بازدید 12223
اتفاق محتمل پس از استعفای علیرضا شجاع‌نوری؛

تعطیلی برنامه «سینمای ایران» و بقای برنامه «هفت»

طبیعتاً در چنین شرایطی، با تغییر مجری، این برنامه ادامه می‌یابد، ولی واقعیت آن است که شجاع‌نوری نقشی پررنگ‌تر از یک مجری داشت و محور و ستون برنامه «سینمای ایران» بود؛ بنابراین، حذف شجاع نوری به منزله کوبیدن میخ آخر به تابوت این برنامه سینمایی است.
کد خبر: ۵۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 25 May 2016
تعطیلی برنامه «سینمای ایران» و بقای برنامه «هفت»
با کناره‌گیری علیرضا شجاع‌نوری، مجری و محور اصلی برنامه «سینمای ایران»، تعطیلی این برنامه اتفاق محتملی است که باید انتظارش را کشید و بدین ترتیب، بار دیگر برنامه «هفت» موقعیت تثبیت‌شده‌تری خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، «سینمای ایران» برنامه سینمایی بود که مدیر پیشین شبکه چهار برای راه‌اندازی حتی دست به قلم برد و استعفا داد؛ اما مرور زمان نشان داد، این برنامه ارزش پرداخت این سطح هزینه مدیریتی را نداشت و بر خلاف تصورات اولیه کف انتظارات نیز در این برنامه تازه برآورده نشده و با وجود آنکه پنجشنبه -یک روز زودتر از برنامه هفت- بر روی آنتن می‌رفت و از مزیت سوار شدن بر موج خبرها برخوردار بود، نتوانست مخاطب وسیعی جذب کند.

علیرضا شجاع‌نوری با وجود ارتباطات بسیار وسیع و عمیقی که با اکثر سینماگران داشت و همچنین با وجود تجارب وسیعش، نتوانست یک برنامه با ریتم تند و جذاب برای مخاطبان به ارمغان بیاورد و «سینمای ایران» را از «هفت» افخمی پیش بیندازد و در مقابل بهروز افخمی با وجود نقدهایی که به نوع برنامه سازی‌اش وارد است، توانست توجه طیف قابل توجهی را به برنامه‌اش جلب کند و در رقابت با «سینمای ایران» بازی را برد.

تعطیلی برنامه «سینمای ایران» و بقای برنامه «هفت»

حال با گذشت مدت کوتاهی از استعفای مدیر شبکه چهار و حضور مدیر تازه در رأس این شبکه، شجاع نوری نیز عرصه را ترک کرد و آن‌گونه که خبر داد، روز یکشنبه دوم خرداد ماه به مدیران شبکه چهار سیما اعلام کرده که دیگر با برنامه «سینمای ایران» همکاری نکرده و ظاهراً تفاهم لازم برای استمرار این همکاری وجود نداشته که این سینماگر به آن تلویحاً اشاراتی داشته است.

این سینماگر پرسابقه در این ارتباط به مهر گفته است: «با وجود جلسات و گفت وگوهای متعددی که در شروع همکاری ام با برنامه برای شکل گیری روند آن صورت گرفت، هرچه بیشتر پیش رفتیم، اختلاف نوع نگاه من و تلویزیون به سینما فاصله دارتر شد و این مشکل به گونه ای بود که ساختار و محتوای برنامه را متأثر می کرد».

شجاع نوری در ادامه؛ این گونه به حضورش بر روی آنتن زنده تلویزیون پایان داد: «در نهایت مرا به این نتیجه رساند که نخواهم توانست آن طور که در شأن من و بینندگان برنامه است ـ که هواداران سینمای ایران هم هستند ـ موفقیت و عزت سینمای ایران را چه در داخل و چه در خارج از کشور انعکاس دهم. به همین دلیل تصمیم گرفتم، دیگر با این برنامه همکاری نداشته باشم تا این برنامه با رویکردی که دارد به راه خود ادامه دهد».

طبیعتاً در چنین شرایطی با تغییر مجری این برنامه ادامه می‌یابد؛ اما واقعیت آن است که شجاع‌نوری، نقشی پررنگ‌تر از یک مجری داشت و محور و ستون برنامه «سینمای ایران» بود؛ بنابراین، حذف شجاع نوری به منزله کوبیدن میخ آخر به تابوت این برنامه سینمایی است. پس این احتمال به صورت جدی مطرح است که در راستای سیاست‌های کلان تلویزیون ـ که یکی از آنها عدم موازی‌کاری است ـ این برنامه تعطیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی