بازدید 13094
مروری بر روزنامه های یکشنبه یازدهم مهرماه؛

احمدی‌نژاد ٩٦ كیست؟/ رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد!

روزنامه های امروز به تدریج موضوعات و جدال های انتخاباتی و همچنین سرنوشت احمدی نژاد در سال 96 را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، موضوعاتی از قبیل جایگاه سوم جهان برای فوتسالیست های کشورمان و سفر وزیر اقتصاد آلمان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۲۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 02 October 2016

روزنامه های امروز به تدریج موضوعات و جدال های انتخاباتی و همچنین سرنوشت احمدی نژاد در سال 96 را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، موضوعاتی از قبیل جایگاه سوم جهان برای فوتسالیست های کشورمان و سفر وزیر اقتصاد آلمان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش«تابناک»، روزنامه های امروز موضوع انتخابات را در کانون توجه قرار داده اند.

روزنامه آرمان در گفت و گو با امیر محبیان با عنوان «اصولگرايان هنوز در شوك دوم خردادند» به نقل از وی نوشت: « به نظر من بزرگ‌ترين دشمن آقاي روحاني دولت آقاي روحاني است. دولت آقاي روحاني موفق نشده با وحدت دروني يك پيام مشترك به جامعه منتقل كند. مهم‌ترين چالش دولت آقاي روحاني در آينده تصوير ضعيفي است كه از دولت در جامعه و در بين جريان‌هاي سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد. بدون شك دولت يازدهم در حال نمايش يك تصوير آشفته، ضعيف و متناقض از خود به محيط پيرامون است. در شرايط كنوني صداي مردم از مشكلات اقتصادي بلند شده است. اين در حالي است كه دولت هيچ‌گونه برنامه مدوني براي حل مشكلات اقتصادي مردم ارائه نكرده است. »

 

اکبر ترکان نیز در گفت و گو با روزنامه اعتماد با عنوان « ذهن روحاني درگير انتخابات٩٦ نيست» بیان داشت: « براي آقاي روحاني زود است كه درباره انتخابات ٩٦ فكر كنند چرا كه چند ماه بسيار پركار را در پيش دارد. آقاي روحاني در اين مدت زمان باقيمانده از عمر دولتش، تاكيد و تصريح كرده كه حواس مديران، مسئولان و دست‌اندركاران كشور هرگز نبايد به سمت انتخابات برود. آقاي روحاني تاكيد دارد كه مسائل كشور و حل مشكلات بسيار مهم‌تر از حرف و حديث‌هاي انتخاباتي است و مديران كشور نبايد حواس‌شان به مسائل فرعي پرت شود. آقاي روحاني به دنبال اين است تا كشور و مردم كشور از كوشش‌هاي انجام شده بهترين نتيجه را بگيرند.

 احمدی‌نژاد ٩٦ كیست؟/ رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد!

بر اين اساس نه شخص آقاي روحاني و نه همكاران آقاي روحاني در دولت، فعلا ذهن‌شان انتخاباتي نيست. با توجه به شناختي كه از آقاي روحاني دارم ايشان به دنبال آن است تا كشور پس از برجام بهترين استفاده را ببرد و گره اقتصادي باز شود. به طور خلاصه بايد بگويم كه فصل انتخابات شايد براي جريان‌هاي سياسي آغاز شده باشد اما براي آقاي روحاني آغاز نشده و ايشان به دنبال اتخاذ بهترين تصميم‌گيري‌ها براي دولت در سال چهارم است.»

احمدی نژاد و دو قطبی سازی

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان « دست‌های پر ازخالی راز دوقطبی‌های کاذب » نوشت: « دوقطبی سازی تبعات گسترده‌ای دارد و لطمات بسیاری به جامعه خواهد زد. این دوقطبی‌سازی‌های دروغین گاهی برای ایجاد اصطکاک و تلف کردن نیروی جامعه و گاه با اهداف دیگری نظیر پوشاندن مسائل مهم روز و معضلات جامعه است چرا که جامعه دوقطبی به راحتی قابل نفوذ و قابل شکستن است و با کمترین هزینه می‌توان افراد را به جان همدیگر انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

معمولا هدف اول را دشمنان نظام دنبال می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته فرمودند: «منشأ اصلی دوقطبی‌سازی‌های دروغین، در خارج از کشور است اما متأسفانه برخی اوقات در داخل نیز تکرار می‌شود.» تبعات دوقطبی‌سازی‌های کاذب و منفی در کلام رهبر انقلاب این سه مورد است:

۱. شکاف در حاکمیت

2. شکاف بین حاکمیت و مردم

۳. شکاف میان نخبگان سیاسی و امتداد آن در جامعه»

روزنامه شرق نیز در گزارشی با تیتر « احمدی‌نژاد ٩٦ كیست » نگاهی به نامزدهای اصولگرایان انداخته و نوشته است: «نكته مهم دیگری كه تراز رأی اصولگرایان را در انتخابات آتی تعیین می‌كند، بدنه رأی محمود احمدی‌نژاد است.بدون حضور احمدی‌نژاد، سرنوشت این بدنه رأی آماده چه خواهد شد و به سبد چه جریان یا چه افرادی ریخته خواهد شد؟ بدنه رأیی كه لزوما و اصولا پایگاه اصولگرایی ندارد و حتی با برخی چهره‌ها و جریان‌های اصولگرا به‌شدت در تعارض است، اما در جاهایی با آن همپوشانی دارد. كانال تلگرامی حامیان احمدی‌نژاد، چندی قبل در مطلبی كه مایه طنز آن مشهود بود، خواسته بود حامیان احمدی‌نژاد از نامزدی محمدجواد لاریجانی حمایت كنند! حجت‌الاسلام محسن غرویان، معتقد است بخشی از حامیان جدی احمدی‌نژاد شاید مصداق را عوض کرده و روی جلیلی تمركز كنند. او حتی این احتمال را مطرح كرده كه با وجود تعارضات جدی آنها با فردی مانند قالیباف شاید بخشی از آنها روی فردی مثل آقای قالیباف تمرکز کنند. این احتمال دوم البته درباره حامیان جدی او چندان محتمل نیست و بیشتر ناظر بر بدنه رأی خاكستری احمدی‌نژاد است.

 احمدی‌نژاد ٩٦ كیست؟/ رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد!

غرویان گفته است رفتار دیگری که می‌توان برای این طیف پیش‌بینی کرد این است که سراغ چهره‌های جدیدی مثل زاکانی یا ضرغامی بروند. صادق زیباكلام هم به روزنامه اعتماد گفته بود كه احمدی‌نژاد بین ١٠ تا ١٥ میلیون رأی دارد و بخش عمده‌ای از آن به جیب اصولگرایان می‌رود: «بخشی احتمالا به جیب آقای ضرغامی و افرادی از این دست و بخشی هم به جیب نامزدی كه رسما از طرف جبهه پایداری معرفی شود. درعین‌حال نكته‌ای جامعه‌شناختی هم باید درباره آن ١٠ تا ١٥ میلیون رأی احمدی‌نژاد بگویم؛ این آرا مخصوص به خود احمدی‌نژاد و شخصیت و كاریزمای مخصوص خودش است. آن ١٠ تا ١٥ میلیون علاقه به شخص احمدی‌نژاد دارند. ‌ای بسا اگر آقای احمدی‌نژاد بگوید كه هر كسی كه می‌خواست به من رأی دهد به مثلا آقای ضرغامی رأی دهد، این تعداد به ضرغامی رأی ندهند. برای اینكه اصلا كاریزمای ضرغامی را با كاریزمای احمدی‌نژاد نمی‌توان مقایسه‌ کرد؛ خیلی دشوار است بخواهیم برآوردی جدی كنیم كه سبد رأی آقای احمدی‌نژاد به كدام سمت‌و‌سو خواهد رفت». ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا هم به تابناك گفته: «كسانی هستند که علاقه وافری صرفا به شخص آقای احمدی‌نژاد دارند و نه به کس دیگری. آنها به کاندیدای اصلاح‌طلبان که قطعا رأی نمی‌دهند و به کاندیدای اصولگرایان هم به دلیل ناراحتی‌شان اصلا رأی نخواهند داد. هرچند این تعداد اقلیت کمی خواهند بود».»

برنز فوتسالیست ها

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان « شاهکار تاریخی فوتسال » نوشت: « اولین مدال جهانی ایران در ورزش‌های تیمی، برنزی بود».

احمدی‌نژاد ٩٦ كیست؟/ رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد! 

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان « اين رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد» نوشت: « استحاله هويتي در ازاي روابط اقتصادي... اين خلاصه پيش‌شرط‌هاي زيگمار گابريل، وزير اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان براي سفر امروزش به ايران است. فردي که قرار است امروز يک‌شنبه براي دومين بار به ايران سفر کند تا بتواند سهمي را از اقتصاد ايران به واسطه توافق هسته‌اي براي کشور خود به ارمغان ببرد.

اين اتفاق در حالي روي مي‌دهد که آلمان به عنوان بزرگ‌ترين اقتصاد اروپا که پيشتر به عنوان مهم‌ترين شريک تجاري ايران محسوب مي‌شد، پس از امضاي توافق هسته‌اي، از همسايه خود فرانسه در چيدن ميوه‌هاي اقتصادي برجام عقب مانده بود و شايد بتوان گفت حساسيت بيشتري را نسبت به ديگر کشورهاي عضو 1+5 در خصوص رابطه با ايران پسابرجامي به خرج مي‌داد. موضوعي که به نظر مي‌رسد بي‌ارتباط با روابط استراتژيک و مهم آلمان و رژيم صهيونيستي نيست.

احمدی‌نژاد ٩٦ كیست؟/ رفيق صهيونيست‌ها را به ايران راه ندهيد! 

حال وزير اقتصاد آلمان در شرايطي براي توسعه روابط اقتصادي کشورش با ايران به تهران سفر مي‌کند که پيش‌شرط‌هاي وي در خصوص شرايط برقراري رابطه اقتصادي با کشورمان بر نقش رژيم صهيونيستي در دور ماندن آلمان از بازارهاي ايران مهر تأييد مي‌زند. بر اين اساس، زيگمار گابريل، وزير اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، پيش از سفر خود به تهران گفت‌وگويي با اشپيگل آنلاين داشته گفته است که در اين سفر رسمي، همانند سفر به روسيه، به مقامات جمهوري اسلامي خواهد گفت که خشم و اعتراض شديدي نسبت به اسد و متحدان او در آلمان وجود دارد. »

جنجال بر سر کنسرت ها

آیدین سیار سریع در مطلبی در روزنامه شهروند در بخش شهرونگ با عنوان «یه بار خاموش و روشن کن » نوشت: « یازدهم مهر‌ هزار‌و‌سیصد‌و‌نود‌و‌پنج را در حالی شروع می‌کنیم که همه مسائل کشور حول محور کنسرت می‌گردد. مخالفان کنسرت به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول می‌گویند هیچ معنايی ندارد که در کشور موسیقی پخش شود و سرود ملی را هم می‌شود با دکلمه خواند. دسته دوم می‌گویند به جای کنسرت و این سوسول‌بازی‌ها یا ازدواج کنید یا مشکل ازدواج جوانان را حل کنید که حقیقتا من نفهمیدم این چه منطقی است که می‌گویند به جای فلان کار، بهمان کار را انجام بدهید. مثلا برویم به همایون شجریان بگوییم آقای شجریان به جای برگزاری کنسرت و چهچه‌زدن برو مشکلات جوانان را حل کن یا برو کنار بگذار بقیه مشکلات جوانان را حل کنند. مشکلات جوانان مگر توی سالن کنسرت است که اگر کنسرت برگزار نشود، مشکلات حل می‌شود؟ شاید فکر می‌کنند اگر کنسرت نبود، توی همان سالن موسیقی دو‌هزار زوج خوشبخت ازدواج آسان برگزار می‌کردند؛ یعنی واقعا مشکل جوانان ما کمبود مکان است؟ برای ازدواج!؟ (اگر احمدی‌نژاد می‌آمد این سوال را حتما می‌پرسید!) خلاصه کنسرت دارد تبدیل به مسأله حیاتی و نگران‌کننده‌ای می‌شود. فردا شاید ملاک تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها هم قرار گرفت و در مراسم خواستگاری هم شاید بپرسند آقا داماد به برگزاری کنسرت اعتقاد دارن یا نه؟

یک شغلی در کشور داریم به اسم «مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی». نقل است ایشان رفته بودند خواستگاری، خانواده عروس پرسید که شغل آقا داماد چیه؟ ایشان گفت: بسم‌الله الرحمن الرحیم ... بنده مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمانِ ...» تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی‌اش را نگفته بود که خانواده عروس گفتند بسه دیگه، مبارکه. این مقام محترم به‌تازگی چنین تیتری اهدا فرمودند؛ جواب شکایت از خدمات اینترنتی را ده روزه بگیرید. داشتم به این فکر می‌کردم که جواب شکایت از خدمات اینترنتی چه می‌تواند باشد؟ الف) همینی که هست.

ب) می‌خواستی نگیری. ج) از سرتم زیاده. د) بیااااا (به معنای بفرمایید خدمات اینترنتی بهتر) ه) یه بار خاموش روشن کن. خ) ٣٠ گیگ شصت تومن؟ فکر کردی اینجا سوییسه؟ (ایرانسل، رحمت‌الله علیه)

رئیس‌جمهوري فیلیپن گفته تمام معتادان را خواهد کشت. ملاحظه می‌فرمایید که روش حل مشکل در فیلیپین بسیار پسندیده است. حقیقتا ما هم یک لحظه احساس نزدیکی زیادی با این عزیز کردیم. شما فکر کنید ما هم برای حل مشکل طلاق ابتکاری به خرج دادیم که در یک هفته هیچ طلاقی ثبت نشد! ما ثبت طلاق در دفترخانه‌ها را ممنوع کردیم و هیچ‌کس طلاق نگرفت. برای حل مشکل زمین‌خواری هم چند سایت را که خبر آن را کار کرده بودند، فیلتر کردیم و از مدیر یکی‌شان هم شکایت کردیم، دیدیم که بعد از آن هیچ خبری از زمین‌خواری نشد. یا همین مسأله فقر که سال‌هاست کشور را درگیر کرده. مسئولان بارها اعلام کرده‌اند هیچ فقیری دیگر در کشور وجود ندارد ولی عملا هیچ‌وقت به آن عمل نکردند. چرا به همین طریق فقرا را از بین نمی‌برید که مشکل فقر حل شود؟ نمی‌دانم چرا مسئولین کم‌کاری می‌کنند. تا دیر نشده یک کاری بکنید!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی