بازدید 7765
۴

بانک‌ها عامل افزایش قیمت مسکن

کد خبر: ۶۱۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 23 August 2016
یک کارشناس بازار مسکن اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر ورود بانک‌ها به حوزه سرمایه‌گذاری ملک بوده است. بانک‌ها با پول زیادی که در دست داشتند وارد بازار مسکن شده و تعادل عرضه و تقاضا را در آن به هم زدند.
 
سلمان خادم‌المله در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: دولت باید بانک‌ها، موسسات اعتباری و تعاونی‌هایی را که سرمایه‌ مازاد خود را تبدیل به ملک کردند، مجبور به خروج از این بازار کند. وی بر ضرورت تقویت قدرت خرید طرف تقاضا از طریق افزایش سقف تسهیلات خرید ملک و همچنین مدت بازپرداخت آن و کاستن نرخ سود این وام‌ها تاکید کرد.

این کارشناس مسکن با اشاره به حبابی بودن افزایش قیمت ملک در سال‌های اخیر، جلوگیری از افزایش قیمت زمین به همراه تقویت قدرت خرید مردم را گامی موثر در رونق بخشی به بازار معاملات مسکن دانست.
 
خادم‌المله درباره‌ وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: رکود کنونی نه فقط در بخش مسکن، بلکه در تمام حوزه‌های اقتصادی دیگر هم هست و به سه دلیل این رکود همچنان ادامه دارد. اول سیاست‌های دولت قبل که کشور را دچار رکود کرد، دوم سیاست‌های تورم‌زدایی دولت فعلی و به‌طور کامل محقق نشدن عمده انتظارات از برجام در حوزه مسکن و سوم مسائلی مانند پایین آمدن قیمت جهانی نفت.این کارشناس مسکن در مورد پیش‌بینی وضعیت مسکن در شهریور ماه بیان کرد: از ابتدای تابستان امسال تاکنون مقدار کمی افزایش قیمت در بازار مسکن داشته‌ایم که علامت خوبی است. در شهریورماه انتظار می‌رود هم قیمت و هم حجم معاملات افزایش پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
به نظر شما چرا باید بازار مسکن رونق پیدا بکنه. همه می دانند که در حال حاضر مسکن در قیمت ثابتی قرار دارد و هرکس که نیاز به مسکن داشته باشد می تواند برای خرید آن برنامه ریزی نماید. ولی سرمایه داران و سرمایه گذاران مایل هستند که قیمت مسکن بالا برود، در این میان مردم از ترس اینکه دیگر نتوانند خانه دار بشوند یا اینکه سرمایه نقدی آنها کم ارزش بشود با سختی فراوان به خرید مسکن روی می آورند تا ضرر نکنند. در ا ین میان اول بانکها سود می کنند زیرا که وامهای با سود بالا به مردم پرداخت می کنند. مسکن گران می شود و مردم باز هم بیشتر برای خرید مسکن اقدام می کنند. در این میان سازندگان و تمامی شغلها که به ساخت مسکن ارتباط دارد سود می کنند، مخصوصا دفاتر به اصطلاح مشاورین مسکن و دفاتر اسناد رسمی. در این بحبوحه که بعضی صاحب نظران آن را رونق بازار مسکن می دانند تنها کسانی که سود نمی برند بلکه ضرر هم می کنند کسانی هستند که مسکن ندارند و کسانی که مسکن خریده اند با قیمتی گزاف و وامی با سود بالا.
وام بانکی ای که اول باید درصد بالایی برای خرید اوراق پرداخت کنیم. تقریبا 20 درصد، سپس حدود 16 درصد به بالا نیز برای سود آن پرداخت کنیم.
مثلا یک وام 20 میلیونی حدود سه میلیون برای اوراق پرداخت می شود، سپس به صورت 12 ساله حدود 37 میلیون هم باز پرداخت دارد. یعنی حدود 17 میلیون سود.
حال ببینید رونق مسکن برای بی خانمانها سود دارد یا .....
واقعيتي است که بي پرده عنوان شده ضمن اينکه ملک خريداري شده براي بانکها و موسسات با زدوبند به چندين برابر قيمت خريداري مي شد در حاليکه وجه پرداختي به صاحب ملک شايد نصف قيمت مندرج هم نبود و اين باعث بالا رفتن کاذب قيمت املاک گرديد.
گل گفتی گللللللللللللل
ایشون فرمودند‌؛«از ابتدای تابستان امسال تاکنون مقدار کمی افزایش قیمت در بازار مسکن داشته‌ایم که علامت خوبی است. در شهریورماه انتظار می‌رود هم قیمت و هم حجم معاملات افزایش پیدا کند.»
مردم از افزایش قیمت گله دارند ایشون میگه افزایش قیمت نشانه خوبی است؟نشانه خوب برای کی؟ مردم یا سازنده ها؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی