بازدید 14345
دو مدال پارالمپیک ریو؛ نتیجه تلاشی که از 2000 سیدنی آغاز شد؛

راز موفقیت را باید از «ابراهیم رنجبر»، جانباز سرافراز ایرانی آموخت +ویدیو

تنها دو مدال کاروان پارالمپیک کشورمان، قهرمانی است که خیلی پیشتر ردای قهرمانی بر تن کرده بود؛ اما در عرصه ورزش، مدت های طولانی دستش از مدال پارالمپیکی کوتاه مانده بود؛ هرچند افتخارات رقم خورده به دست وی در تیر وکمان کشورمان آنقدر شاخص بوده که نام رنجبر را برای همیشه در این رشته ماندگار کند.
کد خبر: ۶۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸ 14 September 2016
جانباز سرافراز جنگ تحمیلی که پیشتر چند اتفاق فراموش نشدنی را در ورزش کشورمان رقم زده بود، با کسب دو مدال در مسابقات پارالمپیک ریو، افتخار جدیدی برای ورزش کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش «تابناک»، در میان نام افتخار آفرینان کشورمان در مسابقات پارالمپیک ریو، نام قهرمانی به چشم می‌خورد که خیلی پیشتر در برافراشتن پرچم کشورمان جانفشانی کرده و پیش قدم بوده است؛ ابراهیم رنجبر، دلاوری که در جوانی، در سال 1365 در منطقه شلمچه مجروح شد و حالا با 70 درصد جانبازی، در میدان دیگری در حال افتخار آفرینی است.

او که در سال 1378 کارش را در رشته تیر و کمان آغاز کرد، خیلی زود به تیم میلی تیراندازی جانبازان و معلولان کشورمان راه یافت و سال 79 با اعزام به مسابقات پارالمپیک 2000 سیدنی، ثابت کرد که رسیدن به قله های این رشته ورزشی را هدف گذاری کرده است؛ اما افسوس که تیم سه نفره کمانداران کشورمان در آن مسابقات به رتبه پنجم بسنده کرد.

اتفاقی که به دوری چهار ساله رنجبر از این ورزش منجر شد، ولی پایان کار نبود. کسب مقام پنجمی انفرادی جهان پس از آن دوری چند ساله، ثابت کرد که ابراهیم حرف‌های زیادی برای گفتن در این رشته دارد؛ اما ظاهرا روزگار قصد نداشت با این جانباز سخت. کوش راه بیاید و این بار مشکلاتی بروز کردند که مانع از اعزام ابراهیم و هم تیمی هایش به مسابقات پارالمپیک 2008 آتن شدند.

اتفاقی که با کسب مدال نقره توسط رنجبر در مسابقات جهانی سال 2009 در هند، تلخی هایش بیشتر آشکار شد. به ویژه آنکه مدال جهانی رنجبر نه از حضور در مسابقات جانبازان و معلولان که حاصل رقابت وی با افراد سالم بود؛ مدالی ارزشمند که نخستین مدال تیراندازی جانبازان و معلولان کشورمان در تاریخ است.
 
دو مدال پارالمپیک ریو؛ نتیجه تلاشی که از 2000 سیدنی آغاز شد
 
از آنجا به بعد، کسب مدال های مختلف توسط این ورزشکار کشورمان نشان داد که ورزش تیر و کمان کشورمان چه جواهری یافته است. قهرمانی ملی که آماده مدال آوری در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن می‌شد و پیش از اعزام به آن مسابقات در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که بتواند با مدال پارالمپیک بازگردد.

اتفاقی که در لندن نیز برای وی رقم نخورد و صعود وی به مرحله نیمه نهایی با شکست با نتیجه نزدیک 6 بر 5 مقابل ورزشکار مالزیایی، متوقف شد و سرانجام یک باخت 7 بر 3 مقابل کماندار تایوانی، دست وی را از رسیدن به مدال برنز کوتاه کرد؛ رویدادی تلخ که چه بسا برای هر ورزشکاری رخ می‌داد، مانع بزرگی در راه تمرینات آماده سازی برای مسابقات آتی می‌شد؛ اما ابراهیم رنجبر اهل کوتاه آمدن نبود و نیست.

این را نتیجه مسابقات پارالمپیک ریو نشان می‌دهد؛ آنجا که می‌بینیم قهرمان ملی کشورمان موفق شده دو مدال ارزشمند کسب کرده و تنها دو مدال کاروان پارالمپیک کشورمان در ریو باشد. یک نقره در مسابقات ریکرو میکس و یک برنز در مسابقه انفرادی که ارزشش طلایی است، چون تنها باخت ثبت شده در کارنامه رنجبر، شکست مقابل ورزشکار طلایی کشورمان در این رشته در نیمه نهایی، آن هم با نتیجه ای نزدیک است.

اتفاقی که رنجبر درباره آن می‌گوید: «خدا بر من منت گذاشت و به من لطف کرد که توانستم دو مدال کسب کنم. خدا را شکر که توانستیم [در این رشته] دو مدال کسب کنیم. رقابتمان فوق العاده بود؛ یکی از بهترین مسابقات پارالمپیک و یک فینال خیلی زودرس. جا داشت در فینال به هم می‌خوردیم و این مسابقه را آنجا برگزار می‌کردیم. انشاءالله برای مسابقات بعد».

او در ادامه با یادآوری اینکه همسرش زحمات زیادی برایش کشیده، با کسب اجازه از وی، مدالش را تقدیم مدافعان حرم کرد و گفت: «ما با گرفتن یک مدال به به و چه چه همگان را دریافت می‌کنیم؛ اما آنها در گمنامی تمام، جان عزیزشان را برای امنیت مملکتمان، برای دین و اعتقادات مردممان از دست می‌دهند که این فوق العاده است؛ خوش به سعادتشان و انشاءالله که در آن دنیا بتوانند دست ما را هم بگیرند».

تعداد بازدید : 101
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات