بازدید 6106
۶

سعودی ها به خاطر دلارهای نفتی از اتهام کودک کشی مبرا شدند! +ویدیو

در تجاوز پنجاه روزه اسرائيلي‌ها به نوار غزه كه از اواسط تيرماه 1393 آغاز شد سازمان ملل این رژیم را در لیست سیاه کشورهایی که دست به کشتار کودکان می‌زنند، قرار داد؛ اما نام این رژيم در پي فشارهای امريكا از ليست سياه سازمان ملل حذف شد. حال پس از گذشت دو سال از آن ماجرا، بار دیگر سازمان ملل در مقابل تهدیدهای عربستان و هم پیمانانش برای خروج نام ائتلاف ریاض از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان تسلیم شد.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 10 June 2016
هفته گذشته، سازمان ملل گزارش سالانه خود در مورد ناقضان حقوق کودکان را منتشر کرد. در این گزارش به نام عربستان به عنوان مسئول 60% تلفات کودکان در جنگ یمن، اشاره شده بود. تنها چند روز پس از انتشار گزارش، دبیر کل سازمان در اقدامی بی‌سابقه، نام عربستان را از فهرست خارج و اعلام کرد که قرار است تحقیقات مشترکی با مشارکت ریاض در مورد جنگ یمن انجام شود.

به گزارش «تابناک»، شاید در سال های پس از جنگ جهانی اول و دوم ـ که جامعه ملل و سازمان ملل شکل می گرفت ـ مؤسسان درصدد بودند، نهادی در نظام بین الملل به وجود آورند که فارغ از قدرت های شرق و غرب، موضوعات بین المللی را مدیریت کنند؛ اما هرچه از آن دوران می گذرد، گویی این آرمان ها سرابی بیش نبوده است.

لیست سیاه ناقضان حقوق کودک سازمان ملل شامل دولت‌ها و گروه‌هایی می‌شود که کودکان را به ‌عنوان سرباز در جنگ به خدمت می‌گیرند، از آن‌ها بهره‌برداری جنسی می‌کنند و مورد خشونت جنسی قرارشان می‌دهند، باعث کشته و مجروح شدن کودکان می‌شوند، به مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها حمله‌ می‌کنند، به مناطق حفاظت شده یورش می‌برند یا تهدید به حمله می‌کنند، کودکان را می‌ربایند و … .

در تجاوز پنجاه روزه اسرائيلي‌ها به نوار غزه، كه از اواسط تيرماه 1393 آغاز شد، سازمان ملل این رژیم را در لیست سیاه کشورهایی که دست به کشتار کودکان می‌زنند، قرار داد؛ اما نام این رژيم در پي فشارهای امريكا از ليست سياه سازمان ملل حذف شد. حال پس از گذشت دو سال از آن ماجرا، بار دیگر سازمان ملل در مقابل تهدیدهای عربستان و هم پیمانانش برای خروج نام ائتلاف ریاض از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان تسلیم شد.

حال پس از گذشت دو سال از آن ماجرا، بار دیگر سازمان ملل در مقابل تهدیدهای عربستان و هم پیمانانش برای خروج نام ائتلاف ریاض از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان تسلیم شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل چند روز پیش با انتشار گزارشی، ائتلاف سعودی حمله به یمن را در لیست سیاه کشورهایی که حقوق کودکان را نقض می کنند، قرار داد. بان کی مون در این گزارش تصریح کرده بود که ائتلاف سعودی، مسئول قربانیان و کودکان زخمی یمنی (۵۱۰ کشته و ۶۶۷ زخمی) در سال گذشته است و حملات علیه کودکان به دلیل تشدید درگیری ها افزایش یافته است. در واقع سازمان ملل ائتلاف سعودی را به دلیل کشتار و حمله به مدارس و بیمارستان ها در لیست سیاه گنجانده بود.

در پی این اقدام سازمان ملل، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گزارش سازمان ملل مبنی بر کشته شدن صدها کودک در بمباران جنگنده‌های این ائتلاف را تکذیب و از قرار گرفتن آن در لیست سیاه سازمان ملل متحد انتقاد کرد.
در همین زمینه، سخنگوی ائتلاف به رهبری سعودی اعلام کرد: «گزارش سازمان ملل نامتوازن بوده و بر پایه آمار معتبر استوار نیست.»!همچنین کشورهای عربی عضو ائتلاف سعودی علیه یمن، به دلیل هراس از قرار گرفتن نام این ائتلاف در لیست سیاه سازمان ملل، درخواست نشست فوری با دبیر کل سازمان ملل را مطرح نمودند.

در همین حال، تنها چهار روز پس از درج نام ائتلاف سعودی در این لیست سیاه خبری منتشر شد که از حذف نام عربستان خبر می داد. به اين ترتيب، نام سعودي‌ها تنها براي چهار روز به‌ خاطر كشتار كودكان يمني در ليست سياه سازمان ملل قرار داشت. استفان دوجاريك، سخنگوي بان كي مون، در توضيح اين اقدام اعلام كرد: «دبير كل كه در انتظار يافته‌هاي بررسي مجدد است، فعلاً نام ائتلاف سعودي را از ضميمه گزارشِ يمن حذف كرده است».

سرانجام واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، وی را به واکنش واداشت؛ وی از اقدام خود دفاع کرد و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف نمود.

بان کی مون گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبه رو شوند. اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح را بررسی می‌کنیم؛ اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد. من انتقادات را درک می‌کنم، ولی مسأله‌ای بزرگتر وجود دارد، اینکه زمانی که صلح بانان سازمان ملل هدف حمله قرار می‌گیرند، مستحق حمایت قاطع شورای امنیت هستند».

 اظهارات بان‌کی مون گزارش‌های منتشره در مورد تهدید عربستان برای قطع کمک‌هایش به این نهاد را تأیید می کند و نشان می دهد، یک نهاد بین المللی چگونه گزارش های خود را مبتنی بر خواسته های نه قدرت های بزرگ بین المللی بلکه به خاطر مشتی دلار نفتی به راحتی تغییر می دهد و حقیقت را انکار می کند.

با این حال، «عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات بان کی مون گفته است که ریاض این سازمان را تهدید نکرده، ولی «ورود نام عربستان به این لیست، قطعا بر روابط ما و سازمان ملل تأثیر می‌گذاشت.»

ویدیو جنایات عربستان در مورد کودکان یمنی و اظهارات اسف بار بان‌کی مون درباره گزارش‌های منتشره در مورد تهدید عربستان برای قطع کمک‌هایش به این نهاد را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 36
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
تو دنیایی که علی الظاهر دلار حرف آخر را می زند پس چرا ما فقط غر می زنیم و از دلارهای نفتی و گازی مون استفاده نمی کنیم؟!
ظاهرا فقط اونایی که با امریکا مخالفن محکوم می شوند
باید نام سازمان ملل متحد به سازمان حمایت از دولت های تروریستی تغییر کند
بخشی از گرفتاری های جهان کنونی از ضعیف بودن سازمان ملل ناشی شده، سازمانی که به جای نمایندگی از تمامی ملل دنیا، به جولانگاه لابی گری های برخی ملل شده. البته ساختار کنونی سازمان ملل هم بی تاثیر در این قضیه نیست، وقتی که قدرتمند ترین نهاد سازمان ملل با رای منفی یکی از 6 کشور دارای حق وتو، حق هر گونه اقدامی ازش گرفته میشه
تا بوده همین بوده
بان کی مون خر است :/
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی