بازدید 9349
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

رسیدن نیروهای عراقی به دو کیلومتری مرکز شهر فلوجه، ادامه جنجال ها بر سر خارج کردن نام عربستان از لیست سیاه تروریسم سازمان ملل، ناامن بودن ترکیه برای گردشگران خارجی، تنش میان روسیه و آمریکا بر سر اقدامات واشنگتن در دریای سیاه، برنامه روسیه و رژیم اسرائیل برای برگزاری رزمایش مشترک و پیشتازی کلینتون بر ترامپ در انتخابات آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 11 June 2016
آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترکرسیدن نیروهای عراقی به دو کیلومتری مرکز شهر فلوجه، ادامه جنجال ها بر سر خارج کردن نام عربستان از لیست سیاه تروریسم سازمان ملل، ناامن بودن ترکیه برای گردشگران خارجی، تنش میان روسیه و آمریکا بر سر اقدامات واشنگتن در دریای سیاه، برنامه روسیه و رژیم اسرائیل برای برگزاری رزمایش مشترک و پیشتازی کلینتون بر ترامپ در انتخابات آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

به گزارش «تابناک»، آخرین اخبار از وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه عراق از اشغال داعش، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. بر اساس گزارش «المیادین»، نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار، به دو کیلومتری مرکز این شهر رسیدند. هم اکنون فلوجه به محاصره کامل نیروهای داوطلب مردمی عراق درآمده است. نیروهای عراقی از حدود سه هفته قبل نبرد آزادسازی فلوجه از چنگال داعش را آغاز کرده‌اند و طی این مدت ده ها منطقه را از لوث تروریست های داعشی پاکسازی کرده‌اند. مرحله نخست عملیات آزادسازی فلوجه بر مناطق اطراف این شهر متمرکز بود تا داعش را در داخل شهر محاصره کنند. طبق اعلام منابع نظامی عراقی، در مرحله نخست عملیات مناطق عظیمی از جمله شهرستان «الکرمه» در 13کیلومتری شهر فلوجه آزاد شد.

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

ادامه جنجال ها بر سر خارج شدن نام عربستان سعودی از لیست سیاه تروریستی سازمان ملل، موضوعی است که «گاردین» به آن پرداخته است. این روزنامه می نویسد، سازمان ملل با برداشتن نام عربستان و ائتلاف تحت هدایتش از فهرست سیاه کشتار کودکان در یمن، به ضعیف‌ترین انسان‌ها در جهان خیانت کرد. پنجشنبه هفته گذشته، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که عربستان مسئول کشتار کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن است و بدین ترتیب، عربستان و ائتلافش را در صف تشکیلات مشکوک همچون داعش، طالبان، الشباب و القاعده قرار داد. اما با فرا رسیدن روز دوشنبه، نام عربستان از این فهرست خط خورده بود و سازمان ملل عملاً با این کار اعتبار خود را از دست داد. سازمان ملل با این کار به انسان‌های ناتوان در جهان خیانت کرد و بسیار دشوار است که بتوان این تغییر رویکرد غافلگیرانه را توجیه کرد.

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

شبکه خبری «فرانس 24» به موضوع وضعیت امنیتی در ترکیه در پی وقوع دور جدید حملات تروریستی پرداخته و اشاره کرده که ترکیه دیگر برای گردشگران امن نیست. مسئولیت عملیات تروریستی اخیر در استانبول را یک گروه تروریستی به نام «بازهای آزادی کردستان ترکیه» بر عهده گرفت. در این حمله که در مرکز استانبول رخ داد، یازده تن کشته شدند. گروه بازهای آزادی در پایگاه اینترنتی خود مسئولیت حمله با خوروی بمب گذاری شده در استامبول را بر عهده گرفت. بازهای آزادی، حمله یاد شده را اقدامی علیه پلیس ضد شورش با هدف گرفتن انتقام از «جنگ کثیف» دولت در کردستان توصیف کردند. حمله روز جمعه در یک منطقه گردشگری در استانبول رخ داد و به این ترتیب، این گروه افراطی، در پایان پیام خود گردشگران را مخاطب قرار دادند. در این پیام، به گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند، هشدار داده شده است.

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

تنش میان روسیه و آمریکا بر سر ورود یک ناو آمریکایی به دریای سیاه، موضوعی است که خبرگزاری «ریانووستی» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو به ورود یک فروند کشتی جنگی آمریکایی به دریای سیاه، پاسخ خواهد داد. به عقیده مسکو، این اقدام و سایر اقدامات برای استقرار تجهیزات و نیروهای بیشتر، قطعاً موجب افزایش تنش در آستانه نشست ناتو خواهد شد. ناو جنگی «یواس‌اس پورتر» چند روز قبل وارد دریای سیاه شد. مقام های نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفتند، ارتش آمریکا طی ماه جاری و در آستانه نشست جولای ناتو در شهر ورشو، دو ناو جنگی در مدیترانه خواهد داشت. این بخشی از اقدامات آمریکا برای برقراری توازن در مقابل فعالیت‌های نظامی روسیه است. آندری کلین یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در این زمینه تأکید کرد: «بی‌شک این اقدام منجر به واکنش روسیه خواهد شد».

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

در مطلبی دیگر درباره روسیه، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل» از برنامه ریزی مسکو و تل آویو برای انجام رزمایش نظامی مشترک خبر داده است. به نوشته این سایت، در پی چهارمین سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به مسکو و ملاقات با رئیس جمهور روسیه، توافقنامه‌ای مبنی بر افزایش همکاری نظامی میان روسیه و این رژیم امضا شد. این مسأله به محدود بودن رابطه ارتش رژیم اسرائیل با آمریکا پایان داد. در دیدار نتانیاهو و پوتین که هرتزی هالوی، رئیس اطلاعات ارتش و یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز حاضر بودند، روس‌ها و صهیونیست‌ها توافق کردند که تابستان امسال رزمایش نظامی مشترک نیروهای هوایی و دریایی با هدف تقویت همکاری‌های نظامی برگزار کنند. منابع نظامی دبکا همچنین ادعا کردند که پیش از این رزمایش، مکانیزم مشترکی که پروازهای روسی و اسرائیلی را بر فراز سوریه هماهنگ می‌کند، گسترش خواهد یافت. 

آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه/ برنامه مسکو و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک

در نهایت، در مطلبی درباره انتخابات آمریکا، خبرگزاری «رویترز» از پیشتازی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها بر دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، نتایج یک نظرسنجی جدید، حاکی از پیشی گرفتن 11 درصدی هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه اوست. یافته های این نظرسنجی آنلاین از هزار و 276 آمریکایی از روز دوشنبه تا جمعه، نشان می دهد، 46 درصد رأی دهندگان احتمالی از کلینتون و 34.8 درصد از ترامپ حمایت می کنند. همایش احزاب دموکرات و جمهوری خواه در ماه ژوئیه پیش رو و پیش از انتخابات در هشتم نوامبر برگزار می شود. کلینتون که در انتخابات مقدماتی سه شنبه گذشته، موفق به شکست دادن برنی ساندرز، رقیب هم حزبی خود شد، از حمایت باراک اوباما، رئیس جمهوری، جو بایدن معاون وی، الیزابت وارن سناتور ماساچوست و سایر رهبران حزب دموکرات برخوردار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی