بازدید 4738

کلاهبردار 400 میلیونی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که از طریق ارسال پیامک انبوه به شهروندان 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 08 May 2016
رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که از طریق ارسال پیامک انبوه به شهروندان 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: عامل کلاهبرداری پیامکی در سطح کشور که با ارسال پیامک به شهروندان با مضمون ( شماره حساب ارسالی جهت واریز اشتباه بوده لطف کنید مبالغ را به این حساب واریز کنید) از آنان کلاهبرداری می کرد از سوی ماموران پلیس فتای البرز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ اقبالی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فریب پیامک کلاهبرداری را خورده و از حساب خود مبلغی را به حساب متهم انتقال داده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که شاکی مبلغی را به فردی بدهکار بوده که در صدد واریز وجوه به حساب فرد مورد نظر به دستگاه خود پرداز مراجعه می کند که در این حین با دریافت پیامکی با مضمون ( شماره حساب ارسالی جهت واریز اشتباه بوده لطف کنید مبالغ را به این حساب واریز کنید) بدون توجه به شماره پیامک مبلغ مورد نظر را به حساب فرد دیگری واریز کرده و به این شیوه با یک اقدام از پیش طراحی شده در دام کلاهبردار اینترنتی افتاده است.

سرهنگ اقبالی اظهار داشت: با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان تحقیقات خود را در فضای سایبری آغاز و پس از بررسی های تخصصی و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم را شناسایی شد و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در غرب شهر تهران دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم به ناچار در برابر مدارک و مستندات موجود به کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کرد و اذعان داشت تا کنون به این شیوه، جمعاً مبلغ 400 میلیون ریال از حساب شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ اقبالی افزود: در این روش فرد کلاهبردار از طریق نرم افزار به گروه زیادی از مشترکین تلفن های همراه پیامک را ارسال کرده و به صورت اتفاقی افرادی که در ساعات اولیه صبح در صدد واریز وجوه به حساب افراد مورد نظر خود بودند طعمه فرد کلاهبردار قرار گرفته و پول را به حساب ارسالی واریز می کردند.

رئیس پلیس فتا البرز به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداری پیامکی یکی از شایع ترین نوع کلاهبرداری است که افراد شیاد از ساده اندیشی مردم سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری و سرقت از حساب آنها می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان