مرگ روزانه ۸ نفر بر اثر اعتیاد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه 8 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۴۷۳۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 15 August 2016
|
2417 بازدید
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه 8 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز درباره موضوع اعتیاد گفت:‌ اعتیاد در کل کشور رتبه 4 از لحاظ بار بیماری‌ها را پس از حوادث و تصادفات، قلبی و عروقی و افسردگی را دارد و در مردان 18 تا 30 سال دومین عامل بار بیماری است.

وی ادامه داد: 50 درصد ورودی زندان‌ها مصرف کنندگان مواد مخدر هستند و 65 درصد کسانی که که تاکنون عفونت HIV در آنها شناسایی شده است که عموما معتاد تزریقی هستند.

حریرچی گفت: همچنین 50 درصد معتادان تزریقی هپاتیت c و 14 درصد آنها اچ ای وی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه 8 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: درمان جایگزین برای معتادان به طور مثال با متادون شیوع هپاتیت و اچ و ای وی و آسیب‌های ناشی از اعتیاد را به شدت کاهش می دهد و وزارت بهداشت هم به دنبال گسترش این مراکز است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟