آزادسازی نرخ بلیت قطار با لحاظ رشد کیفیت مجاز است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه فضای میان شرکت های حمل و نقل ریلی برای ارایه خدمات بهتر به مسافران باید رقابتی باشد،گفت: آزادسازی نرخ بلیت قطار با لحاظ رشد کیفیت خدمات مجاز است.
کد خبر: ۵۹۰۸۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 20 May 2016
|
5010 بازدید
|
۱
علی نعمت چهاردولی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت قطار، گفت: آزادسازی نرخ بلیت قطار مشروط به رشد کیفیت خدمات دهی به مسافران و رقابت پذیری بیشتر شرکت های حمل و نقل ریلی مثبت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مخالف هر نوع افزایش قیمتی در بحث بلیت قطار هستیم، افزود: آزادسازی نرخ ها باید منجر به ایجاد فضای رقابتی در بین شرکت های حمل و نقل ریلی شود تا به این ترتیب مسافر خود با سنجش امکانات این شرکت ها یکی را برای سفر خود انتخاب کند.

 

آزادسازی نرخ بلیت قطار کاهش نرخ ها و فضای سالم رقابتی را ایجاد می کند

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت قطار می تواند به کاهش نرخ ها در نتیجه ایجاد فضای سالم رقابتی منجر شود، تصریح کرد: در صورتی که آزادسازی نرخ بلیت به سمت و سوی ارایه خدمات نامناسب با قیمت های نجومی حرکت کند؛به طورحتم توفیقی حاصل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با رقابتی شدن فضای میان شرکت های حمل و نقل هوایی تاخیر قطارها، ایجاد بازار سیاه خرید و فروش بلیت و معضلاتی از این دست دیگر مشاهده نخواهد شد.

چهاردولی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت قطار می تواند به سطح بندی خدمات شرکت های حمل و نقل ریلی منجر شود، گفت: بعد از آزادسازی نرخ ها در صورتی که شرکتی از واگن سالم با خدماتی به روز استفاده نکند؛نمی تواند نرخ بلیت خود را افزاش دهد.

وی افزود: با آزادسازی نرخ بلیت قطار مردم قدرت انتخاب بیشتری برای استفاده از خدمات بهتر شرکت حمل و نقل ریلی خواهند داشت؛زیرا تنها در این صورت ایجاد رقابت میان دستگاه های ارایه دهنده خدمات را شاهد خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:مجلس از آزادسازی نرخ بلیت قطار تا زمانی که با ارایه کیفیت بهتر همراه باشد حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء از برنامه خرید ۲۰۰ واگن دست دوم توسط این شرکت طی امسال خبر داد و گفت: مقدمات آزادسازی نرخ بلیت قطار فراهم شده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
یعنی حسرت مشهد رفتن هم به دل اکثر مردم خواهد ماند؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟