بازدید 39494

آیا حادثه تروریستی امروز در ریجاب را «پژاک» رقم زد؟!

هنوز زمان زیادی از انتشار خبر حمله تروریستی به کاروان فرماندار دالاهو، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همراهانشان نگذشته، برخی مسئولان تأکید دارند که عامل رقم زدن این جنایت را شناسایی کرده‌اند، ولی آیا این گونه است؟
کد خبر: ۶۰۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 10 July 2016
هنوز زمان زیادی از انتشار خبر حمله تروریستی به کاروان فرماندار دالاهو، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همراهانشان نگذشته، برخی مسئولان تأکید دارند که عامل رقم زدن این جنایت را شناسایی کرده‌اند، ولی آیا این گونه است؟

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش در حادثه‌ای خونین در غرب کشورمان، کاروان بازدید مسئولان منطقه از خطه خوش آب و هوای ریجاب در استان کرمانشاه مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن دو تن از ایشان به دیار باقی شتافته و چشم از جهان بستند.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس که در متن این رویداد قرار داشته، با ابراز تأسف از شهادت دو تن از همراهانش، در تشریح ماجرا گفت: امروز شورای اداری شهرستان دالاهو به همراه مسئولان مربوطه برگزار شد و بعد از آن، برای جلسه دیگری عازم منطقه ریجاب [از توابع شهرستان دالاهو] شدیم که در آنجا به یک کمین تروریستی خوردیم که من توفیق شهادت نداشتم، اما دو تن از عزیزانمان به شهادت رسیدند و فرماندار، مدیرکل شیلات استان و جمعی از دوستان مجروح شدند.
 
آیا حادثه تروریستی امروز در ریجاب را «پژاک» رقم زد؟!
 
وی با بیان اینکه ما به عنوان یک شهروند عبور می‌کردیم و مسلح نبودیم، افزود: آن منطقه، منطقه امنی است و حتما عواملی از بیرون این قضیه را شکل دادند و هیچ وقت حوادثی از این قبیل در این منطقه نداشته‌ایم. در حال حاضر گروه های مردمی به همراه مسئولان امنیتی در حال پیگیری این حادثه هستند و مطمئنا نیروهای نظامی و امنیتی به زودی این افراد را قبل از خروج از کشور شناسایی و مجازات خواهند کرد.

بدین ترتیب با سخنان این نماینده، نخستین جرقه درباره دست داشتن عوامل خارجی در این رویداد خونین زده شد؛ جرقه ای که خیلی زود شعله کشید و حتی از قالب حدس و گمان درباره عاملان این جنایت فراتر رفت؛ آن هم در شرایطی که هنوز جزئیات این حادثه برای بسیاری از مردم مبهم است.

از این رو از مبهم بودن جزئیات این حادثه تروریستی سخن می‌گوییم که می‌بینیم فرهاد تجری، نماینده گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، تعداد مهاجمان را چهار تن ذکر و در ادامه تأکید کرده که مهاجمان «خودروی خود را به آتش کشیده و متواری شدند»، در حالی که معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه شمار مهاجمان را پنج تن اعلام کرده و در تصاویر و فیلم های منتشره از محل رویداد، تصویری از خودروی سوخته دیده نمی‌شود.
 
موقعیت جغرافیایی محل حادثه روی نقشه
 
از این موضوع عجیب تر آنجاست که می‌بینیم حتی هویت شهدای این حادثه نیز در روایت های مسئولان مختلف از ماجرا، تفاوت نشان می‌دهد؛ آنقدر که تنها مشخص شده یکی از شهدا، راننده خودروی حامل فرماندار بوده و هویت دومین شهید ماجرا چندان مشخص نیست، به گونه ای که تجری، نماینده گیلانغرب این شهید را رئیس شبکه بهداشت دالاهو خوانده، صفری، نماینده کرمانشاه وی را مسئول دامپزشکی شهرستان معرفی کرده، فلاحت پیشه در این باره اظهار نظر نکرده و حسین‌علی امیری، سخنگو و قائم مقام وزیر کشور در این باره گفته: «یکی از سرنشینان و راننده خودرو حامل فرماندار و نماینده اسلام آباد غرب درگذشتند».

همه این ها در حالی است که می‌بینیم احمد صفری، نماینده کرمانشاه در گفت‌وگو با ایلنا گفته‌: اعضای شورای تأمین استان هشدار داده بودند که اعضای پژاک در منطقه هستند؛ اما با این حال آقای فلاحت‌پیشه به همراه فرماندار و چند نفر از مسئولان دامپزشکی برای بازدید به منطقه ریجاب می‌روند. عکس های تروریستها موجود است و احتمال حمله تروریستی از سوی گروهک پژاک وجود دارد، ولی هنوز نمی‌توان قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.

اظهاراتی که نه تنها برای اثباتشان دستمایه دقیقی وجود ندارد، بلکه می‌تواند فضای منطقه را ناامن کرده و آرامش هموطنانمان را بر هم بزند. نکته مهمی که ظاهرا مورد توجه برخی از مسئولان قرار نگرفته و دست بر قضا می‌تواند خوشایند گروهک های تروریستی همچون پژاک باشد؛ اینجاست که جا دارد از مسئولان بخواهیم از اظهارنظرهای شتاب زده در خصوص این حادثه خودداری کرده و بی حضور در محل حادثه و بررسی جوانب آن، از شناسایی عاملان این رویداد خونین اجتناب بورزند!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۱۰
شاید هم کار دمکراتی ها باشه! در چند هفته اخیر خیلی کشته دادند و شاید خواستن تلافی کنند!
شلوغش نکنید بابا! حادثه تروریستی کجا بود! کدوم تروریستی با پران و برنو عملیات انجام میده؟ این حادثه ناشی از اختلافات قومی در اون منطقه‌ست که در انتخابات هم خودشو نشون داد و هنوز هم ادامه داره. همین.
کار داعش بوده
خب کسی اینهارو توخواب نتونست دستگیر کنه
بعضی وقتا این نوع اظهار نظر یک نوع شگرده. و همیشه از روی عجله نیست.
در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی دکتر فلاحت پیشه عده ای از جوانان در جشن پیروزی دکتر فلاحت پیشه یک سری بی احترامی ها به جامعه اهل حق نمودند که واقعا خواست قلبی مردم اسلام اباد نبود.در همین راستا به نظر بنده هیچ گونه طراحی خارج از مرزها در این خصوص صورت نگرفته است بلکه تنها یک حس انتقام جویی در پشت این حادثه بوده وخواهش میکنم پای هیج گروه وگروهک تروریست رابه میان نکشید .تابناک خواهش میکنم سریع منعکس کن .ممنون
به احتمال قوی کار منافقین است .
پژاک که تروریست نیست خود شما میگویید شبه نظامیان پ ک ک یا حزب کارگران کردستان خب پس پژاک هم شاخه ای از این حزب هست دیگه تروریست نیستند.
عربستان حامی گروههای تروریستی مانند کوموله و دموکرات و پژاک و پ ک ک ریخته شده است که خون جوانان زیادی از ایران توسط این احزاب ریخته شده است.
به امید ریشه کن شدن تمام تروریستها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی