بازدید 19432

چرا مردم علی مطهری را مؤثرترین نمایندۀ مجلس نهم می دانند؟

مجلس نهم هم به پایان رسید. حالا نمایندگان این دوره از مجلس دارند در خلوت کارنامۀ خود را مرور می کنند و مستقیم یا غیر مستقیم، داوری مردم دربارۀ کارنامۀ خود را می شنوند و می بینند. تابناک از خوانندگانش خواستT نظر خود را دربارۀ مؤثرترین نماینده این دوره در یک نظرسنجی محدود بیان کنند.
کد خبر: ۵۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 25 May 2016
در حالی که با شاخص های متداول نمایندگی و به صورت کمی، رتبۀ پسر مرتضی مطهری اصلاً قابل توجه نیست، پس چرا مردم  او را مؤثرترین نمایندۀ مجلس نهم می دانند؟

به گزارش «تابناک»، دکتر علی مطهری، دارای دکتری در رشته فلسفه و کلام اسلامی و استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، یکی از معدود نمایندگانی است که حدود دو روز غیبت داشته است، این نماینده مجلس در چهار سال گذشته، تنها 13 بار تأخیر داشته است.

این نماینده مجلس در دوره نهم پای 43 طرح را امضا زده؛ اما تا کنون طراح هیچ طرحی نبوده، بنا بر آمار میزان مشارکت مطهری در این زمینه 22% درصد بوده که در مقایسه با سایر نمایندگان، جزو کم کارترین ها به حساب می آید، جعفر قادری با امضای 121 طرح در مجلس در رتبه اول این گروه قرار دارد و علی مطهری رتبه 205 را از آن خود کرده است.

همچنین علی مطهری، جزو نمایندگانی است که می توان گفت، کمترین نطق را در مجلس شورای اسلامی داشته است. این نماینده با ایراد پنج نطق میان دستور در مقایسه با سایر نمایندگان مجلس، رتبه 87 را به خود اختصاص داده است، حال آنکه نادر قاضی پور تا کنون 17 بار از طریق تریبون مجلس سخنرانی کرده است.

تذکرات کتبی این نماینده نیز در مقایسه با سایر نمایندگان از نظر آماری در چهار سال گذشته بسیار اندک بوده است. این نماینده در طول دوره نمایندگی خود در تنها 22 بار تذکر داده است. این درحالی است که نادر قاضی پور، بیش از 650 بار تذکر کتبی به هیأت دولت داده است.

جایگاه مطهری در توزیع تعداد تذکرات کتبی

کارنامه علی مطهری

نمودار تذکرات مطهری به هر عضو هیات دولت

کارنامه علی مطهری

نسبت تذکر‌آت این نماینده به هر عضو هیات دولت

کارنامه علی مطهری

کارنامه علی مطهری در سؤال از وزرا نیز تفاوت چندانی با آمار تذکرات وی ندارد این نماینده مجلس تاکنون 18 بار از وزرا سؤال کرده است که در مقایسه با نفر اول 117 بار کمتر بوده است.

کارنامه علی مطهری


با این همه، در رقابت با چهرۀ بسیار تأثیرگذار در ادوار مختلف مجلس، یعنی محمدرضا باهنر، یا چهرۀ مؤثر در مجلس، جامعه و رسانه، یعنی احمد توکلی، و یا نمایندگانی چون مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی و حمید رسایی مردم پسر شهید مرتضی مطهری را مؤثرترین نماینده در مجلس نهم می دانند. دلیل این امر چیست؟

پاسخ گفتن به این پرسش که چرا مردم علی مطهری را مؤثرترین نمایندۀ مجلس نهم می دانند، می تواند موضوع رساله ها و پایان نامه های زیادی در رشته های مختلف علمی باشد. در این گزارش فقط می توان به اختصار به برخی از دلایل این امر اشاره کرد؛

1- رابطۀ وثیق علی مطهری با نظام جمهوری اسلامی


علی مطهری، فرزند کسی است که بنیانگذار انقلاب او را پارۀ تن خود می دانست و رهبر انقلاب هم او را بسیار بزرگ می دارد. این امر باعث شده که نسبت به وفاداری علی، فرزند سیاسی این خانواده، هم در عالی ترین سطوح نظام اعتماد وجود داشته باشد. علی مطهری خودش هم می داند چه نسبت وثیقی با نظام جمهوری اسلامی دارد. در عمل هم او همواره التزام خود را به اصول و ارکان نظام جمهوری اسلامی نشان داده است. او از اصول این نظام وفادارانه دفاع کرده است.

2- مردم احساس می کنند که علی مطهری صدای آنهاست

رشد و تربیت در خانواده ای روحانی، موجب شده که نبض ذهن، باور و عواطف علی مطهری با نبض جامعه هماهنگ باشد. او هم احساسات جامعه را احساس می کند و هم در رفتار و گفتار سیاسی و اجتماعی اش آنها را بازتاب می دهد.

3- علی مطهری مرزهای جمهوری اسلامی را گسترش می دهد


جمهوریت، برای ملت ما تجربۀ تازه ای است و ما در این زمینه نوآموزیم. هم ما شهروندان و هم مدیران و تصمیم گیران، تجربۀ چندانی در زمینۀ جمهوریت نداریم. افتان و خیزان داریم به سمت قلۀ جمهوریت حرکت می کنیم. در حالی که همسایگان ما هنوز هم امیرنشین اند. ایران با سابقۀ پیشرو بودن در منطقۀ خود، در قرون و اعصار گذشته، این بار هم پیشرو در تجربۀ «جمهوری» است. در این مرحله، عامۀ مردم و نخبگانِ خاص، هر یک در مرحله ای، باعث می شوند که «ایرانی» در تجربۀ جدیدش به پیش برود. لازمۀ این پیشروی، گسترش مرزهای جمهوریت است.

به عبارت دیگر، دفاع از وضع موجود، کار چندان دشواری نیست؛ اما کوبیدنِ مسیر آینده و استحکام بخشیدن به آن برای حرکت عموم است که دشوار است و از هر کسی برنمی آید. کسی می تواند چنین کند که در بالاترین سطح از اعتماد نظام برخوردار باشد و خود نیز شجاعت لازم برای انجام این وظیفۀ دشوار را داشته باشد.

4- علی مطهری به ارزش های دینی وفادار است


در حالی که برخی از جمهوری خواهان ایرانی، سنت خود را تماماً فراموش کرده و به جای برخورد منتقدانه با غرب و ارزش های آن، و همزمان با آن، توجه و اهتمام جدی به ارزش های دیرین جامعۀ خود، متأسفانه هر آنچه غربی است را ارزشمند می شمارند؛ پسر شهید مرتضی مطهری، غرب زده، تکنیک زده، و مدرنیته زده نیست. او ارزش های دیرین جامعۀ خود را باور دارد و به آنها ملتزم است. اتفاقاً برخی از کسانی که او را قبول دارند، ممکن است خود چنین نباشند و به غرب و غربیان شیفتگی داشته باشند. او حتی برای به دست آوردن دل چنین کسانی هم ذره ای تلاش نکرده و فقط کار خود را انجام داده است.

5- وساطت بین حکومت و مردم


تجربۀ لذت قدرت، افراد را محافظه کار و شاید دچار تحولات بنیادی و در نتیجه شاید بی توجه به دغدغه های جدی مردم می سازد. این است که، برای مثال، کسانی که با دغدغه و نمایندگی از طبقات محروم و فقیر مردم وارد طبقۀ قدرتمندان می شوند، به مرور طبقه و ریشه ها و زمینه های رشد سیاسی خود را فراموش می کنند به مسائل انتزاعی یا بی ارتباط با این طبقات می پردازند و از سوی پایگاه های رأی خود دور می شوند؛ اما سه دوره نمایندگی، باعث نشد که علی مطهری از جامعه فاصله بگیرد. او خواسته ها و دغدغه های مردم را به صدایی بلند بیان می کند و نظام آن را با اعتماد می شنود.

6- علی مطهری رسانه ها را می شناسد


در حالی که بسیاری از نمایندگان به رسانه ها بی توجه هستند، علی مطهری نه فقط قدر و قدرت رسانه در دنیای جدید را می داند؛ بلکه رسانه های مختلف را هم خوب می شناسد و با آنها رابطۀ بسیار خوبی هم دارد و از این ظرفیت بسیار استفاده می کند. و اتفاقاً بخشی از وقتش صرف این کار می شود.

علی رغم همۀ اینها، آقای دکتر علی مطهری «نماینده مجلس» است و شاید بهتر باشد، در مجلس دهم شاهد «طرح» هایی از سوی او باشیم که دغدغه های مشترک او و مردم را تبدیل به «قانون» کند. حضور در رسانه ها خوب است، تبدیل شدن به صدای ملت خوب است، وساطت میان مردم و حکومت خوب است؛ اما «قانون» چیز دیگری است. قانون! با اعتمادی که نظام جمهوری اسلامی به درستی ریشه های باورها و علایق و دغدغه های او دارد، و با توجه به التزام و اعتقاد او به ارزش های بنیادی جامعه و نظام اسلامی، و با توجه به دسترسی او به مراکز تولید علم در حوزه و داشگاه، او می تواند با رعایت تعادل و تناسب و ملاحظۀ وجوه مختلف، گام های تازه ای بردارد، بسیار مؤثرتر از سه دورۀ قبل و چرا که نه؟

می مانیم و کارنامۀ علی مطهری و همکارانش در مجلس دهم را مرور می کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۵۰
درود
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
تابناک جون خودتم میدونی که مخاطبین شما رویه ای اصلاح طلبی دارند و پرواضح است که در نظرسنجی اینچنینی به آقای مطهری رای میدهند .

چنانکه اگر بین آقایان لاریجانی و عارف (و حتی مطهری) نیز رای گیری کنید ، از دید مخاطبان شما حتما آقای عارف( یا مطهری) فردی تاثیرگذارتر و موثرتر ،هم در مجلس و هم در کل کشور است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
بدرود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
این نظر «مردم » نیست. نظر خوانندگان تابناک هست که جهت گیری بیشترشون مشخصه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
نظر سنجی شما تا حدودی قابل قبول است. اما سوال! خب شما چرا نادر قاضی پور و جعفر قادری را که به گفته خودتان بسیار هم پرکار بوده اند، در لیست اولیه نیاورده بودید؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
تابناک توی خیلی از نظرخواهی هاش مثل صدا و سیما عمل میکنه و سوال رو طوری مطرح میکنه که آدم حرصش میگیره چون دنبال جواب خودشه نه پاسخ مردم خو من فقط برای اینکه جواب نظر سنجی رو ببینم به ایشون رای دادم چون حالم از باقیشون بهم میخورد فقط این یکی بود که یکی به نعل میزد یکی به میخ و بقیه همش دنبال گند کاریهای خودشون بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
افرین بر حسین عزیز که انقد منطقی جواب دادی ما ایرانیا احساسی هستیم شما این نظر سنجی رو توی خبرگزاری نسیم یا فارس برگزار کنید ببیینید نتیجه چطور میشه هر جریان طبق رویه سیاسی ودش مخاطب داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
من یک جوانم و مهندسی خوندم ، چیزی از سیاست و پشت پردش نمیدونم ولی به این خاطر به مطهری دادم که آدم منطقی هست ،اول فکر میکنه بعد صحبت میکنه چیزی که در دوره نهم کمتر نماینده ای داشت .منطق مهمترین چیزه هر چند تلخ باشه.
اقایان تابناک من یکی که با مطهری مخالفم هر روز سایت شما رو هم میخونم ولی چیزی ندیدم یا نخواستم نظر بدم ضمنا شماها یکی به نعل میزنید یکی به میخ و خوانندگان شما خب معلومه بیشترش بهئمطهری رای میدن ضمنا مگه شما چند درصد مردم خواننده تون هست اینقدر با اعتماد از یه نظر سنجی غیر قابل استناد حرف میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شاهرخ جان .اگه تو فارس نیوز و تسنیم و هر سایتی که دوست داری مردم رای بدن باز هم نتیجه همین میشه. البته دلایل انتخاب مطهری این چیزهایی که تابناک میگه نیست. تابناک چیزهایی رو به عنوان دلیل گفته که خودش دوست داشته. البته خود تابناک دلیل واقعیش رو میدونه.....
حامد
| Netherlands |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
و مهمتر از همه نظات مخالفاشونو چاپ نمی کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
نفر دوم لیست تهران کی بود ایا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
با سلام.به تعداد خوانندگان عصر ایران کاری ندارم فقط میتونم بگم انتخابات مجلس جواب رفتار آقای مطهری رو داد که چه تعداد به ایشون رای اعتماد دادند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آقای مطهری از جنس مردم عادی است و برای همین است که مردم او را دوست دارند
حسن
| Switzerland |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آقا شاهرخ اینکه شما در نظرسنجی شرکت نکردید دلیل بر غیرقابل استناد بودن آن نیست دوما اینکه میگید تابناک یکی به نعل میزنه یکی به میخ برداشت شماست برداشت من و دیگران اینکه تابناک جناحی برخورد نمی کنه و متعادل برخورد میکنه و از هر دو جناح خبر درج میکنه تا بیننده خودش قضاوت کند در صورتیکه در سایت های دیگر فقط خبرهای جناح خودشان را درج میکنند. سوما اینکه پرسیده اید مگه تابناک چند درصد خواننده دارد باید گفت تابناک براساس آمار الکسا پربیننده ترین سایت خبری ایران است آنهم با امکانات کم، اگر هم باشگاه خبرنگاران و یا فارس از تابناک بالاتر هستند بخاطر امکانات و سرمایه های دولتی است که بالاتر از تابناک هستند. چهارما با مخالفت شما با آقای مطهری چیزی از عزت و محبت ایشان در دل مردم کاسته نمی شود . مردم واقعا آقای مطهری را قبول دارند همانطور که آمار و ارقام اینگونه نشان می دهد
فقط برای اینکه اعتراض می کرد
به همه چیز معترض بود مثل مردم
برای رسیدن به پاسخ واقعی مردم درنظرسنجی ها اگر دنبال واقعیت هستید یک گزینه هیچکدام رااضافه کنید بعد به تحلیل نتایج بپردازید
چون تنها نماینده ای بود که جرات اظهار نظر در مورد پرونده حصر را داشت و خواستار پایان حصر و تشکیل دادگاه و تعیین تکلیف پرونده حصر بود
همه این دلایلی که گفتی جزئ دلایلی نیست که مردم آقای مطهری رو انتخاب کرده باشن مردم براساس همان تعداد نطق کم اما منطقی ایشان رو انتخاب کردن
حداقل خود من ایشون رو بخاطر نامه ها و نطق های منطقی که نوشتن و ایراد کردن انتخاب کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
یکی از ایرادات منطقی ایشان معزل ساپورت پوشیدن بودن که البته بعید میدونم اصلاحات و جریان به اصطلاح معتدل با اون مشکلی داشته باشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
دلیل اصلی حمایت مردم از اقای مطهری جمهوریت خواهی ایشان است
ايشان شجاعانه ، در پي احقاق حق مردم هستند و سعي دارند عدالت در جامعه برقرارشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
خصوصا در جریان ساپورت پوش های پایتخت
دلايلى که براى انتخاب دکتر مطهرى به عنوان موثر ترين نماينده ذکر کاملا غلط و بی ربط بود و بسیار زشته است که از نظرات مردم برای اهداف سیاسی و نامربوط استفاده می کنید،اطمینان دارم با این طرز برخورد و تحلیل رای مردم دیگر منتظر شرکت مردم در بخش نظر سنجی نباشید
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
دقیقا! به علی مطهری رای دادیم نه چون فرزند شهید مطهریه، بخاطر این که هر بار حرف بجا و مناسبی رو در طرفداری از حق زده، نه چپ بوده نه راست ، اما اگر اصولگرایی یا اصلاح طلبی واقعی وجود داشته باشه مطهری به نحو خوبی تونسته اجراش کنه.گیرم پدر تو بود فاضل... بزرگ شدن در خانواده روحانی دلیل به حق طلبی و عملکرد صحیح و هوش سیاسی و دلسوزی برای ملت نمیشه! مهم تعهد واقعیه که علی مطهری از خودش بروز داده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شاید مهمترین عامل اینه که مطهری نون بنرخ روز نمی خوره ..
چرا در مورد نظر سنچی قبلی حرفی نزدین . اگه لاریجانی بیشترین رای رو می آورد سریع خبر رسانی میکردین "چرا نظر مردم به لاریجانی نزدیک تر است"
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
نظر سنجی قبلی در مورد رئیس مجلس دهم بود که عارف با اقتدار از طرف نظر مردم اول شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
فکر کردین همه مردم تابناک میخونن همین نظر سنجی توی سایت فارس نیوز یک جواب دیگه داره
تاثیر گزارترین نماینده به اعتقاد سایت شما است خوبه صدای دیگران راهم بشنوید که آقای مطهری کجاها ساکت است به سایتهای دیگر هم مراجعه کنید.
بنویس به دلیل دفاع از موسوی و کروبی و خانم خالقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
من به عنوان کسی که در این نظرسنجی به ایشان رای دادم بیشتر این دلیل را بسیار قبول دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
من هم کاملا با شما موافقم....
جل الخالق 33000 نفر شدند مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
انتظار داری نظر 70 میلیون رو بذارن؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
نفردوم لیست تهران می شود مردم
این آمارهاروازکجاآوردین؟؟این آقافقط مخالفت!!!می کنه فرقی هم نمی کنه باکی یاباچی.
البته به نظر من بسياري از راي دهندگان مجلس پيشين(نهم) را با مجلس آينده (دهم) اشتباه گرفته اند و به دليل عملكرد پر سروصداي مطهري در انتخابات گذشته، به نوعي بخشي از راي مردم پيش بيني تاثرگذاري مطهري است
ای کاش اقای عباسعلی منصوری هم در این لیست بود
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
برای شهرستان کاشان موءثر نبود چه برسد برای مجلس.
البته در این نوشته به عامل اصلی که علی مطهری را در چشم مردم متمایز از سایر نمایندگان می کند اشاره نشده است و آن اصرار و پایداری او در دفاع از حقوق مردم و فعالان سیاسی است.
درود بر علی مطهری فرزند خلف شهید مطهری
علی مطهری یک مر به تمام معناست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
یک حزب باد به تمام معنا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
نه اشتباه نکن مطهری حزب باد نیست حزب حق است
عجب دلايلي جفت و جور كردين تا دليل اصلي پنهان بمونه!
دکتر مطهری آدم خوبی است این نظرسنجی افکاری است که در سایتها و فضای مجازی حضور دارند .اما هرمشتی نمونه خروار نیست .
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
کسانی که به علی مطهری رای دادن همون خس و خاشاکی هستن که شما و رییس جمهور مورد علاقه تون اونا رو نمی دیدین.
شما از زین افتادین اما قاچ زین رو ول نمی کنین.
مردم خوب تشخیص میدهند و هیچ وقت این را فراموش نکنید . رسانه هایی که صدای مردم را خفه می کنند خائن به مردم و ارزش های انسانی هستند .
چون در این سایت نظر سنجی شده به همین سادگی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
یک سایت رو شما معرفی کن مردم برن رای بدن. بشرطی که نتیجش رو یبپذیری
مطهری به ارزش های دینی وفادار است???????????????????
مردم کجا بود مرد حسابی؟ ؟؟
یه نظر سنجی توی تابناک میشه مردم؟!؟
دلت خوشه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
مثله همون موتورسوارها که میگن کنسرت برا "مردم" خوب نیست.
البته تا مردم از نظر شما چه کسانی باشند
مردم نه!!!
مخاطبین شما

مردم ایران 79000000 نفر هستند . نه 31000 نفر که در سایت خبری شما رای داده اند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
منظور جامعه آماری مردم است. طبیعتاً همه قرار نیست در نظرسنجی ها شرکت کنند! رای گیری که نیست برادر من.
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
رفراندوم نيست آقا ! نظرسنجيه فهميدي ؟! ن ظ ر س ن ج ی !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ناشناس 11:18 جامعه اماری وقتی درسته که از همه مردم جامعه نمونه گیری بشه نه از خوانندگان یک سایت با موضع گیری مشخص اصلا چند درصد مردم اینترنت دارند چند در صد اخبار را از اینتر نت میخونن چند درصد سایت تابناک میان وچند درصد خوانندگان تابناک در نظر سنجی شرکت میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
بله در سته جامعه آماري ولي اين سايت پارامترهاي لازم براي بدست آوردن نظرات مردم رو نداره.اين سايت يه سايت خبريه و غالبا اخبارش وتفاسيرش جهت دارو بي منطقه .دليلش هم كمبود سوادتحريريه اش است .مثلا كدام تفسيرسياسي رو مي تونيدپيدا كنيد دراين سايت كه با يكي از تفسيرهاي روزنامه وزين كيهان هماوردي كنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
در رای گیری هم، همین نتیجه بدست آمد! آیا اگر کسی مثل من یا شما فکر نکند، نباید او را جز مردم دانست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
روزنامه وزین کیهان... خیلی باحالی تو . مردم از خنده
از نماينده گناباد كه اصلا كاري براي شهرش نكرد هم بنويسيد
علت نترس بودن ایشان در خصوص تذکر به سران خصوصا قضیه حصر است وچون برای نظام هزینه دارد با ایشان برخورد نمی شود
مقایسه قاضی پور و مطهری از آن حرف هاست!!
سلام. خیلی از تحلیل هاتون مانند همین نوشته است. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنر مندی؟ آیا مردم فقط خوانندگان تابناک آن هم فقط شرکت کنندگان در این نظر سنجی هستند؟؟!!
اقای علی مطهری ویژگی های مثبت زیادی دارد، اما در ماجرای حصر سران فتنه و اصرار وی بر سخنرانی ها و تبلیغ های خلاف امنیت ملی نشان داد که التزام عملی به قانون و ولایت فقیه ندارد. رهبری صریحا در دیدار حضوری با وی نظرش را صریحادرباره حصر، لزوم بصیرت و حفاظت از خون شهدا(یعنی از جمله پدر ایشان) گفت ولی ایشان گفتند که از پاسخ رهبری قانع نشده اند!!!! و باز سخنرانی ها ی خود را ادامه داد تا اینکه پس از حادثه شیراز خاموش شد!!!
شما هم اگر راست می گید و منصف هستید این نظر را مانند نتیجه نظرسازی خودتان درباره ایشان منتشر کنید
چون حرف حق میزنه
شب دراز است.
تحلیلتان در مورد دلایل محبویت مطهری اشتباه اشتباه هست
مردم در این نظر سنجی به کارایی مطهری رای ندادن . رای مردم فقط به خاطر مقبولیت بیشتر مطهری در بین گزینه های انتخابی هستش
و این مقبولیت بین مردم دلایل خاص خودش را دارد که در این مقال نمیگنجد
علی مطهری مردی شجاع و مدافع واقعی حقوق مردم و مدافع راستین نظام جمهوری اسلامی است. او کسی است که با جریان ها و منافع شخصی و جناحی همراه نمی شود و حرف حق را می زند ولو که به ضررش تمام شود. نظر سنجی مردم همان رأی بالایی بود که به ایشان دادند. لابد آنها هم مردم نبودند!!
عجب توهمی شما تابناکی ها را گرفته است ؛ یعنی مخاطبان شما که تقریبا 90 درصد اصلاح طلبان هستند نماینده کل مردم فرض کردید؟؟!!!
ننویسید مردم...
بنویسید مردم تهران... و طرفداران عده ای خاص. کلا بازدید کننده های فضای مجازی خاص هستند.
به اعتقاد من آقای مطهری کار مثبت خاصی انجام نداده است. فقط از روی بصیرت پایین روی مواردی که جنجالی است پافشاری لجبازانه انجام می دهد.
او معتقد بود از بعد فرهنگی اصولگرا است. اما چرا با وجود اینکه می داند علت رد صلاحیت مینو خالقی چیست باز پافشاری می کند. آیا کشف حجاب مسئله ی ساده ای برای ایشان است؟
تابناک گل گفتی
واقعا متاسفم برات تابی.چرا خبره مربوط به ج ... رو کامنت منتشر نمیکنین.خوش باشین
اگردرمقیاسهای بالاتری هم نظرسنجی میشدقطعا نتیجه همین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
خود همه پنداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
مثل انتخابات مجلس
باسلام
اگر اين دوره هم همين تذكرات را در جهت رفاه و آسايش مردم و همچنين ارتقا اقتصاد جامعه و خانواده ها بدهد ملاك خوبي است براي سنجش ايشان...
وگرنه كيست كه نداند او با دولت گذشته مخالف بود وبيشتر تذكراتي كه در اين جدول آمده مربوط به آن دوره ميباشد...
یکی از دلایش اینه که نظر سنجی در سایت تابناک بوده
یکی از دلایش اینه که نظر سنجی در سایت تابناک بوده
بعد از دفاع از قتنه گران سال 88 کلا از این نماینده ناامید شدم
فقط بخاطر اينكه گفت حصر موسوي و كروبي غيرقانوني است.
دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد
علی مطهری تک صدایی بود در مجلس نهم که خواستار ازادی حصرشوندگان و فعالان سیاسی بود
ایشون از شهرت پدرش استفاده کرد و به نمایندگی مجلس رسید کثل خیلی از آقا زاده ها دیگر، و گرنه ایشون رو کسی نمی شناخت و وقتی که هم که به مجلس رسید، همه فهمیدند که تو چنته اش هیچی نیست. او یک فرد طالبانی و داعشی است و همه غم و غصه اش اینه که زن ها و دخترهای مردم رو ببره تو روبنده و چادر! همین. وگرنه هیچ سخن و یا حرفی در هیچ موردی از موارد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نداشته و نداره. مهمترین کاری رو هم کرد این بود که ساپورت بالا برد تو مجلس تا بگه که اوضاع خیلی ناجوره و دخترها بجای برقع و روبنده و چادر، ساپورت می پوشند!
مخاطبین سایت تابناک مخاطبین خاصی هستند که قطعا نماینده کل مردم ایران شمرده نمی شوند .
اگر الان در مورد آقای احمدی نژاد در سایت تابناک رای گیری شود ایشان حداکثر 10 درصد رای می آورد. (و مقدار زیادی توهین در نظرات ) در حالیکه نظر سنجی های کل کشور آرای ایشان را حدود 63 درصد تخمین میزند.
این نشان میدهد بهتر است بجای کلمه مردم ، نوشته شود "مخاطبین تابناک".
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شما یک سایت معرفی کن که مردم برن رای بدن. بعد نتیجش رو قبول میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اینکه نوشتین 63% را موافقم، منتها به نظرم کلمه «حدود» اینجا خیلی تاثیر گذاره و می تونه 63 درصد رو به 4 میلیون برسونه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ببین تو نظر ندی کسی نمیگه چراااااا.... به خدا... پس نظر نده منبعد
مردم معمولا کسانیو بیشتر میبینن که خلاف جریان شنا میکنن و علی مطهری تا حدی این جرات و جسارت رو داره... مردم ما بیشتر از اون که بدونن چه چیزی رو میخوان میدونن چیو نمی خوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
درسته
درود
مردم نمیدودنن
نظر خواننده های شماست که البته در اقلیت هم هستند
شجاعت ، شجاعت ، شجاعت
آقا شعار دادن علیه آمریکا در داخل مجلس در تهران و یا فحش به اسراییل تحت حفاظت محافظان شجاعت نیست بلکه اعتراض به یک نهاد امنیتی کشور به خاطر ظلم به یک مظلوم هنر است ، چیزی که علی مطهری دارد و بسیاری از سیاسیون منصف دیگر ما ندارند ، غیر منصف ها و منفعت طلب ها که جای خود
فقط پیگیری حصر
یکی از معدود نمایندگانی است که حدود دو روز غیبت داشته است، این نماینده مجلس در طول چهار سال گذشته تنها 13 بار تاخیر داشته است
این خودش بسته.
تابناك جون دقت كن كمي دربازشماري راي؟
کاش به جای 290 نماینده 29نفر بودند ولی همه شون مثل علی مطری بودند
بە نظر میاد برخی از دوستان کە این نظر سنجی را مختص افراد خاصی از خوانندگان تابناک میدانند نە عموم مردم ،هیچ خبر ندارند کە تابناک پر خوانندە ترین سایت خبری و روزنامە در داخل و خارج کشور است و با فاصلە قابل توجهی از دیگر رسانە ها پیشتاز و عدد یک را بە خود اختصاص دادە است ثانیا تمام نظر سنجیها از منابع معتبری مانند تابناک بە کل مردم تعمیم دادە میشود با میزان خطای دو تا سه درصد، یعنی اگر این نظر سنجی در میان کل مردم ایران انجام میگرفت نهایتا سه چهار در صد کمتر یا بیشتر از هفتاد درصد به طرفیت از اقای مطهری نظر میدادند ضمنا بنده تا جایی که خبر دارم و سایتها و خبرگذاریهای مختلف را بصورت روزانه ورق میزنم حتی انهایی که با خط مشی تابناک موافق نیستند به نقل از تابناک بسیاری از خبرهایشان را نقل قول و منتشر میکنند و این یعنی از تمام طیفهای جامعه خواننده دائمی تابناک هستند و این یعنی این خبر گزاری مختص افکار و نظرات خاصی نیست و به عبارت دیگر از تمام طیفها و جناحها تابناک را بعنوان منبع معتبر خبر انتخاب نموده اند.
پاسخ ها
جلیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آقای جعفر واقعاً این طور که شما میگویید نیست ،حتماً شما هم با طبف خاصی از مردم سرو کار دارید نه همه مردم.
آقای مطهری هم مثل همه ما که میایم اینجا و اونجا کامنت می نویسیم و نق می زنیم بدون اینکه عملا هیچ کاری انجام بدیم احتمالا در مجلس بعد تا مجلس هزارم این افراد رو انتخاب می کنیم
آقای مطهری باسروصدا وبایکی به نعل ویکی به میخ زدن خودشو در بین جنجالیون محبوب کرده مگرنه هیچ کارایی نداشته.
من ایشان را یک مسلمان به تمام معنی می دانم
مخاطبین تابناک بیشتر ما اصلاح طلبها،و مستقل ها هستیم
عده ی زیادی از مردم اصولگرا هستند
برای همین نمیتوان به نظر سنجی در یک سایت اصلاح طلب استناد کرد چون مخاطبانش به نماینده خود رای میدهند.
مثلا در باشگاه خبرنگاران هر گاه درمورد احمدی نژاد مطلبی منتشر میشود صدها کامنت دکتر دوست داریم و منتظرتیم می آید در حالیکه اگر همین خبر را در تابناک بببنیم هزاران فحش نصیب احمدی نژاد می شود از طرف مخاطبان.
پس یک سایت خبری با یک جریان فکری خاص که مخاطبان خودش را ثا دارد نمیتواند به نظر سنجی آن استناد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
اصلا صحبت شما کاملا درست .
نظرتون در مورد انتخابات مجلس چیه که ایشون اونجا هم رای آورد؟!
نخیر فقط یک کلام ایشون هنوز وجدان دارند...
كاري به مطهري ندارم ولي بايد اخر اعتماد به نفس باشي كه از نظر ٣٢هزار كليك مجازي با لفظ مردم نام ببري
علی مطهری تمام شاخص های یک نماینده مردمی را دارد
این آقا اگر اینقدر مقبولیت مردمی دارند چرا کاندید ریاست جمهوری نمی شوند.
نکته مهم در مورد آقای مطهری این است که : ایشان در راه عمل به قوانین مندرج در قانون اساسی کشور با کسی تعارف ورو دربایستی ندارند و توصیه بردار از این وآن هم نیستند وبه آنچه اعتقادت او صلاح میداند عمل میکند
اين تيترازتيترهاي بي بي سي هم بدتره خداوكيلي يه نظرسنجي توي سايت خودتون گذاشتيد كه تعدادي اندك راي دادند و اين تعداد اندك رو به حساب كل جامعه مي گذاريد خيلي خنده داره ،كمي هم انصاف خوبه خدائيش اين آقاي مطهري اصلا وزنه اي نيست كه اينقدر شما روي ايشان مانور مي كنيد.اين بنده خدا رو به چاه نندازيد گناه داره .
ای کاش آقایونی که به تعداد اعتراض دارند که واویلا مردم شدند 30هزار نفر اول متن رو خوب میخوتندند و میدیدند که گفته نظر سنجی محدود دوماً از علم آمار و نظر سنجی و قوانین علمی حاکم بر این حیطه هم کمی اطلاعات جمع میکردند تا بدانند در هیچ کجای دنیا و در مورد هیچ مطلبی نظر سنجی قرار نیست از همه آحاد مردم صورت بگیره در خیلی از موارد مهمترو غامض تر،مثلا امور پزشکی ؛تعداد مورد مطالعه بسیار کمتر از این تعداد هستند ولی با فرمولها و قوانین حاکم بر علم آمار و نظر سنجی نتیجه را به کل جامعه تعمیم میدهند اتفاقاً "کاملا مشت نمونه خرواره!!"بشرطیکه قوانین و ظوابط علمی نظر سنجی هم رعایت شده باشه صد البته؟!!!!
چهارتا ستون و میله شدند مردم-بزرگنمایی نفرمایید-عده زیادی از مردم اصلا اینترنت ندارند-و همین طور عده زیادی هم اصلا به سایت شما رجوع نمی کنند-پس نتیجه گیریتونو به همه تعمیم ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
انتخابات هم الکی بوده که مطهری دوم شده و توکلی یا دیگران اصلا رای نیاوردن؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
تو سال 2016 نظر مردمی که حتی به اینترنت سر نمی زنند اهمیتی ندارد چون نظر درستی ندارند.
آمار الکی ندهید و مردم را نفهم فرض نکنید
مطهری به حق نماینده مردم است و حرف و خواست مردم را می گوید
هر کس نظری دارد و محترم است
نظر خوانندگان تابناك نظر تمام مردم نيست !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
حرفت حق است ،اگر مرادِ باطلی نداشته باشی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
درسته. چون مردم نظرشون رو تو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس با شکست مفتضحانه اصولگرایان نشون دادن.
خيلي ساده،چون باشرف بود و در برابر ظلم ايستادگي كرد.
علی مطهری نماینده جنجالی بود نظرات بعضی دوستان هم آبکی است.
تابناک جان، کمتر دروغ بگو....علی مطهری به خاطر دلایل ذکر شده شما، محبوب مردم نیست.... شرم بر شما باد
نظر تابناک، نظر تمام مردم نیست!
نظر من یا شما هم، همینطور.
اصلاً، نظر هیچ کس، نظرِ همه نیست.
ولی اگر همه نظر بدیم در پرتو این مشارکت پربرکت، حق هم مجال بروز بیشتری میابد.
حالا این معیارها را بدید ببینید مجلس اینده چه بلبشویی بشود از قدیم گفتن کم گوی و گزیده گوی چون در، مطهری بیچاره که اگه بخواد حرف بزنه براش قشون میکشند بهتره ساکت باشه و بگذارد دیگران دادو قال هشت من یک شاهی بکنند.
جرات داشت و حق را خوب میشناخت مثل پدرش
بخاطر اینکه گزینه بهتری توی افراد معرفی شده وجود نداشت.
چرا به برجام گیر نمیدهد
دوستانی که می فرمایند این سایت، سایت طرفداران اصلاحاته و رای به مطهری طبیعیه
اولا ایشون نفر دوم تهران شدن
دوما ما توی هر سایتی که شما بخواهید حاضریم این نظرسنجی رو داشته باشیم.
سوم اینکه من بعد از خوندن نظرات بعضی از دوستان به دو سایت فارس و تسنیم سر زدم و متوجه شدم که ایشان اصلا جرات و شهامت اینکه در سایتشون تعداد بازدیدکننده و میزان مثبت و منفی نظرات رو درج کنند نداشتند.....
مطهری کسی است که حرف حق را بدون مماشات و در نظر گرفتن منافع شخصی می گوید که متاسفانه کمتر کسی را می بینیم که صداقت و شجاعت ایشان را داشته باشد.
علی مطهری شجاع ترین نماینده
مطهری مدرس زمان است درد دل مردم از زبان وی گفته می شود ماست مالی نمی کنه ای کاش همه کسانی که کاره ای هستند مثل ایشان فکر می کردند قطعا وی میلیاردی نیست و..........
من به عنوان یک مشهد درود میفرستمبر آقای مطهری و شرمنده ام بابت نمایندگان شهرم چه در دوره نهم و چه دور دهم
نگو مردم
بگو خوانندگان سایت تابناک
اون کسانی که نمیدونند! بدانند این اسمش نظر سنجی محدوده نه رفراندم .دلیله رأی آوردن ایشون هم صریح بودن و مستقل از هر ارگانیه که خیلی از نماینده های دیگه به اونها وابسته اند و خط فکری مستقل ندارند
تابناک،
شما هم که رو آوردید به حرکت پوپولیستی، خود شما هم می دانید که این نوع نظر دادنها بیشتر از روی احساس است نه منطق و جهت گیریهای جامعه را نمی توان بر روی احساس افراد بنا نهاد دقیقا مثل رای بسیار بالای حاج آقای اخلاق در خانواده یا فائزه هاشمی در انتخابات گذشته مجلس!
ادرس غلط نده بازتاب، مردم به این خاطر مطهری را دوست دارند که عدالت و قانون براش مهمتره، برخلاف شما ها انحصار طلب نیست، طرفه حقه، و حق را بر مصلحت ترجیح می دهد
مطهری هم یک تاریخ مصرف دارد دوران او پس از سال 96 بسر خواهد امد و از انجائیکه او مستقلا چیزی از خود ندارد وصرفا برای دیگران بازی می کند با پایان کار دیگران او هم تمام خواهد شد و دیگر نامی از علی مطهری نخواهیم شنید
کاش همه نماینده ها مثل ایشون بودند.
جالب است که خود می دانید چرا مطهری را در این لیست وارد کرده اید وقتی می بینید که اکثریت مخاطبان تان هم با نظر شما در مورد تأثیرگذار بودن مطهری در مجلس موافق اند، یک سری دلائل بی ربط ردیف کرده اید که نشانی غلط داده باشید. بابا شما دیگه کی هستین!
مطهری در حال حاضر حنجره ملت است.
مطلبی از دکتر شریعتی خواندم که نوشته بود در دوران دبیرستان دوستی داشتم که میگفت علی من از امروز کمونیست هستم و هی چی را قبول ندارم اما دکتر علی شریعتی در ادامه مطلب میفرماید یک روز با همان دوستم داشتم به سمت مدرسه میرفتم که به علت لغزان بودن پای دوستم لغزید یهو دوستم گفت یا خدا یا ابولفضل یا امام رضا به دوستم گفتم چی شد مگه تو کمونیست نبودی خیلی از مردم تا پایشان می لغزد یا خدا ویا به ائمه متوصل میشوند این نشان دهنده وجود مذهب در اعماق ذهن جامعه سنتی ماست پس در این مورد همه ما با جناب اقای مطهری هم عقیده هستیم عاملی که خیلی از مردم را از نمایندگان دور میکند افراط است چه افراط در قربان صدقه رفتن غرب چه افراط در مذهب
چون پیگیر کار رهبرای جنبش سبز هست
نتیجه یک نظر سنجی با توجه به میزان پایایی و روایی آن قابل تعمیم به جامعه بزرگتر است ، دوستان معترض چرا توجه نمی کنند مطهری از میان نمایندگان مجلس نهم بیشترین رای را در انتخابات مجلس دهم از میان همین مردم یدست آورده است!
واقعا یک نماینده واقعی ست بنده با ایشون هم عقیده نیستم ولی این مرد رو تحسین میکنم .وخدا پدر ایشون رو بیامرزه که همچین فرزندی عدالت خواه پرورش داده.
علي مطهري يك ازا ده به تمام معنا ست كاش فقط ده تا نما ينده داشتيم ولي همه مثل علي مطهري بودن
به نظر من ایشون به این علت انتخاب شده که تو اسامی که شما انتخاب کردین فقط ایشون جزو لیست انتخاباتی هستن که در انتخابات اخیر مجلس رای اورد البته در تهران . و همون تور که مردم تهذان متاسفانه بجای رای دادن به افراد اصلح به شعارها رای دادن و افرادی مثل دکتر توکلی رای نیاوردن تو این نظر سنجی هم همین اتفاق افتاد و اقای مطهری با کارنامه ضعیفش بالاتر از بقیه قرار گرفت . والسلام
اون آقایی که میگه خوانندگان تابناک اصلاح طلب هستند و طرفدار مطهری و این نظر سنجی بیانگر نظر همه نیست و در نتیجه این آمار معتبر نیست، بهشون پیشنهاد میکنم به آرای آقای مطهری در انتخابات جدید مجلس نگاهی بیاندازند. بنابراین با منطق این آقا اکثریت مردم تهران بخاطر رای بالا به مطهری اصلاح طلب هستند. پس در نتیجه حتی با منطق این آقا، طبیعیه که اکثریت اصلاح طلب اینجا هم به آقای مطهری رای بدن. بنابراین این نتیجه به مصداق مشت نمونه خروار بیانگر نظر اکثریت مردم هست و معتبره.
علی مطهری مرزهای جمهوری اسلامی را گسترش می دهد و اگرچه که کم صحبت است ولی وقتی می گوید دوست را از دشمن نمی شناسد و جنگ آفرین و جنگ افروز است؛ البته در جنگ تحمیلی برای دفاع از نظام اقدام عملی نکرده
مطهر ی نود درصد حرکات وسکناتش برای حفظ کرسی مجلس است و ده درصد دیگر برای افراد خاص .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی