گزینه های مطرح جهت استانداری خراسان رضوی

در ميان گزينه‌هاي مطرح شده مهندس بني‌هاشمي شهردار و نماينده اسبق مشهد و استاندار قم به عنوان گزينه اول و علي حسيني محراب كه پيش از اين معاون اقتصادي وزير اطلاعات بودند و در حال حاضر مشاور دبيرخانه شوراي امنيت ملي و مشاور وزير اطلاعات هستند، به عنوان گزينه دوم انتخاب شدند.
کد خبر: ۶۲۵۲۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۴ 04 September 2009
|
14661 بازدید
نماينده مردم مشهد در مجلس در خصوص تعامل نمايندگان با هيات دولت براي انتخاب استاندار جديد خراسان رضوي گفت: در ليست اوليه عده‌اي مد نظر بودند كه از اين ميان مهندس بني‌هاشمي، حسيني محراب و مولوي با اقبال بيشتري مواجه شدند.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با ايسنا - منطقه خراسان، در همين خصوص توضيح داد: در مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي آقايان بني‌هاشمي و حسيني محراب با 11 راي و مولوي با 5 راي با اقبال بيشتري براي گزينه‌ پيشنهادي كسب سمت استاندار روبه‌رو شدند.

وي ادامه داد: مجمع نمايندگان استان طي گفت‌وگو با رييس‌جمهور و بعضي اعضاي هيات دولت در رابطه با تعيين استاندار خراسان رضوي پيشنهاد كرد ترجيحا از گزينه‌هاي بومي استان كه توانايي اداره خراسان رضوي را دارند براي اين سمت استفاده شود كه در ميان گزينه‌هاي مطرح شده مهندس بني‌هاشمي شهردار و نماينده اسبق مشهد و استاندار قم به عنوان گزينه اول و علي حسيني محراب كه پيش از اين معاون اقتصادي وزير اطلاعات بودند و در حال حاضر مشاور دبيرخانه شوراي امنيت ملي و مشاور وزير اطلاعات هستند، به عنوان گزينه دوم انتخاب شدند.

وي سردار صلاحي، مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را گزينه انتخابي رييس‌جمهور براي استاندار خراسان رضوي اعلام كرد و به ايسنا گفت: در مقابل پيشنهاد رييس‌جمهور درخواست كرديم كه اگر قرار است از ميان گزينه‌هاي استاني، كسي انتخاب نشود انتظار داريم كه از وزراي پيشين دولت كه در حال حاضر به كابينه معرفي نشدند، فردي معرفي شود.

آرين‌منش مهندس فتاح، وزير نيرو را گزينه‌ي غيربومي پيشنهادي مجمع نمايندگان و اسكندري، وزير جهاد كشاورزي را گزينه مورد نظر هيات دولت در اين راستا اعلام كرد.

وي تصريح كرد: از طرف مجمع نمايندگان با فتاح تماس گرفتيم كه وي ضمن بيان ديگر پيشنهاداتي كه به ايشان شده بود، فحواي سخنش اينطور بود كه با قبول اين پست موافق است و خدمت در استان خراسان رضوي را مايه افتخار مي‌داند.

نماينده مشهد در مجلس با تاكيد بر اين كه در اين مورد تصميم گيرنده نهايي هيات دولت است، عنوان كرد: مجمع نمايندگان با سردار صلاحي مخالفتي ندارد ولي اعتقادش اين است كه جايگاه مديريتي استان خراسان رضوي اگر از وزارتخانه بالاتر نباشد، پايين‌تر نيست.

وي افزود: اين استان نيازمند توجه ويژه بوده و جايي است كه با توجه به حضور 30 ميليون زاير از جايگاه رفيع و موقعيت استراتژيكي برخوردار است ضمن اينكه مي‌تواند نقش ممتازي در توسعه اقتصادي و فرهنگي كشور داشته باشد.

نماينده مردم مشهد در خانه ملت اظهار كرد: معتقدم ورود نمايندگان به اين بحث بيش از اين توجيه ندارد و تصميم‌گيرنده نهايي دولت است.

آرين‌منش با اشاره به حضور شخصيت‌هاي ممتاز مثل آيت‌الله واعظ طبسي و آيت‌الله علم‌الهدي در اين استان بر نياز به جديت در تعامل استاندار با نمايندگان و مسوولان استاني براي پيشبرد اهداف تاكيد كرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم دولت با توجه به تاكيدي كه بر تعامل بين نمايندگان و دولت دارد، به ديدگاه‌ها و نظرات مقام‌هاي عالي‌رتبه و مسوولان استاني توجه لازم را داشته باشد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟