بازدید 7454

هلاکت ۳۰۰ تروریست در شمال سوریه

نیروهای ارتش سوریه شدیدترین هجوم گروه‌های تروریستی تکفیری به شهر حلب از سمت غرب را دفع کردند که در نتیجه آن بیش از ۳۰۰ تروریست به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۵۸۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 04 May 2016
نیروهای ارتش سوریه شدیدترین هجوم گروه‌های تروریستی تکفیری به شهر حلب از سمت غرب را دفع کردند که در نتیجه آن بیش از ۳۰۰ تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، مردم حلب برای سیزدهمین روز پیاپی از حملات کینه‌توزانه گروه‌های تروریستی مورد حمایت آل سعود، قطر، ترکیه و غرب در امان نماندند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع مردمی، شدیدترین حمله تروریست‌ها به غرب شهر حلب را دفع و نقاط خود را در محور جمعیه الزهراء تثبیت کردند، ارتش بار دیگر با بازپس‌گیری نقطه الفامیلی هاوس که چند ساعت از آن عقب نشینی کرده بود

یک منبع نظامی سوری به تسنیم گفت حمله تروریست‌ها به غرب حلب شکست خورد که در نتیجه آن بیش از 300 نفر به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر شماری از نیروهای کمیته‌های مردمی شهرک‌های نبل و الزهراء برای کمک به ارتش سوریه در عملیات خود در جبهه‌های شهر حلب به این مناطق اعزام شدند.

منبع سوری درباره جزئیات درگیری‌هایی که تا ساعت پنج بامداد امروز چهارشنبه ادامه یافت، گفت حمله تروریست‌ها شدیدترین حمله به حلب طی چند سال اخیر بود به طوری که گروه‌های تروریستی همچون جبهه النصره، احرارالشام، حرکه نورالدین الزنکی و جیش المجاهدین با هماهنگی کامل با یکدیگر تمام جبهه‌ها از محورهای مختلف را شعله‌ور کردند.

این گروه‌ها حملات خود به محله‌های مختلف حلب را با صدها موشک و خمپاره آغاز کردند و در ادامه تونلی را در امتداد محله  الزهراء که دو ماه پیش حفر کرده بودند، منفجر کردند که منجر به ویران شدن سه ساختمان مسکونی شد، اما نیروهای ارتش که تحرکات تروریست‌ها را زیر نظر داشتند، ساختمان‌های اطراف را تخلیه کردند و به عقب بازگشتند و به محض منفجر شدن تونل، دستور از فرماندهان نظامی ارتش برای مقابله با هجوم تروریست‌ها صادر شد.

این منبع افزود درگیری‌ها تا ساعت‌های طولانی ادامه پیدا کرد،‌ولی تروریست‌ها نتوانستند با توجه به مقابله قاطع نیروهای ارتش با حملات شدید آنها به دستاوردی دست یابند.

منبع سوری گفت هدف گروه‌های تروریستی از این حمله شدید رخنه به جبهه غربی شهر حلب از سمت اللیرمون به الخالدیه تا اطلاعات هوایی بود.

این منبع تاکید کرد مسئله غافلگیرکننده این بود که جبهه‌های حلب در آن واحد شعله‌ور شد، در حالی که تروریست‌ها به یک نقطه حمله می‌کردند، ولی آنچه روز گذشته رخ داد، تاکیدی بر هماهنگی کامل میان تمام گروه‌های تروریستی و حامیانشان برای تغییر نقشه نظامی بود.

حملات شدید جنگنده‌های روسی و توپخانه ارتش سوریه، زمینه بازپس‌گیری نقطه الفامیلی هاوس در اطراف محله جمعیه الزهراء در غرب را فراهم کرد، این مکان در گذشته یک تفرجگاه گردشگری بود،‌ولی اکنون به تلی از خاک و خط حائل میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در درگیری‌های تبدیل شده است که به هلاکت بیش از 70 تروریست منجر شد، تروریست‌های باقی مانده با رها کردن اجساد همقطارانشان از معرکه گریختند.

حمله تروریست‌ها که هزاران نفر در آن مشارکت داشتند در نهایت به هلاکت بیش از 300 نفر در محور غربی حلب منجر شد که از نظر دانش نظامی از شکست‌خورده‌ترین حملات گروه‌های تروریستی قلمداد می‌شود.

حملات خمپاره ای و پرتاب کپسول‌های انفجاری گاز از سوی گروه‌های تروریستی، مسجد عائشه را که به مکانی برای پناه دادن مهاجران تبدیل شده بود، و بیمارستان الضبیط در محله المحافظه و اطراف بیمارستان  الرازی در الجمیلیه و کوی  دانشگاه را هدف قرار داد، البته تمام محله‌های مسکونی در معرض حملات وحشیانه تروریست‌ها قرار داشتند که به کشته و یا زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان منجر شد و خسارت‌های زیادی به ده‌ها منزل،‌خودرو و مراکز تجاری وارد کرد.

محله‌هایی همچون جمعیة الزهراء، الخالدیة، شارع النیل، الموکامبو، الشهباء، الأندلس، میدان سعد الله، اطراف کاخ شهرداری ، المشارقة، الأشرفیة، السریان الجدیدة، السریان القدیمة، محله مساکن السبیل، و اطراف میدان السلام و میدان شفا در محله حلب الجدیدة، اطراف دانشگاه حلب، خیابان أدونیس،منطقة الرازی، الجمیلیة،المشارقة، المیدان، الفرقان، سیف الدولة و الحمدانیة در معرض شدیدترین حملات خمپاره‌ای و موشکی مزدوران آل سعود، ترکیه، قطر و آمریکا قرار داشتند.

ارتش سوریه هم در پاسخ به این تجاوزات، مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در اطراف محله جمعیه الزهراء در غرب حلب،‌بنی‌زید و اللیرمون در شمال و محله بستان القصر را هدف قرار داد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از سوریه، حدود 350 موشک و خمپاره به محله‌های مختلف حلب اصابت کرد که در این حملات تروریستی دست‌کم 45 غیرنظامی جان باختند و 300 نفر هم زخمی شدند که شماری از آنها را زن و کودک  تشکیل می‌دهند. چندین ساختمان مسکونی و یک بیمارستان ویران شد و دانشگاه هم دچار حریق ناشی از انفجارها شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی