بازدید 15837
۲

انفجار موشک فالکون 9 در لحظه فرود

شرکت اسپیس ایکس با موفقیت دو موشک را به مدار پرتاب کرد اما متاسفانه، در تلاش برای فرود موشک فالکون 9 خود شکست خورده است.
کد خبر: ۵۹۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 17 June 2016
شرکت اسپیس ایکس با موفقیت دو موشک را به مدار پرتاب کرد اما متاسفانه، در تلاش برای فرود موشک فالکون 9 خود شکست خورده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس ایکس، این شرکت  که طی ماه‌های اخیر با فرود‌های موفق موشک‌های قابل استفاده مجدد خود پیروزی‌های مکرری را تجربه کرده،  در تلاش برای فرود سالم  اولین مرحله از موشک خود بر روی یک قایق در اقیانوس اطلس شکست خورده است.

این موشک دو ماهواره را با موفقیت به مدار زمین برده و تصاویری که توسط شرکت اسپیس ایکس منتشر شده نشان میدهد که  در فاصله 330 فوت (70 متری) از سطح زمین دچار نقص شده و در زمان رسیدن به پلت فرم بر روی بارج در اقیانوس اطلس، شعله ور شده است.

الون ماسک رییس شرکت اسپیس ایکس در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: فاز صعود و ماهواره این موشک دارای هیچ مشکلی نبوده، اما موشک تقویت کننده  آن برای فرود بر روی کشتی دچار مشکل جداسازی پیش بینی نشده RUD  (مخفف rapid unscheduled disassembly) قطعات شده است.

این موشک در هنگام فرود باعث تکان شدید بارج شده و  باعث غیر فعال شدن دوربین کشتی شده است. تصاویر نهایی نشان میدهد که این فضاپیما به صورت عمودی قرار گرفته و در شعله‌های آتش و دود غلیظ احاطه شده است.

راه‌اندازی این موشک قبلا از پایگاه کیپ کارناوال صورت گرفته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جمله دوم این خبر با "متاسفانه" شروع میشه. من گاهی به سایتهای خبری غربی هم سر میزنم و هیچوقت ندیدم اونا در مورد شکستها یا به نتیجه نرسیدن های ما اظهار تاسف کنن.
پس عکس خبر کو؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم