می‌شوند!!!

ما جمعی از هنرمندان متخصص و موجه این حرفه خواستار رسیدگی به شرایط نامطلوب، کم کاری و حتی گاهی بیکاری و در نتیجه جلوگیری از سرخوردگی خود در زمینه فعالیت در حرفه‌ای که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم از شما تقاضای رسیدگی و توجه داریم! ما عاشق خدمت کردن در وطن خود در جهت ارتقای سطح فرهنگ مردم عزیزمان و عاشق ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی خویش هستیم و می‌خواهیم که باشیم... که بمانیم و خدمت کنیم.

آیا یاری دهنده‌ای هست که ما را یاری کند؟
با احترام...
»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۸۰
انتشار یافته: ۱۰۱
هر جا میری فساد رو حس میکنی.
از صف نانوایی گرفته تا خرید سنگ قبر.
پاسخ ها
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
این سی نفر یعنی قبول دارند روزی که روی صحنه بودند اجبارا تن به پیشنهاد های ... داده اند و حالا که متاهل شدند و ... دیگر روی صحنه نمی روند
به نظر من آش به این شوری ها نیست و این نامه بیشتر برای مطرح شدن و کار پیدا کردن باشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقایون در راس کلاه هاشون رو بزارن بالاتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آش دقیقا به همین شوری است آقای به ظاهر بی طرف
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خوب چه افرادی این فسادها را انجام میدهند ؟؟؟؟؟ جواب مشخص است : قطعا موجودات فضائی و ماورائی این فسادها را انجام نمیدهند بلکه خود مردم هستند که فساد میکنند!!!!!!!!
مرحوم سلحشور هم همینا رو می‌گفت دیگه.
البته ناگفته نماند، سینما هم بخشی از همین جامعه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
یعنی به ایشان هم پیشنهاد ناشایست داده بودند؟
جواب تو:11:26
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
نه به شما پیشنهاد دادن و قبول کردین گویا!
امثال شما شنا در مرداب رو دوست دارید با این نحوه صحبت هایتان
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خیلی دفعات . بنده خدا دائم می نالید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقا داره میگه شهرت پرست ، شما درست بخون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
مرحوم سلحشور درد کشیده سینما و این وقایع بود
1- حضور دیگر بازیگران جدید در عرصه ی سینما لازم است ..
2- چرا باید فقط یک عده بازیگری کنند بقیه مردم دل ندارند ..

3- اگر فسادی هست در سینمای ایران نشان دهنده مشکلات ریشه ای تر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خوب بازیگرای جدید یاقیافه ندارن و یا پول ندارن
نامه بانوان هنرمندوارزشی کشورمان بسیارتکان دهنده وقابل تامل است.اما بدلیل رسوخ فرهنگ ابتذال ومنحط غربی به این عرصه فرهنگی متاسفانه بی بندوباری وفساد بوضوح مشهود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
من که هنوز دارم تکون میخورم
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
جون تو من که اگه آقای خونه کولر رو خاموش نکرده بودش هنوز هم داشتم ویبره میرفتم از این خبر!! بیخیال بابا! دو تا نون که ارزش اینو نداره واسه همکارانتون بزنین! اونها هم مثل شما دو فیلم بازی میکنند و میرن...! باز بیکار میشن ومردم توجهی بهشون نمیکنند واونا هم دست به قلم بزرگتری میبرن!!
ناشناس
| Armenia |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقا این لرز من بندددد نمیاااددد... این نامه و این حرف ها نشان دهنده اینه که خیلیا تو به دلیل عدم تخصص و اتوبوسی بازیگر شدن امروز دیگه تو این رقابت جایی ندارند افتادن دنبال حرف های بی مصرف
این عده زمانی که مرحوم سلحشور اخطار میدادن در مورد وضعیت بازیگران، کجا بودن،؟
پاسخ ها
ابرام
| Netherlands |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
اقاي عزيز اقاي سلحشور اصحاب هنر را مورد اهانت قرار داد اما اين نامه مطلب ديگري را حكايت مي كند
اين سى نفر اسم ندارند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
سی مرغ!!!
خداوند آقای فرج ا... سلحشور رو قرین رحمت خودش کند.
فرا فکنی و مظلوم نمایی عادتی شده که عملکرد ضعیف خود و نوع ورود به عرصه سینما را درست جلوه دهند.
ازین بازیگرا بپرسید روزی که وارد عرصه بازیگری شدین چطور اومدین.
آیا شایسته سالاری بوده یا پارتی و رابطه سالاری بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
متاسفم قضاوت خیلی بدی کردی ، مرز انصاف را رعایت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
مجید جان نیازی به نامه این سی نفر نیست . شما اگر یکم از کف تیپ و قیافه بازیگرای جدید الورود خارج شوی و کمی بازی آنها رو مد نظر قرار دهی می بینی که اینا هیچی بلد نیستند و...
حرفه مقدس رو خوب اومدند.
سینما و تلویزیون؟!
دیگه صدا و سیما چرا؟
سینمایی که گلزار به خاطر خشگلیش بهترین شده تکلیفش معلومه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
و اضافه کنید سحر قریشی که نزدیک به 3 میلیون طرفدار در اینستا گرام داره.
خدا رحمتت كنه سلحشور .
متاسفانه در دیگر شغلها هم این مورد پیش میاید. من یک فیلمسازم . در بین دوستان فیلمسازم بسیارند آدم های پاک. علت اصلی این موارد کم شدن ایمان و تقوا در ماست .
به نظر من عدم نظارت دقیق و حسابرسی شفاف از سازمان صدا و سیما،هر چند که چنین شورایی وجود دارد ولی کارایی ندارد و همچنین بیتوجهی به خواسته های بینندگان میلیونی در تهیه برنامه ها چه از نظر محتوا و چه از نظر اجرا موجب ایجاد فساد و ارتباطات پشت پرده و ناکارآمدی تلویزیون شده است
سینمای پاک خواسته همه مردمه
یعنی بغیر از این سی نفر خانوم هرکسی در سینما نقش ایفا میکنه به پیشنهاد های شرم اور جواب مثبت داده؟
یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
بله عزیزم دقیقا همینطوریه
متاسفانه ما هنرمندان مستندساز هم درگیر این پدیده شوم هستیم. وقتی برای یه کار بهشون زنگ میزنی هزار تا ادا و اطوار و آخرم دستمزدهای نجومی... من جوون چطوری میتونم فیلم بسازم وقتی با تیم حضرات نیستم؟!! فساد و رشوه در سینما بیداد میکنه.یادمه یکی از دوستام برای ساخت فیلمی از طالبان در افغانستان تمام سختی هاش رو به جون خرید ولی توی همین رسانه ملی باندهایی هستن که کار انقلابی ایشون رو پخش نکردن...
خداوند سلحشور را قرين رحمت فرمايد
تا وقتی امثال آقای م - ش در سینمای ایران همه کاره باشند وضع همین است
اولا این حرفه حرفه مقدسی نیست و مثل هر شغل دیگری هست، دوما مرحوم سلحشور همه مشکلات رو به گردن بازیگران انداخت اما این نامه نشان دهنده فساد در ارکان و مدیران سینمایی و تلویزیون میباشد.
اقای سلحشور چند سال پیش این حرفا رو زد اما بهش فحاشی توهین کردن

حسن عباسی هم چندبار از فساد سینما و پشت پرده در دهه 80 سخنرانی کرده

ک صحبتهاش موجوده در نت

اما باز ب اینم توهین کردن
خدا رحمت کنه سلحشور رو
زمانی که گفت سینمای ایران اوضاعش خرابه فکری بحالش کنید چقدر فحش خورد و همین سینماگران چقدر تطهبر کردن صنعت سینمارو...
اینا اون موقع کجا بودن؟!!!
حالا هم یکی یکی داره صداشون در میاد!!!!
مشت نمونه خروار است، در بقیه جاها وضع بهتر نیست.
سلام
سالهاست که در ایران غیر از موارد بسیار نادر هنر برای هنر و گاها هم هنر برای دستمزد و چیزهای دیگر است.
در ایران به جرات می توان گفت در معدود موارد هنر حرفی نداشته و تاثیر موثری در زندگی مردم نداشته لذا بود و نبود ان یکسان است.
کار اینها هنر نیست سرگرمی و عموما لودگی است لذا اینقدر بار تقدس ندارد.
این کارا هم شده عادت خیلی ها. چون دستشون به گوشت نمی رسه میگن بو میده.
خیلی از بازیکن ها فوتبال هم همینجوری هستند چون هیچ تیمی پیشنهاد ندارند یهو شروع میکنن به ناله و زاری که آی مردم فساد توی فوتبال زیاده و من چون میخواستم پاک بمونم پیشنهادی بهم نرسید.
دوم اینکه جالبه اینا شاکی هستند که چرا سرمایه گذار خصوصی از بازیگرانی استفاده می کنه که رزومه مشخصی ندارند. خب به شما چه ارتباطی داره؟؟ پول خودشه دوست داره از سر کوچه شون بازیگر برداره بیاره براش بازی کنند. تو چرا ناراحتی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خیلی می بخشی یکی از اون فوتبالیست هایی که پیشنهاد ندارند یهو شروع کردند به ناله و زاری رو نام ببر. مره حصابی سر کیو داری شیره می مالی؟ داریم می بینیم که فوتبالیستا ضعیف بازی کنن می رن توو نیمکت بعدش تیم های درجه دوم بعدش هم خدا حافظی.
این بانوان موجه که به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج از میدان به در شده اند قبل از ازدواج چطور فاقد مشکل بوده اند؟ و ای کاش از چگونگی ورود خودشون هم می نوشتند.
آقای سلحشور تمام اشکال وضع موجود را از خود زنان بازیگر می دانستند و هیچ اشاره ای به ریشه ایراد که در این نامه به آن اشاره شده است و آن ورود افراد غیر متخصص و شهوت پرست به این عرصه است نداشتند . هرچند نباید از خطای بعضی زنان بازیگر نما هم که با کنار آمدن با وضع موجود سبب تشدید این وضعیت می شوند نیز صرفنظر کرد.
درود بر رزمندگان اسلام
شهوت پرست!!!!!!!!!!! فاجعه ، مرگ اخلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
بابا داره میگه شهرت پرست ، چرا زود فکر همه میره یه جای دیگه !!!!!!!!!!!!!1
راستی فرانسیس فورد کاپولا کییییییی بود بلاخره
این مورد مختص سینام نیست در ادارات هم بیداد می کند .بی عفت ها به همه جا می رسند انهم تو روز روشن .می توانید تحقیق کنید ما در خدمتتان هستیم
دیگه توی همه چیز فساد موج میزنه دیگه حال آدم بهم میخوره از این جامعه
فسادجامعه را گرفته مسیولین خوابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
خواب نیستند حتی بعضی از مسئولین به آن دامن می زنند
اگر انسانها به ان چه دارند قانع باشند وبه داشته های دیگران طمع نکنند فساد در هیچ کجا به وجود نخاهد امد بزرگترین دشمن بشر طمع او به مال وناموس و... دیکران است
سینما همینه
تازه به نظرم سینمای ایران هنوز پاکتر از جاهای دیگه است ولی روابط زن و مرد در این هنر ولنگار است
سینما و تئاتر و رقص هنرهای فرمی هستند اصلا هم روی فرم بدن انسان می چرخند زنی که وارد این هنرها می شود فقط می خواهد با استفاده از بازی بدنش نان بخورد پس بهتر است از اول درست انتخاب کند مثلا برود پرستار شود
چرادرسیستم ما.که ارزشهابرایمان مهم است.چهارچوبی تعیین نمیشود.که ورودبه ان.شرایط وضوابط معینی راداراباشد.وبامعیارهای ماتطبیق داده شود.وهرهنرمندکه ان شرایط راداشت دران حیطه قرارگیرد.وکارگردانها.نسبت به پروژه های خود.ازاین هنرمندان کارازموده استفاده کنند.
نه اینکه هرکه بر وروئی داشت.یاپارتی ویافامیل.ویاخدای ناکرده روابط غیراخلاقی.بتواند.هنرپیشه شود.درانصورت جامعه فاسدخواهدشد.
مدیران اگاه بایستی حتمابه این مسئله رسیدگی کنند.تاهنری پاک.وجوانانی شایسته داشته باشیم.وگرنه زمانی که سرازیری قبرقرارمیگیرید.این غفلت وفسادهمراه شماخواهدبود.وبعدعذاب الهی.والسلام
من از دست اندركاران سينمام. حرفهاى اين خانم توهين به همه خانم هاى محترميه كه الان دارند توى سينما و تلويزيون بازى مى كنند. الان مردم عادى بعد از خوندن اين نامه قطعاً نگاه بدى به خانمهاى بازيگر شاغل پيدا مى كنند. نمونه اش كامنت هاى بالاست كه چشم بسته و براساس حرفهاى بى اساس همه سينما رو فساد متهم مى كنند. ايشون يا متوجه نتيجه اين تهمتش نيست و يا به عمد داره تلاش مى كنه كه همكارانش رو زير سؤال ببره. حتماً فساد در سينما هست، همون قدر كه در مشاغل ديگر هست. اما اهالى سينما بخاطر شهرت ناشى از اين حرفه بيشتر زير ذره بين هستند و خود اين خانم هم اين رو خوب ميدونه. واقعيت اينه كه ايشون و رفقاشون نمى خوان قبول كنند كه سقف پيشرفت و استعدادشون همينه و با فرافكنى و تهمت، متوسط بودن خودشون رو به گردن فساد مى اندازن. انشاالله كه آقاى پورمحمدى ريشه اين فسادى رو كه مى فرماييد بخشكانند ببينيم بعد از اون پيشنهادها به سمت شما سرازير ميشه يا خير.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
نه عزیزم تا زمانی که شما بند ...ت سفت نکنی زن شوهر دار توو این مملکت نمی تونه فیلم بازی کنه. تابناک جواب این استاد رو منتشر کن حالشو ببره.
خواهر من آخه وقتی شما با ظاهر خودتون و رفتاری که در اجتماع میکنید به این موضوع دامن میزنید چرا اعتراض دارید؟!
این وضعیت نتیجه رفتار خودتونه!
اون روزی که درباره حجاب و عفت صحبت میشد همین شماها بهش میدون ندادین.
خداوند آقای سلحشور را رحمت فرماید که بسیاری از دشمنی ها و تهمت ها را به جان خرید و پشت پرده سینما را افشا کرد اما برخی از شهوت پرستان ایشان را به انواع فحش ها و تهمت ها راندند
مشكل اصلي دوري ازدستورات خداست
بی کاری فقط منحصر به هنرمندان نمیشود گروه زیاد ی از هنرمندان عرصه صنعت وفن؛کشاورزی ؛قالی بافی و....بدلیل شرایط رکود در تنگنای شغلی هستند وچه بسا خانواده هایی که برای فرزندان اماده بکارشان نیز همین مشکل را دارند ورویهمرفته اگر چه سواستفاده وحق خوری در خیلی موارد هست اما اخلاق حکم میکند هر نارسایی را هنرمندان عرصه سینما پیوند به باج خواهی انچنانی نزنند وبجای حاشیه به اصل مطلب به پردازند که انهم بیکاریست که گمان نمیرود اقای دکتر مخاطب نامه گره گشا باشد .
سینما تا بوده و هست اینجوری بوده. کسی که می خواهد عکسش بر سردر سینما قرار بگیرد باید دم کارگردان یا تهیه کننده و یا... ببیند. در زمان رزیم گذشته بوده و الان هم هست. هدیه تهرانی، مهناز افشار. سحر قریشی و... بخاطر چی هنرمند شدند فقط به فقط بخاطر خوشکلی و گرنه 2 زار سواد ندارند
بنظر شما با توجه به این حجم برنامه و این کیفیت نسبت به شبکه های ماهواره ای این تعداد کارمند و مدیر لازمه؟
هرجا که بیکاری و حیف و میل بیت المال هست شیطان جولان میده و فساد بیداد میکنه
صدا وسیما،اصلا فقط سینما اینجوری هستش،صدا و سیما،نه نه نه
چشم مسئول اصلی سینما و تلویزیون روشن ....
سرف نظر از اینکه نامه این بازیگران صرفا ادعا می باشد و می بایست در یک محکمه صالح رسیدگی بشه در واقع نوعی اتهام به دیگر بانوان مطرح سینما می باشد این مطلب یعنی این که انهایی که الان مشغول کارند به خواسته غیر اخلاقی عوامل پشت صحنه جواب مثبت داده اند که الان مشغول کارند خدا همه ما را از وسوسه شیطان حفظ کند
خودشون وضع سینما رو به اینجا میکشونن بعد خودشون هم بعد چند سال از این وضعیت شاکی میشن
ایشون کاملا حقیقت را گفته اند و حتی اگر ایشون این نامه را منتشر نمیکرد در مورد فساد در سینما و سریال سازی میتوان گفت: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!!!!
با اطمینان نسبی عرض میکنم که این بانوان محترم بدلیل کم کاری و کم پولی و... دست به نگارش این نامه زده اند و حدس میزنم با سیاه نمایی زیاد و .. سعی دارند از این نمد کلاهی برای خود بسازند. چون رکود در همه ارکان از جمله کارهای تلویزیون سبب این کم کاری شده و زمانی که پول میرسیده کسی از انها گله مند اوضاع نبوده اند و حال با حسن استفاده از کلمات اسلام و دین و نظام و عفت و ... سعی در استفاده به مطلوب دارند.
اینها میگویند که هر بازیگری که در حال کار است .... باج میدهد و عفتش را میفروشد که قطعا بصورت مطلق این حرف درست نیست.
با سلام بسياري از بازيكنان مقصر در اين كار هستند اناني كه از حجاب وعكس هاي بي بند بارانه باعث شكسته شدن حرمت زن مسلمان شدند وهر اقدام مذهبي را تند روي نشان ميدادند وحال كه اين شرايط به ضرر انها هم شده به گونه اي ديگر فرياد مظلوميت سر ميدهند ولي دولت نه به اين نامه ها ونه هيچ درخواستي پاسخ ندهد تا انها صنف خور را اصلاح كنند. وقتي در برنامه صبح خانم ... كه كليپ رقص شان در همهجا دست به دست ميگردد در كنار فرزند شهيد صحبت ميكند طبيعي است كه ديگر كار از كار گذشته است
بهترین کار اینه که ادم فیلم بازی نکنه .
شما سی بازیگر جمع بشوید باهم سرمایه مشترک بگذارید
خودتان تهیه کننده گی کنید!
اگه توانستید باهم کان بیایید اونوقت حرفتان درسته
تهیه کنندگی کنید درکارهای خودتان هم بازی کنید
سالم هم بمونید اونوقت یکی میخواد جلوی شوهرانشان بگیرد!
دوستان دقت کنند که نامه خطاب به صدا وسیما می باشد نه تنها سینما آقای سلحشور فساد در سینما را مطرح کردند وگرنه همه تا دیروز می گفتند صدا و سیما گل و بلبل هست سینما بیشتر جولانگاه بخش خصوصی است اما صدا و سیما که تمام بودجه آن دولتی است دیگر چرا؟
واقعا واقعیت داره! من واقعا از این معضلی که این دست افراد درست کردن خسته شدم! ما فیلم سازهای مبتدی واقعا از اینده نگرانیم چون میترسیم وقتی ب دنیای حرفه ی وارد بشیم اصل فرهنگ با چنین دیدگاهی ک مرسوم شده نابود شود! خیلی سخنه تو دوره ی ک همه چی پولی شده ! خانمها هم برا محبوبیت دست بکار شدن
دروغ میگن خودشون مقصرن
خدا رحمت کنه آقای سلحشور رو گرچه بعد از فیلم پرواز در شب از فیلم هایی که ساخت یا بازی کرد دیگه خوشم نمیاد، اما چیزی که ایشون بهش اشاره کرد با متن این نامه کاملا فرق میکنه، دوستان به این موضوع توجه داشته باشن.
ضمنا ایشون دستش از دنیا کوتاهه، بهتر کمتر از ایشون خرج کنید.
این طبیعی سینما و فیلمه که بازیگران زن، بیشتر در دوران جوانی اوج دارند و ربطی به متأهل شدن یا نشدن آنها ندارد. پس ممکنه اقبال به بازیگران جوان دیگر نیز به همین دلیل باشه، پس ربطی به فساد، یا تقاضای شرمگین و غیر اخلاقی به اونها نداره
این خانمهای محترم باید توجه داشته باشن که با این سخن، اگر چه ممکنه در صدد استیفای حقوق خود باشند، اما از اون حرف در حال تخطئه و نسبت های ناروا به دیگران (بازیگران زن جوان ) هستند.
تظاهروریاکاری مثل موریانه بنیان همه اعتقادات رانابودمیکندگرچه درظاهرهمه چیزسالم بنظررسد
بهترین کار استخدام 14000 مامور نامحسوس برای رصد روابط غیر عرف هنری میباشد .باشد که مشکل اخلاقی وفرهنگی ابتذال مانند آنچه در سطح شهر انجام شد ریشه کن شود!!!!
اسامی همین کسانیکه نامه را نوشتن هروقت منتشر شد خواهشا عکسهاشون را تو صفحاتشون ببینید بعد متوجه میشید که درخواستهای بعضیها خیلی بی ربط هم نیست خانمی که با اون وضع پوشش میاد عکسشو منتشر میکنه مشخصه خیلی چیزها براش مهم نیست والا از قدیم گفتن هواپیما تا فرودگاه نباشه جایی نمینشینه
سرنوشت سی مرغ
راستش متن این نامه سلامت بازیگران زنی را که الان پرکار هستند را زیر سوال برده!
ممکنه همه این موارد باشه ولی بهتر بود به این بعد از نامه ای که نوشته اند نیز دقت می کردند تا خدای ناکرده به دیگر بازیگران زن توهین نشود.
اینکه با اینجور نامه ها بخواهند همه اقشار فعال در حوزه سینما را فاسد و شهوت پرست نشان دهند و جمعی که ظاهراً ورشکسته و بیکار هستند خود را قربانی نمایش دهند صحیح نیست. بازیگرانی چون لیلا حاتمی، فاطمه معتمد آریا و... نمونه هایی هستند که امیدوارم به موقع جوابی شایسته به این نامه بدهند.
در جواب ناشناس ١٢:٤٣، ليست مىخواى از خانم هاى شوهردار محترمى كه دارن بازى مى كنن؟ معتمد آريا، ليلا حاتمى، ترانه عليدوستى، بهاره رهنما، بهنوش طباطبايى، مهناز افشار، شقايق دهقان ، چندتا ديگه مى خواى؟ بعد الان معنى جواب مستدل تو اينه كه مثلاً خانم هاى محترمى مثل هانيه توسلى و سحر دولتشاهى و نيكى كريمى و امثالهم كه سالهاست بدون حاشيه دارن كارشون رو مى كنن بخاطر مجرد بودنشونه؟ نه برادر برو يه فكرى براى ذهن آلوده ات بكن
چی فکر میکردیم .چی شد .!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا چرا فقط این موضوع فساد است؟
مگر نانوا به رفیقش و مغازه های کبابی و حلیمی و کله پزی دور و برش نان بی نوبت نمی ده؟
مگه بانکی ها به رفیق و رفقاشون وام نمی دن؟
مگه مدیران کار رو بین شرکت ها و دوستانشون تقسیم نمی کنند؟
مگه دکترا برا دوست و آشناهاشون سنگ تموم تر نمی زارن و بی نوبت ویزیت نمی کنند؟
مگه داروخانه چی ها دارو رو برای آشناهاشون ردیف نمی کنند؟
مگه قاضی ها ....؟
مگه پلیس ها ....؟
مگه ....؟
کارگردان و تهیه کننده و مسئول دوربین و مسئول گریم و مسئول نور اینها آدم نیستند ؟؟!!!!
دل ندارند؟
چرا همه چیز رو از زاویه خودتون می بینید.
سلحشور روحت شادباد
هر دم از این باغ بری می رسد
يكى از اشكال فساد در سينما سوژه دزدى و سناريو دزدى هم هست٠
باسلام
این ژست عکس گرفتن نشانه چیست
یه نمونش اون اقایی که باند قشنگی تو سینما داره
هر دوره ام خانومای باندشو جوون تر انتخاب میکنه عکسشم میزاره
این دیگه علم غیب میخواد
البته اينكه فساد در اين عرصه غوغا ميكنه شكي درش نيست ولي بايد قبول كرد كه 90 درصد واقعيت صنعت سينما يعني برو رو و زيبايي كه وقتي از رنگ و لعاب مي افته يعني كم كاري و بيكاري . قطعاٌ اين سي نفر هم از پا تو سن گذاشته ها هستند .
به چه جایی هم نامه نوشتن ... صدا و سیما !!
همین چند وقت پیش بود که گوینده اخبار خارجیش فرار کرد رفت اونطرف و پرده از بی اخلاقی مدیرش برداشت...!!
چی میخواستیم چی شد؟
این سیاست گذاریها خود عامل این فساد هاستف من نمی دانم اینا نامه را به کی می نویسن
بسیاری از این بازیگران زن از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پیشنهاد کار داشته‌اند اما علاقمندند در کشورشان و برای تلویزیون و سینمای ایران کار کنند ...

یعنی الان ماهواره و پشت صحنه اش !! پاکتره ...
دقیقا منظور از پاکی و علاقه به کشور و پیشنهاد و .... چیه ! لطفا در این مورد کمی شفاف سازی کنن .
یه مقدار از آرایش و اداتون کم کنین مشگلتون کمتر میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر