شهرک مهم «کنسبا» در شمال لاذقیه پس گرفته شد

نیروهای مقاومت امروز شنبه در شمال استان لاذقیه با انجام چندین عملیات از 6 محور موفق شدند روستاهای «شلف، طوبال، راس الحسین، الراقم، رویسه الکنیسه و وادی باصور» و شهرک راهبردی «کنسبا» را از تروریستها پس بگیرند.
کد خبر: ۶۰۶۵۱۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 16 July 2016
|
3958 بازدید
|
۱

به گزارش فارس، همزمان با مشکلات ایجاد شده در کشور ترکیه و ایجاد رعب و وحشت در بین تروریست‌ها، از نیمه شب گذشته نیروهای بازهای صحرا به کمک تکاوران نیروی دریایی، عملیاتی را جهت بازپسگیری شهرک راهبردی کنسبا آغاز کردند.

نیروهاق مقاومت موفق شدند با آغاز  هجوم از 6 محور به مواضع تروریست‌ها در جنوب غربی، جنوبی و جنوب شرقی کنسبا توانستند ابتدا روستاهای «شلف، طوبال، راس الحسین، الراقم، رویسه الکنیسه و وادی باصور» و تمامی ارتفاعات اطراف روستاها را پاکسازی کنند.

به گزارش بین الملل فارس، با رسیدن نیروها از تمامی محورها به هم در نزدیکی شهرک کنسبا آخرین مرحله از عملیات را آغاز کردند و توانستند با شکستن خطوط دفاعی تروریست‌ها وارد شهرک کنسبا شده و بر تمامی شهرک راهبردی کنسبا مسلط شوند.

در حال حاضر درگیری‌ها در شمال.شمال غرب و شمال شرق حومه شهرک کنسبا ادامه دارد .نیروهای سوری تلاش می کنند مواضع خود را در این شهرک تثبیت کنند.

تروریست‌های ائتلاف جیش الفتح چندی قبل (11 تیرماه) حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری در جبل الاکراد آغاز کردند و ارتش سوریه را به عقب‌نشینی از شهرک «کنسبا» مجبور کردند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مجبور به عقب‌نشینی به سمت قلعه مهم «شلف» واقع در پیرامون شهرک کنسبا شدند. این قلعه اشراف کامل بر شهرک کنسبا دارد.

نیروهای سوری باوجود کشتن ده‌ها تروریست از جمله گروه «الحزب الاسلامی الترکستانی»، «جبهه النصره» و غیره نتوانستند مقابل تروریست‌ها ایستادگی کنند.

شهرک راهبردی کنسبا واقع در شمال شرق استان لاذقیه و از دروازه های مهم ورود نیروهای سوری به استان ادلب بویژه شهر جسرالشغور محسوب می‌شود و قبل از پاکسازی شهرک توسط سوری‌ها در چند ماه پیش به عنوان بزرگترین پایگاه تروریست‌ها در حومه شمالی استان لاذقیه محسوب می‌شد.

این شهرک طی ماه‌های گذشته یکی دو بار میان تروریست‌ها و ارتش سوریه دست به دست شده است، و احتمال قوی، ارتش سوریه بزودی با تجدید قوا، آن را پس خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
اول میگوید گرفته بعد می گویید این شهرک را پس خواهد گرفت ای بابا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات