بازدید 6428

موناليزاي قرن 21 دستگير شد!

کد خبر: ۶۳۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 27 October 2016
شربت‌گل دختر چشم سبز افغان كه عكسش در جلد مجله نشنال جئوگرافيك منتشر شده بود و تأثير اين عملكرد ‌در رسانه‌ها و افكار عمومي آنقدر زياد بود كه او را با موناليزا مقايسه كردند، پس از سال‌ها به اتهام «جعل اسناد» در پاكستان بازداشت شد.
 
به گزارش جوان، موناليزاي قرن 21 دستگير شد!اين دختر مشهور افغاني که رنگ مخصوص چشم‌هايش او را به شهرت جهاني رسانده  بود و  عكس وي به همين دليل در سال 1985 توسط استيو‌ مك‌كري روى جلد مجله نشنال جئوگرافيك منتشر شد، به پاكستان مهاجرت كرده بود.

رسانه‌هاي محلي پاكستان به نقل از مقام‌هاي پاكستاني گزارش دادند كه شربت‌گل دو روز قبل به خاطر جعل كارت هويت ملي‌ پاكستان بازداشت شده است. اين در حالي است كه قبلاً گزارش‌هايي درباره اينكه دولت پاكستان به  وي ‌اقامت دائمي داده است، مطرح شده بود.  وي كه الان 43 سال دارد به دليل همراه داشتن دو كارت شناسايي افغاني و پاكستاني بازداشت شده است.

شربت‌گل در هنگام تهيه آن عكس معروف، فقط 13 سال داشت اما او سال‌‌ها پس از انتشار اين عكس معروف، گمنام و هويتش نامشخص بود. در سال 2002 گروهي از مجله نشنال جئوگرافيك براي يافتن اين دختر چشم سبز به افغانستان رفتند كه وي در آن زمان شوهر و فرزند داشت.  مجله نشنال جئوگرافيك تصوير او را موناليزا،  با اثر مشهور لئوناردو داوينچي، نقاش عصر رنسانس و يكي از نقاشي‌هايي كه همواره در جمع برترين آثار نقاشي جهان قرار دارد، مقايسه كرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی