محمد قمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ارزیابی مثبت از بیان موضوعات مهم در ابتدای آغاز سال تحصیلی در قالب «پرسش مهر» از دانش آموزان، گفت: طرح «پرسش مهر» موجب افزایش توانایی نقد و تحلیل پدیدهها و ترویج و تقویت تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان میشود.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه ایجاد روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان امری مهم محسوب میشود، اظهار کرد: طرح « پرسش مهر » دانش آموزان را به تفکر وا میدارد و باعث ایجاد روحیه جستجوگری و پرسشگری میشود؛ نباید فراموش کرد که رشد و توسعه علم نیز در گرو توجه به پرسشگری است.
وی با اشاره به اینکه باید از روش های مختلف برای رشد و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان بهره برد و اهمیت دادن به پاسخ سوالات مختلف مانند « پرسش مهر » در نظر دانش آموزان میتواند استعداد افراد در زمینههای مختلف را شکوفا کند، ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز باید نسبت به پاسخ دانش آموزان اهمیت داده و از بین پاسخهای ارائه شده به پاسخهای برتر جوایزی را اهداء کنند تا نسل آینده ایران اسلامی بداند که حرف و سخنش مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح «پرسش مهر» امسال از سوی رییس جمهور، تصریح کرد: متأسفانه امروزه در اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه جنگ و درگیری وجود دارد و طرح این پرسش ذهن جوانان این سرزمین را به کشف حقیقت سوق میدهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میتوان از زاویه دیگری نیز به طرح « پرسش مهر » امسال نیز نگاه کرد، خاطرنشان کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام هفته دفاع مقدس یادآور خشونت رژیم بعث علیه کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی است از این رو نسل امروز با یادآوری اتفاقات رخداده با وقایع گذشته کشورمان بیشتر آشنا میشود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، موضوع «خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ و چگونه میتوانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ چگونه میتوانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟ » به عنوان سوال « پرسش مهر » امسال از سوی رییس جمهور مطرح شد.