کشتی آرای:

با تولید طلای پایین تر از استاندارد 18 مخالفیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور تاکید کرد : با تولید طلا در استانداردهای پائین تر از 18 مخالفیم اما بالاتر از آن ممنوعیت ندارد.
کد خبر: ۶۱۵۰۸۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 16 August 2016
|
1874 بازدید
|
۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور تاکید کرد : با تولید طلا در استانداردهای پائین تر از 18 مخالفیم اما بالاتر از آن ممنوعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: در گذشته برخی ها مطرح کردند که به منظور دسترسی افراد بیشتر و همچنین کاهش هزینه طلا ، عیار آن را کاهش دهیم که با نظرسنجی به این نتیجه رسیدیم جامعه از این موضوع استقبال نمی کند و ما هم مخالفت کردیم.

وی افزود : ایران در صنعت طلا برند محسوب می شود و ایرانی ها طلا را به عنوان سرمایه ارزشمند می دانند و کاهش عیار آن مطلوب نیست .

کشتی آرای گفت : اما با استفاده از فن آوری های جدید و نوین وزن مصنوعات طلا و جواهر را کاهش دادیم و النگوهای یک گرمی همه تولید کردیم اما عیار آن را کاهش ندادیم.

وی افزود : مصرف طلا در ایران سالانه 30 تا 40 هزار تن است و گاهی 50 هزارتن هم گفته می شود و 80 درصد مصنوعات طلا در کشور از نوع بازیافتی است یعنی مصنوعات برگشتی طلا دوباره به محصولات جدید تبدیل می شود .

رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران گفت : در سالهای گذشته حدود 750 میلیون دلار هم صادرات مصنوعات طلا داشتیم اما به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد امسال کاهش یافته است.

وی افزود : بازار داخلی هم دچار رکود است و برخی از همکاران ما واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

کشتی آرای همچنین از شناسنامه دار کردن تولیدات طلای ایرانی خبر داد و گفت : کد رهگیری که اجرا می شود، جعل هم شده است و کارایی لازم را ندارد و با شناسنامه دارد کردن تولیدات که کاملا منحصر بفرد است می توان با واردات قاچاق هم مقابله کرد.


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Singapore
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
30 تا 40 تن یا 30000 تا 40000 تن !!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
50 هزار تن طلا در سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟