بازدید 3851

برادر رضا ضراب هم به نقض تحریم‌ها متهم شد

دادستانی آمریکا برادر رضا ضراب را نیز به دست داشتن در پرونده نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران متهم کرد.
کد خبر: ۶۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 08 November 2016
دادستانی آمریکا برادر رضا ضراب را نیز به دست داشتن در پرونده نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستانی آمریکا روز دوشنبه با صدور کیفر خواستی اعلام کرد که محمد ضراب تاجر ایرانی – ترکیه‌ای در پرونده نقض تحریم‌های ایران با برادرش رضا ضراب همکاری داشته است.

در این کیفر خواست که دو ماه پیش از آغاز محاکمه رضا ضراب در دادگاهی فدرال در منهتن تنظیم شده آمده است که رضا ضراب 33 ساله با شرکت ماهان ایر نیز داد و سندهایی داشته است که به ادعای واشنگتن، این شرکت ایرانی به دلیل همکاری با حزب الله هدف تحریم قرار گرفته بود. وی (رضا ضراب) در ماه مارس در ایالت فلوریدا بازداشت شد.

دادستان‌های آمریکا مدعی‌اند که برادران ضراب در انجام داد و ستدهای مالی که صدها میلیارد دلار ارزش داشته است از طرف دولت ایران و نهادهای ایرانی در سال‌های 2010 تا 2015 نقش داشته‌اند تا بتوانند تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را دور بزنند. دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا ضراب قرار است در 23 ژانویه 2017 آغاز شود.

این پرونده توجه زیادی را در ترکیه به خود جلب کرده است. رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، که در آن زمان نخست وزیر این کشور بود، معتقد است که این پرونده تلاشی برای کودتا علیه دولت بوده و مقامات آمریکایی انگیزه‌های پنهان برای پیگیری این پرونده دارند و می‌خواهند دولت ترکیه را تضعیف کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر