بازدید 4469

مخالفت اردن با شهرک‌سازی‌های جدید در اراضی اشغالی

اردن مخالفت قاطع خود را با سیاست‌های تل‌آویو در ساخت شهرک‌های جدید و گسترش شهرک‌های موجود در کرانه باختری اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 08 July 2016

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، «محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن در بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت اردن با سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و تصمیم تل‌آویو برای ساخت شهرک‌های جدید اظهار داشت:‌ این سیاست‌های اسرائیل به معنای تجاوز به  اراضی فلسطینی‌ها و نقض حقوق مردم فلسطین است. این اقدامات تل‌آویو به منزله مانعی بزرگ در راه تحقق صلح در این منطقه بوده و آرزوی برقراری صلح در منطقه را نابود می‌کند.

المومنی در ادامه مجددا جامعه جهانی و به ویژه کشورهای بزرگ حامی صلح در خاورمیانه و سازمان ملل را به اتخاذ موضعگیری قاطع در برابر سیاست‌های کنونی تل‌آویو در توسعه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی دعوت کرد.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه این هفته با طرح ساخت 800 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اطراف قدس اشغالی (560 واحد جدید در شهرک معالیه ادومیم، 140 واحد جدید در شهرک راموت و نزدیک به 100 واحد دیگر در شهرک بسجات زئیف) موافقت کرد و این به معنای تقویت طرح ساخت کمربندی از شهرک‌ها در اطراف شهر قدس اشغالی است.

رژیم صهیونیستی منتظر فرصت بعدی برای ساخت شهرک در منطقه معروف به ایی یک (E 1) است؛ منطقه‌ای که در حال حاضر شهرک معالیه ادومیم را از قدس اشغالی جدا می‌کند و شهرک سازی در آنجا به معنای قطع هرگونه ارتباط جفرافیایی فلسطین در کرانه باختری است که رام الله و شهر قدس در شمال را به بیت لحم و الخلیل در جنوب مرتبط می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی