بازدید 5487
آیت‌الله آملی لاریجانی:

دنیا برای انحراف مردان و زنان بسیج شده

خوف آمریکا و اذنابش در منطقه از توپ و تانک جمهوری اسلامی ایران نیست؛ بلکه آن‌ها از اقتدار نظام ما هراس دارند؛ چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم است و این مردم حاضرند برای آرمان‌های نظام جان و مال خود را بدهند.
کد خبر: ۶۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 11 August 2016
رئیس قوه قضائیه گفت: امروز دشمنان اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‎زند و این امر نه بخاطر لشگرکشی بلکه بخاطر آرمان‎های اسلامی و انسانی نظام ماست.

‌به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی  در یادواره شهدای منطقه لائی شهرستان نکا ادامه داد: آمریکایی‌ها در اوایل انقلاب تصور می‎کردند که طی یک الی دو سال می‎توانند بساط جمهوری اسلامی ایران را در هم بپیچند اما دیدند که نشد.

وی افزود: خوف آمریکا و اذنابش در منطقه از توپ و تانک جمهوری اسلامی ایران نیست؛ بلکه آن‌ها از اقتدار نظام ما هراس دارند؛ چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم است و این مردم حاضرند برای آرمان‌های نظام جان و مال خود را بدهند.

وی گفت: دولت فاسد و جنایتکار و خیانتکار سعودی دائما در گوشه و کنار چنین مطرح می‌کند که جمهوری اسلامی ایران و شیعیان در تمام دنیا اقتدار را بدست آورده‎اند و سعودی‎ها از این موضوع می‌ترسند. امروز به برکت ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران امنیتی حاکم است که در هیچ کجای منطقه وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی از حیث اتکا به مردم و مبنا قرار دادن اصول اسلامی یک نظام بی‌بدیل در دنیاست.

وی افزود: شهید و شهادتش سه اثر مهم دارد یک اثر برای خود شهید است و شهید با شهادتش به عوالمی دست می‌یابد که برای ما این عوالم ناشناخته است. اثر دیگر برای اطرافیان و مردم است و شهید با شهادتش یک الگویی برای جامعه است و این انسان‌ها وقتی پا بر تعلقات‌شان می‌گذارند الگو می‌شوند، بسیاری از پدیده‌های اخلاقی از طریق الگوی اخلاق منتقل می‌شود و  شهدا در عمل و در فضای واقعی نشان دادند پا بر تمام تعلقات می‌گذارند.

وی افزود: اثر سوم شهید این است که در استقلال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم موثر هستند و اگر شهدا نبودند استقلال امروز کشور میسر نبود؛ ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل تمام زورگویان به برکت خون شهداست و سرمایه حقیقی این ملت خون شهداست، آن‌چه امروز جمهوری اسلامی را مقتدر کرده توانمندی و خودباوری است بطوری که دشمنان اقتدار جمهوری اسلامی را امروز تایید می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که «امروز آرمان و اهداف نظام جمهوری اسلامی در جهان منتشر شده است» اظهار کرد: امریکا تصور می‌کرد بساط کشورمان را در چند سال درهم می‌پیچید که اتفاق نیفتاد، در منطقه نیز جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی که بر اساس آرمان اخلاقی و انسانی شکل گرفته می‌شناسند. خوف دشمنان از اقتدار نظامی نیست بلکه اقتداری نظامی است که مردم پای آن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه گفت: اقتدار ناشی از التزام به آرمان‌های اسلامی ایران در همه جای دنیا گسترش یافته و امروز اقتدار جمهوری اسلامی و شیعیان در همه جای دنیا شناخته است، جمعیت شیعیان طرفدار اهل بیت(ع) در آفریقا گسترش یافته و ایران  از نظر اقتدار در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که «سخن شهدا و انتظار آن‌ها این است که آرمان‌ها و اهداف آن‌ها دنبال شود» اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام بی‌بدیل است و ولایت فقیه یکی از مهمترین ارکان آن است، با وجود دشمنانی که جمهوری اسلامی را هدف گرفتند و با حضور و یمن رهبری مقتدر که همچون کوه در مقابل دشمنان ایستاده است نظام اسلامی پابرجاست.

لاریجانی با اشاره به حرکت مردم در برابر حوادث 88  افزود: مردم به دشمنان و در ایام فتنه به فتنه‌گران که امیدوار شده بودند پاسخ محکمی دادند و همه سرکردگان فتنه را در داخل و خارج ناامید کردند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت:  این تحریم‌ها در تاریخ دنیا بی‌مانند بود و خواستند جمهوری اسلامی را به زانو درآورند اما نشد. اگر انسان اهل طاعت باشد و خدا را بندگی کند زندگی واقعی و حقیقی دارد و زندگی اخروی نتیجه تلاش‌های این جهان است و باید از فرصت‌های زندگی بهره لازم ببریم.

وی با بیان این‌که «دنیا برای انحراف مردان و زنان بسیج شده است»، افزود: برای این‌که قرآن و شهدا را از ملت بگیرند و جوان‌ها را به بیراه ببرند این ماهواره‌های فضایی را رها کردند.

رییس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پیروی از علما  را فراموش نکنید و از آن‌ها کشف مسیر حق را بخواهید و اگر گوش شنوا داشته باشیم مسیر حق، بندگی حق است که انس و محبتی در قلب انسان ایجاد می‌کند و راه شاطین را می‌بندد.

وی تاکید کرد: ما از شهدا عقب ماندیم و باید راه وصول به حق و حیات طیبه الهی را از شهدا بیاموزیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی