بازدید 3601

شورای نینوی: نیروهای ترکیه فورا از عراق خارج شوند

در حالیکه ترکیه مدعی است به دعوت استاندار پیشین استان نینوی، به پایگاه بعشیقه نیرو وارد کرده، اما شورای استانداری نینوی، این نیروها را اشغالگر نامیده است.
کد خبر: ۶۳۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 15 October 2016

به گزارش فارس، شورای استانداری نینوی، با رد حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه در شمال این استان، اعلام کرده است که این نیروها هیچ مجوزی از دولت مرکزی یا شورای استانداری نینوی برای حضور در این منطقه ندارند.

به گزارش خبرگزاری المعلومه، «حسام العبار» از اعضای شورای استانداری نینوی با اعلام این خبر گفت: شورا با اکثریت آرا لزوم خروج فوری نیروهای ترکیه را تصویب و اعلام کرده است که حضور این نیروها به دلیل عدم کسب مجوز از دولت مرکزی یا شورای استانداری قابل قبول نیست و این نیروها اشغالگر هستند.

وی افزود: ورود نیروهای ترکیه و اشغال بخشی از استان نینوی زمان غلبه نهایی بر داعش را به تأخیر می‌اندازد و از دولت مرکزی می‌خواهیم تا مقابل زیاده‌خواهی‌های اردوغان بایستد.

در حالیکه دولت و پارلمان عراق نیز نیروهای ترکیه در شمال عراق را اشغالگر نامیده‌اند، مقامات ترکیه از جمله اردوغان تا کنون توجیهات متناقض و مختلفی را برای این حضور اعلام کرده‌اند و بر حضور خود اصرار دارند.

مقامات ترکیه در ابتدا مدعی شدند که به خواسته منطقه کردستان عراق به پایگاه بعشیقه آمده‌اند؛ آن‌ها سپس پای «اثیل النجیفی» استاندار سابق نینوی را به میان کشیدند  و گفتند که به خواسته وی آمده‌اند؛ اخیرا نیز اردوغان مدعی شده است که به خواسته شخص العبادی به بعشیقه نیرو اعزام کرده است.

با افزایش جنگ لفظی مقامات آنکارا و بغداد، روز گذشته اردوغان اعلام کرد که اگر ائتلاف بین‌المللی ضد داعش موافق حضور نیروهای ترکیه در عراق نباشد گزینه‌های دیگری را اجرا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری