مفاهیم پایه ای اقتصاد-قسمت22

فرانچایز چیست؟

کد خبر: ۶۳۱۲۶۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 12 October 2016
|
17708 بازدید
فرانچایز یا همان حق انحصاری امتیازی است که گیرنده در ازای پرداخت حق الزحمه و درصدی از در آمد ناخالص به فرانچایز دهنده، حق استفاده از علامت تجاری، نام و تبلیغات فرانچایز دهنده را برای مدت محدود و جهت ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه را خواهد داشت.

در حقیقت این سیستم روشی مطمئن برای سرمایه گذاران جدیدی بوده که علاقمند به راه اندازی کسب و کار در زمینه مشابه با شرکت فرانچایز دهنده است ،در این روش شخص می تواند با ریسک کمتر، علی رغم درصد سود ظاهری کمتربه دلیل دسترسی به بازار فروش از قبل ثبات یافته، سود واقعی بیشتری داشته باشد.

مزایای استفاده از فرانچایز

•    سرمایه گذاری با ریسک کمتر
•    عدم نیاز به تخصص یا تجربه زیاد
•    دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت شده
•    سود دهی‌ سریع
•    عدم نیاز به تبلیغات جداگانه
•    استفاده از آموزش‌های اولی‌ شرکت فرانچایز دهنده
•    تنوع درهنگام انتخاب شرکتهای فرانچایز دهنده بر اساس میزان سرمایه
•    عدم وابستگی بازار فروش به قوم یا ملیت خاص

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟