بازدید 8997
استمرار بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی در عراق؛

ورود دوباره معترضان به «منطقه سبز» بغداد و درگیری با نیروهای امنیتی

در شرایطی که کمتر از یک ماه از جنجال های رخ داده در عراق به واسطه اقدامات طرفداران جریان طرفدار مقتدا صدر و ورود آن ها به ساختمان پارلمان می گذرد، اخبار حاکی از آن است که تظاهرکنندگان و معترضین، بار دیگر وارد «منطقه سبز» بغداد شده و میان آن ها و نیروهای امنیتی درگیری رخ داده است؛ اقدامی که بار دیگر چشم انداز ثبات سیاسی در عراق را با ابهام مواجه می سازد.
کد خبر: ۵۹۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 20 May 2016
ورود دوباره معترضان به «منطقه سبز» بغداد و درگیری با نیروهای امنیتیدر شرایطی که کمتر از یک ماه از جنجال های رخ داده در عراق به واسطه اقدامات طرفداران جریان طرفدار مقتدا صدر و ورود آن ها به ساختمان پارلمان می گذرد، اخبار حاکی از آن است که تظاهرکنندگان و معترضین، بار دیگر وارد «منطقه سبز» بغداد شده و میان آن ها و نیروهای امنیتی درگیری رخ داده است؛ اقدامی که بار دیگر چشم انداز ثبات سیاسی در عراق را با ابهام مواجه می سازد.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری فرانسه از هجوم معترضان عراقی به منطقه سبز بغداد خبر داد. خبرها از عراق حاکی از آن است که معترضان به دفتر نخست وزیری عراق یورش بردند و با نیروهای امنیتی عراق درگیر شدند.

واشنگنتن پست نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق با استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش، سعی در عقب راندن معترضان از این ناحیه دارند. رویترز نیز در گزارشی از شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی به ‌سوی معترضین عراقی در منطقه سبز از سوی نیروهای امنیتی خبر داده است.

اسکاي نيوز هم در خبري که مقامات عراقي هنوز آن را تأیيد يا رد نکرده‌اند، از کشته شدن سه تن و زخمی شدن چند نفر دیگر در درگيري‌هاي منطقه سبز خبر داده است.

پس از یورش نخست معترضان به منطقه سبز ـ که چندی پیش اتفاق افتاد ـ حیدر عبادی نخست وزیر عراق، اعلام کرده بود که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد، حادثه مشابهی اتفاق بیفتد و در صورت تکرار آن با معترضان برخورد خواهد کرد.

در همین رابطه، پليس عراق به دنبال تلاش شرکت کنندگان در تظاهرات امروز بغداد براي ورود به منطقه سبز، ورودي‌هاي اين شهر را به کلي بست و وضعيت اضطراري اعلام کرد. پليس عراق در بغداد، پايتخت عراق حالت اضطراري اعلام کرد.

لازم به ذکر است، پيش از اين نيز يک بار ديگر معترضين طرفدار مقتدي صدر وارد منطقه سبز بغداد شده و پارلمان را به تسخير خود درآورده بودند. برخي جريانات سياسي در عراق نسبت به آنچه فساد در دستگاه‌هاي حکومتي خوانده مي‌شود، اعتراض دارند.

در شرایطی که برخی اخبار از کشته شدن سه تن حکایت دارد، یک منبع پلیس عراق که به نامش اشاره نشده، گفت: 17 نفر در جریان تیراندازی و شلیک گاز اشک آور نزدیک منطقه سبز زخمی شدند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که نیروهای پلیس و امنیتی عراق، موفق به خارج کردن معترضین و کنترل یافتن به اوضاع شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان